Ogłoszenie z dnia 2024-05-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00216869/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-02-23
- 2024/BZP 00239084/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-11
- 2024/BZP 00243114/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie Zielonego Podwórka Miejskiego – Parku Tężniowego Pociejewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Konin
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Koninie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019036
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 1
1.5.2.) Miejscowość: Konin
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-500
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 63 24011382
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@konin.um.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.konin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://konin.logintrade.net/zapytania_email,157272,73d30cd3ea5ab9df304dd658cc8c0e8e.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie Zielonego Podwórka Miejskiego – Parku Tężniowego Pociejewo2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-83ed33af-d09c-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00312680
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00011284/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Wykonanie Zielonego Podwórka Miejskiego – Parku Tężniowego Pociejewo
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt pn. „Zielone korytarze miejskie – klimatyczne przebudzenie w Koninie” realizowany w ramach Programu „Środowisko, energia i zmiany klimatu” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i budżetu państwa.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00216869
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WP.042.4.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 2717081,60 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z wykonaniem Zielonego Podwórka Miejskiego - Parku Tężniowego Pociejewo w ramach projektu pn. „Zielone korytarze miejskie – klimatyczne przebudzenie w Koninie” realizowanego w ramach Programu „Środowisko, energia i zmiany klimatu” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i budżetu państwa.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie dofinansowane jest w 85% ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i budżetu państwa, w ramach projektu pn. „Zielone korytarze miejskie – klimatyczne przebudzenie w Koninie”, realizowanego w ramach Programu „Środowisko, energia i zmiany klimatu”. Jedynie w pozostałych 15% w budżecie Miasta Konina zabezpieczono środki własne na realizację zamówienia.Zgodnie z zasadami ww projektu, rozliczenia końcowego środków z EOG należało dokonać nie później niż do dnia 30 kwietnia 2024 r. i jest to termin nieprzekraczalny. Oznacza to, że nawet jeśli zadanie realizowane jest po tym dniu, to i tak wszystkich płatności należało dokonać do dnia 30 kwietnia 2024 r.
Z tego względu w dokumentach zamówienia (projekt umowy) Zamawiający m.in. zastrzegł, że w ramach rozliczenia za wykonane roboty budowlane dokonywane będą płatności częściowe i zaliczki.
Sam fakt złożenia w dniu 22 kwietnia 2024 r. odwołania w przedmiotowym postępowaniu (powodujący brak możliwości zawarcia umowy do czasu rozpatrzenia go przez Krajową Izbę Odwoławczą) niweczy możliwość kontynuacji realizacji zadania w dotychczasowej formule finansowania. Aktualnie nie ma już bowiem możliwości zawarcia umowy i wypłaty zaliczki do dnia 30 kwietnia 2024 r. Skutkiem tego, Miasto Konin od dnia 1 maja 2024 r. nie może realizować zamówienia z dofinansowaniem zewnętrznym w wysokości 85% zamówienia. W budżecie Miasta Konina nie zabezpieczono środków finansowych pozwalających rozstrzygnąć postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Wobec tego, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie ma możliwości zawarcia umowy, gdyż w przeciwnym wypadku na Zamawiającym ciążyć będzie zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
W sposób oczywisty, po dniu 30 kwietnia 2024 r. nieaktualne stały się również zapisy projektu umowy dotyczące zaliczkowania robót, możliwego wyłącznie do tego właśnie dnia. Zmiana tych zapisów nie została wskazana w projekcie umowy, a jej dokonanie, jako zmiany istotnej, uznane zostałoby za naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych, a w konsekwencji – jej nieważność, zgodnie z art. 458 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zaistniałe okoliczności faktyczne uzasadniają dokonanie przez Zamawiającego najpierw unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, a następnie - unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych – z uwagi na fakt, iż jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2499120,92 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3187348,11 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z KONINA
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Zakup samochodów służbowych na potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w Koninie
- "Wymiana stolarki okiennej oraz stolarki drzwi głównych wejściowych i bocznych w budynku internatu."
- Dostawa drutu stalowego do belowania odpadów dla Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie
- Opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie robót remontowo budowlanych i modernizacji energetycznej budynku komunalnego przy ul. 3 Maja 28 w Koninie
- Usługi w zakresie wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej
więcej: przetargi w Koninie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa świetlicy sołeckiej w miejscowości Turobów
- Budowa SKATEPARKU w Janowie Lubelskim
- Remont budynków przy ul. Policjantów 7 i Krakusa 2-3 na terenie Szkoły Policji w Słupsku.
- Przebudowa wybranych wnętrz służących działalności kulturalnej w budynku głównym Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu - I Etap
- BUDOWA HALI SPORTOWEJ Z BOISKIEM WIELOFUNKCYJNYM I ŁĄCZNIKIEM PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI BIAŁA DRUGA WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ
- Sprzątanie pomieszczeń i terenów zewnętrznych Prokuratury Okręgowej w Sieradzu i podległych prokuratur rejonowych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.