eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wojcieszków › Budowa drogi wewnętrznej od km 0+000 do km 0+585 w miejscowości Helenów



Ogłoszenie z dnia 2024-04-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa drogi wewnętrznej od km 0+000 do km 0+585 w miejscowości Helenów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOJCIESZKÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582530

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościelna 46

1.5.2.) Miejscowość: Wojcieszków

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-411

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad_gminy@wojcieszkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojcieszkow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-01a5e630-9a73-11ee-ba3b-4e891c384685

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa drogi wewnętrznej od km 0+000 do km 0+585 w miejscowości Helenów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-01a5e630-9a73-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00299053

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00055333/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.10 Budowa drogi wewnętrznej od km 0+000 do km 0+585 w miejscowości Helenów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00553337

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ING.271.14.2023.PG

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 680868,59 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa drogi wewnętrznej od km 0+000 do km 0+585 w miejscowości Helenów

Zakres robót budowlanych dla zamówienia – Budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Helenów obejmuje m.in. wykonanie robót budowlanych na odcinku od km 0+000 do km 0+585, w tym:
 Wykonanie nawierzchni jezdni asfaltowej szerokości 5,0 m na całym odcinku objętym opracowaniem poprzez wykonanie:
- warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o gr. 4 cm;
- warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o gr. 3 cm;
 Wykonanie podbudowy dolnej z kruszywa stabilizowanego cementem o wytrzymałości Rm=5 MPa grubości 15 cm od km 0+000 do ko 0+585;
 Wykonanie podbudowy górnej z kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0/31,5 grubości 15 cm od km 0+000 do ko 0+585;
 Wykonanie obustronnego pobocza z kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0/31,5 o szerokości 0,75 m od km 0+000 do ko 0+585;
 Wykonanie regulacji wysokościowej podziemnej instalacji wodnej;
 Wykonanie nowego oznakowania pionowego oraz poziomego;

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne i faktyczne:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 3 w związku z art. 255 pkt. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) – zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty (art. 255 pkt 3) oraz wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postepowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający, w dniu 15 lutego 2024 r., dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w następującym stanie faktycznym:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało ogłoszone w dniu 14 grudnia 2023 r. Termin na składanie ofert upływał w dniu 17 stycznia 2024 r. o godz. 10:00, natomiast termin otwarcia ofert został ustalony na dzień 17 stycznia 2024 r. na godz. 11:00. Do upływu terminu składania ofert wpłynęło 4 oferty od Wykonawców. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu podał kwotę, jaką zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia, w wysokości 833.937,12 zł. Podana kwota wynikała z projektu budżetu na rok 2024, w którym to Zamawiający zabezpieczył środki finansowe w takiej wysokości. Należy nadmienić, iż od 1 stycznia 2024 r. Gmina Wojcieszków, prowadziła gospodarkę finansową w oparciu o projekt budżetu na rok 2024, przedłożony do 15 listopada 2023 r. Przewodniczącemu Rady Gminy Wojcieszków. Rada Gminy Wojcieszków w terminie, przewidzianym w art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych nie przyjęła uchwały budżetowej na rok 2024. W związku z tym do czasu podjęcia uchwały budżetowej, podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego.
Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający przed terminem otwarcia ofert podał kwotę, wynikającą z projektu budżetu. Podobnie podejmując decyzję o wyborze najkorzystniejszej oferty, po przeprowadzeniu badania i oceny ofert, Zamawiający działał w oparciu o aktualny stan faktyczny.
Nie mniej jednak z daleko idącej ostrożności Zamawiający, po upływnie terminu do wniesienia odwołania, mając na względzie ograniczenia wynikające z art. 261 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wstrzymał się z zawarciem umowy do czasu ustalenia budżetu przez regionalną izbę obrachunkową. Regionalna Izba Obrachunkowa w Lublinie ustaliła budżet gminy Wojcieszków na rok 2024, w którym na realizację przedmiotowego zadania zostały zabezpieczone środki w wysokości 502.162,27 zł. Zabezpieczone zostały środki w wysokości mniejszej niż cena oferty najkorzystniejszej. W wyniku tego Zamawiający nie mógł zawrzeć umowy, nie przekraczając kwoty wydatków zabezpieczonych w planie finansowym.
Ponadto na posiedzeniu w dniu 25 marca 2024 r. Rada Gminy Wojcieszków podjęła decyzję o zdjęciu przedmiotowego zadania z wykazu zadań inwestycyjnych i wykreśleniu realizacji zadania z uchwały budżetowej.
W związku z powyższym, zamawiający w aktualnym stanie faktycznym nie dysponuje środkami finansowymi pozwalającymi dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty oraz umożliwiającymi zawarcie umowy z wybranym wykonawcą. Zamawiający na obecną chwilę nie ma możliwości zwiększenia czy zabezpieczenia kwoty na realizację przedmiotowego zamówienia do wysokości ceny oferty najkorzystniejszej (oferty z najniższą ceną). Ponadto w aktualnym stanie faktycznym dalsze prowadzenie przedmiotowego postępowania nie leży w interesie publicznym. Zamawiający w dniu wszczęcia postępowania oraz dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty nie mógł przewidzieć jaka będzie ostateczna decyzja zarówno Rady Gminy jak i Regionalnej Izby Obrachunkowej w przedmiocie uchwalenia budżetu gminy na rok 2024.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 647683,54 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 811109,05 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.