eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świdnica › Wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych w Świdnicy w 2024 r.



Ogłoszenie z dnia 2024-04-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych w Świdnicy w 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Świdnica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000579589

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 49

1.5.2.) Miejscowość: Świdnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 74 856 28 00

1.5.8.) Numer faksu: +48 74 856 87 21

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@um.swidnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.swidnica.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/906256

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych w Świdnicy w 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a3e218b-ea94-11ee-9c02-ce2b643d361d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00298396

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048602/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.18 Wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych w Świdnicy w 2024 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00258286

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: P-38/IV/24

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 285000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych w Świdnicy w 2024 r.”
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) remont oznakowania poziomego, poprzez jego odnowienie – przez odnowienie oznakowania rozumie się każde następne jego wykonanie,
2) malowanie z wytyczeniem oznakowania poziomego – przez malowanie z wytyczeniem rozumie się pierwsze wykonanie oznakowania,
3) malowanie tła pod kopertami dla niepełnosprawnych i przejazdami rowerowymi
4) usuwanie nieaktualnych oznakowań poziomych.
3. Przedmiot umowy będzie realizowany w 2 etapach, w terminach określonych w rozdz. VI , ust. 1 SWZ
4. Etap 1- realizowany w okresie wiosennym będzie obejmował malowanie podstawowe dróg w mieście, natomiast w etapie 2 realizowane będą roboty poprawkowe, ewentualnie zaniechane w okresie wiosennym, itp.
5. Kolejność i lokalizacja robót będzie każdorazowo wskazana przez Zamawiającego – przekazywanie dyspozycji w tym zakresie odbywać się będzie drogą e –mailową lub SMS-em.

UWAGA 1! Zamawiający wymaga by przy realizacji zamówienia uczestniczyły minimum 2 zespoły robocze. Przez zespół roboczy Zamawiający rozumie ekipę dysponującą potencjałem technicznym w postaci malowarki samojezdnej lub samochodu dostawczego z zestawem narzędzi oraz kadrą osobową, złożoną z min. 2 osób, w tym:
 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania ruchem drogowym,
 1 osobą pełniącą funkcję operatora urządzenia do aplikacji oznakowania poziomego,
zdolną do realizacji przedmiotu zamówienia w różnych lokalizacjach miasta, równolegle i niezależnie.

6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - warunki wykonania oraz wymagania dotyczące materiałów używanych do wykonania zamówienia zawarte są w:
1) części II SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (SST) (Załącznik nr 6 do umowy),
2) wzorze umowy (Załącznik nr 9 do SWZ),

UWAGA 2! Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp{ a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia na etapie badania i oceny ofert do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych.

5.2 ZAKRES I WARUNKI WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Zakres zamówienia:
1) remont oznakowania poziomego, poprzez jego odnowienie, w tym:
a) remont oznakowania poziomego metodą cienkowarstwową – do 20 000 m2
b) remont oznakowania poziomego metodą grubowarstwową – do 120 m2
2) malowaniu z wytyczeniem oznakowania poziomego, w tym:
a) malowaniu z wytyczeniem oznakowania poziomego metodą cienkowarstwową – do 1 500 m2
b) malowaniu z wytyczeniem oznakowania poziomego metodą grubowarstwową – do 60 m2
3) malowaniu tła pod kopertami dla niepełnosprawnych i przejazdami rowerowymi, w tym:
a) malowanie tła pod kopertami metodą cienkowarstwową (pow. niebieska) - do 2 000 m2
b) malowanie tła pod przejazdami rowerowymi metodą grubowarstwową (pow. czerwona) - do 150 m2
4) usuwaniu nieaktualnych oznakowań poziomych – do 500 m2

Uwaga 3! Ilość robót wyrażona w m2 dla poszczególnych grup robót przewidzianych do realizacji, o których mowa w rozdz. 5.2 ust. 1 stanowi maksymalną ilość jednostek świadczenia dla danego rodzaju prac. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia zakresu prac do 70% zamówienia podstawowego, zgodnie z jego potrzebami wynikającymi z racjonalnego wydatkowania środków publicznych. Rozliczenie poszczególnych prac będzie następowało na podstawie obmiarów powykonawczych.

2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje ponadto wykonanie wszelkich robót towarzyszących, niezbędnych dla należytego wykonania zamówienia, w tym:
1) oznakowanie na czas prowadzenia robót, tj. wprowadzenie zatwierdzonej, standardowej organizacji ruchu w obszarze wykonywania robót, oraz oznakowanie pojazdów zabezpieczających i wykonujących roboty,
2) wykonanie prac przygotowawczych, w tym przygotowanie nawierzchni do wykonania oznakowania,
3) zabezpieczenie świeżego oznakowania,
4) ewentualny, bieżący wywóz materiałów nieużytecznych na składowisko odpadów oraz utylizację odpadów o ile będzie to konieczne (koszty wywozu i utylizacji ponosi Wykonawca).
5) utrzymanie ładu i porządku na terenie pasa drogowego
6) niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót.
3. Zamówienie będzie realizowane corocznie w 2 etapach, w terminach określonych w rozdz. VI, ust. 1, przy czym:
1) etap I – obejmujący malowanie podstawowe dróg w mieście, realizowany będzie w okresie wiosennym
2) w etapie II realizowane będą roboty dodatkowe, poprawkowe, ewentualnie zaniechane w okresie wiosennym, itp.






4. Wykonawca ma obowiązek posiadać n/w szablony:
- grupa P-8 (strzałki kierunkowe),
- grupa P-9 ( strzałki naprowadzające),
- P-15 (trójkąt),
- P-16 (STOP),
- P-22 (BUS),
- napisy: TAXI i WJAZD,
- P-23 (rower),
- P-24 (niepełnosprawny).
5. Wykonawca podczas wykonywania zadania zapewni przejezdność dla ruchu kołowego przez cały okres jego realizacji.
6. Oznakowanie poziome należy wykonywać w godzinach nocnych tj. od godz. 1900 do 500
7. W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych w godzinach nocnych /temperatura poniżej 5 ºC lub wilgotność powyżej 85%/ Wykonawca, po uzyskaniu zgody Zamawiającego, będzie wykonywał prace w ciągu dnia poza godzinami szczytu tj. poza godzinami 6:00 – 9:00 i 13:00 – 17:00. W przypadku nie dotrzymania
tego warunku, Zamawiający będzie naliczał kary umowne, zgodnie z zapisami §12, ust. 1, pkt. 11) wzoru umowy. –Załącznik 9 do SWZ (dalej: Umowa)
7. Zamówienie musi odpowiadać wymaganiom technicznym i terminowym określonym w niniejszej Specyfikacji.
8. Roboty należy przeprowadzać w sposób zapewniający ciągłość pracy i bezpieczeństwo osób i mienia znajdujących się w strefie zagrożenia. Wszelkie koszty związane ze stratami przez niewłaściwe zabezpieczenie robót będą obciążać Wykonawcę.
9. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2023 poz. 682), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r., poz. 1610) i ustawie z dnia 11 września 20019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.

5.3 WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH CPV:
45.23.32.21-4 - malowanie nawierzchni

5.4. GWARANCJE
Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na n/w roboty, na okres – zgodnie z ofertą Wykonawcy, licząc od odbioru wykonanych robót.

1. malowanie oznakowania poziomego metodą cienkowarstwową:
1) na nawierzchniach z kamienia naturalnego – co najmniej 3 miesiące,
2) na nawierzchniach asfaltowych, asfaltobetonowych i z kształtki betonowej - co najmniej 12 miesięcy

2. malowanie oznakowania poziomego metodą grubowarstwową
1) na nawierzchniach z kamienia naturalnego – co najmniej 12 miesięcy,
2) na nawierzchniach asfaltowych, asfaltobetonowych i z kształtki betonowej - co najmniej 36 miesięcy.

Okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji

VI. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

1. Zamówienie musi zostać zrealizowane w następujących terminach:
1) etap 1 - od dnia podpisania umowy, nie wcześniej niż od 15 kwietnia 2024 r. do 6 tygodni od dnia rozpoczęcia robót,
2) etap 2 – do 6 tygodni od rozpoczęcia prac ale nie później niż do 30 września 2024 r.
2. Termin ustalony w ust. 1 może ulec zmianie przypadkach opisanych w § 17 Umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233221-4 - Malowanie nawierzchi

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 260 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023, poz. 1605) zawiadamiam, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego nr P-38/IV/24 pn.: „Wykonanie oznakowania poziomego na drogach gminnych w Świdnicy w 2024 r.”– prowadzone w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy Pzp tj. . „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie
Zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamówienia jw. wyznaczył termin składania ofert do dnia 09.04.2024 r. do godziny 09:00. W wyznaczonym terminie do Zamawiającego wpłynęła 1 oferta, tj.
1. Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o.o., ul. Południowa 17/19, 97-300 Piotrków Trybunalski z ceną 462.628,83 zł.
Cena najkorzystniejszej oferty (462.628,83 zł) przekroczyła kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (350.000,00 zł), a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty.
Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że od powyższej decyzji służą Wykonawcy środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale XI ustawy Prawo zamówień publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.