Ogłoszenie z dnia 2024-04-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00277915/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-04-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie cyfrowego bilansu wodno-gospodarczego
zlewni Pilicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: life.pilica@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r18964,Opracowanie-cyfrowego-bilansu-wodno-gospodarczego-zlewni-Pilicy.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka wodna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie cyfrowego bilansu wodno-gospodarczegozlewni Pilicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6113da27-e23c-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00298198
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00225727/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.93 Opracowanie warunków korzystania z wód wraz z bilansem wodno-gospodarczym na potrzeby projektu LIFE Pilica
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze Środków Unii projekt zintegrowany LIFE „Wdrażanie planu gospodarowania wodami w dorzeczu Wisły na przykładzie zlewni Pilicy” (dalej jako „Projekt LIFE Pilica”)2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: W.ROZ.2710.10.2024/JRP LIFE Pilica
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 292250,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie cyfrowego bilansu wodno – gospodarczego zlewni Pilicy.
2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 1. Wykonawca zobowiązany będzie do;
1) sporządzenia bilansu wodno-gospodarczego zlewni Pilicy;
2) opracowania programu komputerowego do obliczania bilansu wodno-gospodarczego oraz do opracowania instrukcji obsługi wykonanego modelu;
3) przeprowadzenia stacjonarnego szkolenia dla pracowników Zamawiającego w zakresie wykorzystania opracowanego modelu bilansowego wraz z oprogramowaniem.
3. Szczegółowy opis przedmiotu stanowi załącznik nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
4. Szczegółowy zakres praw i obowiązków związanych z realizacją zamówienia określa załącznik nr 7 do SWZ - Wzór umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90712400-5 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90720000-0 - Ochrona środowiska
71351920-2 - Usługi oceanograficzne i hydrologiczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przed otwarciem ofert Zamawiający podał do publicznej wiadomości kwotę, jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Do terminu wyznaczonego przez Zamawiającego została złożona tylko jedna oferta na kwotę brutto w wysokości 614.877,00 zł. Cena ofertowa Wykonawcy przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia, o kwotę 255.409,50 zł brutto.Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie
o udzielenie zamówienia, jeśli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę przeznaczoną na jego sfinansowanie. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy Zamawiający jest w stanie zwiększyć tę kwotę do poziomu oferty najkorzystniejszej. Decyzja o zwiększeniu kwoty leży w swobodnym uznaniu Zamawiającego.
Analiza rynku przeprowadzona przez Zamawiającego przed rozpoczęciem postępowania wskazuje, że cena złożonej oferty istotnie odbiega od średniej cen rynkowych dla podobnych usług (jest znacząco wyższa). Dlatego też zwiększenie budżetu na realizację przedmiotowego zamówienia nie tylko przekroczyłoby racjonalne wykorzystanie środków publicznych, ale również mogłoby narazić Zamawiającego na zarzuty niegospodarności. W świetle powyższych faktów Zamawiający unieważnienia niniejsze postępowanie zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, z pominięciem procedury badania i oceny złożonej oferty, co pozostaje w zgodności z art. 128 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 614877,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 614877,00 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Pilica Basin CTRL z dnia 17.12.2020 r. oraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z dnia 20
listopada 2020 r. nr 1998/2020/Wn50/GW-PO-LF/D
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Przebudowa ulicy Stelmachów w zakresie zmiany sposobu odwodnienia w rejonie skrzyżowania z ul. Szeroką w Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
- Dostawa produktów leczniczych: 1. Niwolumab+Relatlimab; 2. Tepotynib, nr TP-106/24/TM
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW GOSPODARCZYCH
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych administrowanych przez ZGN Wola na terenie TZOM Ogrodowa w 2024 r. (7 lokali).
- USŁUGA ZABEZPIECZENIA LOGISTYCZNEGO DLA ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ "CLC 24" NA MAZURACH
- Remont pięciu lokali mieszkalnych - pustostanów na terenie Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.