eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę "Hasior. Trwałość przeżycia"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-04-18

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę „Hasior. Trwałość przeżycia”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum. Rezydencja Królów i Rzeczypospolitej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000860582

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Zamkowy 4

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-277

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamek-krolewski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek-krolewski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę „Hasior. Trwałość przeżycia”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50c18355-fd59-11ee-b81b-aebd110f5279

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00292200

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00076997/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Transport dzieł sztuki.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/915649

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/915649

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt VIII Rozdziału I SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt XXI Rozdziału I SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZN.26.1.4.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę „Hasior. Trwałość przeżycia”, która będzie prezentowana w Zamku Królewskim w Warszawie w okresie od dnia 13 czerwca 2024 r. do dnia 15 września 2024 r. Listę obiektów przeznaczonych na wystawę stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
2. UWAGA! Wszystkie obiekty autorstwa Władysława Hasiora to artystyczne asamblaże na pograniczu sztuk malarstwa, rzeźby, rysunku i architektury. Każdy z obiektów stanowi wyzwanie dla konserwatora i osób zajmujących się pakowaniem i transportem obiektów sztuki. Obiekty są delikatne, kruche i wrażliwe na wstrząsy i drgania. Dlatego zalecana jest maksymalna ostrożność, uważność i spokój przy przemieszczaniu, oraz doświadczenie przy pakowaniu i transportowaniu obiektów Władysława Hasiora.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące czynności:
1) wykonanie specjalistycznych opakowań do transportu dzieł sztuki,
2) pakowanie i rozpakowywanie obiektów przez wykwalifikowanych pracowników,
3) specjalistyczne przygotowanie obiektów do transportu, przemieszczanie obiektów na terenie Wypożyczającego i Zamawiającego, przez doświadczonych pracowników,
4) realizacja transportu specjalistycznymi środkami lokomocji spełniającymi wymagania Zamawiającego i właścicieli obiektów.
4. Skrzynie do pakowania obiektów winny spełniać następujące warunki:
1) wykonanie z materiału odpornego na działanie wody i wilgoci oraz odpornych na drgania, skrzynie mają być pomalowane wodoodporną farbą,
2) posiadanie właściwości termoizolacyjności,
3) wyściełanie od wewnątrz z materiału bezpiecznego dla obiektów,
4) skrzynie skręcane na śruby lub wkręty,
5) mając na uwadze sposób wykonania obiektów, przewożenie ich będzie konieczne w pozycji poziomej.
5. Przed wykonaniem opakowań Wykonawca ma obowiązek osobiście dokonać oględzin i dokonać pomiarów każdego z obiektów uwzględniając wymagania właściciela dotyczące sposobu pakowania (o ile jest to możliwe).
6. Wszystkie prace związane bezpośrednio z obiektami dzieł sztuki będą wykonywane pod nadzorem konserwatora Zamawiającego.
7. Organizacja transportów:
1) Transporty należy wykonywać według zaleceń, pod nadzorem i w porozumieniu ze stroną wypożyczającą. Lista miejsc skąd będą użyczane obiekty znajduje się w Załączniku nr 1 do SWZ – Lista obiektów.
2) Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania harmonogramów transportów najpóźniej na 1 tydzień przed planowanym transportem.
3) Każdemu transportowi będzie towarzyszył kurier – przedstawiciel Zamawiającego.
8. Wszystkie materiały używane do pakowania i transportu muszą być bezpieczne dla obiektów.
9. Przygotowanie obiektów do transportu będzie odbywało się równolegle w kilku miejscach – siedzibach instytucji wypożyczających obiekty. Z tych miejsc będą zwożone równocześnie obiekty do miejsca wystawy – Zamku Królewskiego w Warszawie.
10. Opis sposobu pakowania różnych rodzajów obiektów:
1) Grafiki, rysunki oprawione w ramy z szybą muszą posiadać zabezpieczenie poprzez przeklejenie specjalną taśmą zabezpieczeniową.
2) Rysunki nieoprawione przełożone papierem bezkwasowym do oddzielnych szuflad konserwatorskich.
3) Obrazy na płótnie i na desce oprawione w ramy zabezpieczone materiałem izolacyjnym i pojedynczo pakowane do indywidualnych skrzyń.
4) Nie przewiduje się dopakowywania skrzyń, w innych miejscach wypożyczeń. Skrzynia zapakowana pozostaje zamknięta aż do miejsca przeznaczenia.
5) Asamblaże pakowane do oddzielnych skrzyń, zabezpieczone papierem bezkwasowym ściśle według wymagań właściciela obiektów.
6) Wszystkie obiekty są bardzo kruche i wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne. Zaleca się daleko idącą ostrożność i delikatność przy ich przemieszczaniu i pakowaniu.
7) Większość obiektów Władysława Hasiora powinna być przewożona na płasko w skrzyniach. Ostateczne decyzje należą do opiekuna zbiorów, konserwatora obecnego przy pakowaniu.
11. Skrzynie powinny być opisane, natomiast spis zawartości skrzyń oraz rozmiary skrzyń powinny zostać przesłane Zamawiającemu na minimum dobę przed planowanym terminem przywozu obiektów.
12. Wykonawca będzie realizował kompleksową obsługę kurierów, tj. zapewni hotel, przejazdy oraz diety zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ Lista obiektów.
13. Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie dysponował:
1) co najmniej dwoma samochodami, które powinny posiadać co najmniej następujące parametry:
a) wnętrze termoizolacyjne z uchwytami na zapakowane obiekty,
b) urządzenie do regulacji temperatury wewnątrz,
c) fabryczne zawieszenie pneumatyczne na oś tylną,
d) winda załadowcza o udźwigu do 1,5 tony,
e) kabina 5-osobowa z miejscem dla kuriera i ochrony oraz dwóch kierowców,
f) przy braku kabiny 5-osobowej wykonawca zapewnia samochód osobowy do przewozu ochrony i kuriera.
2) co najmniej jednym samochodem, który powinien posiadać co najmniej następujące parametry:
a) fabryczne zawieszenie pneumatyczne na oś tylną,
b) kabinę 3 osobową,
c) windę załadowczą min 1,5 tony,
d) urządzenie do regulacji temperatury z własnym napędem,
e) przestrzeń załadowcza powyżej 6 m długości z uchwytami na zapakowane obiekty.
14. Wykonawca do realizacji zamówienia skieruje co najmniej 6 pracowników, w tym 4 pracowników z doświadczeniem co najmniej 3-letnim, w przygotowaniu obiektów do transportu i pakowaniu dzieł sztuki.
15. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, przedłoży polisę ubezpieczeniową od pakowania, transportu i spedycji dzieł sztuki wystawioną przez firmę ubezpieczeniową w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 4 mln złotych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował z należytą starannością co najmniej 1 usługę polegającą na pakowaniu i transporcie na wystawę, obiektów sztuki współczesnej, w liczbie co najmniej 50 eksponatów.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1689 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej — Załącznik nr 2 do Formularza oferty;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - na potwierdzenie warunku opisanego w pkt III.2.4) Rozdziału I SWZ (załącznik nr 3 do Formularza oferty).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt V.1. SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu- zgodnie z załącznikiem nr 1 do Formularza oferty.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-26 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/915649

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-26 10:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-25

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.