Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00236345/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-07
- 2024/BZP 00256791/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Rozbudowa ulicy W. Witosa na odcinku od ul. Marcowej do ul. Północnej w Żyrardowie.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Żyrardów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148650
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Jana Pawła II nr 1
1.5.2.) Miejscowość: Żyrardów
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 468581554
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zyrardow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zyrardow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zyrardow1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa ulicy W. Witosa na odcinku od ul. Marcowej do ul. Północnej w Żyrardowie.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-52a819ce-d739-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00290164
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00236345
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.6.2024.PS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest: „Rozbudowa ulicy W. Witosa na odcinku od ul. Marcowej do ul. Północnej w Żyrardowie”.
2.Przedmiot umowy obejmuje w szczególności:
1) wykonanie jezdni bitumicznej ograniczonej elementami oporującymi, chodnika,
poboczy i zjazdów;
2) wykonanie zieleńców;
3) budowę kanału technologicznego;
4) przebudowa istniejącego i budowę nowego oświetlenia ulicznego;
5) wykonanie wyniesionych skrzyżowań w ilości 2 szt.;
6) wdrożenie stałej organizacji ruchu;
7) opracowanie dokumentacji powykonawczej
3.Szczegółowy zakres zamówienia określa Dokumentacja projektowa i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiące załącznik nr 8 do SWZ. Podstawą wyceny jest dokumentacja projektowa, przedmiar robót spełnia wyłącznie rolę pomocniczą przy sporządzaniu oferty.
Uwaga: Roboty związane z budową kanalizacji deszczowej z wyłączeniem regulacji włazów studni i wpustów na odcinku przedmiotowego postępowania przetargowego nie stanowią przedmiotu zamówienia. Dołączony projekt branży sanitarnej ma jedynie charakter poglądowy i pomocniczy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
45232200-4 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie prowadzone jest na komercyjnej Platformie Zakupowej Open Nexus.W terminie składania ofert tj. do dnia 03.04.2024 r. godz. 12:00 do Zamawiającego wpłynęły 3 oferty złożone przez następujących Wykonawców:
1. ROBOKOP Grzegorz Leonowicz, ul. Dębowa 8/45, 05-822 Milanówek;
2. JKM Mirex Sp. z o. o., ul. Czerwona 9, 96-100 Skierniewice;
3. „TIT BRUK” Tomasz Knopik, ul. Tomaszowska 42/30, lok. 9, 26-420 Nowe Miasto.
Zgodnie z raportem wygenerowanym z platformy zakupowej OPEN NEXUS, w terminie składania ofert, wpłynęły 4 oferty. Pod liczbą porządkową nr 1 jest oferta złożona w dniu 03.04.2024 r o godz.: 10:51:21, poza tymi informacjami, oferta ta nie zawierała danych identyfikacyjnych Wykonawcy oraz żadnych plików. W związku z powyższym Zamawiający nie był w stanie zapoznać się z treścią złożonej oferty, przez co nie wskazał jej w informacji
z otwarcia ofert.
W dniu 04.04.2024 r. wpłynęła do Zamawiającego wiadomość od firmy STRABAG Sp. z o.o., 05-800 Pruszków, informująca o problemach technicznych związanych ze złożeniem oferty, występujących na platformie zakupowej w dniu 03.04.2024 r. Zamawiający niezwłocznie przekazał zgłoszenie Wykonawcy do platformy zakupowej, z prośbą o pilne wyjaśnienie powyższej sytuacji. W dniu 05.04.2024 r. Zamawiający otrzymał informację
z firmy Open Nexus, z której wynika, iż w dniu 03.04.2024 r. w godzinach 10:11-10:52 system platformazakupowa.pl uległ awarii. W tym czasie mogły występować utrudnienia w korzystaniu ze strony https://platformazakupowa.pl, w tym w składaniu ofert przez wykonawców. Z analizy wykonanej przez dział techniczny firmy Open Nexus, wynika, iż oferta firmy STRABAG Sp. z o.o. została złożona 03.04.2024 r. o godz. 10:51:21. Awaria platformy zakupowej w ww. terminie była w tym przypadku powodem złożenia oferty zawierającej niemożliwe do odczytania dane. Dział techniczny nie był w stanie przywrócić zawartości oferty.
Uniemożliwienie poprawnego złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia z uwagi na fakt, że brak jest możliwości naprawienia błędu zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp. Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie skutecznego złożenia oferty wykonawcy ubiegającemu się o udzielenie zamówienia publicznego wywołuje nieodwracalny skutek. W świetle przepisów ustawy Pzp to zamawiający a nie operator Platformy odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania. W sytuacji, gdy narzędzie udostępnione przez zamawiającego jest wadliwe i uniemożliwia uczestnictwo w postępowaniu jednemu z wykonawców, dalsze jego kontynuowanie stałoby w sprzeczności z zasadami uczciwej konkurencji i równego traktowania, co uniemożliwiłaby konkurowanie w ramach prowadzonego postępowania. Ponadto zgodnie z wyrokiem z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty.
W konsekwencji, uniemożliwienie wobec problemów technicznych niezależnych od wykonawcy związanych z Platformą Zakupową udostępnioną przez Zamawiającego, złożenia oferty firmie STRABAG Sp. z o.o. w terminie przeznaczonym na składanie ofert, stanowi poważną i niemożliwą do usunięcia wadę postępowania.
Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, gdyż postępowanie o udzielenie zamówienia obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5000056,04 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6248400,00 PLN
INNE PRZETARGI Z ŻYRARDOWA
- "Wykonanie oznakowania poziomego na drogach Miasta Żyrardowa"
- "Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowych na budowę ulic."
więcej: przetargi w Żyrardowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa żłobka w miejscowości Krasne - roboty drogowe.
- Roboty budowlane polegające na budowie placu zabaw przy przedszkolu wraz z oddziałem żłobkowym w miejscowości Wrząca w Gminie Lutomiersk
- Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa części budynku wielofunkcyjnego mieszczącego kuchnię i jadalnię wraz z infrastrukturą techniczną, a także przebudowa wewnętrznej instalacji w kotłowni
- Przebudowa drogi powiatowej nr 4207W Paplin - Stoczek - Sadowne
- "Przebudowa dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Bircza - etap III" w ramach dofinansowania inwestycji z programu Rządowy Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
- Budowa zespołu kancelarii dla Leśnictwa Sokołowsko, Leśnictwa Unisław, Leśnictwa Mieroszów na działce ewidencyjnej nr 244 obręb 0002 Kowalowa
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.