eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Giżycko › Przebudowa budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP w Giżycku- etap II

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-04-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP w Giżycku- etap II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790676040

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Białostocka 2

1.5.2.) Miejscowość: Giżycko

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-500

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 47 732 93 50

1.5.8.) Numer faksu: +48 47 732 93 55

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.gizycko@kwpsp.olsztyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/kppsp-gizycko

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b2dba35e-c8f7-11ee-a84d-d63fc4d19e65

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP w Giżycku- etap II

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b2dba35e-c8f7-11ee-a84d-d63fc4d19e65

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00284963

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00025699/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP w Giżycku- etap II

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00164042

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PT.2370.2.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1807479,59 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP w Giżycku- etap II. Budynek główny strażnicy zlokalizowany jest w Giżycku (miasto), ul. Białostocka 2, 11-500 Giżycko na działce nr 739. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, harmonogram rzeczowo- finansowy i pozwolenie na budowę, które stanowią załączniki do SWZ. Zamawiający informuje, że na stronie internetowej została zamieszczona kompletna dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dotyczące przebudowy i rozbudowy budynku Komendy Powiatowej PSP.
Przedmiotowe zamówienie stanowi Etap II inwestycji pn. „Przebudowa budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP w Giżycku”. Przedmiotem II etapu realizacji ww. inwestycji są roboty budowlane polegające przebudowie istniejącej części garażowo-socjalnej oraz części garażowo-biurowej. Planowana w dokumentacji projektowej rozbudowa i przebudowa budynku głównego strażnicy KP PSP nie będzie objęta całościowo w realizacji II etapu inwestycji, dlatego też zakres prac objętych II etapem inwestycji, będących przedmiotem niniejszego zamówienia, będzie obejmował:
I. Roboty organizacyjne i przygotowawcze związane z przygotowaniem zaplecza budowy
II. Przebudowa istniejącej części garażowo-socjalnej w zakresie:
1) Roboty elewacyjne:
• roboty rozbiórkowe i przygotowawcze,
• montaż stolarki okiennej z obróbka osadzenia, parapetów zewnętrznych i wewnętrznych przewidzianych w projekcie,
• ocieplenie ścian zewnętrznych i ościeży ze styropianu gr 16 cm i 3 cm o łącznej pow. 390,17m2 wraz z warstwą wykończenia,
• docieplenie i izolacja ścian fundamentowych ze styropianu gr 12 cm AQUA o pow. 56,16m2,
2) Roboty zewnętrzne związane w wykonaniem części opaski oraz odtworzeniem nawierzchni rozebranych w celu izolacji cokołu,
3) Przebudowa pomieszczeń poddasza:
• roboty rozbiórkowe związane z rozbiórką istniejącej posadzki betonowej,
• przebudowę wewnętrznych elementów konstrukcji dachu
• zabudowa i izolacja z wełny gr 25cm skosów dachu i sufitu poddasza przewidzianą w dokumentacji o pow. 221,30m2
• ocieplenie od wewnątrz ścian szczytowych poddasza ze styropianu na siatce gr 8 cm
III. Przebudowa istniejącej części garażowo-biurowej w zakresie:
1) Wymiany pokrycia i przebudowy konstrukcji dachu:
• roboty rozbiórkowe i demontażowe,
• roboty naprawcze związane z wzmocnieniem konstrukcji dachu i jej naprawy przewidzianej w dokumentacji,
• przebudowa kominów ponad dachem oraz wykonanie kanałów kominowych projektowanych,
• przebudowa zadaszenia nad klatką schodową przewidzianą w dokumentacji wraz z pracami murowymi i konstrukcją zadaszenia,
• roboty pokrywcze dachu z blachodachówki modułowej o pow. 344,93m2, wraz z pokryciem z papy i nowym ołaceniu,
• wykonanie nowych obróbek blacharskich i orynnowania,
• montaż okien dachowych
• montaż niezbędnych akcesoriów dachowych tej części dachu przewidzianych w projekcie.
2) Roboty elewacyjne:
• roboty rozbiórkowe i przygotowawcze,
• roboty murowe i betonowe związane z przebudową istniejącej loggii - zgodnie z dokumentacją projektową,
• montaż stolarki okiennej z obróbka osadzenia, parapetów zewnętrznych i wewnętrznych przewidzianych w projekcie,
• montaż okien przeznaczonych do instalacji oddymiania i napowietrzania - bez automatyki powiązanej z oddymianiem,
• ocieplenie ścian zewnętrznych i ościeży ze styropianu gr 16 cm, 12cm, 8 cm i 3 cm o łącznej pow. 483,32m2 wraz z warstwą wykończenia,
• remont zadaszenia nad bramami garażowymi od strony elewacji frontowej o pow.10,49m2,
• docieplenie i izolacja ścian piwnic ze styropianu gr 12 cm AQUA o pow. 58,70m2,
3) Roboty zewnętrzne związane z odtworzeniem nawierzchni rozebranych w celu izolacji cokołu,
4) Przebudowa pomieszczeń poddasza:
• roboty rozbiórkowe związane z rozbiórką istniejącej izolacji z wełny, desek, polep i ślepego pułapu stropu drewnianego,
• wykonanie podłogi pomieszczeń poddasza wraz z izolacją, konstrukcją z belek drewnianych i podłogą z płyt o pow. 167,00m2
• zabudowa i izolacja z wełny gr 25cm skosów dachu i sufitu poddasza przewidzianą w dokumentacji o pow. 323,64m2
• roboty wykończeniowe w pomieszczeniach magazynowych poddasza i klatce schodowej na kondygnacji poddasza,
5) Przebudowa pomieszczeń w piwnicy:
• roboty rozbiórkowe i demontażowe
• wykonanie podbudowy i izolacji posadzek
• roboty murowe, tynki i zabudowy
• roboty wykończeniowe (stolarka drzwiowa, wykończenie ścian i podłóg w tym schodów wewnętrznych do piwnicy),
6) Przebudowa schodów zewnętrznych wraz z wykonaniem kanału c.o.:
• roboty rozbiórkowe i przygotowawcze,
• roboty ziemne, betonowe i izolacyjne,
• wykonanie konstrukcji schodów zewnętrznych i pochylni (bez wykończenia)
W ramach zakresu prac II Etapu wchodzą roboty instalacyjne (instalacji sanitarnej i elektrycznej) w pomieszczeniach w piwnicy i poddaszu podlegających przebudowie. Dodatkowo zakres prac przewiduje wykonanie instalacji odgromowej na częściach budynku podlegających przebudowie, wykonanie instalacji oddymiania klatki schodowej oraz wykonanie nowego
przyłącza c.o. wraz z węzłem i jego wyposażeniem. Przewiduje się również wykonanie przebudowy wewnątrz budynku przyłącza wody z uwzględnieniem zamontowania zaworu pierwszeństwa dla instalacji hydrantowej.
Etap II inwestycji nie obejmuje prac związanych z:
• rozbiórką środkowej części budynku wraz z jej podpiwniczeniem w celu rozbudowy obiektu o część garażową z zapleczem sanitarno-szatniowym oraz dodatkowym zapleczem biurowym wraz z salą konferencyjną na poddaszu,
• przebudową wewnętrzną istniejących pomieszczeń (dotyczy parteru, piętra i części poddasza),
• modernizacją istniejących pomieszczeń (dotyczy parteru, piętra i części poddasza),
• wykonaniem i wymianą instalacji elektrycznej, sanitarnej i wentylacji mechanicznej wraz z oprzyrządowaniem (dotyczy parteru, piętra i części poddasza),
• pracami wykończeniowymi i instalacyjnymi przewidzianymi w ramach rozbudowy obiektu,
ETAP I inwestycji został już zrealizowany i obejmował przebudowę istniejącej części garażowo-socjalnej w zakresie wymiany pokrycia i przebudowy konstrukcji dachu, w tym:
• roboty rozbiórkowe i demontażowe,
• roboty naprawcze związane z wzmocnieniem konstrukcji dachu i jej naprawy przewidzianej w dokumentacji,
• przebudowa kominów ponad dachem,
• roboty pokrywcze dachu z blachodachówki modułowej o pow. 256,63m2, wraz z pokryciem z papy i nowym ołaceniu,
• wykonanie nowych obróbek blacharskich i orynnowania,
• montaż okien dachowych
• montaż niezbędnych akcesoriów dachowych tej części dachu przewidzianych w projekcie.
Zamawiający informuje, że roboty budowlane będą prowadzone w obiekcie czynnym. W związku z tym wszelkie prace należy wykonywać w sposób niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie, a sposób prowadzenia prac nie może wpływać na jego funkcjonowanie.
2. Zamawiający informuje, że nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3. Zamawiający określa wymagania stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp
4. Przed złożeniem oferty Zamawiający wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej w obiekcie, w którym planowane jest wykonywanie prac W celu dokonania oceny realizacji inwestycji należy przeprowadzić wizję lokalną wraz z przedstawicielem Zamawiającego, po uprzednim umówieniu telefonicznym, w godzinach 8:00-15:00 (Osoba do kontaktu: mł. asp. Jacek Banaszkiewicz, tel. 500 206 859).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45262300-4 - Betonowanie

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu wpłynęło 5 ofert, a Zamawiający w dniu 14 marca 2024 r. dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty, poprzez wybór oferty konsorcjum: Kulbacki Krzysztof Zakład Remontowo- Budowlany z siedzibą w Ełku oraz P.H.U. Kamil Kulbacki z siedzibą w Ełku. Jednakże, po dokonaniu ww. czynności Zamawiający powziął informację o wystąpieniu istotnej zmiany okoliczności, w wyniku której kontynuowanie Postępowania i udzielenie zamówienia publicznego nie leży w interesie publicznym, czego nie mógł wcześniej przewidzieć. Zamawiający bowiem wszedł w posiadanie informacji o podjęciu przez Radę Miejską w Giżycku uchwały nr C/41/2024 z dnia 27 marca 2024 r., w wyniku której Zamawiający pozyska nieruchomość gruntową niezabudowaną o pow. 1,1439 ha, oznaczoną w ewidencji gruntów i budynków numerem ewidencyjnym 1286, położoną w obrębie 2- Giżycko przy ul. Obwodowej, dla której Sąd Rejonowy w Giżycku prowadzi księgę wieczystą pod nr OL1G/00045008/8, w zamian za nieruchomość, na której obecnie funkcjonuje. Nowa nieruchomość przeznaczona zostanie pod budowę nowej
siedziby Zamawiającego. Nieruchomość pozyskana, dzięki swojej trzykrotnie większej powierzchni, w porównaniu do powierzchni nieruchomości, na której obecnie funkcjonuje Zamawiający i w dogodniejszej pod względem komunikacyjnym lokalizacji, nie tylko zabezpieczy potrzeby Zamawiającego w zakresie posiadania obiektów stanowiących niezbędne zaplecze organizacyjno-
techniczne, odpowiednie do rodzaju i skali realizowanych przez niego zadań ratowniczo-gaśniczych i z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ale także pozwoli w wyższym stopniu na realizację zadań własnych wobec obywateli i ich mienia.
W tych okolicznościach przebudowa istniejącej części garażowo-socjalnej i garażowo-biurowej obecnego budynku siedziby Zamawiającego i poniesienie na tę inwestycję wysokich nakładów finansowych są nieuzasadnione, bowiem budynek zostanie przekazany innemu zarządcy, który może mieć odmienne potrzeby lokalowe. Nie bez znaczenia także pozostaje, iż budowa nowego obiektu będzie wymagać wydatkowania również wysokich środków finansowych. Kontynuowanie zatem ww. Postępowania nie leży w interesie publicznym, tj. nie przyniesie korzyści służących ogółowi w zakresie zadań ciążących na Zamawiającym, realizowanych w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych związanych z ochroną porządku i bezpieczeństwa
publicznego, a wykonanie zamówienia stało się nieuzasadnione i prowadziłoby do wydatkowania środków publicznych na cel, który upadł.
Zamawiający nie mógł przy tym przewidzieć zmiany ww. okoliczności. Do podjęcia uchwały doszło już po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w Postępowaniu.
Wobec powyższego Zamawiający w dniu 29 marca 2024 r. unieważnił czynność wyboru najkorzystniejszej oferty i przystąpił do czynności unieważnienia Postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 200956,78 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2189892,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.