eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Pełnienie funkcji nadzoru nad realizacją robót dla inwestycji: "Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 461 w m. Dąbrówka Łubniańska"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-04-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji nadzoru nad realizacją robót dla inwestycji: „Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej
nr 461 w m. Dąbrówka Łubniańska”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000126528

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 127

1.5.2.) Miejscowość: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-231

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.7.) Numer telefonu: 774591800

1.5.8.) Numer faksu: 774581352

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdw.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdw.opole.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

administracja samorządowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

zarządzanie drogami wojewódzkimi

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji nadzoru nad realizacją robót dla inwestycji: „Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej
nr 461 w m. Dąbrówka Łubniańska”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95140223-f7e2-11ee-b016-82aaee56c84c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00281837

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00023019/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.32 Pełnienie funkcji nadzoru nad realizacją robót dla inwestycji: Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 461 w m. Dąbrówka Łubniańska

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl, zwanej dalej „platformą” lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole w tym dokumentacja dostępna do pobrania pod wskazanym adresem: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/910011

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl, zwanej dalej „platformą” lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole w tym dokumentacja dostępna do pobrania pod wskazanym adresem: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/910011

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzyst. z platformy przez wykon. jest bezpłatne. 2. Za datę wpływu ośw., wniosków, zawiad. oraz inf. przyjmuje się datę ich wczytania do platformy. 3. Instr. korzyst. z platformy: a) w przypadku posiad. konta na platformie – zgłosz. do postęp. wymaga zalog. wykon. do platformy, b) w przypadku, gdy
wykon. nie posiada konta na platformie – należy wyszukać niniejsze postęp. bezpośred. na platformie lub poprzez profil nabywcy zamaw. (link z logo zamaw. następnie zakładka „Postępowania”), wybrać postęp. 3.1. Zalecenia zamaw. odnośnie podpisu: a) dla dok. w form. pdf zaleca się podpis w form. PAdES, b) dok. w form. innym niż pdf zaleca się podpisywać form. XAdES. 3.2. Niezbędne wymag. sprzęt.-aplik. umożliw. pracę na platformie: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarant. przepust. nie mniej. niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następ. konfig.:– pamięć min. 2 GB RAM, – procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja, – jeden z system. operac.: * MS Windows 7, * Mac OS x 10.4, * Linux, * lub ich nowsze wersje, c) zainst. dowolna przegląd. inter., w przypadku Internet Explorer min. wer. 10.0, d) włączona obsługa JavaScript, e) zainst. program Adobe Acrobat Reader lub inny obsług. pliki w form. pdf. 3.3. Zamaw. rekomend. przesył. danych w form. dopuszcz. odpow. przepisami prawa tj. m.in.: .doc, .xls,
.pdf, .jpg (.jpeg), przy czym zaleca się wykorzyst. plików w form. .pdf. W celu ewent. kompresji danych zamaw. rekomend. wykorzyst.
jednego z form.: . zip; .7Z. 3.4. Zamaw. zaleca, aby nie wprowadz. jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpis. Wykon. powinien
pamiętać, aby plik z podpis. przekaz. łącznie z dokum. podpis. – dotyczy podpis. XAdES. 3.5. Infor. na temat kodowania i oznacz. czasu przekaz. danych. Pliki oferty załącz. przez wykon. na platformie, widoczne są jako zaszyfr. Możliwość otworz. plików dostępna jest dopiero po odszyfr. przez zamaw. po upływie terminu otwarcia ofert. Oznacz. czasu przekaz. danych przez platformę stanowi przypiętą do dokum. elektr. lub wiadomości datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss). 3.6. Dokum. niniejsz. postęp. dostępna jest na platformie: https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, www.bip.zdw.opole.pl lub bezpośrednio pod wskazanym adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/910011 w dziale „Załączniki do postępowania”. 3.7. Ofertę, ośw. wymag. postan. punktu 5.1 SWZ – na załączniku nr 3 do SWZ oraz na załączniku nr 3a do SWZ (w przypadku gdy wykon. polega na poten. podm. udostęp. zasoby), zobowiąz., o którym mowa w punkcie 4.5. podpunkt 2 SWZ, dokum. i ośw. należy wczytać jako zał. na platformie, według instr. dla wykon., które znajdują się na platformie. 3.8. Zamaw. w zakr. pytań techn. związ. z dział. systemu prosi o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl pod numer +48 22 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl, która
udziela wszelkich infor. związ. z procesem składania ofert, rejestracji czy innych aspektów techn. platformy od poniedziałku do piątku od 08:00 do 17:00. 3.9. Wymag. techn. i organiz. opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl. Wykon. uczestn. w przedm. postęp. powinien zapoznać się z Regulaminem korzystania z platformy i wszelkimi instr., które znajdują się na platformie. 3.10.
Występuje limit objęt. plików lub spakow. folderów w zakresie całej oferty. Szczegół. infor. w tym zakresie znajdują się w instrukcji zamieszcz. na platformie. 3.11. Przy dużych plikach kluczowe jest łącze inter. i dostępna przepust. łącza po stronie serwera platformazakupowa.pl oraz użytk. 3.12. Składając ofertę zaleca się zaplan. złożenia jej z wyprzedz. min. 24h, aby zdążyć w terminie przewidz. na jej złożenie w przypadku siły wyższej, jak np. awaria platformazakupowa.pl, awaria Internetu, problemy techn. związane z brakiem np. aktualnej przegląd., itp. 3.13. W przypadku większych plików zalecamy skorzystać z instrukcji pakowania plików dzieląc je na mniejsze paczki, zgodnie z instrukcją dla wykon. znajdującą się na platformie

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, ul. Oleska 127, 45-231 Opole, tel. 77 459 18 00, 2) inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Opolu jest Pan Jacek Kaflowski, email: iod@zdw.opole.pl, 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Pełnienie funkcji nadzoru nad realizacją robót dla inwestycji: ,,Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 461 w m. Dąbrówka Łubniańska”” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, 4) Przetwarzanie przez administratora danych dane osobowe mogą zostać ujawnione m.in. podmiotom prowadzącym działalność płatniczą, podmiotom prowadzącym działalność kurierską lub pocztową, dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym usługi doradcze, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, innym podmiotom, którym dane zostały lub zostaną udostępnione na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych lub upoważnienia do przetwarzania danych oraz podmiotom, którym administrator danych będzie zobowiązany udostępnić dane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie 5 lat, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy. Okres ten dotyczy również wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi wykonawcami umowy), 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy, 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, cd. w sekcji 3.16.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): cd. sekcji 3.15.) 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. administrator informuje, że w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, w odniesieniu do przetwarzaniem danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia, b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych, a w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników), c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego), d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, 9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 10) Pozostałe
informacje dotyczące RODO znajdują się w projekcie umowy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WP.3211.39.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Pełnienie funkcji nadzoru nad realizacją robót dla inwestycji: ,,Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 461 w m. Dąbrówka Łubniańska” zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówienia.
Kod i nazwa Wspólnego Słownika Zamówień:
71.52.00.00-9 – usługi nadzoru budowlanego;
71.24.70.00-1 – nadzór nad robotami budowlanymi.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, weryfikacja dokumentacji projektowej oraz kontrola rozliczeń finansowych zadania w branżach:
a) drogowej,
b) mostowej,
c) sanitarnej (kanalizacja deszczowa, wodociąg, kanalizacja sanitarna),
d) elektroenergetycznej, w tym sieci niskich, oświetlenia ulicznego,
e) teletechnicznej (przebudowa sieci teletechnicznej, budowa kanału technologicznego),
f) gazowej (sieć gazowa)
oraz wykonanie badań laboratoryjnych kontrolnych, zgodnie z załączonym do specyfikacji warunków zamówienia wykazem badań.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 229 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie Inżyniera Rezydenta

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał (zakończył) w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
a) minimum jeden nadzór w zakresie robót drogowych* na jednym zadaniu realizowanym na drodze o wartości całego zadania co najmniej 3.000.000,00 PLN brutto,
b) minimum jeden nadzór w zakresie budowy, rozbudowy lub przebudowy obiektu inżynierskiego (most lub wiadukt lub estakada lub przepust) o obciążeniu dla kasy A** lub o obciążeniu ruchomym klasy I** z wyłączeniem tuneli i konstrukcji oporowych.
* – zamawiający poprzez roboty drogowe będzie rozumiał budowę, przebudowę, rozbudowę, modernizację lub odnowę dróg. Roboty drogowe jako podstawowe mogą swoim zakresem obejmować również roboty towarzyszące polegające na przebudowie lub budowie infrastruktury towarzyszącej i kolidującej, takiej jak:
chodniki, parkingi, kanalizacja deszczowa, wodociągi, sieci teletechniczne, sieci elektroenergetyczne, oświetlenie drogowe.
Zamawiający z pojęcia roboty drogowe wyłącza remonty dróg oraz zadania, w których robotami podstawowymi była budowa kanalizacji sanitarnej.
** – w przypadku zadań zrealizowanych poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej na obiektach o równoważnych parametrach.
Za nadzór zamawiający uzna usługę polegającą na pełnieniu kontroli, nadzoru inwestorskiego oraz współpracy ze służbami zamawiającego.
Nadzór określony w podpunkcie b) może być realizowany w ramach nadzoru określonego w podpunkcie a).
Za drogę zamawiający uzna drogę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 320 – tekst jednolity).
Uwaga!
Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż PLN wykonawca przeliczy według średniego kursu NBP na dzień podpisania świadectwa przejęcia, protokołu odbioru robót lub innego równoważnego dokumentu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.

2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, którym zostanie powierzone wykonanie niniejszego zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca, na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które musi mieć dostępne na etapie realizacji zamówienia, spełniające następujące wymagania:
1) osoba proponowana do pełnienia funkcji Inżyniera Rezydenta pełniąca rolę inspektora koordynatora odpowiedzialnego za przebieg nadzoru zgodnie z warunkami umowy posiadająca uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego branży mostowej (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) i/lub kierownika budowy i/lub Inżyniera Kontraktu i/lub Zastępcy Inżyniera Kontraktu i/lub Inżyniera Rezydenta i/lub Zastępcy Inżyniera Rezydenta i/lub Dyrektora Kontraktu i/lub Zastępcy Dyrektora Kontraktu i/lub Kierownika Zespołu Nadzoru, w tym minimum 4 miesiące doświadczenia przy realizacji jednego zadania w zakresie budowy, rozbudowy lub przebudowy obiektu inżynierskiego (most lub wiadukt lub estakada lub przepust) o obciążeniu dla kasy A** lub o obciążeniu ruchomym klasy I** z wyłączeniem tuneli i konstrukcji oporowych - 1 osoba,
2) osoba proponowana do pełnienia funkcji Inspektor Nadzoru Inwestorskiego branży drogowej posiadająca uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego branży drogowej (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) i/lub kierownika budowy i/lub kierownika robót drogowych, w tym co najmniej na jednym zadaniu w zakresie robót drogowych* o wartości całego zadania co najmniej 3.000.000,00 PLN brutto - 1 osoba,
3) osoba proponowana do pełnienia funkcji Inspektor Nadzoru Inwestorskiego branży mostowej posiadająca uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru branży mostowej (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) i/lub kierownika budowy i/lub kierownika robót mostowych - 1 osoba,
4) Specjalista technolog posiadający doświadczenie zdobyte na dowolnym stanowisku związanym z opiniowaniem lub decydowaniem o zastosowaniu materiałów budowlanych lub technologii robót w ramach co najmniej jednego zadania zrealizowanego na drodze publicznej - 1 osoba.

* – zamawiający poprzez roboty drogowe będzie rozumiał budowę, przebudowę, rozbudowę, modernizację lub odnowę dróg. Roboty drogowe jako podstawowe mogą swoim zakresem obejmować również roboty towarzyszące polegające na przebudowie lub budowie infrastruktury towarzyszącej i kolidującej, takiej jak:
chodniki, parkingi, kanalizacja deszczowa, wodociągi, sieci teletechniczne, sieci elektroenergetyczne, oświetlenie drogowe
Zamawiający z pojęcia roboty drogowe wyłącza remonty dróg oraz zadania, w których robotami podstawowymi była budowa kanalizacji sanitarnej.
** – w przypadku zadań zrealizowanych poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej na obiektach o równoważnych parametrach.
Za drogę zamawiający uzna drogę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 320 – tekst jednolity).
Uwaga!
Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż PLN wykonawca przeliczy według średniego kursu NBP na dzień podpisania świadectwa przejęcia, protokołu odbioru robót lub innego równoważnego dokumentu.
Inżynier Rezydent może jednocześnie pełnić funkcje tylko Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży mostowej lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży drogowej, pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami i doświadczeniem w każdej z nadzorowanych branż.
Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie Prawo budowlane.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
3) zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych w postaci informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, żąda oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy.
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w punkcie 1 podpunkt 1) powyżej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2.1. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2 powyżej, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Przepis punktu 3 poniżej stosuje się.
3. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane i zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji 5.4) pkt 1 (tj. zakres nadzorowanych robót, wartość całego zadania, rodzaj obiektu inżynierskiego, klasa obciążenia obiektu inżynierskiego), oraz załączyć dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dok sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z przyczyn niezależnych od siebie nie jest w stanie uzyskać tych dok – ośw wykonawcy – na zał nr 6 do SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wykaz osób stanowi zał nr 7 do SWZ i powinien zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji 5.4) pkt 2 tj.:
– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4) pkt 2 ppkt 1) (Inżynier Rezydent) wpisać: imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres (czy bez ograniczeń) posiadanych uprawnień, okres doświadczenia w miesiącach i latach, zajmowane stanowisko, czy doświadczenie zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień, w tym podać nazwę zadania (czy zadanie dotyczyło budowy/rozbudowy/przebudowy obiektu inżynierskiego, rodzaj obiektu inżynierskiego (czy był to most/wiadukt/estakada/przepust), podać klasę obciążenia obiektu inżynierskiego), zajmowane stanowisko na wykazanym zadaniu, ilość miesięcy pełnienia funkcji na wykazanym zadaniu oraz podać informację o podstawie do dysponowania tą osobą,
– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4) pkt 2 ppkt 2) (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego branży drogowej) wpisać: imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres (czy bez ograniczeń) posiadanych uprawnień, okres doświadczenia w miesiącach i latach, zajmowane stanowisko, czy doświadczenie zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień, w tym podać nazwę co najmniej jednego zadania (czy zadanie dotyczyło robót drogowych – budowy, przebudowy, rozbudowy, modernizacji lub odnowy dróg), wartość całego zadania, zajmowane stanowisko na wykazanym zadaniu oraz podać inform o podstawie do dysponowan tą osobą,
– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4) pkt 2 ppkt 3) (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego branży mostowej) wpisać: imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres (czy bez ograniczeń) posiadanych uprawnień, okres doświadcz w miesiącach i latach, zajmowane stanowisko, czy doświadczenie zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień oraz podać informację o podst do dysponowan tą osobą,
– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4) pkt 2 ppkt 4) (Specjalista technolog) wpisać: imię i nazwisko, nazwę zadania zrealizowanego na drodze publicznej, zajmowane stanowisko (czy stanowisko związane było z opiniowaniem lub decydowaniem o zastosowaniu materiałów budowl lub technologii robót) oraz podać inform o podstawie do dysponowania tą osobą.
1.1. Jeżeli wykonawca powołuje się na dośw w realiz usług wykonanych wspól z innymi wykonawc, wykaz o którym mowa w pkt 1 ppkt a) dot usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośr uczestn.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu przesłanek, o których mowa w sekcji 5.2) i art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz o których mowa w sekcji IX punkt III, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują zgodnie z punktami sekcji 5.4).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie wymienione w sekcji 5.5.) składa wraz z ofertą każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Na wezwanie zamawiającego zgodnie z art. 274 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedkłada również dokumenty określone w sekcji 5.6) i 5.7). Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w punkcie 5 powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
7. Wykonawcy, o których mowa w punkcie 1 powyżej ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonanie umowy (jeżeli wniesienie takiego zabezpieczenia jest wymagane przez zamawiającego).
UZUPEŁNIENIE INFORMACJI W SEKCJI 4.2.10):
TERMIN WYKONANIA UMOWY.
1. Wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia:
a) realizacja przedmiotu zamówienia będzie trwała do 229 dni od dnia podpisania umowy na roboty wykonane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia: „Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 461 w m. Dąbrówka Łubniańska”.
Szacuje się, że umowa na roboty budowlane zostanie podpisana w okolicy 15 maja 2024 r.
b) termin realizacji przedmiotu umowy wykonawcy robót budowlanych:
– rozpoczęcie robót budowlanych ustala się na dzień przekazania terenu budowy,
– zakończenie robót budowlanych w terminie do 199 dni od dnia podpisania umowy.
Zgodnie z umową na wykonanie robót budowlanych zakończenie robót powinno nastąpić w terminie do 199 dni od podpisania umowy. Odbiór końcowy robót musi nastąpić do 30 dni od zakończenia realizacji zadania. W związku z powyższym
planowany termin zakończenia realizacji usługi nadzoru ustalono na termin do 229 dni od dnia podpisania umowy na roboty budowlane.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy zawartej z wykonawcą. Wszystkie dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie zakres i warunków zmian zawarte są w SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-23 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: ofertę należy składać za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-23 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-22

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

I. Treść zapytań wraz z wyjaśn., zmiany treści SWZ oraz inne dok. zam. bezpośr. związane z post. o udzielenie zam. zam. udost., bez ujawniania źródła zapyt. na str. intern. prowadz. post.: https://platformazakupowa.pl lub na profilu nab.: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole w tym dok. dost. do pobr. pod wskazanym adr.: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/910011 .
II. Wraz z form. oferty sporządz. w for. elektr.j opatrzonej kwalif. podp. elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podp. zaufanym lub podp. osobistym (na zał. nr 1 do SWZ), za pośredn. Platf. zak: https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole zgo. z zasadami określ. w sekcji 3.6) powinny być złożone:
1) wykaz osób dla spełn. kryterium oceny ofert w for. elektr. opatrz. kwalifik. podpisem elektr. lub w postaci elektr. opatrz. podp. zaufanym lub podp. osob. – na zał. nr 1a do SWZ,
2) wykaz badań labor. w formie elektr. opatrzonej kwalifik. podp. elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podp. zaufanym lub podp. osob. – na zał. nr 2 do SWZ,
3) odpis lub informację z KRS, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dział. Gosp. lub innego właściwego rejestru celem potwier. umoc. osoby działającej w imieniu wykonawcy, chyba że zamaw. może je uzyskać za pomocą bezpłat. i ogólnodost. baz danych, a wykon. wskazał dane umożl. dostęp do tych dok. w odniesieniu do wykon., wykon. wspólnie ubieg. się o zamów., jak również w odniesieniu do podm. udost. zasoby. W przypadku wskazania przez wykon. dostępności wyżej wymienionych. dok. pod określonymi adresami internet. ogólnodost. i bezpł. baz danych, zamawiający może żądać od wykon. przedst. tłumaczenia na j. polski pobranych samodz. przez zamaw. dok.,
4) pełnomocnictwo lub inny dok. potwierdzający umocowanie do reprezent. wykon. lub podm. udost. zasoby chyba, że umocowanie do reprezent. wynika z dok., o których mowa w ppkt 3 powyżej sporządzony w formie elektr. opatrzone kwalifik. podpisem elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osob.,
5) oświad. o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w formie elektr. opatrzonej kwalifik. podpisem elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osob. – na zał. nr 3 do SWZ,
5a) wykonawca, w przypadku polegania na zdoln. lub sytuacji podm. udost. zasoby, przedstawia, wraz z ośw., o którym mowa w ppkt 5 powyżej, także ośw. podmiotu udost. zasoby, potwierdz. brak podstaw wyklucz. tego podmiotu oraz odpowiednio spełn. warunków udziału w post. lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykon. powołuje się na jego zasoby – na zał. nr 3a do SWZ.
Ośw. podm. udost. zasoby w zakresie w jakim potw. okoliczności, o których mowa w treści art. 57 ustawy Pzp muszą mieć formę dok. elektr., podp. kwalif. podp. elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podp. zaufanym lub podp. osob. przez każdy z tych podm. zgodnie z zasadami określ. w pkt 7 SWZ,
5b) w przypadku wykon. wspólnie ubieg. się o zamów. oświadcz. o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z nich zgodnie z zasadami określ. w pkt 7 SWZ.
6) pełnomocnictwo potwi. umocowanie do reprezen. wszystkich wykon. wspólnie ubieg. się o udziel. zam. sporządz. w formie elektr. i opatrzone kwalif. podp. elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podp. zaufanym lub podp. osob.
7) zobow. podmiotów udost. zasoby, o których mowa w pkt 4.5 ppkt 2 SWZ sporz. w formie elektr.j opatrzonej kwalif. podpisem elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osob. – wzór zobow. stanowi zał. nr 4 do SWZ, 8) oświadcz. o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp lub w pkt 6.6 SWZ – zgodnie z zał. nr 5 do SWZ (dotyczy tylko wyk. wspólnie ubieg. się o udziel. zam.).
III. Z post. o udzielenie zam. publ. wyklucza się również wykon. zgodnie z ust. z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczeg. rozw. w zakresie przeciwdz. wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służ. ochr. bezp. nar. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 tj z późn. zm.) (punkt 4.8. podp. 6 SWZ).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.