Ogłoszenie z dnia 2024-04-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00235255/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Siedlce
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siedlce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582552
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Asłanowicza 10
1.5.2.) Miejscowość: Siedlce
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.7.) Numer telefonu: 25 6327731 w.56
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.gorzala@gminasiedlce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-siedlce
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://gminasiedlce.logintrade.net/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Siedlce2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d476f211-dbc1-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00280478
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00066598/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.34 Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Siedlce
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00235255
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OZF.271.22.2024.AG
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 2510489,25 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno – asfaltowych wraz z robotami towarzyszącymi, na drogach położonych w miejscowości Nowe Iganie, gmina Siedlce.
2. Szczegółowy zakres zamówienia zgodny z:
1) Przedmiarami robót opisującymi przedmiot zamówienia wraz z mapą orientacyjną,
2) Szczegółową Specyfikacją Techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącymi załączniki do specyfikacji
warunków zamówienia.
Dodatkowe informacje w Rozdziale III SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W prowadzonym postępowaniu w trybie podstawowym bez negocjacjiw wyznaczonym terminie składania ofert tj. do dnia 22.03.2024 r. do godz. 11:00 wpłynęło pięć ofert. Szacowana podstawowa wartość zamówienia została ustalona na podstawie kosztorysu inwestorskiego ze stycznia 2024 roku na kwotę 2.058.601,19 złotych brutto i jest zbliżona do wartości promesy wstępnej z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, która wynosi 2.000.000,00 złotych brutto. Oferty złożone w postępowaniu odzwierciedlają rynkową wartość zamówienia i znacząco różnią się od wartości przyznanego dofinansowania. Jest to okoliczność jakiej Zamawiający nie mógł przewidzieć. W związku z tym kontynuowanie postępowania i realizacja zamówienia w ramach aktualnego zakresu pozwoli na zrealizowanie jedynie części potrzeb w zakresie modernizacji dróg i będzie skutkowała utratą części dofinasowania ponad wydatkowaną na wynagrodzenie wykonawcy z najniższą ceną (tj. 33,48 % dofinansowania). Wartość przyznanego dofinansowania pozwala na realizację zamówienia w znacznie szerszym zakresie, co niewątpliwie leży w interesie publicznym.
Jako podstawę prawną unieważnienia Zamawiający wskazuje art. 255 pkt 5 ustawy PZP. Zgodnie z tym przepisem Zamawiający unieważnia postępowanie, w którym wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Wobec powyższego zaistniały wszystkie przesłanki uzasadniające zastosowanie
art. 255 pkt 5 PZP, tj.
- utrata przez Zamawiającego części środków z dofinansowania, które mogłaby przeznaczyć na realizację zamówienia stanowi o wystąpieniu zmiany o charakterze istotnym,
- prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, bowiem pozwoli
na zrealizowanie zadania publicznego jedynie w części,
- powyższego nie można było przewidzieć, bowiem rynkowa wartość zamówienia została określona na podstawie złożonych ofert.
Nie ulega wątpliwości, że w interesie publicznym leży racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi pochodzącymi z budżetu państwa.
Biorąc pod uwagę zaistniałe przesłanki Zamawiający unieważnia postępowanie stosownie do art. 255 pkt. 5 PZP. Istotna zmiana okoliczności, której nie można było wcześniej przewidzieć spowodowała, że dalsze prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI Z SIEDLEC
- Usługa nadzoru inwestorskiego nad remontem budynku Sądu Rejonowego w Sokołowie Podlaskim
- Dostawa sprzętu specjalistycznego dla potrzeb Pracowni Elektrofizjologii oraz Pracowni Hemodynamiki na okres 12 miesięcy.
- Dostawa środków czyszczących i polerujących
- Przechowywanie zwłok i szczątków ludzkich oraz wynajem pomieszczeń do wykonywania lekarskich sekcji/oględzin zwłok na zlecenie prokuratur okręgu siedleckiego.
- Czynności techniczne wspomagające administrowanie Targowiskiem Miejskim w Siedlcach przy ulicy 11 Listopada 42
- Świadczenie usługi gastronomicznej w dniach 16-17 maja 2024 r. w Centralnej Bibliotece Wojskowej w Warszawie podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej.
więcej: przetargi w Siedlcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa dróg gminnych i powiatowych w Gminie Narew (powtórzenie części postępowania)
- Remont i przebudowa szatni i łazienek w hali sportowej (dotyczy parteru i I piętra) Liceum Ogólnokształcącego nr XV przy ul. Wojrowickiej 58 we Wrocławiu.
- Przebudowa ulicy Słonecznej i łącznika wraz z budową sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Złotym Potoku
- "Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Niziny - Etap II - w ramach zadania Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Tuczępy Etap II. "
- Podniesienie poziomu bezpieczeństwa drogowego na drodze gminnej w Wińsku poprzez modernizację przejścia dla pieszych i pieszociągu wzdłuż drogi gminnej osiedlowej wraz z oświetleniem
- Przebudowa ul. 3 Maja
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.