eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siedlce › Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Siedlce



Ogłoszenie z dnia 2024-04-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Siedlce

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siedlce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582552

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Asłanowicza 10

1.5.2.) Miejscowość: Siedlce

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki

1.5.7.) Numer telefonu: 25 6327731 w.56

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.gorzala@gminasiedlce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-siedlce

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminasiedlce.logintrade.net/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Siedlce

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d476f211-dbc1-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00280478

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00066598/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.34 Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Siedlce

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00235255

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OZF.271.22.2024.AG

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 2510489,25 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno – asfaltowych wraz z robotami towarzyszącymi, na drogach położonych w miejscowości Nowe Iganie, gmina Siedlce.
2. Szczegółowy zakres zamówienia zgodny z:
1) Przedmiarami robót opisującymi przedmiot zamówienia wraz z mapą orientacyjną,
2) Szczegółową Specyfikacją Techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącymi załączniki do specyfikacji
warunków zamówienia.
Dodatkowe informacje w Rozdziale III SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W prowadzonym postępowaniu w trybie podstawowym bez negocjacji
w wyznaczonym terminie składania ofert tj. do dnia 22.03.2024 r. do godz. 11:00 wpłynęło pięć ofert. Szacowana podstawowa wartość zamówienia została ustalona na podstawie kosztorysu inwestorskiego ze stycznia 2024 roku na kwotę 2.058.601,19 złotych brutto i jest zbliżona do wartości promesy wstępnej z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, która wynosi 2.000.000,00 złotych brutto. Oferty złożone w postępowaniu odzwierciedlają rynkową wartość zamówienia i znacząco różnią się od wartości przyznanego dofinansowania. Jest to okoliczność jakiej Zamawiający nie mógł przewidzieć. W związku z tym kontynuowanie postępowania i realizacja zamówienia w ramach aktualnego zakresu pozwoli na zrealizowanie jedynie części potrzeb w zakresie modernizacji dróg i będzie skutkowała utratą części dofinasowania ponad wydatkowaną na wynagrodzenie wykonawcy z najniższą ceną (tj. 33,48 % dofinansowania). Wartość przyznanego dofinansowania pozwala na realizację zamówienia w znacznie szerszym zakresie, co niewątpliwie leży w interesie publicznym.
Jako podstawę prawną unieważnienia Zamawiający wskazuje art. 255 pkt 5 ustawy PZP. Zgodnie z tym przepisem Zamawiający unieważnia postępowanie, w którym wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Wobec powyższego zaistniały wszystkie przesłanki uzasadniające zastosowanie
art. 255 pkt 5 PZP, tj.
- utrata przez Zamawiającego części środków z dofinansowania, które mogłaby przeznaczyć na realizację zamówienia stanowi o wystąpieniu zmiany o charakterze istotnym,
- prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, bowiem pozwoli
na zrealizowanie zadania publicznego jedynie w części,
- powyższego nie można było przewidzieć, bowiem rynkowa wartość zamówienia została określona na podstawie złożonych ofert.
Nie ulega wątpliwości, że w interesie publicznym leży racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi pochodzącymi z budżetu państwa.
Biorąc pod uwagę zaistniałe przesłanki Zamawiający unieważnia postępowanie stosownie do art. 255 pkt. 5 PZP. Istotna zmiana okoliczności, której nie można było wcześniej przewidzieć spowodowała, że dalsze prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.