eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Świadczenie usług Animatora doradztwa zawodowego w Projekcie Samorządu Województwa Pomorskiego, realizowanych w czterech częściach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-04-09

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług Animatora doradztwa zawodowego w Projekcie Samorządu Województwa Pomorskiego, realizowanych w czterech częściach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 192035191

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Podwale Przedmiejskie

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-824

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: 58 326 18 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wup.gdansk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wupgdansk.praca.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług Animatora doradztwa zawodowego w Projekcie Samorządu Województwa Pomorskiego, realizowanych w czterech częściach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a2bb154f-f581-11ee-b016-82aaee56c84c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00277570

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00047281/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Usługi animatorów doradztwa zawodowego w subregionie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt Samorządu Województwa Pomorskiego pn. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a2bb154f-f581-11ee-b016-82aaee56c84c

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku (WUP) z siedzibą: ul. Podwale Przedmiejskie 30, 80-824 Gdańsk;
www.wupgdansk.praca.gov.pl; e-mail: wup@wup.gdansk.pl, tel. (58) 326-18-01; fax: (58) 326-48-94
Z Inspektorem Ochrony Danych może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem na mocy RODO poprzez adres e-mail: iod@wup.gdansk.pl
lub kierując korespondencję na adres administratora.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
• udziału w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, zawarcia i wykonania umowy, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji.
Podstawa prawna:
• art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na WUP określonego w przepisach prawa w związku z ustawą z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako „ustawa Pzp”), ustawą z dnia 23.04.2009r. o finansach publicznych, ustawą z dnia 06.09.2001r. o dostępie do informacji publicznej, Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/241 z dnia 12.02.2021 r. ustanawiającego Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, ustawą z dnia 06.12.2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz ustawą z dnia 14.07.1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
• art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w przypadku realizacji zamówienia publicznego przetwarzanie danych osobowych niezbędne do wykonania umowy.
Odbiorcy Pani/Pana danych osobowych:
• osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i 74 ustawy z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych oraz w zakresie stanowiącym informację publiczną, dane będą ujawnione każdemu zainteresowanemu taką informacją, zgodnie z treścią ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej,
• podmioty upoważnione przez administratora np. dostawcy usług pocztowych, kurierskich, informatycznych, organy kontrolne oraz innym podmiotom uprawnionym do ich odbioru zgodnie z przepisami prawa.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
• przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, czas realizacji umowy, a następnie przez okres przechowywania dokumentacji związanej z zamówieniem publicznym wynikający z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt, który WUP zobowiązany jest stosować na mocy ustawy z dnia 14.07.1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – tj. przez okres 10 lat,
• w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE lub z innych źródeł, okresy przechowywania dokumentacji wynikają dodatkowo z odpowiednich rozporządzeń/wytycznych/instrukcji dot. realizacji poszczególnych programów.
Przysługuje Pani/Panu prawo:
1) dostępu do swoich danych osobowych na podstawie art. 15 RODO,
2) prawo żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników,
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo usunięcia danych osobowych,
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO,
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych art. 6 ust. 1 c) RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OZP/332/77-1/AS/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 807040,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I przedmiotu zamówienia - Świadczenie usług Animatora doradztwa zawodowego w subregionie metropolitalnym południowym województwa pomorskiego obejmującym powiaty: gdański, kartuski i nowodworski i m. Gdańsk oraz prace nad produktami tworzonymi w Projekcie.
Przedmiot zamówienia dla części I obejmuje następujące działania:
a) Narzędzie dla mieszkańców Pomorza oraz Scenariusze zajęć dla doradców zawodowych:
- Współpraca z firmą wyłonioną do opracowania prototypu Narzędzia dla mieszkańców Pomorza:
• Merytoryczne przygotowanie warsztatów z obszaru Kompetencji przyszłości i Branż rozwojowych przy współpracy z Moderatorem,
• Wyłonienie członków warsztatowej Grupy interdyscyplinarnej przy współpracy z Zespołem projektowym i Moderatorem,
• Udział we wszystkich spotkaniach warsztatowej Grupy interdyscyplinarnej ds. opracowania Narzędzia dla mieszkańców Pomorza– min. 4 spotkania w czasie trwania Projektu,
• Monitorowanie procesu tworzenia Narzędzia przez wyłonioną firmę, w tym korekty merytoryczne produktu,
• Testowanie wstępnej wersji Narzędzia dla mieszkańców Pomorza (min. 20 osób),
• Opracowanie raportu z testowania Narzędzia dla mieszkańców Pomorza z rekomendacjami koniecznych zmian,
• Udział w warsztacie podsumowującym wyniki testowania Narzędzia,
• Testowanie cyfrowej wersji Narzędzia dla mieszkańców Pomorza (min. 30 osób).
- Przygotowanie:
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Kompetencji przyszłości,
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Branż rozwojowych.
- Przeszkolenie 3 Animatorów do korzystania ze:
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Kompetencji przyszłości,
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Branż rozwojowych.
- Prezentacja doradcom zawodowym subregionu metropolitalnego południowego:
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Kompetencji przyszłości,
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Branż rozwojowych.
b) Narzędzie dla pracodawców:
- Udział w pracach warsztatowej Grupy interdyscyplinarnej ds. opracowania Narzędzia dla pracodawców – min. 4 spotkania w czasie trwania Projektu,
- Rekrutacja 5 pracodawców wg ustalonych kryteriów i przekazanie kontaktów Animatorowi metropolitalnemu północnemu, który przetestuje wśród nich Narzędzie cyfrowe stworzone przez wyłonioną firmę,
- Upowszechnianie Narzędzia podczas spotkań informacyjno-edukacyjnych, wydarzeń dla pracodawców (min. 4 spotkania).
c) Mapa:
- Nawiązanie kontaktu i współpraca z doradcami zawodowymi z podmiotów działających w subregionie metropolitalnym południowym w obszarze poradnictwa zawodowego/uczenia się przez całe życie oraz zaangażowanie ich do przekazywania informacji do Mapy,
- Przygotowywanie i przekazywanie Zespołowi projektowemu oraz Animatorowi subregionu
słupsko-chojnickiego informacji do Mapy z subregionu metropolitalnego południowego oraz
ich aktualizacja.
d) Hub wiedzy:
- Przygotowywanie i przekazywanie Zespołowi projektowemu oraz Animatorowi subregionu nadwiślańskiego aktualnych danych o Branżach rozwojowych i o pracodawcach z tych branż
w subregionie metropolitalnym południowym.
e) Działalność Pomorskiego Systemu Poradnictwa Zawodowego:
- Rozwijanie sieci PSPZ, tj. rekrutacja nowych członków, w tym doradców zawodowych, doradców kariery, specjalistów ds. HR, przedsiębiorczości, szkoleń i coachingu,
- Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami w celu pozyskiwania wiedzy o potrzebach kompetencyjnych przedsiębiorstw z Branż rozwojowych,
- Bieżąca współpraca z Zespołem projektowym, w tym udział w kwartalnych spotkaniach Zespołu
w siedzibie Zamawiającego i w spotkaniach online według potrzeb,
- Organizacja spotkań doradców zawodowych w subregionie metropolitalnym południowym, z udziałem ekspertów oraz pracodawców i innych środowisk, w celu podnoszenia jakości i adaptacyjności świadczonych przez nich usług.

4.2.5.) Wartość części: 195520,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80570000-0 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80400000-8 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone. Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100-punktowej, przy czym 1 % = 1 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w realizacji projektów w zakresie rozwoju zawodowego i/lub aktywizacji zawodowej osoby wskazanej przez Wykonawcę (P)

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Animacja/koordynacja działań w obszarze budowania relacji społeczności/grup (A)

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Próba wiedzy osoby wskazanej przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia w obszarze doradztwa zawodowego (W)

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II przedmiotu zamówienia - Świadczenie usług Animatora doradztwa zawodowego w subregionie metropolitalnym północnym województwa pomorskiego obejmującym powiaty: pucki, wejherowski, m. Gdynia i m. Sopot oraz prace nad produktami tworzonymi w Projekcie.
Przedmiot zamówienia dla części II obejmuje następujące działania:
a) Narzędzie dla mieszkańców Pomorza:
- Udział w pracach warsztatowej Grupy interdyscyplinarnej ds. opracowania Narzędzia dla mieszkańców Pomorza - min. 4 spotkania w trakcie trwania Projektu, w tym:
• min. 3 spotkania w celu wypracowania wkładu merytorycznego do Narzędzia,
• min. 1 spotkanie obejmujące testowanie prototypu Narzędzia.
- Testowanie wstępnej wersji Narzędzia dla mieszkańców Pomorza (min. 20 osób).
- Prezentacja doradcom zawodowym subregionu metropolitalnego północnego:
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Kompetencji przyszłości,
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Branż rozwojowych.
b) Narzędzie dla pracodawców:
- Współpraca z firmą wyłonioną do opracowania prototypu Narzędzia dla pracodawców:
• Udział w spotkaniach w ramach analizy potrzeb pracodawców w zakresie poradnictwa zawodowego prowadzonej przez wyłonioną firmę,
• Udział w pracach dot. merytorycznego przygotowania warsztatów Grupy interdyscyplinarnej ds. opracowania Narzędzia dla pracodawców z obszaru reskillingu i upskillingu,
• Udział we wszystkich spotkaniach warsztatowej Grupy interdyscyplinarnej ds. opracowania Narzędzia dla pracodawców – min. 40 h pracy warsztatowej w czasie trwania Projektu,
• Monitorowanie procesu tworzenia Narzędzia przez wyłonioną firmę, w tym korekty merytoryczne produktu,
• Rekrutacja pracodawców (min. 10) wg ustalonych kryteriów i testowanie wśród nich (oraz wśród 15 pracodawców zrekrutowanych przez pozostałych Animatorów) cyfrowego Narzędzia stworzonego przez wyłonioną firmę,
• Stworzenie raportów z testowania ww. Narzędzia wśród pracodawców
z rekomendacjami koniecznych zmian,
• Udział w spotkaniu podsumowującym wyniki testowania ww. Narzędzia.
- Zaprojektowanie formuły wydarzeń upowszechniających wiedzę o Branżach rozwojowych i umiejętnościach niezbędnych do pracy w tych branżach.
- Organizacja:
• pierwszego wydarzenia przy współpracy z Zespołem projektowym,
• drugiego wydarzenia przy współpracy z Zespołem projektowym.
- Zaprojektowanie formuły i organizacja wydarzenia upowszechniającego Narzędzia wypracowane
w ramach Projektu.
- Opracowanie materiału promującego/prezentującego Narzędzie dla pracodawców.
- Przedstawienie na spotkaniach PSPZ materiału promującego/prezentującego Narzędzie dla pracodawców.
- Upowszechnianie Narzędzia podczas spotkań informacyjno-edukacyjnych i wydarzeń
dla pracodawców - min. 4 spotkania.
c) Mapa:
- Nawiązanie kontaktu i współpraca z doradcami zawodowymi z podmiotów działających w subregionie metropolitalnym północnym w obszarze poradnictwa zawodowego/uczenia się przez całe życie oraz zaangażowanie ich do przekazywania informacji do Mapy.
- Przygotowywanie i przekazywanie Zespołowi projektowemu oraz Animatorowi subregionu
słupsko-chojnickiego informacji do Mapy z subregionu metropolitalnego północnego oraz ich aktualizacja.
d) Hub wiedzy
- Przygotowywanie i przekazywanie Zespołowi projektowemu oraz Animatorowi subregionu nadwiślańskiego wiedzy o pracodawcach z Branż rozwojowych z subregionu metropolitalnego północnego.
e) Działalność Pomorskiego Systemu Poradnictwa Zawodowego
- Rozwijanie sieci PSPZ, tj. rekrutacja nowych członków, w tym doradców zawodowych, doradców kariery, specjalistów ds. HR, przedsiębiorczości, szkoleń i coachingu.
- Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami w celu pozyskiwania wiedzy o potrzebach kompetencyjnych przedsiębiorstw z Branż rozwojowych.
- Bieżąca współpraca z Zespołem projektowym, w tym udział w kwartalnych spotkaniach Zespołu w siedzibie Zamawiającego i w spotkaniach online wg potrzeb.
- Organizacja spotkań doradców zawodowych w subregionie metropolitalnym północnym, z udziałem ekspertów oraz pracodawców i innych środowisk, w celu podnoszenia jakości i adaptacyjności świadczonych przez nich usług zgodnie z harmonogramem Projektu.

4.2.5.) Wartość części: 193440,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80570000-0 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80400000-8 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone. Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100-punktowej, przy czym 1 % = 1 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w realizacji projektów w zakresie rozwoju zawodowego i/lub aktywizacji zawodowej osoby wskazanej przez Wykonawcę (P)

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Animacja/koordynacja działań w obszarze budowania relacji społeczności/grup (A)

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Próba wiedzy osoby wskazanej przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia w obszarze doradztwa zawodowego (W)

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III przedmiotu zamówienia - Świadczenie usług Animatora doradztwa zawodowego w subregionie nadwiślańskim województwa pomorskiego obejmującym powiaty: kwidzyński, malborski, starogardzki, sztumski i tczewski oraz prace nad produktami tworzonymi w Projekcie.
Przedmiot zamówienia dla części III obejmuje następujące działania:
a) Narzędzie dla mieszkańców Pomorza:
- Udział w pracach warsztatowej Grupy interdyscyplinarnej ds. opracowania Narzędzia dla mieszkańców Pomorza - min. 4 spotkania w trakcie trwania Projektu, w tym:
• min.3 spotkania w celu wypracowania wkładu merytorycznego do Narzędzia,
• min.1 spotkanie obejmujące testowanie prototypu Narzędzia.
- Testowanie wstępnej wersji Narzędzia dla mieszkańców Pomorza (min. 20 osób).
- Prezentacja doradcom zawodowym subregionu nadwiślańskiego:
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Kompetencji przyszłości,
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Branż rozwojowych.
b) Narzędzie dla pracodawców:
- Rekrutacja 5 pracodawców wg ustalonych kryteriów i przekazanie kontaktów Animatorowi metropolitalnemu północnemu, który przetestuje wśród nich Narzędzie cyfrowe stworzone przez wyłonioną firmę.
- Upowszechnianie Narzędzia dla pracodawców podczas spotkań informacyjno-edukacyjnych i wydarzeń dla pracodawców - min. 4 spotkania.
c) Mapa:
- Nawiązanie kontaktu i współpraca z doradcami zawodowymi z podmiotów działających w subregionie nadwiślańskim w obszarze poradnictwa zawodowego/uczenia się przez całe życie oraz zaangażowanie ich do przekazywania informacji do Mapy.
- Przygotowywanie i przekazywanie Zespołowi projektowemu oraz Animatorowi subregionu słupsko-chojnickiego informacji do Mapy z subregionu nadwiślańskiego oraz ich aktualizacja.
d) Hub wiedzy:
- Opracowanie założeń funkcjonowania Hubu wiedzy (zawartość, forma itd.) z zakresu Branż rozwojowych w regionie, pracodawców z tych branż, zmian, trendów i tendencji na rynku pracy w tych branżach.
- Wypracowanie we współpracy z innymi doradcami PSPZ i Animatorami źródeł informacji do Hubu wiedzy.
- Opracowanie zawartości Hubu wiedzy z zakresu Branż rozwojowych i trendów na rynku pracy w tych branżach.
- Pozyskiwanie informacji do Hubu wiedzy o pracodawcach z Branż rozwojowych w subregionie nadwiślańskim i od pozostałych Animatorów, aktualizacji Hubu wiedzy i ujednolicanie zasobów
- Przygotowanie założeń upowszechniania Hubu wiedzy wśród mieszkańców Pomorza.
- Zaprezentowanie Hubu wiedzy na wydarzeniach, tj. targach, dniach kariery, konferencjach i in. w każdym subregionie woj. pomorskiego.
e) Działalność Pomorskiego Systemu Poradnictwa Zawodowego:
- Rozwijanie sieci PSPZ, tj. rekrutacja nowych członków, w tym doradców zawodowych, doradców kariery, specjalistów ds. HR, przedsiębiorczości, szkoleń i coachingu.
- Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami w celu pozyskiwania wiedzy o potrzebach kompetencyjnych przedsiębiorstw z Branż rozwojowych.
- Bieżąca współpraca z Zespołem projektowym, w tym udział w kwartalnych spotkaniach Zespołu w siedzibie Zamawiającego i w spotkaniach online wg potrzeb.
- Organizacja spotkań doradców zawodowych w subregionie nadwiślańskim z udziałem ekspertów oraz pracodawców i innych środowisk w celu podnoszenia jakości i adaptacyjności świadczonych przez nich usług zgodnie z harmonogramem Projektu.

4.2.5.) Wartość części: 218400,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80570000-0 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80400000-8 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone. Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100-punktowej, przy czym 1 % = 1 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w realizacji projektów w zakresie rozwoju zawodowego i/lub aktywizacji zawodowej osoby wskazanej przez Wykonawcę (P)

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Animacja/koordynacja działań w obszarze budowania relacji społeczności/grup (A)

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Próba wiedzy osoby wskazanej przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia w obszarze doradztwa zawodowego (W)

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część IV przedmiotu zamówienia - Świadczenie usług Animatora doradztwa zawodowego w subregionach słupsko-chojnickim województwa pomorskiego obejmującym powiaty: bytowski, chojnicki, człuchowski, kościerski, lęborski, słupski i m. Słupsk oraz prace nad produktami tworzonymi w Projekcie.
Przedmiot zamówienia dla części IV obejmuje następujące działania:
a) Narzędzie dla mieszkańców Pomorza:
- Udział w pracach warsztatowej Grupy interdyscyplinarnej ds. opracowania Narzędzia dla mieszkańców Pomorza - min. 4 spotkaniach w trakcie trwania Projektu, w tym:
• min.3 spotkania w celu wypracowania wkładu merytorycznego do Narzędzia,
• min.1 spotkanie obejmujące testowanie prototypu Narzędzia.
- Testowanie wstępnej wersji Narzędzia dla mieszkańców Pomorza (min. 20 osób).
- Prezentacja doradcom zawodowym subregionu słupsko-chojnickiego:
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Kompetencji przyszłości,
• Scenariusza zajęć dla doradców zawodowych z obszaru Branż rozwojowych.
b) Narzędzie dla pracodawców:
- Rekrutacja 5 pracodawców wg ustalonych kryteriów i przekazanie kontaktów Animatorowi metropolitalnemu północnemu, który przetestuje wśród nich Narzędzie cyfrowe stworzone przez wyłonioną firmę.
- Upowszechnianie Narzędzia podczas spotkań informacyjno-edukacyjnych i wydarzeń dla pracodawców - min. 4 spotkania.
c) Mapa:
- Opracowanie założeń funkcjonowania Mapy (zawartość, forma itd.).
- Określenie we współpracy z doradcami PSPZ oraz Animatorami źródeł informacji i sposobu ich pozyskiwania do Mapy.
- Przygotowanie podstawowej wersji Mapy zgodnie z opracowanymi założeniami.
- Nawiązanie kontaktu i współpraca z podmiotami działającymi w subregionie słupsko-chojnickim
w obszarze poradnictwa zawodowego/uczenia się przez całe życie oraz zaangażowanie ich do przekazywania informacji do Mapy.
- Pozyskiwanie informacji do Mapy od pozostałych Animatorów z ich subregionów oraz aktualizacja
i ujednolicanie zasobów Mapy.
- Opracowanie założeń upowszechniania zasobów Mapy wśród mieszkańców Pomorza.
- Zaprezentowanie Hubu wiedzy na wydarzeniach, tj. targach, dniach kariery, konferencjach i in. w każdym subregionie woj. pomorskiego.
d) Hub wiedzy:
- Przygotowywanie i przekazywanie Zespołowi projektowemu oraz Animatorowi subregionu nadwiślańskiego wiedzy o pracodawcach z Branż rozwojowych z subregionu słupsko-chojnickiego.
e) Działalność Pomorskiego Systemu Poradnictwa Zawodowego:
- Rozwijanie sieci PSPZ, tj. rekrutacja nowych członków, w tym doradców zawodowych, doradców kariery, specjalistów ds. HR, przedsiębiorczości, szkoleń i coachingu.
- Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami w celu pozyskiwania wiedzy o potrzebach kompetencyjnych przedsiębiorstw z Branż rozwojowych.
- Bieżąca współpraca z Zespołem projektowym, w tym udział w kwartalnych spotkaniach Zespołu
w siedzibie Zamawiającego i w spotkaniach online według potrzeb.
- Organizacja spotkań doradców zawodowych w subregionie słupsko-chojnickim z udziałem ekspertów oraz pracodawców i innych środowisk w celu podnoszenia jakości i adaptacyjności świadczonych przez nich usług.

4.2.5.) Wartość części: 199680,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80570000-0 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80400000-8 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone. Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100-punktowej, przy czym 1 % = 1 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w realizacji projektów w zakresie rozwoju zawodowego i/lub aktywizacji zawodowej osoby wskazanej przez Wykonawcę (P)

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Animacja/koordynacja działań w obszarze budowania relacji społeczności/grup (A)

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Próba wiedzy osoby wskazanej przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia w obszarze doradztwa zawodowego (W)

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia dla części I lub części II lub części III lub części IV mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego.
2. Zamawiający wymaga spełnienia warunku udziału w postępowaniu, w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji niniejszego zamówienia osobę zdolną do wykonania zamówienia, która posiada:
1) Wykształcenie wyższe w zakresie doradztwa zawodowego i co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu zadań z zakresu doradztwa zawodowego,
lub
Wykształcenie wyższe i studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego/ zawodoznawstwa/szkolnego doradcy zawodowego i co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu zadań z zakresu doradztwa zawodowego,
lub
Wykształcenie wyższe i co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań z zakresu doradztwa zawodowego.
Jako wykonywanie zadań z zakresu doradztwa zawodowego należy rozumieć udzielanie porad z zakresu planowania kariery zawodowej i aktywizacji zawodowej w ramach umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej.
2) Doświadczenie w realizacji minimum dwóch projektów w zakresie rozwoju zawodowego i/lub aktywizacji zawodowej, zrealizowanych w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert.
Jako projekt w zakresie rozwoju zawodowego i/lub aktywizacji zawodowej Zamawiający rozumie działania realizowane bezpośrednio lub pośrednio na rzecz określonych odbiorców prowadzące do osiągnięcia założonego celu związanego z rozwojem zawodowym i/lub aktywizacją zawodową.
Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. X pkt 1 ppkt 1) SWZ (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 8 do SWZ).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), ww. warunek udziału, musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy - Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ
(oświadczenie wstępne). Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dla części I lub części II lub części III lub części IV przedmiotu zamówienia, tym samym:
1) Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdz. VIII pkt 2) SWZ - wykaz osoby wskazanej przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, odpowiedzialnej za świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat jej doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także informacji o podstawie do dysponowania tą osobą. Wykaz ten należy sporządzić wg Załącznika nr 8 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Nie dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia
pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców albo do reprezentowania w postępowaniu i
zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego należy załączyć do oferty.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy spośród wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 7.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Część I, II, III, IV przedmiotu zamówienia:
1. Strony dopuszczają możliwość wprowadzenia zmian umowy w zakresie zmiany osoby skierowanej do realizacji przedmiotu Umowy, po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego.
Zmiana może być dokonana po wcześniejszym przedstawieniu Zamawiającemu pisemnej informacji o zmianie wraz ze wskazaniem kwalifikacji i doświadczenia zawodowego nowej osoby, które nie mogą być niższe niż kwalifikacje i doświadczenie osoby zaakceptowanej przez Zamawiającego zgodnie z przedstawioną ofertą. Ponadto, nowa osoba musi otrzymać za prezentację i rozmowę kwalifikacyjną punktację na poziomie co najmniej wyniku uzyskanego przez Wykonawcę.
2. Strony dopuszczają możliwość wprowadzenia zmian Umowy w zakresie zmiany Harmonogramu realizacji przedmiotu zamówienia, zawartego w Opisie Przedmiotu Zamówienia, zaakceptowanego przez Zamawiającego zgodnie z przedstawioną ofertą. Zmiana może być dokonana po wcześniejszym przedstawieniu Zamawiającemu przez Wykonawcę (lub Wykonawcy przez Zamawiającego) pisemnej informacji o proponowanej zmianie wraz z wyjaśnieniem, a następnie uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego (lub Wykonawcy). Zmiana Harmonogramu realizacji przedmiotu zamówienia nie może spowodować ryzyka niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, w tym innych działań.
3. Zmiany umowy mogą nastąpić również w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez którą rozumie się zdarzenia, których pomimo zachowania należytej staranności spełniają łącznie trzy przesłanki: mają charakter zewnętrzny, są niemożliwe do przewidzenia i są niemożliwe do zapobieżenia.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-19 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-19 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-18

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.