eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krasnystaw › "Przygotowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu"



Ogłoszenie z dnia 2024-04-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Przygotowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto Krasnystaw

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110197919

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Plac 3 Maja 29

1.4.2.) Miejscowość: Krasnystaw

1.4.3.) Kod pocztowy: 22-300

1.4.4.) Województwo: lubelskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.4.7.) Numer telefonu: 82 576 21 57

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@krasnystaw.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://umkrasnystaw.bip.lubelskie.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00270981

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-04-04

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00262325

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentu pn. Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.
Merytoryczne zasady realizacji zamówienia:
1) Podstawowym celem zamówienia jest przygotowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP), który będzie zgodny z aktualnym stanem wiedzy i wymogami prawa oraz dopasowany do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu.
2) Plan powinien dążyć do obniżania negatywnego wpływu transportu na środowisko, klimat i ludzi, poprzez zwiększanie udziału przyjaznych środowisku środków transportu (transport publiczny, rower, komunikacja piesza) oraz zmniejszanie zapotrzebowania na transport. Wszelkie proponowane działania powinny być oceniane przez pryzmat ich wpływu na środowisko, klimat i ludzi, a także możliwości zaindukowania dodatkowego ruchu drogowego. SUMP powinien obejmować kompleksowo wszystkie formy przemieszczania oraz interakcje między transportem i zagospodarowaniem przestrzennym. Plan powinien w sposób kompleksowy uwzględniać kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i operacyjne, budując kompleksową logikę zmian – a nie tylko planując rozwój infrastruktury.
3) Plan powinien zawierać jasne cele strategiczne w perspektywie 12 lat – specyficzne dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu, ale równocześnie wpisujące się w cele unijnej i krajowej polityki zrównoważonej mobilności, polityki klimatycznej, polityki miejskiej, polityk horyzontalnych i innych.
4) Plan powinien zoperacjonalizować cele w perspektywie do 2036 r., przekładając je na konkretną logikę zmiany – tj. kompleksowy i optymalny zestaw działań, służących realizacji danego celu, łączący w sobie kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i prawne, wskazując również orientacyjne koszty realizacji działań, a także konieczne zmiany zapisów w innych dokumentach strategicznych. Logika ta powinna stanowić bazę dla późniejszej identyfikacji i wypracowywania projektów inwestycyjnych – finansowanych z różnych źródeł – środków własnych, grantów unijnych i krajowych, długu itp.
5) Plan powinien wskazywać zakresy i obszary działań modelowych.
6) Plan powinien zawierać system monitoringu produktów i oddziaływania ze wskazaniem początkowych, docelowych oraz ustalonych w perspektywie do 2036 r. wartości wskaźników. System monitoringu powinien być zintegrowany z wytyczonymi wcześniej celami.
7) Cele powinny być przygotowane w oparciu o metodę SMART, czyli powinny być mierzalne, sprecyzowane, realistyczne, istotne i terminowe; środki powinny zoperacjonalizować cele, zaś wskaźniki – monitorować faktyczną ich realizację.
8) Plan powinien uwzględniać kwestie projektowania uniwersalnego uwzględniające wszystkie grupy odbiorców, w tym perspektywę osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami.
9) Plan powinien uwzględniać specyfikę wszystkich samorządów objętych obszarem MOF Krasnegostawu.
10) Plan powinien być napisany zwięźle, z podziałem na rozdziały i akapity, wraz z syntetycznymi ich podsumowaniami oraz mieć atrakcyjną formę wizualną, sprawiającą, że Plan będzie przystępny w odbiorze dla mieszkańca obszaru zainteresowanego zrównoważoną mobilnością.
11) SUMP powinien być przygotowany z uwzględnieniem procesu analitycznego, w którym rekomendacje poparte są odpowiednią argumentacją, wynikającą z:
a) wiedzy eksperckiej, w tym analiz odpowiednich danych statystycznych i dobrych praktyk;
b) bieżącej współpracy z Miastem Krasnystaw oraz jego możliwości finansowych i planów strategicznych;
c) konsultacji społecznych z kluczowymi interesariuszami na każdym etapie procesu wdrażania oraz badań (jakościowych i ilościowych) przy zastosowaniu odpowiednich metod badawczych na próbach reprezentatywnych typowych użytkowników lub próbach celowych (np. osoby korzystające naprzemiennie z samochodów i transportu publicznego, osoby z niepełnosprawnością itp.);
d) analizy efektywności i skuteczności poszczególnych działań, w tym prognozowania liczby użytkowników, o ile taka analiza jest możliwa do wykonania w ramach metodyki wskazanej przez Zamawiającego lub zaproponowanej przez Wykonawcę.
12) Produkty Zamawiającego obejmują:
Raport Metodyczny – przedstawiany w terminie 21 dni od daty podpisania umowy
Raport Metodyczny powinien zawierać szczegółowy opis procesu przygotowania SUMP. W szczególności raport metodyczny powinien zawierać szczegółowy harmonogram działań na poszczególnych etapach projektu, wskazanie ich produktów oraz osób odpowiedzialnych, a także identyfikację konkretnych interesariuszy (osób i instytucji) wraz z opisem ich planowego udziału w procesie przygotowania SUMP. Po akceptacji Raportu Metodycznego przez Zamawiającego, ma on charakter wiążący dla Wykonawcy, zaś odstępstwa od Raportu Metodycznego wymagają zgody Zamawiającego
Raport Diagnostyczno - Strategiczny – przedstawiany w terminie do 3 miesięcy od daty podpisania umowy + Raporty Pośrednie
W ramach Raportu Diagnostyczno-Strategicznego powinny zostać dostarczone Produkty Analityczne, osiągnięte kamienie milowe oraz ustalona wizja, strategiczne oraz szczegółowe cele SUMP i wskaźniki do osiągniecia oraz wykonane kroki 2-6 Cyklu SUMP.
Raport Diagnostyczno-Strategiczny powinien obejmować analizę stanu obecnego, w tym inwentaryzację dokumentów strategicznych, analizę barier i motywatorów działania głównych interesariuszy.
Raport Diagnostyczno-Strategiczny powinien podsumowywać Produkty Analityczne w postaci analizy SWOT i na tej podstawie zawierać przegląd ustalonych wcześniej Obszarów Strategicznych i Celów, w razie potrzeby je uzupełniając, modyfikując, doprecyzowując i pogłębiając, jeśli wynika to z przeprowadzonych analiz.
Raport Diagnostyczno-Strategiczny powinien również zgłębiać przegląd faktycznej realizacji wcześniejszych dokumentów dotyczących szeroko pojętej zrównoważonej mobilności, wskazując działania, które nie zostały zrealizowane oraz efekty, które nie zostały osiągnięte oraz wyjaśniać przyczyny takiego stanu rzeczy (identyfikacja barier finansowych, instytucjonalnych itp.) lub wskazując sposób badania tych przyczyn.
Raporty Pośrednie – pomiędzy momentem akceptacji Raportu Metodycznego, a momentem dostarczenia Projektu SUMP Wykonawca powinien przedstawiać Zamawiającemu Raporty Pośrednie, stanowiące zwięzłe podsumowanie prac wykonywanych w danym okresie oraz doszczegółowienie metodyki na kolejny okres.
Projekt Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (Projekt SUMP) wraz z raportem ze strategicznej prognozy oddziaływania na środowisko (Raport OOŚ) dołączony do Projektu SUMP i opinią właściwego ministra – przedstawiany w terminie do 6 miesięcy od daty podpisania umowy wraz z przeprowadzoną strategiczną oceną oddziaływania na środowisko i opinią Ministerstwa Infrastruktury; + Raporty Pośrednie, jednak nie później niż do 1 października 2024 r.
Projekt Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej jest głównym produktem zamówienia i powinien obejmować głównie części postulatywne. Wyciąg z diagnozy nie powinien zawierać więcej niż 25% objętości Planu i obejmować kluczowe wnioski, determinujące późniejsze działania.
Dodatkowo Projekt SUMP powinien na początku zawierać ilustrowaną max. 4 stronicową syntezę, wskazującą na główne jego działania wraz z uzasadnieniem i korzyściami dla mieszkańców.
W załącznikach SUMP powinien zawierać pełną dokumentację dokonanych analiz i badań, w tym w oparciu o Raporty Pośrednie, w układzie zgodnym z Cyklem SUMP.
Raport powinien być zgodny z Ustawą z dnia 3 października 2008 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
Raport powinien być realizowany równolegle do SUMP, w sposób zintegrowany z procesem opracowywania SUMP, tj. w szczególności:
a) Projekt SUMP i zawarte w nim działania powinny w toku ich przygotowania być oceniane pod względem wpływu na środowisko, z uwzględnieniem kryteriów wynikających z potrzeb i oczekiwań mieszkańców, ustalonych w wyniku badań i zweryfikowanych w wyniku OOŚ;
b) wszelkie rozważane działania powinny być optymalizowane pod względem oceny oddziaływania na środowisko przed wyborem optymalnego;
c) w ramach OOŚ należy dokonać przeglądu systemu monitoringu i wskaźników Projektu SUMP dla upewnienia się, czy uwzględnia on aspekt środowiskowy (przy czym trzy powyższe zasady powinny być przestrzegane również w przypadku zwolnienia SUMP z OOŚ);
d) konsultacje OOŚ powinny uwzględniać możliwość wypowiadania się przez internet, za pomocą strony promującej dany SUMP;

Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentu pn. Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.
Merytoryczne zasady realizacji zamówienia:
1) Podstawowym celem zamówienia jest przygotowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP), który będzie zgodny z aktualnym stanem wiedzy i wymogami prawa oraz dopasowany do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu.
2) Plan powinien dążyć do obniżania negatywnego wpływu transportu na środowisko, klimat i ludzi, poprzez zwiększanie udziału przyjaznych środowisku środków transportu (transport publiczny, rower, komunikacja piesza) oraz zmniejszanie zapotrzebowania na transport. Wszelkie proponowane działania powinny być oceniane przez pryzmat ich wpływu na środowisko, klimat i ludzi, a także możliwości zaindukowania dodatkowego ruchu drogowego. SUMP powinien obejmować kompleksowo wszystkie formy przemieszczania oraz interakcje między transportem i zagospodarowaniem przestrzennym. Plan powinien w sposób kompleksowy uwzględniać kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i operacyjne, budując kompleksową logikę zmian – a nie tylko planując rozwój infrastruktury.
3) Plan powinien zawierać jasne cele strategiczne w perspektywie 12 lat – specyficzne dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu, ale równocześnie wpisujące się w cele unijnej i krajowej polityki zrównoważonej mobilności, polityki klimatycznej, polityki miejskiej, polityk horyzontalnych i innych.
4) Plan powinien zoperacjonalizować cele w perspektywie do 2036 r., przekładając je na konkretną logikę zmiany – tj. kompleksowy i optymalny zestaw działań, służących realizacji danego celu, łączący w sobie kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i prawne, wskazując również orientacyjne koszty realizacji działań, a także konieczne zmiany zapisów w innych dokumentach strategicznych. Logika ta powinna stanowić bazę dla późniejszej identyfikacji i wypracowywania projektów inwestycyjnych – finansowanych z różnych źródeł – środków własnych, grantów unijnych i krajowych, długu itp.
5) Plan powinien wskazywać zakresy i obszary działań modelowych.
6) Plan powinien zawierać system monitoringu produktów i oddziaływania ze wskazaniem początkowych, docelowych oraz ustalonych w perspektywie do 2036 r. wartości wskaźników. System monitoringu powinien być zintegrowany z wytyczonymi wcześniej celami.
7) Cele powinny być przygotowane w oparciu o metodę SMART, czyli powinny być mierzalne, sprecyzowane, realistyczne, istotne i terminowe; środki powinny zoperacjonalizować cele, zaś wskaźniki – monitorować faktyczną ich realizację.
8) Plan powinien uwzględniać kwestie projektowania uniwersalnego uwzględniające wszystkie grupy odbiorców, w tym perspektywę osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami.
9) Plan powinien uwzględniać specyfikę wszystkich samorządów objętych obszarem MOF Krasnegostawu.
10) Plan powinien być napisany zwięźle, z podziałem na rozdziały i akapity, wraz z syntetycznymi ich podsumowaniami oraz mieć atrakcyjną formę wizualną, sprawiającą, że Plan będzie przystępny w odbiorze dla mieszkańca obszaru zainteresowanego zrównoważoną mobilnością.
11) SUMP powinien być przygotowany z uwzględnieniem procesu analitycznego, w którym rekomendacje poparte są odpowiednią argumentacją, wynikającą z:
a) wiedzy eksperckiej, w tym analiz odpowiednich danych statystycznych i dobrych praktyk;
b) bieżącej współpracy z Miastem Krasnystaw oraz jego możliwości finansowych i planów strategicznych;
c) konsultacji społecznych z kluczowymi interesariuszami na każdym etapie procesu wdrażania oraz badań (jakościowych i ilościowych) przy zastosowaniu odpowiednich metod badawczych na próbach reprezentatywnych typowych użytkowników lub próbach celowych (np. osoby korzystające naprzemiennie z samochodów i transportu publicznego, osoby z niepełnosprawnością itp.);
d) analizy efektywności i skuteczności poszczególnych działań, w tym prognozowania liczby użytkowników, o ile taka analiza jest możliwa do wykonania w ramach metodyki wskazanej przez Zamawiającego lub zaproponowanej przez Wykonawcę.
12) Produkty Zamawiającego obejmują:
Raport Metodyczny – przedstawiany w terminie 21 dni od daty podpisania umowy
Raport Metodyczny powinien zawierać szczegółowy opis procesu przygotowania SUMP. W szczególności raport metodyczny powinien zawierać szczegółowy harmonogram działań na poszczególnych etapach projektu, wskazanie ich produktów oraz osób odpowiedzialnych, a także identyfikację konkretnych interesariuszy (osób i instytucji) wraz z opisem ich planowego udziału w procesie przygotowania SUMP. Po akceptacji Raportu Metodycznego przez Zamawiającego, ma on charakter wiążący dla Wykonawcy, zaś odstępstwa od Raportu Metodycznego wymagają zgody Zamawiającego
Raport Diagnostyczno - Strategiczny – przedstawiany w terminie do 3 miesięcy od daty podpisania umowy + Raporty Pośrednie
W ramach Raportu Diagnostyczno-Strategicznego powinny zostać dostarczone Produkty Analityczne, osiągnięte kamienie milowe oraz ustalona wizja, strategiczne oraz szczegółowe cele SUMP i wskaźniki do osiągnięcia oraz wykonane kroki 2-6 Cyklu SUMP.
Raport Diagnostyczno-Strategiczny powinien obejmować analizę stanu obecnego, w tym inwentaryzację dokumentów strategicznych, analizę barier i motywatorów działania głównych interesariuszy.
Raport Diagnostyczno-Strategiczny powinien podsumowywać Produkty Analityczne w postaci analizy SWOT i na tej podstawie zawierać przegląd ustalonych wcześniej Obszarów Strategicznych i Celów, w razie potrzeby je uzupełniając, modyfikując, doprecyzowując i pogłębiając, jeśli wynika to z przeprowadzonych analiz.
Raport Diagnostyczno-Strategiczny powinien również zgłębiać przegląd faktycznej realizacji wcześniejszych dokumentów dotyczących szeroko pojętej zrównoważonej mobilności, wskazując działania, które nie zostały zrealizowane oraz efekty, które nie zostały osiągnięte oraz wyjaśniać przyczyny takiego stanu rzeczy (identyfikacja barier finansowych, instytucjonalnych itp.) lub wskazując sposób badania tych przyczyn.
Raporty Pośrednie – pomiędzy momentem akceptacji Raportu Metodycznego, a momentem dostarczenia Projektu SUMP Wykonawca powinien przedstawiać Zamawiającemu Raporty Pośrednie, stanowiące zwięzłe podsumowanie prac wykonywanych w danym okresie oraz doszczegółowienie metodyki na kolejny okres.
Projekt Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (Projekt SUMP) wraz z raportem ze strategicznej prognozy oddziaływania na środowisko (Raport OOŚ) dołączony do Projektu SUMP i opinią właściwego ministra – przedstawiany wraz z przeprowadzoną strategiczną oceną oddziaływania na środowisko i opinią Ministerstwa Infrastruktury + Raporty Pośrednie do 29 listopada 2024 r.
Projekt Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej jest głównym produktem zamówienia i powinien obejmować głównie części postulatywne. Wyciąg z diagnozy nie powinien zawierać więcej niż 25% objętości Planu i obejmować kluczowe wnioski, determinujące późniejsze działania.
Dodatkowo Projekt SUMP powinien na początku zawierać ilustrowaną max. 4 stronicową syntezę, wskazującą na główne jego działania wraz z uzasadnieniem i korzyściami dla mieszkańców.
W załącznikach SUMP powinien zawierać pełną dokumentację dokonanych analiz i badań, w tym w oparciu o Raporty Pośrednie, w układzie zgodnym z Cyklem SUMP.
Raport powinien być zgodny z Ustawą z dnia 3 października 2008 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
Raport powinien być realizowany równolegle do SUMP, w sposób zintegrowany z procesem opracowywania SUMP, tj. w szczególności:
a) Projekt SUMP i zawarte w nim działania powinny w toku ich przygotowania być oceniane pod względem wpływu na środowisko, z uwzględnieniem kryteriów wynikających z potrzeb i oczekiwań mieszkańców, ustalonych w wyniku badań i zweryfikowanych w wyniku OOŚ;
b) wszelkie rozważane działania powinny być optymalizowane pod względem oceny oddziaływania na środowisko przed wyborem optymalnego;
c) w ramach OOŚ należy dokonać przeglądu systemu monitoringu i wskaźników Projektu SUMP dla upewnienia się, czy uwzględnia on aspekt środowiskowy (przy czym trzy powyższe zasady powinny być przestrzegane również w przypadku zwolnienia SUMP z OOŚ);
d) konsultacje OOŚ powinny uwzględniać możliwość wypowiadania się przez internet, za pomocą strony promującej dany SUMP;

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej

Przed zmianą:
Okres realizacji - miesiące

Po zmianie:
Data do

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Okres realizacji - miesiące

Przed zmianą:
6

Po zmianie:

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania

Przed zmianą:

Po zmianie:
2024-11-29

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2024-04-05 11:00

Po zmianie:
2024-04-10 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2024-04-05 11:30

Po zmianie:
2024-04-10 11:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-05-04

Po zmianie:
2024-05-09

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.