eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Dostawa laptopów, oświetlenia i licencji oprogramowania (3 części).



Ogłoszenie z dnia 2024-03-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa laptopów, oświetlenia i licencji oprogramowania (3 części).

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego Spółka Akcyjna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690260330

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Szopena 51

1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów

1.5.3.) Kod pocztowy: 35-959

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@rarr.rzeszow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rarr.rzeszow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/881944

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa laptopów, oświetlenia i licencji oprogramowania (3 części).

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-968e3c1e-c97e-11ee-875e-a22221c84ba7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00257918

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Część I: Effective implementation of air quality plan for Podkarpackie Province, taking into account the problem of Energy poverty. Podkarpackie live and breathe!

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00100762

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DA.2611.3.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 40392,65 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I. Dostawa laptopów wraz z akcesoriami.

Zakup w ramach projektu “Effective implementation of air quality plan for Podkarpackie Province, taking into account the problem of Energy poverty. Podkarpackie live and breathe!”.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa niżej określonego sprzętu, którego minimalne parametry techniczne zostały wskazane poniżej.
a) komputery przenośne - 4 szt.
Stan nowy, nieużywany
Procesor osiągający w teście Geekbench 5 (Multi-core) wynik co najmniej 4500 pkt. oraz w teście Geekbench 5 (Single-Core) wynik co najmniej 1200 pkt.
Pamięć RAM min. 8 GB
Dysk SSD min. 512 GB
Typ ekranu matowy, LED
Przekątna ekranu 14,0" - 14,1”
Złącza min.: Wi-Fi, RJ45 1 gbps, min. USB 2 szt. w tym USB-C, min. HDMI
Kolor dominujący szary, srebrny, czarny, odcienie szarości,
Inne aluminiowa pokrywa matrycy, aluminiowe wnętrze laptopa, aluminiowa obudowa, szyfrowanie TPM
Akcesoria Zasilacz, torba, mysz bezprzewodowa
System operacyjny Windows 11 PRO lub równoważny*
Gwarancja min. 12 miesięcy

* Za równoważny Zamawiający uzna system spełniający następujące warunki:
- możliwość zdalnej konfiguracji, aktualizacji i administrowania oraz zdolność do zdalnego zarządzania kontami i profilami,
- możliwość uwierzytelniania użytkowników z usługą katalogową Active Directory wdrożoną u Zamawiającego oraz szablonami Group Policy Objects,
- możliwość szyfrowania dysku/partycji przy pomocy usługi dostępnej w systemie operacyjnym i możliwość zdalnego zarządzania przez konsolę systemu antywirusowego
- system musi współpracować z programami: Enova ERP, Płatnik (produkt Asseco Poland), System Informacji Prawnej Legalis/LEX, bez konieczności instalowania dodatkowych modułów, oprogramowania lub emulacji i wirtualizacji.

W przypadku zaoferowania systemu równoważnego do systemu przykładowego, Wykonawca winien skonfigurować komputer do pracy z wszystkimi wyżej wymienionymi programami oraz w okresie gwarancji zapewnić wsparcie przy konfiguracji w przypadku aktualizacji wszystkich wyżej wymienionych programów.

b) monitory – 4 szt.

Stan nowy, nieużywany
Przekątna ekranu min. 23,8" max. 27”
Powłoka matrycy matowa
Rodzaj matrycy LED, IPS
Typ ekranu Płaski, Monitor bez ramkowy
Rozdzielczość ekranu 1920 x 1080 (FullHD), 16:9
Częstotliwość odświeżania ekranu min. 75 Hz
Jasność min. 250 cd/m²
Złącza min. HDMI - 1 szt.
Regulacje Regulacja wysokości, Regulacja kąta pochylenia
Dołączone akcesoria Kabel zasilający, Kabel HDMI
Gwarancja min. 24 miesiące

c) hub usb – 4 szt.

Interfejs USB Typu C
Porty wyjścia USB 3.2, USB C, HDMI, VGA, Ethernet 10/100/1000, Wyjście słuchawkowe 3.5mm, Czytnik kart pamięci,
Dodatkowe informacje Plug&Play, Hot-swap
Gwarancja min. 24 miesiące

d) mysz, klawiatura – 4 szt.

Typ Klasyczna, nisko profilowa, myszka w zestawie (jeden nadajnik)
Interfejs USB
Rodzaj przełączników Membranowe
Łączność Bezprzewodowa
Inne Klawisze numeryczne, Regulowane stopki, odporność na zachlapanie, wskaźnik naładowania baterii
Kolor szary, srebrny, czarny, odcienie szarości,
Dołączone akcesoria baterie (pełen zestaw)
Gwarancja min. 24 miesiące

DOSTAWA: Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa, zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego (ul. Szopena 51, 35-959 Rzeszów) i wniesienia do pomieszczenia zlokalizowanego w budynku Zamawiającego (budynek dwupiętrowy z windą). Wszelkie koszty dostawy spoczywają na Wykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33195100-4 - Monitory

4.5.5.) Wartość części: 19545,36 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II. Dostawa elementów oświetlenia oraz akcesoriów.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż oraz konfiguracja oświetlenia do sali konferencyjnej zlokalizowanej w Podkarpackim Parku Naukowo-Technologicznym “Aeropolis” w Jasionce, adres: Jasionka 954, 36-002 Jasionka (woj. podkarpackie). Wykonawca zapewni wszelkie elementy tj. przewody, konektory i inne niezbędne akcesoria, tak by wszystkie elementy ze sobą współpracowały.
Wykonawca zobligowany będzie do przeprowadzenia szkolenia z obsługi urządzeń objętych zamówieniem, dla minimum 3 (maksimum 5) pracowników Zamawiającego, dot. obsługi dostarczanego sprzętu, jego konserwacji oraz wskazania możliwości uzyskania określonych efektów. Szkolenie w wymiarze czasowym min. 2 h zegarowych, musi odbyć się maksymalnie do 2 dni kalendarzowych od dnia pełnej instalacji wszystkich elementów (w miejscu instalacji sprzętu). Wszelkie koszty przeszkolenia, Wykonawca zobowiązany jest wliczyć w cenę za pełną realizację zamówienia. Szkolenie może odbyć się w dniu instalacji przedmiotu zamówienia, po uprzednim wskazaniu Wykonawcy konkretnego terminu oraz godziny.

DOSTAWA: Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa, zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu zamówienia do budynku PPN-T „Aeropolis” (Jasionka 954, 36-002 Jasionka, woj. podkarpackie) i wniesienia do pomieszczenia zlokalizowanego w budynku Zamawiającego (budynek trzypiętrowy z windą). Wszelkie koszty dostawy spoczywają na Wykonawcy.

a) Belka LED BAR – 10 szt.
Źródło światła min. 18 – 20 diod LED RGBAL,
Moc źródła światła min. 10W,
Cechy: Liniowa regulacja temperatury barwowej (od min. 2300 K do max. 9900 K),
Płynne mieszanie kolorów RGBAL,
Osłona przeciwodblaskowa,
Cyfrowy wyświetlacz z przyciskiem menu,
Praca bez migotania (brak migotania w kamerze),
wbudowane makra kolorów, w tym ustawienia temperatury barwowej bieli,
tryby przyciemnienia (sceniczny, telewizyjny, architektoniczny, teatralny),
krzywe przyciemnienia (kwadratowa, liniowa, odwrócona kwadratowa),
Efekt pulsowania i stroboskopu LED,
Elektroniczne ściemnianie: 0-100,
Sterowanie DMX Możliwość podłączenia: DMX przez 5-pinowy kabel XLR
11 trybów kanałów DMX: 5, 8, 10, 13, 16, 30, 33, 38, 41, 60 i 71 kanałów,
6 grup x3 pikseli LED RGBAL sterowanych przez DMX w trybach 30, 33, 38, 41, 60 i 71 kanałów,
Tryby pracy: Auto Run, Program Mode, RGBAL Manual, Static Color i DMX,
Zasilanie AC 100V-240V 50/60Hz, możliwość połączenia łańcuchowego, min. 8 szt. belek,
Montaż wsporniki montażowe do ustawienia na ziemi,
Wymiary szerokość min. 90cm,
Gwarancja min. 12 miesięcy

b) Sterownik DMX

Rodzaj Sterownik DMX,
Presety możliwość zaprogramowania min. 6 presetów zdefiniowanych efektów, Zamawiający wymaga ustawienia tych presetów na sterowniku.
Mieszanie kolorów Sterownik powinien pozwalać przy ustawieniu odpowiedniego efektu na przechodzenie barw w inne.
Ilość kanałów Zamawiający wymaga dobranie ilości kanałów sterownika przez Wykonawcę, tak by uzyskać na wszystkich belkach LED wszystkich efekty zobrazowane poniżej - efekt uzyskany na jednej belce i możliwy do ustawienia na innych belkach, jednocześnie zakładając, iż będzie możliwość ustawienia na każdej belce innego efektu z efektów poniżej wskazanych. Sterownik musi zapewniać zmianę temperatury barwowej oraz poziom natężenia światła.
Gwarancja min. 12 miesięcy

c) Najazd progowy - 50 m
Najad kablowy w kolorze czarnym. Zamawiający dopuszcza połączenie kolorów czarnego z innym kolorem, zapewniający możliwość ułożenia przewodów i ich zabezpieczenia z klapą w górnej części, którą można otworzyć i zamknąć. Szerokość kanału min. 60mm, max. 100 mm; wysokość min. 30mm. max. 40mm. Długość pojedynczego najazdu min. 100 cm, max. 200cm (możliwość łączenia w jeden ciąg). Wykonanie z gumy. Zamawiający będzie użytkował najazdy wewnątrz pomieszczenia. Celem najazdów jest zabezpieczenie przewodów podczas organizowanych przez Zamawiającego imprez.

4.5.3.) Główny kod CPV: 31527260-6 - Systemy oświetleniowe

4.5.5.) Wartość części: 18847,29 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III. Dostawa licencji oprogramowania Autocad LT na okres 12 miesięcy dla jednego użytkownika.

Forma licencji subskrypcja na okres 12 miesięcy
Oprogramowanie Autocad LT
Liczba użytkowników 1

Licencja musi zostać przekazana na adres mailowy: it@rarr.rzeszow.pl w terminie wskazanym poniżej.

Licencja zostanie uruchomiona dla nowego użytkownika – pracownika Zamawiającego, który samodzielnie utworzy konto, a dla którego to konta ma zostać przypisana licencja stanowiąca przedmiot zamówienia.

Termin realizacji zamówienia dla cz. III: maksymalnie 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48321000-4 - Pakiety oprogramowania do projektowania wspomaganego komputerowo (CAD)

4.5.5.) Wartość części: 2000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 13

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 13

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 14486,94 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 29151,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14486,94 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: g.IT Solutions Michał Daszkiewicz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 101664880

7.3.3) Ulica: Grunwaldzka 5e

7.3.4) Miejscowość: Kutno

7.3.5) Kod pocztowy: 99-300

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 14486,94 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 31980,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 34194,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 31980,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wise sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 369454577

7.3.3) Ulica: Warszawska 111

7.3.4) Miejscowość: Bibice

7.3.5) Kod pocztowy: 32-087

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 31980,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2392,35 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3567,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2392,35 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BUDiKOM Komputerowe Wspomaganie Projektowania Jacek Rogoziński

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 632153800

7.3.3) Ulica: Czechosłowacka 16

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 61-461

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2392,35 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty dla cz. I oraz cz. III:
Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia stosownie do art. 242 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Wybrana oferta uzyskała najwięcej punktów w łącznej ocenie ofert. Wykonawca wykazał brak podstaw do wykluczenia. Wybrana oferta nie podlega odrzuceniu. Cena wybranej oferty, nie przewyższa wartości, którą Zamawiający może przeznaczyć sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty dla cz. II:
Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia stosownie do art. 242 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Wybrana oferta uzyskała najwięcej punktów w łącznej ocenie ofert dla cz. II postępowania. Wykonawca wykazał brak podstaw do wykluczenia. Wybrana oferta nie podlega odrzuceniu. Zamawiający zwiększył kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia, przez co cena wybranej oferty, nie przewyższa wartości, którą Zamawiający może przeznaczyć na jego realizację.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.