eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA DZIELNICA URSYNÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525964000138

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Komisji Edukacji Narodowej 61

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-777

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ursynow.wzp@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.um.warszawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia.um.warszawa.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5214e7d2-8491-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00246152

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00017058/46/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.26 Budowa Parku Przy Bażantarni - część wschodnia

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00498713

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 109/WZP/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni, realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Parku Przy Bażantarni - część wschodnia” współfinansowanego ze środków Województwa Mazowieckiego w ramach Instrumentu wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.
Celem zagospodarowania terenu zieleni publicznej wschodniej części Parku Przy Bażantarni (dz. ew. nr 11, 13/3, 21/4, 2/4 obręb 1-11-09), jest rewaloryzacja terenów zielonych parku oraz wzbogacenie jego programu rekreacyjnego zachowując naturalny, leśny charakter obszaru. Zakres prac określa dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik do Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6a SWZ, w związku z czym zamówienie przewiduje m.in.:
• przebudowę istniejącego układu komunikacyjnego – demontaż nawierzchni istniejącej alei z elementów betonowych oraz wykonanie nawierzchni mineralnej, wodoprzepuszczalnej,
• rozbiórka, wywiezienie i utylizacja zgodnie z przepisami hałd gruzu,
• budowę nawierzchni mineralnej, wodoprzepuszczalnej po istniejących szlakach przedeptów,
• budowę nawierzchni z elementów drewnianych typu deck,
• budowę strefy sportowo-rekreacyjnej – budowę parkour/flow parku,
• budowę strefy wybiegu dla psów,
• wymianę i ustawienie nowych elementów małej architektury,
• wykonanie prac pielęgnacyjnych związane z istniejącym drzewostanem,
• wykonanie nowych nasadzeń i aranżacji zieleni wraz z prowadzeniem prac pielęgnacyjnych w okresie gwarancji,
• budowę hydrantu ogrodowego do podlewania zieleni wraz z przyłączeniem do sieci wodociągowej,
• wymianę latarni parkowych,
• instalację czujników jakości powietrza z wyświetlaczem,
• wykonanie wszystkich czynności opisanych w Decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z dnia 18.08.2023 r. i z dnia 02.10.2023 r., a w tym:
o wykonanie wszystkich czynności związanych z ochroną gatunkową zwierząt określonych w Decyzji (takich jak montaż wygrodzeń herpetologicznych itp.),
o zapewnienie nadzoru specjalistów z dziedziny entomologii, malakologii, herpetologii, ornitologii, teriologii i chiropterologii, których koordynatorem będzie osoba wskazana w umowie jako koordynator ds. ochrony przyrody,
o prowadzenie dziennika obserwacji przez cały okres realizacji umowy,
o wykonania sprawozdania z wykorzystania z zezwolenia.

UWAGA 1:
 W § 3 ust. 1 projektowanych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 3 do SWZ, zobowiązano Wykonawcę do osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia obejmujących roboty budowlane związane z budową nawierzchni mineralnych zgodnie z art. 60 i 121 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605).
 Zamawiający uznał za konieczne zastrzeżenie kluczowych części zamówienia polegających na budowie nawierzchni we wschodniej części Parku Przy Bażantarni w Warszawie. Projekt wskazuje na nietypową technologię wykonania nawierzchni ziemnych (mineralnych), które będą wykonane w formie nasypu, w sztucznie utworzonym korycie (typowo nawierzchnie wykonuje się w korycie gruntu rodzimego), uniemożliwiającym rozsuwanie się warstw nawierzchni i umożliwiającym spadkowe odprowadzanie wody. Przyjęta technologia nie jest powszechna ani powtarzalna – ze względu na trudne warunki terenowe (gęste zadrzewienie) należy wykonać nasyp celem nienaruszenia statyki drzew.

 Dzięki bezpośredniej odpowiedzialności Wykonawcy przed Zamawiającym zostanie zminimalizowane ryzyko prowadzące do wad w wykonaniu zamówienia ze względu na strategiczne znaczenie, charakter, kontrolę i przeznaczenie wykonanych robót budowlanych poprzez kontrolę Wykonawcy podczas postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na skutek powiązania zastrzeżenia kluczowych części zamówienia z warunkami udziału w postępowaniu.
 Wykonanie robót budowlanych współfinasowane jest z dotacji udzielnej przez Województwo Mazowieckie w ramach Instrumentu wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego zgodnie z umową z dnia 25.08.2021 r. nr W/UMWM-UU/UM/RF/4540/2021.
UWAGA 2:
Z zakresu przedmiotowego zamówienia wyłączone zostają poniższe elementy zawarte w dokumentacji projektowej (załącznik do Opisu przedmiotu zamówienia - załącznik nr 6a do SWZ):
 Budowa nawierzchni mineralnej - ścieżki pieszej – zakres wyłączony z realizacji opisuje załącznik nr 1 do OPZ (Etap 2),
 Dostawa i montaż obiektów małej architektury – siedzisk z bali drewnianych zaprojektowanych przy wyłączonej z realizacji ścieżki pieszej z nawierzchni mineralnej (realizacja obejmuje budowę 8 siedzisk z bali drewnianych przy budowanej ścieżce z nawierzchni mineralnej) – zakres wyłączony z realizacji opisuje załącznik nr 1 do OPZ (Etap 2),
 użycie herbicydów,
 użycie nawozów mineralnych przy nasadzeniach zieleni.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji określony został w opisie przedmiotu zamówienia oraz jego załącznikach, specyfikacji technicznych, projektowanych postanowieniach umowy.
Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej, ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz dotyczące dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
1. Klauzula społeczna
Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2) Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę.
3) Warunek, o którym mowa w pkt 2) zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących czynności w zakresie robót budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace:
• przygotowawcze,
• roboty ziemne,
• prace związane z zagospodarowaniem terenu,
• prace ogrodnicze,
• prace porządkowe
4) Szczegółowy opis obowiązków wynikających z klauzuli społecznej znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy – załącznik nr 3 do SWZ.
2. Obowiązki wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych
Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymogu określonego w art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 875). W związku z tym, Wykonawca zobligowany jest do przekazania Zamawiającemu, na każde żądanie Zamawiającego pisemnego oświadczenia o jego spełnieniu. Brak złożenia pisemnego oświadczenia w wyznaczonym terminie będzie traktowane przez Zamawiającego jako niespełnienie wymogu przedmiotowej ustawy. Przedłożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej, nie wyłącza uprawnienia Zamawiającego do weryfikacji spełnienia ww. wymogu w sposób wybrany przez Zamawiającego, w szczególności poprzez żądanie okazania pojazdów lub dokumentów dotyczących pojazdów.
3. Zamawiający w ramach przedmiotowego zamówienia zawiera wymagania w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
W dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SWZ Zamawiający w warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu określił wymagania dotyczące dostosowania przestrzeni publicznej do potrzeb osób niepełnosprawnych, zgodnie z treścią § 12 ust. 3 Uchwały Nr XXXVI/1090/2008 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 10 lipca 2008 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Ursynów Południe-Kabaty. Szczegóły zostały określonee w pkt 7.3 SWZ oraz opisie przedmiotu zamówienia załącznik nr 6a do SWZ.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SWZ oraz:
1) Projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZ;
2) Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 6a do SWZ wraz z załącznikami:
a) Rysunek zagospodarowania terenu Etapu 1;
b) Projekt budowlany i techniczny/wykonawczy zagospodarowania terenu Parku Przy Bażantarni – część wschodnia; części 1-4;
c) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót dot. zagospodarowania terenu Parku Przy Bażantarni – część wschodnia;
d) Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie nr WPN-I.6401.335.2023.MA z dnia 18.08.2023 r.;
e) Decyzja Marszałka Województwa Mazowieckiego nr 990/2023/PE-ZD-II z dnia 18.07.2023 r.;
f) Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie nr WPN-I.6401.513.2023.MA z dnia 02.10.2023 r.;
g) Decyzja Marszałka Województwa Mazowieckiego nr 1453/2023/PE-ZD-II z dnia 13.10.2023 r.;
h) Charakterystyka stanu środowiska przyrodniczego, inwentaryzacja przyrodnicza ze szczególnym uwzględnieniem gatunków chronionych. Park Przy Bażantarni (wraz z przylegającym oczkiem wodnym); grudzień 2021 r.;
i) Przyrodniczy Raport zerowy; wrzesień 2023 r.;
j) Wzór tablicy: Inwestycja realizowana przez Urząd Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy;
k) Wzór tablicy: Zadanie współfinansowane przez Samorząd Województwa Mazowieckiego;

3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – stanowiąca załącznik nr 6b do SWZ;
4) Przedmiar_Etap I – stanowiący załącznik nr 6c_1 do SWZ oraz Przedmiar_tap II – stanowiący załącznik nr 6c_ do SWZ;

4.5.3.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna:
• Art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;”
Podstawa faktyczna:
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęło 5 ofert, z czego 4 zostały odrzucone. Cena oferty wykonawcy z najniższą ceną złożona przez Wykonawcę AG-COMPLEX Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Płytowej 14 w wysokości 4 701 654,79 zł brutto przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.