eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Wykonanie usług na sporządzanie operatów szacunkowych w zakresie wycen nieruchomości.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie usług na sporządzanie operatów szacunkowych w zakresie wycen nieruchomości.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO OPOLE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 53141266800000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1A

1.5.2.) Miejscowość: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-015

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzp@um.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opole.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,155647,f1e8136503dd75c0cd4398010181cf03.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie usług na sporządzanie operatów szacunkowych w zakresie wycen nieruchomości.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dbe208d3-ca42-11ee-875e-a22221c84ba7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00244570

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00024958/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.8 Sporządzanie wycen nieruchomości: niezabudowanych, zabudowanych budynkami wolnostojącymi lub w zabudowie zwartej oraz odszkodowań i służebności, sprzedaży prawa własności

1.3.9 Sporządzanie wycen nieruchomości: pojedynczych lokali mieszkalnych wraz z przynależnym gruntem, lokali mieszkalnych adaptowanych z innych pomieszczeń, wycen garaży wraz z przynależnym gruntem

1.3.10 Sporządzanie wycen nieruchomości dla wykonania opinii, iż po podziale nieruchomości gruntowej nie nastąpił wzrost jej wartości i wycen wzrostu wartości nieruchomości gruntowych w wyniku ich podziału

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00207192

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.5.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1 – Wycena nieruchomości - rejon nr I (obręby: Opole, Szczepanowice, Żerkowice, Chmielowice, Wójtowa Wieś, Nowa Wieś Królewska, Grudzice, Malina, Groszowice, Grotowice, Winów) obejmuje:
1. wyceny nieruchomości gruntowych niezabudowanych:
a) jedna działka;
b) każda następna działka;
c) grunt rolny o pow. do 1 ha;
d) grunt rolny o pow. powyżej 1 ha;
e) nasadzenia;
2. wyceny nieruchomości gruntowych zabudowanych budynkami wolnostojącymi lub w zabudowie zwartej, z wyszczególnieniem odrębnie ceny zabudowań i gruntu w przypadkach określonych w poszczególnym zamówieniu:
a) budynek wolnostojący lub w zabudowie zwartej wraz z przynależnym gruntem z uwzględnieniem części składowych nieruchomości o pow. użytkowej poniżej 150 m2;
b) budynek wolnostojący lub w zabudowie zwartej wraz z przynależnym gruntem z uwzględnieniem części składowych nieruchomości o pow. użytkowej od 150 m2 do 500 m²;
c) budynek wolnostojący lub w zabudowie zwartej wraz z przynależnym gruntem z uwzględnieniem części składowych nieruchomości o pow. użytkowej powyżej 500 m2;
d) kompleks budynków na jednej nieruchomości (np. budynek mieszkalny, budynek gospodarczy, garaż itp.) wraz z przynależnym gruntem;
e) inne budowle (np. ogrodzenie, szambo, plac utwardzony itp. );
3. ustalenia wysokości odszkodowania w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami i art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
a) ustalenie wysokości odszkodowania w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
b) ustalenie wysokości odszkodowania w trybie art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
4. wyceny służebności:
a) służebność gruntowa czyli prawo przejazdu i przechodu;
b) służebność przesyłu;
c) służebność nawisu;
5. wyceny nieruchomości gruntowych dla potrzeb sprzedaży prawa własności na rzecz użytkowników wieczystych bez względu na ilość użytkowników wieczystych;
6. dodatkowa wycena prawa użytkowania wieczystego dla nowych nabywców lokali;
7. wyceny nieruchomości gruntowych dla potrzeb przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności przewidywana bez względu na ilość użytkowników wieczystych;
8. dodatkowa wycena prawa użytkowania wieczystego dla nowych nabywców lokali;
9. ustalenia wartości prawa wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowych dla potrzeb różnych (m.in. zbycie, zamiana nieruchomości);
10. wyceny nieruchomości gruntowych dla potrzeb aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
11. wyceny nieruchomości gruntowych dla potrzeb aktualizacji opłat za trwały zarząd;
12. aktualizacji operatu szacunkowego dot. wycen określonych w pkt 1 – 11 wraz z analizą, o której mowa w art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
13. wycena nieruchomości gruntowych dla ustalenia jednostkowej wartości rynkowej czynszu za dzierżawę.

Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 12 miesięcy lub do wyczerpania środków finansowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 70000000-1 - Usługi w zakresie nieruchomości

4.5.5.) Wartość części: 50895,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 2 – Wycena nieruchomości - rejon nr II (obręby: Kolonia Gosławicka, Gosławice, Zakrzów, Półwieś, Bierkowice, Wrzoski, Sławice, Wróblin, Krzanowice, Czarnowąsy, Borki, Świerkle, Dobrzeń Mały, Brzezie) obejmuje:
1. wyceny nieruchomości gruntowych niezabudowanych:
a) jedna działka;
b) każda następna działka;
c) grunt rolny o pow. do 1 ha;
d) grunt rolny o pow. powyżej 1 ha;
e) nasadzenia;
2. wyceny nieruchomości gruntowych zabudowanych budynkami wolnostojącymi lub w zabudowie zwartej, z wyszczególnieniem odrębnie ceny zabudowań i gruntu w przypadkach określonych w poszczególnym zamówieniu:
a) budynek wolnostojący lub w zabudowie zwartej wraz z przynależnym gruntem z uwzględnieniem części składowych nieruchomości o pow. użytkowej poniżej 150 m2;
b) budynek wolnostojący lub w zabudowie zwartej wraz z przynależnym gruntem z uwzględnieniem części składowych nieruchomości o pow. użytkowej od 150 m2 do 500 m²;
c) budynek wolnostojący lub w zabudowie zwartej wraz z przynależnym gruntem z uwzględnieniem części składowych nieruchomości o pow. użytkowej powyżej 500 m2;
d) kompleks budynków na jednej nieruchomości (np. budynek mieszkalny, budynek gospodarczy, garaż itp.) wraz z przynależnym gruntem;
e) inne budowle (np. ogrodzenie, szambo, plac utwardzony itp. );
3. ustalenia wysokości odszkodowania w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami i art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
a) ustalenie wysokości odszkodowania w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
b) ustalenie wysokości odszkodowania w trybie art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
4. wyceny służebności:
a) służebność gruntowa czyli prawo przejazdu i przechodu;
b) służebność przesyłu;
c) służebność nawisu;
5. wyceny nieruchomości gruntowych dla potrzeb sprzedaży prawa własności na rzecz użytkowników wieczystych bez względu na ilość użytkowników wieczystych;
6. dodatkowa wycena prawa użytkowania wieczystego dla nowych nabywców lokali;
7. wyceny nieruchomości gruntowych dla potrzeb przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności przewidywana bez względu na ilość użytkowników wieczystych;
8. dodatkowa wycena prawa użytkowania wieczystego dla nowych nabywców lokali;
9. ustalenia wartości prawa wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowych dla potrzeb różnych (m.in. zbycie, zamiana nieruchomości);
10. wyceny nieruchomości gruntowych dla potrzeb aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
11. wyceny nieruchomości gruntowych dla potrzeb aktualizacji opłat za trwały zarząd;
12. aktualizacji operatu szacunkowego dot. wycen określonych w pkt 1 – 11 wraz z analizą, o której mowa w art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
13. wycena nieruchomości gruntowych dla ustalenia jednostkowej wartości rynkowej czynszu za dzierżawę.

Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 12 miesięcy lub do wyczerpania środków finansowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 70000000-1 - Usługi w zakresie nieruchomości

4.5.5.) Wartość części: 50895,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 3 – Wycena nieruchomości – lokale komunalne, obejmuje:
1. wycenę pojedynczych lokali mieszkalnych wraz z przynależnym gruntem;
2. wycenę pojedynczych lokali adaptowanych ze strychów lub innych pomieszczeń z ustaleniem poniesionych nakładów na adaptację wraz z przynależnym gruntem;
3. wycenę pojedynczych lokali użytkowych wraz z przynależnym;
4. wycenę pojedynczych garaży wraz z przynależnym gruntem;
5. wycenę pojedynczych lokali oddawanych w trwały zarząd;
6. aktualizację operatu szacunkowego dot. wycen określonych w pkt. 1 - 5 wraz z analizą, o której mowa w art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 12 miesięcy lub do wyczerpania środków finansowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 70000000-1 - Usługi w zakresie nieruchomości

4.5.5.) Wartość części: 24550,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 4 – Wycena nieruchomości – opłaty adiacenckie, obejmuje :
1. sporządzenia operatu szacunkowego wyceny wzrostu wartości nieruchomości gruntowych w wyniku ich podziału dla potrzeb ustalenia opłat adiacenckich;
2. sporządzenia aktualizacji operatu szacunkowego dot. wyceny w punkcie powyżej wraz z analizą, o której mowa w art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 12 miesięcy lub do wyczerpania środków finansowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 70000000-1 - Usługi w zakresie nieruchomości

4.5.5.) Wartość części: 50600,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Na podstawie art. 255 pkt.2 Prawa zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu w terminie przewidzianym na składanie ofert została złożona 1 oferta w zakresie zadania nr 1 – Wycena nieruchomości - rejon nr I (obręby: Opole, Szczepanowice, Żerkowice, Chmielowice, Wójtowa Wieś, Nowa Wieś Królewska, Grudzice, Malina, Groszowice, Grotowice, Winów) podlegająca odrzuceniu.

Zamawiający odrzucił z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcę Biuro Wycen Nieruchomości Jerzy Białoń, Wronów 22, 49-345 Skorogoszcz na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 Prawa: „Zamawiajacy odrzuca ofertę, jeżeli jest niezgodna z przepisami ustawy” oraz art. 226 ust. 1 pkt 4 Prawa: „Zamawiajacy odrzuca ofertę, jeżeli jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów”.

Zgodnie z art. 63 ust. 2 Prawa: „W postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie o wartości
mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia lub w konkursie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym”.

W niniejszym postępowaniu powyższy wymóg wynika również z treści postanowień Specyfikacji Warunków Zamówienia (w skrócie SWZ), gdyż w Rozdziale 9 pkt 1 Zamawiający zawarł informację iż:
„W postępowaniu ofertę oraz oświadczenia składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – zgodnie z definicją podpisu osobistego zamieszczonego na stronie https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty oraz instrukcją jak podpisać dokument podpisem osobistym – https://www.gov.pl/web/e-dowod ”.

Dodatkowo, zgodnie z art. 73 § 1 Kodeksu cywilnego „Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, dokumentową albo elektroniczną, czynność dokonana bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje rygor nieważności” oraz zgodnie z art. 78¹ § 1 Kodeksu cywilnego „Do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym”.

Oferta złożona z naruszeniem wskazanych wyżej wymogów jest sprzeczna z przepisami Prawa
i jednocześnie nieważna na podstawie odrębnych przepisów, tj. przepisów Kodeksu cywilnego, określających skutki niezachowania wymogów formalnych dla czynności zastrzeżonej pod rygorem nieważności.

Zamawiający po przeprowadzeniu weryfikacji podpisu za pomocą aplikacji Finn.pl oraz strony internetowej weryfikacjapodpisu.pl stwierdził, że złożona przez Wykonawcę oferta nie została podpisana żadnym z dopuszczonych przez SWZ podpisów (kwalifikowanym lub zaufanym lub osobistym).

W związku z powyższym ww. oferta podlega odrzuceniu zgodnie z dyspozycją art. 226 ust. 1 pkt 3 oraz pkt 4 Prawa w zw. z art. 73 § 1 i w zw. z art. 78¹ Kodeksu cywilnego – ze względu na niezgodność z przepisami Prawa oraz nieważność na podstawie odrębnych przepisów.

Mając na uwadze powyższe zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w ww. zadaniu ze względu na podleganie odrzuceniu jedynej złożonej oferty.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Na podstawie art. 255 pkt.1 Prawa zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu w terminie przewidzianym na składanie ofert nie zostały złożone oferty w zakresie zadania nr 4 – Opłaty adiacenckie.
Mając na uwadze powyższe zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w ww. zadaniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.