eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gryfino › Us³ugi na terenie Ogrodu Dendrologicznego im. prof. Jerzego Tumi³owicza w Glinnej oraz pozosta³ych obiektów w Glinnej w roku 2024

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2024-02-22


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Us³ugi na terenie Ogrodu Dendrologicznego im. prof. Jerzego Tumi³owicza w Glinnej oraz pozosta³ych obiektów w Glinnej w roku 2024

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Pañstwowe Gospodarstwo Le¶ne Lasy Pañstwowe Nadle¶nictwo Gryfino

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Nadle¶nictwo Gryfino

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810539137

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 4

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Gryfino

1.5.3.) Kod pocztowy: 74-100

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciñski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gryfino@szczecin.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://gryfino.szczecin.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inna pañstwowa jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

Le¶nictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Us³ugi na terenie Ogrodu Dendrologicznego im. prof. Jerzego Tumi³owicza w Glinnej oraz pozosta³ych obiektów w Glinnej w roku 2024

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7998f200-ca43-11ee-a84d-d63fc4d19e65

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00215455

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-02-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7998f200-ca43-11ee-a84d-d63fc4d19e65

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-7998f200-ca43-11ee-a84d-d63fc4d19e65

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl lub przy u¿yciu poczty elektronicznej – adres e-mail: gryfino@szczecin.lasy.gov.pl z zastrze¿eniem, i¿ z³o¿enie oferty nastêpuje wy³±cznie przez Platformê.
2. Wykonawca aby z³o¿yæ, musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostêpny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zak³adce „Centrum Pomocy”.
3. Przegl±danie i pobieranie dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.
4. Z³o¿enie oferty w postêpowaniu prowadzonym na Platformie wymaga, aby Wykonawca posiada³ aktywowane konto na Platformie.
5. Sposób sporz±dzenia dokumentów musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12. 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
6. Dokumenty elektroniczne wymienione w SWZ,sporz±dza siê w formatach danych okre¶lonych w rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 12.04.2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (tj.: Dz. U. z 2017 r. poz. 2247), z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. Wymagane w SWZ informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik),
2) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
7. Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert):
1) Komunikacja w postêpowaniu odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
2) Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi.
6. W przypadku za³±czników, które zgodnie z PZP lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym.
3) Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania siê na Platformie. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia (w szczególno¶ci SWZ) wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie.
4) Max rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB .
8. Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, szczegó³owy opis zawarty jest w SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych jest Nadle¶niczy N. Gryfino. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Karolina Kaczmarek, email: rodo@szczecin.lasy.gov.pl lub tel. +48 91 432 87 12 .
2. Zamawiaj±cy przetwarza dane osobowe zebrane w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3. Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do up³ywu terminu do ich wniesienia.
4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mog± byæ dopuszczone wy³±cznie osoby posiadaj±ce upowa¿nienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania danych s± obowi±zane do zachowania ich w poufno¶ci.
5. Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z prowadzeniem postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygniêciem, w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania i jego archiwizacji oraz zgodnie z JRWA dla PGL LP stanowi±cym za³. 3 do zarz±dzenia nr 66 Dyrektora Generalnego Lasów Pañstwowych z dnia 12.11 2014 r., przez okres 5 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub w przypadku udzielenia zamówienia 10 lat od momentu wyga¶niêcia zawartej umowy.
6. Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym dokumentacja postêpowania zostanie udostêpniona w oparciu o przepisy PZP, a tak¿e ustawy o dostêpie do informacji publicznej.
7. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8. Niezale¿nie od postanowieñ pkt 7, w przypadku zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe bêd± przetwarzane do up³ywu okresu przedawnienia roszczeñ wynikaj±cych z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9. Osoba, której dotycz± pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostêpu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym
w sytuacji, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania,
w szczególno¶ci podania nazwy lub daty bie¿±cego b±d¼ zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
3) do ¿±dania od Zamawiaj±cego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, i¿ przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
10. Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, szczegó³owy opis zawarty jest w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia mog± zostaæ przekazane podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi doradcze, w tym us³ugi prawne, i konsultingowe,
2. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotycz±ce danych osobowych nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.2.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie us³ug na terenie Ogrodu Dendrologicznego im. prof. Jerzego Tumi³owicza w Glinnej oraz obs³uga Punktu Informacji Przyrodniczo-Le¶nej, Punktu Informacji Turystycznej oraz pozosta³ych obiektów turystycznych i edukacyjnych w Glinnej w roku 2024 „Przedmiot zamówienia”.
2. Miejscem realizacji Przedmiotu zamówienia jest teren Ogrodu Dendrologicznego w Glinnej im. prof. Jerzego Tumi³owicza (Powiat Gryfino, Gmina Stare Czarnowo, woj. zachodniopomorskie) oraz obiektów edukacyjnych i turystycznych Nadle¶nictwa Gryfino w Glinnej. Wskazane w obiekty znajduj± siê na terenie administrowanym przez Nadle¶nictwo Gryfino.
3. Charakter obiektu: Ogród dendrologiczny w Glinnej /arboretum/ to szczególna odmiana ogrodu botanicznego, prezentuj±ca kolekcjê drzew i krzewów. S³u¿y wype³nieniu wielu funkcji - naukowych, edukacyjnych, estetycznych i wypoczynkowych. Ogród Dendrologiczny w Glinnej jest znany w Polsce z rosn±cych tu kilku najwiêkszych w naszym kraju okazów drzew obcego pochodzenia. Zgromadzona kolekcja liczy obecnie ponad 800 gatunków i odmian drzew i krzewów, przede wszystkim egzotycznych.
4. Us³ugi w ramach przedmiotu zamówienia dotycz± obiektów edukacyjnych i turystycznych, zlokalizowanych w Glinnej, obejmuj±cych:
1) Ogród Dendrologiczny im. prof. Jerzego Tumi³owicza w Glinnej wraz z istniej±c± na jego terenie infrastruktur± edukacyjn± i turystyczn±;
2) Punkt Informacji Przyrodniczo-Le¶nej w Glinnej (wiata w Glinnej) wraz terenem rekreacyjno-wypoczynkowym, zlokalizowanym w s±siedztwie - z towarzysz±c± infrastruktur± edukacyjn±, rekreacyjno-wypoczynkow±, turystyczn± i placami zabaw, miejscem postoju pojazdów oraz zapleczem sanitarnym zlokalizowanym w kancelarii le¶nictwa Glinna;
3) Punkt Informacji Turystycznej w Glinnej przy wej¶ciu do Ogrodu Dendrologicznego w Glinnej;
4) Teren rekreacyjno-wypoczynkowy wraz z infrastruktur± turystyczn±, zlokalizowany przed wej¶ciem do Ogrodu Dendrologicznego;
5) Miejsce na ognisko przy wiacie;
6) ¦cie¿ka dydaktyczna „Puszcza Bukowa – miêdzy kultur± a natur±” w Puszczy Bukowej z miejscem odpoczynku przy Karasim Stawie, wraz z towarzysz±c± infrastruktur± turystyczn± i edukacyjn± (stela¿e drewniane z tablicami edukacyjnymi);
7) inne obiekty towarzysz±ce dzia³alno¶ci edukacyjno-turystycznej nadle¶nictwa (np. oznakowanie ¶cie¿ek itp.).
5. Szczegó³owy opis prac sk³adaj±cy siê na przedmiot zamówienia zawarty jest
w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowi±cym za³±cznik 2 do SWZ.
6. Z uwagi na specyfikê us³ug (prac) zwi±zanych z funkcjonowaniem Punktu Informacji Przyrodniczo-Le¶nej (wiaty) i obiektami edukacyjnymi i turystycznymi zlokalizowanymi w s±siedztwie wiaty i obs³ug± grup edukacyjnych, turystycznych i osób indywidualnych wymagana jest od Wykonawcy Pe³na dyspozycyjno¶æ czasowa. Pe³na dyspozycyjno¶æ czasowa obejmuje gotowo¶æ do wykonywania i wykonywanie czynno¶ci wskazanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia przez 24 godziny przez 7 dni tygodnia, to jest równie¿ poza godzinami otwarcia Ogrodu Dendrologicznego im. prof. Jerzego Tumi³owicza w Glinnej. Pe³na dyspozycyjno¶æ czasowa odnosi siê równie¿ do dni wolnych od pracy, tj. niedziele i ¶wiêta oraz godzin popo³udniowych, wieczornych i nocnych (w przypadku najmu obiektów na potrzeby spotkañ okoliczno¶ciowych). Pe³na dyspozycyjno¶æ czasowa w szczególno¶ci dotyczy udostêpnienia i odbioru obiektów od grup/osób indywidualnych dokonuj±cych najmu.
W ramach Pe³nej dyspozycyjno¶ci czasowej Wykonawca, zgodnie ze z³o¿on± ofert±, zobowi±zuje siê do podjêcia i realizacji czynno¶ci opisanych powy¿ej w czasie maksymalnie do 60 minut od otrzymania od przedstawiciela Zamawiaj±cego telefonicznego zg³oszenia o konieczno¶ci wykonania co najmniej jednej z ww. czynno¶ci (tzw. Czas reakcji). Czas reakcji opisany w zdaniu poprzednim stanowi kryterium oceny ofert w niniejszym postêpowaniu.
7. ¦rodki czysto¶ci, ¶rodki higieniczne, nawozy, herbicydy, materia³y do wykonania obrze¿y rabat, impregnaty, niezbêdne dla bie¿±cych konserwacji i utrzymania obiektów lub okazów kolekcji Ogrodu Dendrologicznego im. prof. Jerzego Tumi³owicza w Glinnej zapewnia Zamawiaj±cy.
8. ¦rodek chemiczny i wodê zapewnia Zamawiaj±cy. Zamawiaj±cy wskazuje w zleceniu miejsce odbioru ¶rodka chemicznego, zwrotu opakowañ po ¶rodku chemicznym oraz punkt poboru wody. Herbicyd u¿yty do u¿ytku bêdzie spe³nia³ wymagania okre¶lone w broszurze wydanej przez Instytut Badawczy Le¶nictwa pt. „¦rodki ochrony ro¶lin, ¶rodki biobójcze oraz produkty do rozk³adu pni drzew le¶nych, zalecanych do stosowania w le¶nictwie”.
9. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych zadañ dotycz±cych przedmiotu zamówienia. Wykonawca mo¿e powierzyæ realizacjê elementów (czê¶ci) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udzia³em podwykonawców Wykonawca zobowi±zany jest do wskazania w swojej ofercie czê¶ci zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, je¿eli s± ju¿ znani. Wskazanie takie nale¿y umie¶ciæ na Ofercie. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa Wykonawca bêdzie móg³ wprowadziæ podwykonawcê wy³±cznie na warunkach okre¶lonych w umowie.
10. Zamawiaj±cy jest uprawniony zleciæ Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do ³±cznej ilo¶ci wszystkich czynno¶ci wycenionych w ka¿dej z pozycji Kosztorysu Ofertowego stanowi±cego czê¶æ Oferty („Opcja”).
11. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia.
1) Wykonawca bêdzie wykonywa³ przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceñ przekazywanych przez Przedstawicieli Zamawiaj±cego („Zlecenie”). Tre¶æ Zlecenia okre¶la wzór umowy stanowi±cy za³±cznik 10 do SWZ;
2) Wykonawca bêdzie zobowi±zany do stosowania oleju biodegradowalnego do smarowania uk³adów tn±cych w eksploatowanych pi³ach ³añcuchowych oraz zestawów do poch³aniania oleju w urz±dzeniach eksploatowanych na terenie Ogrodu Dendrologicznego.
3) do smarowania uk³adów tn±cych w eksploatowanych pi³ach ³añcuchowych
Wykonawca bêdzie zobowi±zany stosowaæ olej biodegradowalny o parametrze biodegradacji nie gorszym ni¿ 60%.
4) Na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego, Wykonawca zobowi±zany bêdzie przedstawiæ faktury zakupowe oleju wraz z „Kart± charakterystyki preparatu niebezpiecznego” potwierdzaj±cego stopieñ biodegradowalno¶ci kupionego oleju. Zamawiaj±cemu s³u¿yæ bêdzie prawo do weryfikacji olei u¿ywanych do smarowania uk³adów tn±cych, a Wykonawca zobowi±zany bêdzie udostêpniæ Zamawiaj±cemu mo¿liwo¶æ pobrania próbek oleju w ilo¶ci niezbêdnej do przeprowadzenia badañ jego parametrów.
5) Wykonawca zobowi±zany jest do wyposa¿enia wszystkich maszyn, ci±gników i urz±dzeñ pracuj±cych na terenie Ogrodu Dendrologicznego w zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) o ch³onno¶ci umo¿liwiaj±cej poch³oniêcie rozlanego paliwa lub oleju oraz innych p³ynów technologicznych u¿ywanych w maszynach, ci±gnikach, pilarkach i innych urz±dzeniach pracuj±cych w Ogrodzie oraz u¿ycia tych ¶rodków w sytuacjach wymagaj±cych zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) – w celu zapobie¿enia ska¿eniu ¶rodowiska. Dopuszcza siê posiadanie i u¿ywanie przez pilarza kanistrów z bezpiecznymi koñcówkami (dozownikami), uniemo¿liwiaj±cymi rozlanie (przelanie) oleju i mieszanki paliwowej podczas tankowania pilarki (zastêpczo za maty poch³aniaj±ce olej i paliwo).
12. Unormowania, których zobowi±zany bêdzie w szczególno¶ci przestrzegaæ Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia szczegó³owo opisane w SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 92531000-2 - Us³ugi ¶wiadczone przez ogrody botaniczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

63513000-8 - Us³ugi informacji turystycznej

77211500-7 - Us³ugi pielêgnacji drzew

79342200-5 - Us³ugi w zakresie promocji

92000000-1 - Us³ugi rekreacyjne, kulturalne i sportowe

77310000-6 - Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

1. Zamawiaj±cy jest uprawniony zleciæ Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy
w stosunku do ³±cznej ilo¶ci wszystkich czynno¶ci wycenionych w ka¿dej z pozycji Kosztorysu Ofertowego stanowi±cego czê¶æ Oferty („Opcja”).
2. Przedmiotem Opcji bêd± takie same (analogiczne prace), jak opisane dokumentach zmówienia i wycenione przez Wykonawcê w którejkolwiek z pozycji Kosztorysu Ofertowego, stanowi±cego czê¶æ Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiaj±cego, mog± zostaæ zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcê w Kosztorysie Ofertowym stanowi±cym czê¶æ Oferty.
3. Prace bêd±ce przedmiotem Opcji mog± zostaæ zlecone w ilo¶ci, która nie bêdzie przekracza³a 20 % Warto¶ci wynagrodzenia z dnia zawarcia Umowy.
4. Podstaw± okre¶lenia warto¶ci prac zleconych w ramach Opcji (w celu okre¶lenia jej zakresu) bêd± ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w Kosztorysie Ofertowym stanowi±cym czê¶æ Formularza Oferty. Zamawiaj±cy nie jest zobowi±zany do zlecenia prac objêtych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie s³u¿y roszczenie o ich zlecenie.
5. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ skorzystania z Opcji w przypadku:
1) wyst±pienia potrzeby zwiêkszenia zakresu rzeczowego us³ug stanowi±cych przedmiot zamówienia na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych b±d¼ atmosferycznych;
2) powierzenia Zamawiaj±cemu nowych zadañ gospodarczych lub publicznych;
3) zmiany popytu na us³ugi turystyczne i edukacyjne.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za najkorzystniejsz± ofertê uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska najwiêksz± liczbê punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
2. Zamawiaj±cy oceni oferty sumuj±c punkty uzyskane z poszczególnych kryteriów.
3. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert (1% = 1 pkt):
1) Cena – 60 %,
2) Termin do przyjêcia Zlecenia - 30%.
3) Czas reakcji - 10 %

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin do przyjêcia Zlecenia

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

W postêpowaniu mog± braæ udzia³ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce 4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie do¶wiadczenia, zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie) zrealizowa³ lub realizuje (przy czym w tym przypadku bêdzie uwzglêdniana warto¶æ zrealizowanej czê¶ci przedmiotu umowy), na podstawie jednej lub wiêkszej ilo¶ci umów, us³ugi polegaj±ce na wykonywaniu prac z zakresu pielêgnacji drzew, krzewów i trawników na terenach zieleni, obs³ugi obiektów turystyczno - edukacyjnych, prowadzenia punktów informacyjno – handlowych o ³±cznej warto¶ci nie mniejszej ni¿ 200 000 z³ brutto.
Definicja terenów zieleni w rozumieniu art. 5 pkt 21) ustawy z dnia
16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz.U. z 2023 poz. 1336 ze zm.): „tereny zieleni – tereny urz±dzone wraz z infrastruktur± techniczn± i budynkami funkcjonalnie z nimi zwi±zanymi, pokryte ro¶linno¶ci±, pe³ni±ce funkcje publiczne, a w szczególno¶ci parki, zieleñce, promenady, bulwary, ogrody botaniczne, zoologiczne, jordanowskie i zabytkowe, cmentarze, zieleñ towarzysz±ca drogom na terenie zabudowy, placom, zabytkowym fortyfikacjom, budynkom, sk³adowiskom, lotniskom, dworcom kolejowym oraz obiektom przemys³owym”;
b) Warunek ten, w zakresie potencja³u technicznego, zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowaæ co najmniej 1 (jednym) zestawem do transportu materia³ów na terenie Ogrodu Dendrologicznego i obiektów dydaktycznych towarzysz±cych (li¶ci, drewna opa³owego do kominka we wiacie, odpadów, ziemi, kory, itd.) np. ci±gnik przystosowany do transportu materia³ów z przyczep±, samochód z przyczep±, inny pojazd przystosowany do transportu materia³ów;
c) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowaæ:
- co najmniej 1 osob±, która ukoñczy³a z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczaj±ce do pracy z pilark± zgodnie z § 21 rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki le¶nej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowi±zuj±cych przepisów albo odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane w innych Pañstwach Cz³onkowskich Unii Europejskiej i posiadaj±c± jednocze¶nie ukoñczone szkolenie /uprawnienia do prac wysoko¶ciowych (lub odpowiadaj±ce im uprawnienia) i posiadaj±c± wa¿ne badania lekarskie, uprawniaj±ce do prowadzenia prac na wysoko¶ci powy¿ej 3 m.;
- co najmniej 1 osob±, która ukoñczy³a z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczaj±ce do pracy z pilark± zgodnie z § 21 rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki le¶nej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141) lub posiadaj±c± odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowi±zuj±cych przepisów albo odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane w innych Pañstwach Cz³onkowskich Unii Europejskiej;
- co najmniej 1 osob±, która ukoñczy³a szkolenie w zakresie pracy ze ¶rodkami chemicznymi zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 roku w sprawie szkoleñ w zakresie ¶rodków ochrony ro¶lin (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 824) lub posiadaj±c± odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowi±zuj±cych przepisów które uprawniaj± do pracy w kontakcie ze ¶rodkami ochrony ro¶lin albo odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane w innych Pañstwach Cz³onkowskich Unii Europejskiej.
Uwaga: Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia opisanych powy¿ej wymagañ, tj. spe³niania funkcji przez mniejsz± ilo¶æ osób. Oznacza to, ¿e Wykonawca na potwierdzenie w/w warunku musi wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowaæ minimum trzema osobami.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postêpowania, o których mowa w rozdz. 6 SWZ Wykonawca sk³ada wraz z ofert±:
1) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporz±dzone zgodne ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 4 do SWZ.
O¶wiadczenia, o których mowa wy¿ej stanowi± dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w rozdz. 6 pkt 1 i pkt 2 SWZ, Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, dzia³aj±c na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z pó¼n. zm.), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê lub ofertê czê¶ciow±, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty lub oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - (wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik 6 do SWZ);
2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³aceniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem, Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³aceniem sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (tj. w o¶wiadczeniu o braku podstaw do wykluczenia, sporz±dzonego wg za³±cznika nr 4 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania okre¶lonych w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP;
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê
o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego;
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji;
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP;
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odno¶nie naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych;
f) art. 109 ust. 1 pkt. 5,7 PZP
- wzór ¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania stanowi za³±cznik 9 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w rozdz. 7 pkt 1 SWZ, Wykonawca sk³ada wraz z ofert±:
1) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u, sporz±dzone zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ.
O¶wiadczenie, o których mowa wy¿ej stanowi± dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert.
O¶wiadczenie te sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w rozdz. 7 pkt 1 SWZ Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, dzia³aj±c na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykazu us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert), a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych us³ug), dat wykonania (dat dziennych rozpoczêcia i zakoñczenia realizacji us³ug) i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie (wzór wykazu wykonanych us³ug stanowi Za³±cznik 7 do SWZ). Okres wyra¿ony w latach, o którym mowa wy¿ej, liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adnia ofert.
2) dowodów okre¶laj±cych, ¿e wskazane przez Wykonawcê us³ugi na potwierdzenie spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie do¶wiadczenia zosta³y wykonane nale¿ycie. Dowodami, o których mowa powy¿ej s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy (wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert).
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnieñ (je¿eli s± wymagane), uprawnieñ - niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia stanowi Za³±cznik 8 do SWZ).

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. W terminie sk³adania ofert Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ Zamawiaj±cemu Ofertê zawieraj±c±:
1) Formularz Oferty wraz z zawartym w nim Kosztorysem Ofertowym (sporz±dzony wg wzoru stanowi±cego za³±cznik 1 do SWZ), sporz±dzony pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) o¶wiadczenia, sporz±dzone zgodnie ze wzorami stanowi±cymi odpowiednio za³±cznik 3 i za³±cznik 4 do SWZ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upowa¿nionych do reprezentacji podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, z³o¿one przez:
a) Wykonawcê,
b) Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
3) w przypadku powo³ywania siê na zasoby podmiotów trzecich - zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów zgodnie z rozdz. 9 pkt. 4 SWZ, je¿eli Wykonawca wykazuj±c spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów. (Niewi±¿±cy wzór zobowi±zania do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi za³±cznik 5 do SWZ);
4) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczy dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów (wskazanie numeru NIP, numeru KRS w Formularzu Oferty);
5) pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, osoby dzia³aj±cej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 PZP, je¿eli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 PZP - dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w rozdz. 13 pkt 4. ppkt 4) SWZ, sporz±dzone w sposób okre¶lony w SWZ
6) w przypadku Wykonawców, wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – o¶wiadczenie zawarte w tre¶ci Formularza Oferty, stanowi±cego za³±cznik 1 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. ¯aden
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w rozdz. 7 pkt 1 SWZ powinni spe³niaæ ³±cznie wszyscy Wykonawcy.
2. W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w Formularzu Oferty nale¿y wskazaæ firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by wi±za³a prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Osoba podpisuj±ca ofertê musi posiadaæ umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa za³±czonego do oferty;
3) o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. o¶wiadczenie
o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu , o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
4) dokumenty, o których mowa w rozdz. 9 pkt 3 SWZ obowi±zany bêdzie z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
5) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia s± zobowi±zani za³±czyæ o¶wiadczenia, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. O¶wiadczenie, zosta³o zawarte w tre¶ci Formularza Oferty. Obowi±zek z³o¿enia o¶wiadczenia odnosi siê równie¿ do Wykonawców prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej.
3. W przypadku Wykonawców wykonuj±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie stosuje siê odpowiednio, z zastrze¿eniem, ¿e do odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia dokumentów, o którym mowa w rozdz. 9 pkt 3 nale¿y za³±czyæ :
1) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³aceniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem, Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±ce, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci, oraz
2) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³aceniem sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci
- odrêbnie dla ka¿dego ze wspólników oraz odrêbnie dla spó³ki.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian Umowy w stosunku do tre¶ci Oferty, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci:
1) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przed³u¿enia okresu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadaj±cy okresowi trwania przeszkody uniemo¿liwiaj±cej realizacjê Przedmiotu Umowy lub o okres niezbêdny do wykonania Przedmiotu Umowy w minimalnym zakresie, je¿eli w trakcie realizacji Umowy wyst±pi± okoliczno¶ci uniemo¿liwiaj±ce realizacjê jej przedmiotu zgodnie z warunkami opisanymi w Umowie, za które odpowiedzialno¶ci nie ponosi Wykonawca, ani Zamawiaj±cy.
2) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania (technologii) Przedmiotu Umowy, w przypadku, i:
a) konieczno¶æ zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ ni¿ wskazane w OPZ w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo narusza³o obowi±zuj±ce przepisy prawa;
b) konieczno¶æ zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ albo innymi ¶rodkami ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa lub regulacji obowi±zuj±cych w PGL LP;
c) pojawienie siê nowszych technologii wykonania prac gwarantuj±cych co najmniej ten sam standard wykonania Przedmiotu Umowy oraz niepowoduj±cych wiêkszych strat i zanieczyszczeñ w ¶rodowisku naturalnym ni¿ te, które mog± powstaæ przy wykonywaniu Przedmiotu Umowy w sposób pierwotnie ni± opisany.
3) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie sposobu organizacji spe³nienia ¶wiadczenia, w tym przeprowadzania odbiorów, je¶li nie zmniejszy to standardu ¶wiadczenia us³ug i nie spowoduje zwiêkszenia kosztów dokonywania odbiorów, które obci±¿a³yby Zamawiaj±cego.
4) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian czê¶ci Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidzia³ do realizacji za pomoc± podwykonawców na inne czê¶ci Przedmiotu Umowy, w tym równie¿ na czê¶ci, których Wykonawca nie wskaza³ w z³o¿onej przez siebie ofercie . Zmiana nie mo¿e poci±gn±æ za sob± zwiêkszenia wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy.
5) W przypadku zawarcia Umowy z wykonawcami wspólnie ubiegaj±cymi siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy dopuszcza wskazanie cz³onka lub cz³onków konsorcjum upowa¿nionych do wystawiania faktur i do odbioru wynagrodzenia.
6) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê w zakresie tre¶ci dokumentów przedstawianych wzajemnie przez Strony w trakcie realizacji Umowy lub sposobu informowania o realizacji Umowy. Zmiana ta nie mo¿e spowodowaæ braku informacji niezbêdnych Zamawiaj±cemu do prawid³owej realizacji Umowy.
7) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku:
a) wyst±pienia si³y wy¿szej, co uniemo¿liwia wykonanie co najmniej czê¶ci Przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ;
b) rezygnacji przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci Przedmiotu Umowy ponad zakres wskazany § 1 ust. 2.
2. Wyst±pienie którejkolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w ust. 1 nie stanowi zobowi±zania Stron do wprowadzenia zmiany.
3. Strony bêd± waloryzowa³y koszty realizacji czynno¶ci wchodz±cych w sk³ad Przedmiotu Umowy („Waloryzacja”). Waloryzacja bêdzie polega³a na podwy¿szeniu albo obni¿eniu ka¿dej z cen jednostkowych podanych w Kosztorysie Ofertowym.
4. Waloryzacja zostanie dokonana w oparciu o warto¶ci wska¼ników cen towarów i us³ug konsumpcyjnych ogó³em za poprzedni kwarta³ („Wska¼nik GUS”), og³oszonych w formie komunikatu Prezesa G³ównego Urzêdu Statycznego na podstawie art. 25 ust. 11 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeñ Spo³ecznych.
5. Szczegó³owy opis waloryzacji zawarty jest we zworze umowy stanowi±cym za³±cznik do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-01 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7998f200-ca43-11ee-a84d-d63fc4d19e65

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-01 09:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-03-30

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. W postêpowaniu mog± braæ udzia³ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1)-3) ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 – „Specustawa”). Na podstawie:
1) art. 7 ust. 1 pkt 1) Specustawy Zamawiaj±cy wykluczy Wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3) Specustawy,
2) art. 7 ust. 1 pkt 2) Specustawy Zamawiaj±cy wykluczy Wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy,
3) art. 7 ust. 1 pkt 3) Specustawy Zamawiaj±cy wykluczy Wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 120) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3) Specustawy.

2. Na podstawie art. 95 PZP, Zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ dot. zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci wchodz±cych w sk³ad przedmiotu zamówienia.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.