eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy S±cz › Budowa chodnika w ci±gu drogi powiatowej nr 1516 K Muszyna ul. Polna Z³ockie w km od 4+508 do 4+869 w m. Z³ockie

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2024-02-15


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa chodnika w ci±gu drogi powiatowej nr 1516 K Muszyna ul. Polna Z³ockie w km od 4+508 do 4+869 w m. Z³ockie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: POWIAT NOWOS¡DECKI - POWIATOWY ZARZ¡D DRÓG W NOWYM S¡CZU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893180

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Jeremiego Wi¶niowieckiego 136

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Nowy S±cz

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowos±decki

1.5.7.) Numer telefonu: (+48) 18 442 74 14

1.5.8.) Numer faksu: (+48) 18 442 63 45

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pzd.nowy-sacz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.pzd.nowy-sacz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

zarz±dzanie drogami powiatowymi

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa chodnika w ci±gu drogi powiatowej nr 1516 K Muszyna ul. Polna Z³ockie w km od 4+508 do 4+869 w m. Z³ockie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9264c2d0-cb16-11ee-a84d-d63fc4d19e65

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00190793

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-02-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00068514/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Budowa chodników w ci±gach dróg powiatowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9264c2d0-cb16-11ee-a84d-d63fc4d19e65

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e- Zamówienia) oraz identyfikator (ID) postêpowania na Platformie e-Zamówienia zosta³y okre¶lone w rozdziale VIII SWZ.
4. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
5. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@pzd.nowy-sacz.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).
7. Pozosta³e wymagania zosta³y okre¶lone w rozdziale VIII i XII SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje wykonawców bêd±cych osobami fizycznymi lub osobami fizycznymi prowadz±cymi jednoosobow± dzia³alno¶æ gospodarcz±, a tak¿e pe³nomocników wykonawców bêd±cych osobami fizycznymi (np. w zakresie danych osobowych zamieszczonych w pe³nomocnictwie) i cz³onków organów zarz±dzaj±cych wykonawców, bêd±cych osobami fizycznymi, ¿e administratorem danych osobowych w/w osób jest Powiatowy Zarz±d Dróg w Nowym S±czu reprezentowany przez Dyrektora mgr in¿. Adama Czerwiñskiego, adres siedziby: ul. Wi¶niowieckiego 136, 33-300 Nowy S±cz, kontakt mailowy: biuro@pzd.nowy-sacz.pl telefoniczny: (18) 442 74 14; Pozosta³e informacje dot. RODO zosta³y ujête w rozdz. XXV SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PZD-ZAM.261.15.2024.WZ

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Budowa chodnika w ci±gu drogi powiatowej nr 1516 K Muszyna ul. Polna Z³ockie w km od 4+508 do 4+869 w m. Z³ockie.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje budowê chodnika w km 4+508 do 4+869 polegaj±c± na wykonaniu nastêpuj±cych robót budowlanych:
2.1. Roboty przygotowawcze,
2.2. Roboty rozbiórkowe i ziemne,
2.3. Kana³ technologiczny,
2.4. Kanalizacja deszczowa,
2.5. Przepusty,
2.6. Nawierzchnia chodników i zjazdów z kotki brukowej,
2.7. Nawierzchnia zjazdów z p³yt a¿urowych,
2.8. Nawierzchnia zjazdów bitumicznych,
2.9. Nawierzchnia jezdni (poszerzenia),
2.10. Roboty wykoñczeniowe,
2.11. Bariery i porêcze.
3. Szczegó³owy zakres zamówienia zosta³ okre¶lony w za³±czniku nr 4 do SWZ - dokumentacja techniczna sk³adaj±ca siê z nastêpuj±cych opracowañ:
3.1. Dokumentacja projektowa,
3.2. Przedmiar robót – materia³ pomocniczy,
3.3. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
4. Dokumentacja projektowa zawiera szerszy zakres robót. Do wyceny nale¿y przyj±æ roboty w km 4+508 – 4+869 w zakresie wynikaj±cym z dokumentacji projektowej oraz STWIORB (za wyj±tkiem do¶wietlenia przej¶æ dla pieszych, oznakowania poziomego i pionowego).
5. Miejsce realizacji robót budowlanych: pas drogowy drogi powiatowej nr 1516 K w miejscowo¶ci Z³ockie, powiat nowos±decki, województwo ma³opolskie.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertê najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów spo¶ród z³o¿onych i nieodrzuconych ofert. £±czna suma punktów uzyskana przez badan± ofertê (P) zostanie obliczona na podstawie wzoru:
P = PKc + PKrg,
gdzie:
P - ca³kowita suma punktów uzyskana przez badan± ofertê,
PKc - liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê w ramach kryterium „Cena”,
PKrg - liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê w ramach kryterium „Okres rêkojmi i gwarancji jako¶ci”.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rêkojmi i gwarancji jako¶ci

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

W zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy wymaga, aby:
a. Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie) wykona³ w sposób nale¿yty co najmniej:
- 1 (jedna) robotê budowlana polegaj±ca na wykonaniu nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni min. 500 m2 (piêæset m2),
b. Wykonawca dysponowa³ osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj. - KIEROWNIKIEM BUDOWY posiadaj±cym wymagane przez prawo uprawnienia do kierowania budow± lub innymi robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Przedmiotowy wykaz nale¿y z³o¿yæ w formularzu, którego wzór stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nieczynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Przedmiotowy wykaz nale¿y z³o¿yæ w formularzu, którego wzór stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian umowy, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP, które mog± dotyczyæ w szczególno¶ci nastêpuj±cych przypadków:
1.1. zmiana, w tym wyd³u¿enie terminu wykonania zamówienia w zwi±zku z:
a. wyst±pieniem okoliczno¶ci zaistnia³ych w trakcie realizacji zamówienia
b. konieczno¶ci± usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji technicznej
c. konieczno¶ci± wykonania zamówieñ dodatkowych
d. ujawnieniem niezinwentaryzowanych sieci uzbrojenia
e. zawieszeniem robót przez Zamawiaj±cego,
f. dzia³aniem si³y wy¿szej
g. wyst±pieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych
h. zaistnieniem okoliczno¶ci bêd±cych nastêpstwem dzia³ania organów administracji lub osób indywidualnych
i. wyst±pieniem niezale¿nych Wykonawcy przyczyn technologicznych
j. wyst±pieniem okoliczno¶ci, których strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci
k. zmian± przepisów prawnych obowi±zuj±cych w dniu zawarcia umowy, maj±c± wp³yw na realizacjê zamówienia,
– pod warunkiem wyra¿enia zgody przez Zamawiaj±cego
1.2. zmiana technologii wykonania danego zakresu robót okre¶lonego w dokumentacji technicznej
1.3. zmiany wymiarów, zmiany szeroko¶ci, d³ugo¶ci, kilometra¿a robót, zmiany po³o¿enia lub wysoko¶ci czê¶ci robót budowlanych, zmiany szeroko¶ci, d³ugo¶ci i grubo¶ci poszczególnych warstw konstrukcyjnych
1.4. rezygnacji z czê¶ci robót, je¿eli taka rezygnacja bêdzie niezbêdna dla prawid³owego i racjonalnego wykonania przedmiotu umowy
1.5. niezale¿ne od stron zmiany dotycz±ce osób kluczowych dla realizacji umowy
1.6. zmiana postanowieñ umowy w sytuacji wyst±pienia zamówieñ dodatkowych
1.7. zmiana trybu realizacji zamówienia w zakresie:
a. rezygnacji z podwykonawstwa dla czê¶ci zamówienia, któr± Wykonawca wskaza³ w ofercie
b. wyst±pienia konieczno¶ci zmiany podwykonawcy
c. wyst±pienia uzasadnionego przypadku konieczno¶ci realizacji przez podwykonawcê czê¶ci zamówienia, której Wykonawca nie wskaza³ w ofercie
d. wyst±pienia uzasadnionego przypadku konieczno¶ci zmiany podmiotów
- w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych wcze¶niej przez Wykonawcê okoliczno¶ci
1.8. zmiany terminów, warunków realizacji i zakresu przedmiotowego umowy niezbêdne do prawid³owej realizacji zamówienia zwi±zane z:
a. konieczno¶ci± zapewnienia bezpieczeñstwa lub zapobie¿enia awarii
b. wyst±pieniem okoliczno¶ci powoduj±cych, ¿e niemo¿liwe jest zrealizowanie przedmiotu umowy
c. zaistnieniem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego
d. zaistnieniem niemo¿liwych do wcze¶niejszego przewidzenia i niezale¿nych od stron umowy okoliczno¶ci powoduj±cych niecelowo¶æ, zbêdno¶æ, czy bezzasadno¶æ realizacji poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia z punktu widzenia realizowanego zamówienia, jego spo³eczno-gospodarczego przeznaczenia, czy interesu spo³ecznego lub interesu Zamawiaj±cego jako dysponenta ¶rodków publicznych, przy jednoczesnym obni¿eniu wynagrodzenia umownego o warto¶æ niezrealizowanych elementów przedmiotu zamówienia
e. zaistnieniem innej niemo¿liwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczno¶ci prawnej, ekonomicznej lub technicznej
1.9. porz±dkuj±ce i informacyjne zmiany postanowieñ umowy, w szczególno¶ci zwi±zane ze zmian± danych identyfikacyjnych
1.10. zmiany postanowieñ umowy korzystne z punktu widzenia realizowanego zamówienia, jego spo³eczno-gospodarczego przeznaczenia czy interesu spo³ecznego lub interesu Zamawiaj±cego jako dysponenta ¶rodków publicznych
1.11. zmianê zasad p³atno¶ci wynagrodzenia umownego poprzez dopuszczenie rozliczenia robót fakturami czê¶ciowymi (nie wiêcej ni¿ 1 dodatkow± faktur±)

2. Szczegó³owy zakres oraz warunki wprowadzenia zmian zosta³y okre¶lone w za³±czniku nr 7 do SWZ - wzór umowy (par. 18 i 19)

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-01 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ poprzez platformê e-Zamówienia zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w rozdziale XII SWZ.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-01 10:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.