eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pogorzela › Rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego na terenie Gminy Pogorzela

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego na terenie Gminy Pogorzela

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POGORZELA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050528

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Pogorzela

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-860

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: 655734190

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gkim@pogorzela.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pogorzela.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/pogorzela

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego na terenie Gminy Pogorzela

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ffd41002-99fc-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00100321

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00078939/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego na terenie Gminy Pogorzela

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

„Rozbudowa systemu wodno- kanalizacyjnego na terenie gminy Pogorzela” dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00550975

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GK.271.3.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Gumienice

4.5.3.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45000000-7 - Roboty budowlane

45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45232460-4 - Roboty sanitarne

4.5.5.) Wartość części: 4580788,48 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa sieci wodociągowej w miejscowości Gumienice.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45000000-7 - Roboty budowlane

45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45232460-4 - Roboty sanitarne

4.5.5.) Wartość części: 151912,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dokonując badania i oceny ofert oraz innych czynności w prowadzonym postępowaniu,
w szczególności weryfikacji wykonawców pod kątem odbycia przez nich wizji lokalnej przed złożeniem oferty zorientował się, że w tym zakresie specyfikacja warunków zamówienia jest nie precyzyjna. Zamawiający w pkt. 17 Rozdziału III zawarł postanowienie, że:
„17. Zamawiający nie przewiduje konieczności złożenia oferty po:
1) odbyciu przez wykonawcę wizji lokalnej lub
2) sprawdzeniu przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa
w art. 131 ust. 2 ustawy.”

Z kolei pkt 18 Rozdziału III zawiera w swojej treści wyraźnie uzależnia złożenie oferty po odbyciu wizji lokalnej:
„18. Zamawiający informuje, że w związku z obowiązkiem dokonania przez Wykonawcę przed złożeniem oferty wizji lokalnej, Zamawiający przewiduje następujące terminy wizji lokalnej:
- w dniu 15.12.2023 r., godz. 10:00
- w dniu 19.12.2023 r., godz. 10:00.
Zamawiający informuje, że wykonawcy, którzy chcieliby uczestniczyć w wizji lokalnej winni stawić się najpóźniej w terminach określonych powyżej w siedzibie Zamawiającego, skąd nastąpi przejazd na miejsce objęte przedmiotem zamówienia.”

W prowadzonym postępowaniu oferty zostały złożone przez Wykonawców, którzy uczestniczyli w wizji lokalnej jak i tych, którzy takiej czynności nie wykonali. W ocenie Zamawiającego należy uznać, iż dwa sprzeczne postanowienia SWZ powodują, że brak jest możliwości równego traktowania wykonawców i rzetelnego porównania ofert, a konsekwencji ich prawidłowa ocena i udzielenie zamówienia wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Pzp co wprost narusza główną zasadę zamówień publicznych określoną w art. 17 ust. 3 ustawy Pzp: „Zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.”
Ponadto należy wskazać, że przedmiotowa okoliczność może stanowić naruszenie zasady przejrzystości postępowania, co znajduje potwierdzenie w orzecznictwie: wyrok Sądu Okręgowego w Szczecinie, sygn. akt VIII Ga 102/18: „Na tle zasady przejrzystości postępowania w doktrynie podkreśla się przy tym z powołaniem na orzecznictwo (…), że zasada przejrzystości postępowania oznacza, iż wszystkie warunki i zasady postępowania przetargowego powinny być zapisane w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ w sposób jasny, precyzyjny
i jednoznaczny, który pozwoli wszystkim rozsądnie poinformowanym i wykazującym zwykłą staranność oferentom na zrozumienie ich dokładnego zakresu i dokonanie ich wykładni w taki sam sposób, a nadto umożliwi instytucji zamawiającej faktyczne sprawdzenie, czy oferty odpowiadają kryteriom, którym podlega dany przetarg.”

W zaistniałej sytuacji Zamawiający nie może rzetelnie zweryfikować, czy oferty odpowiadają kryteriom/wymaganiom Zamawiającego ponieważ nie wiadomo czy oferty powinny zostać złożone po odbyciu wizji lokalnej czy też bez wypełnienia tego wymagania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3923700,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5479650,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dokonując badania i oceny ofert oraz innych czynności w prowadzonym postępowaniu,
w szczególności weryfikacji wykonawców pod kątem odbycia przez nich wizji lokalnej przed złożeniem oferty zorientował się, że w tym zakresie specyfikacja warunków zamówienia jest nie precyzyjna. Zamawiający w pkt. 17 Rozdziału III zawarł postanowienie, że:
„17. Zamawiający nie przewiduje konieczności złożenia oferty po:
1) odbyciu przez wykonawcę wizji lokalnej lub
2) sprawdzeniu przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa
w art. 131 ust. 2 ustawy.”

Z kolei pkt 18 Rozdziału III zawiera w swojej treści wyraźnie uzależnia złożenie oferty po odbyciu wizji lokalnej:
„18. Zamawiający informuje, że w związku z obowiązkiem dokonania przez Wykonawcę przed złożeniem oferty wizji lokalnej, Zamawiający przewiduje następujące terminy wizji lokalnej:
- w dniu 15.12.2023 r., godz. 10:00
- w dniu 19.12.2023 r., godz. 10:00.
Zamawiający informuje, że wykonawcy, którzy chcieliby uczestniczyć w wizji lokalnej winni stawić się najpóźniej w terminach określonych powyżej w siedzibie Zamawiającego, skąd nastąpi przejazd na miejsce objęte przedmiotem zamówienia.”

W prowadzonym postępowaniu oferty zostały złożone przez Wykonawców, którzy uczestniczyli w wizji lokalnej jak i tych, którzy takiej czynności nie wykonali. W ocenie Zamawiającego należy uznać, iż dwa sprzeczne postanowienia SWZ powodują, że brak jest możliwości równego traktowania wykonawców i rzetelnego porównania ofert, a konsekwencji ich prawidłowa ocena i udzielenie zamówienia wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Pzp co wprost narusza główną zasadę zamówień publicznych określoną w art. 17 ust. 3 ustawy Pzp: „Zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.”
Ponadto należy wskazać, że przedmiotowa okoliczność może stanowić naruszenie zasady przejrzystości postępowania, co znajduje potwierdzenie w orzecznictwie: wyrok Sądu Okręgowego w Szczecinie, sygn. akt VIII Ga 102/18: „Na tle zasady przejrzystości postępowania w doktrynie podkreśla się przy tym z powołaniem na orzecznictwo (…), że zasada przejrzystości postępowania oznacza, iż wszystkie warunki i zasady postępowania przetargowego powinny być zapisane w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ w sposób jasny, precyzyjny
i jednoznaczny, który pozwoli wszystkim rozsądnie poinformowanym i wykazującym zwykłą staranność oferentom na zrozumienie ich dokładnego zakresu i dokonanie ich wykładni w taki sam sposób, a nadto umożliwi instytucji zamawiającej faktyczne sprawdzenie, czy oferty odpowiadają kryteriom, którym podlega dany przetarg.”

W zaistniałej sytuacji Zamawiający nie może rzetelnie zweryfikować, czy oferty odpowiadają kryteriom/wymaganiom Zamawiającego ponieważ nie wiadomo czy oferty powinny zostać złożone po odbyciu wizji lokalnej czy też bez wypełnienia tego wymagania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 169740,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2337000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.