eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zaręby Kościelne › ,,PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA KOMPLEKSU SPORTOWEGO PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ im. JANA PAWŁA II W ZARĘBACH KOŚCIELNYCH ''

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-01

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
,,PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA KOMPLEKSU SPORTOWEGO PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ im. JANA PAWŁA II W ZARĘBACH KOŚCIELNYCH ’’

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zaręby Kościelne

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450670120

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kowalska 14

1.5.2.) Miejscowość: Zaręby Kościelne

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-323

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzar@zareby-kosc.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zareby-kosc.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

,,PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA KOMPLEKSU SPORTOWEGO PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ im. JANA PAWŁA II W ZARĘBACH KOŚCIELNYCH ’’

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d6ebeefe-c0f9-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00086612

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00020419/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Przebudowa i rozbudowa kompleksu sportowego przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zarębach Kościelnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/zareby_kosc

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zareby_kosc

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zawiera rozdział XVI SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zawiera rozdział XXXI SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RGK.271.2.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest:
,, PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA KOMPLEKSU SPORTOWEGO PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ im. JANA PAWŁA II W ZARĘBACH KOŚCIELNYCH ’’

2.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:

- wykonanie budynku szatniowo-magazynowego według załączonego projektu budowlanego wraz z przedmiarami robót,
- budowę boiska do piłki nożnej o nawierzchni z trawy naturalnej sianej, boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni poliuretanowej typu "natrysk" i bieżni okólnej 4-torowej o nawierzchni poliruetanowej typu "sandwich", wraz z infrastrukturą towarzyszącą.,
- budowę boiska do piłki nożnej projektowane z trawy naturalnej wykonanej siewem, wydzielone obrzeżem betonowym 8x30cm w ławie fundamentowej o wymiarach 105x68m + pasy boczne 1,50m i 3,0m. powierzchnia całkowita 7881 m2, wraz z zastosowaniem siatki przeciw kretom, wykonaniem bramek do piłki nożnej o wym. 7,32 x 2,44 m, piłkochwyty o wysokości 6,0m projektowane po całej szerokości boiska w odległości 1,50m za bramkami, oznakowanie linii szer. 10 cm mieloną kredą.

- boisko wielofunkcyjne z polem gry do siatkówki piłki nożnej i koszykówki, o nawierzchni poliuretanowej przepuszczalnej projektowanej w technologii NATRYSK na podbudowie dynamicznej . Boisko wydzielone obrzeżem betonowym 8x30 w ławie fundamentowej.
Boisko o wymiarach 62mx32m, w tym pasy boczne po 3,0m, powierzchnia całkowita 1984m2
Kolor poliuretanu:
pole gry do koszykówki - jasny niebieski - 258 m2
pole gry do siatkówki - kolor niebieski ciemny - 162m2
pole gry do piłki nożnej - ceglasty - 1036m2
pasy boczne + pas pomiędzy boiskiem a bieżnią + obrzeża - żółty - 729,52m2
Pola gry wydzielone linniami szer. 5cm w kolorze białym. Linie ograniczające pole gry należą
do powierzchni boiska.
Linie boiska malowane farbą poliuretanową metodą natrysku szerokości 5 cm.
Boisko wyposażone w sprzęt sportowy dla poszczególnych dyscyplin sportowych
Piłkochwyty wys. 6,0m umieszczone za bramkami po całej szerokości boiska wielofunkcyjnego
z dwóch jego stron. Ogrodzenie boiska wielofunkcyjnego wysk. 4,0 m,


- Bieżnia lekkoatletyczna 4-torowa o obwodzie 300m z nawierzchnią poliuretanową projektowana
wokół boiska wielofunkcyjnego i bieżnia prosta 4-torowa jako przedłużenie odcinka
prostego bieżni okólnej ze skocznią w dal . Bieżnia od strony zewnętrznej wydzielona obrzeżem
betonowym 8x30 w ławie fundamentowj, przykrytym poliuretanem, od wewnątrz wydzielona krawężnikiem systemowym (pełniącym rolę odwodnienia liniowego) w kolorze
białym, wg odrębnego opracowania. Nwierzchnia poliuretanowa typu "sandwich" o grubości
całkowitej min. 13 mm, na płycie betonowej grubości 15 cm z betonu C20/25 zbrojonego
włóknem polimerowym o długości minimum 38mm w ilości 2,0kg/m3, zdylatowana
co 5 m, przerwy dylatacyjne uzupełnione masą trwale plastyczną.
Kolor bieżni ceglasty - 1540 m2 + pas przykrywajacy krawęznik szer. 8 cm - 27,68 m2

- Zeskocznia (piaskownica) o wym. 4,02x8,0m obramowana obrzeżem z polimerbetonu z
nakładką elastyczną 25x10x100cm na ławie z oporem z betonu C16/20, wypełniona piaskiem
rzecznym frakcji 0/2mm gr. min. 30cm. W zakolach bieżni zaprojektowano nawierzchnię
z trawy naturalnej z siewu
Komunikacja projektowana z kostki betonowej brukowej gr 8 cm w kolorze szarym
Zieleń projektowana z trawy naturalnej z siewu
- Mała widownia - projektowana trybuna sportowa jednorzędowa, konstrukcja nośna wykonana
z profili stalowych ocynkowanych ogniowo siedziska z oparciem o wys. 25cm - łącznie siedzisk 150, podzielonych na 5 rzędów w każdym rzędzie po 30 siedzisk – ustawionych w wg projektu zagospodarowania.
- Projektowana trybuna sportowa jednorzędowa, konstrukcja nośna wykonana z profili stalowych
ocynkowanych ogniowo siedziska z oparciem o wys. 25cm - łącznie siedzisk 40
podzielonych na 4 rzędy w każdym rzędzie po 10 siedzisk - ustawionych w wg projektu zagospodarowania.
- Kabiny dla zawodników rezerwowych - projektowane 2 kabiny dla 10 osób każda. Konstrukcja
nośna wykonana z profili stalowych cynkowanych ogniowo,, pokrycie ze szkła akrylowego
o gr. 3 mm. Siedziska plastikowe, kubełkowe

Instalacja elektryczna

Oświetlenie boiska wielofunkcyjnego i bieżni - etap I
- montaż zabezpieczenia nadmiaroprądowego w rozdzielnicy pomiarowej,
- montaż instalacji kablowej doziemnej kablem typu YKXS 5x16mm2 - na długości 554 m łącznie z zapasami 609,8m,
- montaż rur osłonowych twardych typu SRS50 do kabli o długości -14m,
- montaż masztów stalowych ocynkowanych o wysokości 12 m - 6szt.,
- montaż fundamentów prefabrykowanych dla słupów 12m- 6szt.,
- montaż stalowych ocynkowanych poprzeczek do montażu naświetlaczy - 6szt.,
- montaż naświetlaczy/ projektorów o 256W, 32000lm - 18szt- oświetlenie boiska wielofunkcyjnego,
- montaż przewodów YDYżo 3x2,5mm2 w masztach oświetleniowych - 18kpl.,
- montaż rozdzielnicy elektrycznej sterującej pracą oświetlenia boisk sportowych,
- montaż instalacji uziemiającej, ułożenie płaskownika stalowego ocynkowanego FeZn 25x4mm, wzdłuż trasy instalacji kablowej,
- montaż instalacji uziemiającej, ułożenie płaskownika stalowego ocynkowanego FeZn 25x4mm, uziemienie ogrodzenia kompleksu sportowego.

Instalacja sanitarna
- drenaż boiska trawiastego,
- odwodnienie boiska wielofunkcyjnego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45500000-2 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45510000-5 - Wynajem dźwigów wraz z obsługą operatorską

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-16

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się kryteriami oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu .
Warunki udziału w postępowaniu, stosownie do treści art. 112 Pzp, dotyczą
1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie

2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Warunek zostanie spełniony , jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 3 500 000 zł (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy 00/100).
Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem oferty.

4) zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ;
2) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust.1 i art. 109 ust. 1 pkt 1, 4 i 7 ustawy;
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem oferty.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Dowód wpłaty wadium.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych00/100).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy, tj.:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
nr konto Gmina Zaręby Kościelne BS Ostrów Maz. o/ Zaręby Kościelne 61 8923 1050 0800 0417 2008 0014.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci elektronicznej i powinno zawierać następujące elementy:
a) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
c) Kwotę gwarancji/poręczenia,
d) Termin ważności gwarancji/poręczenia,
a) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 98 ust 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający udzieli zaliczki, która zostanie wypłacona zgodnie z warunkami wypłat dofinansowania
z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, tj. Wykonawcy zostanie udzielona zaliczka w wysokości do 5% wynagrodzenia należnego Wykonawcy w terminie do 30 sierpnia 2024r.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zakres zmian został określony w paragrafie 17 projektowanych postanowień umowy stanowiący załącznik nr 7 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-16 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zareby_kosc

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-16 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.