eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieliczka › Finansowanie wydatków Gminy Wieliczka poprzez wykup wierzytelności do kwoty 20 000 000,00 zł

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-01-18

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Finansowanie wydatków Gminy Wieliczka poprzez wykup wierzytelności do kwoty 20 000 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIELICZKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555364

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Powstania Warszawskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: magistrat@wieliczka.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Finansowanie wydatków Gminy Wieliczka poprzez wykup wierzytelności do kwoty 20 000 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-98050dfa-b477-11ee-b628-1a85378e6c0a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00047547

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032070/32/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.11 Finansowanie wydatków Gminy Wieliczka poprzez wykup wierzytelności do kwoty 20 000 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Przesłanką zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki jest art. 305 Pzp, zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty albo wszystkie oferty
zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lub 5 Pzp, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-79e0dbd3-9827-11ee-9ee7-e2087ac16d09

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP.271.66.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 726000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. „Finansowanie wydatków Gminy Wieliczka poprzez wykup wierzytelności do kwoty 20 000 000,00 zł”.
2. Wykonawca usługi bankowej otrzyma w formie pisemnej zgodę wierzyciela na wykup wierzytelności.
3. Wykup wierzytelności będzie dokonany przez bank działający na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 2488).
4. Wykonawca usługi bankowej dokona zapłaty należności wynikających z przedstawionych faktur na rachunek bankowy kontrahenta w sposób i w terminach określonych w umowach zawartych przez Zamawiającego z Wykonawcami, o łącznej szacowanej wartości 20 000 000,00 zł, zapłata do dnia: 31.12.2023 r.
5. Zamawiający przedstawi do wykupu faktury zatwierdzone do zapłaty i bezsporne wierzytelności.
6. Po dokonaniu płatności Wykonawca poinformuje Zamawiającego w formie pisemnej o dokonanej płatności. Informacja ta powinna zawierać co najmniej numer faktury, kwotę płatności oraz datę zapłaty na rzecz kontrahenta.
7. Oprocentowanie według zmiennej stawki referencyjnej WIBOR 1M oznaczającą notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów
1-miesięcznych, obowiązującą w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego (miesięcznego) okresu obrachunkowego, za jaki należne odsetki są naliczane i spłacane powiększoną o marżę banku. Zamawiający dopuszcza jednak możliwość, aby stawka referencyjna WIBOR 1M była przyjęta
w sposób wskazany przez Wykonawcę.
8. Bank będzie obliczał odsetki wyłącznie od zapłaconych faktur, naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego przy założeniu że rok ma 365 dni.
9. Odsetki płatne do 15-tego dnia każdego miesiąca.
10. Instytucja finansująca wykup wierzytelności nie może bez zgody Zamawiającego przekazać wierzytelności innej instytucji finansowej lub osobie trzeciej.
11. Spłata wykupionych przez Bank wierzytelności następować będzie w 5 ratach kapitałowych, w terminach i kwotach ustalonych poniżej:
1) 1 rata do 30.04.2024 r. w kwocie 4 000 000,00 zł,
2) 2 rata do 31.05.2024 r. w kwocie 4 000 000,00 zł,
3) 3 rata do 30.06.2024 r. w kwocie 4 000 000,00 zł,
4) 4 rata do 31.07.2024 r. w kwocie 4 000 000,00 zł,
5) 5 rata do 31.08.2024 r. w kwocie 4 000 000,00 zł.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66100000-1 - Usługi bankowe i inwestycyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 8 uPzp, ponieważ negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zgodnie z wyżej przywołanym przepisem Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli w trybie zamówienia z wolnej ręki negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W dniu 22.12.2023r. Zamawiający - Gmina Wieliczka, 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1, przesłał zaproszenie do negocjacji do Wykonawcy ING Bank Śląski S.A. Centrum Bankowości Korporacyjnej w Krakowie ul. Kapelanka 42 b 30-347 Kraków. Zamawiający wezwał Wykonawcę do przesłania wstępnych warunków umowy sporządzonych na formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 1 do nin. Zaproszenia w terminie do dnia 27.12.2023 r. Wykonawca nie podjął negocjacji w wyznaczonym terminie. Brak przystąpienia do negocjacji przez Wykonawcę wyczerpuje przesłanki unieważnienia postępowania na podstawie wyżej wskazanego przepisu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.