eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zławieś Wielka › Obiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zlokalizowanych na terenie gminy Zławieś Wielka

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-01-12

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zlokalizowanych na terenie gminy Zławieś Wielka

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zławieś Wielka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118767

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Handlowa 7

1.5.2.) Miejscowość: Zławieś Wielka

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-134

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zlawies.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zlawies.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Obiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zlokalizowanych na terenie gminy Zławieś Wielka

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1e9976ad-94fb-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00033708

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00538563

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej
nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz
istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również
spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w
taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań
powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną,
nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego;

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP34.271.74.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:
1) odbiór komunalnych odpadów niesegregowanych (zmieszanych) z miejsc wskazanych przez właściciela nieruchomości (np. altanki śmietnikowe, przy bramie nieruchomości itp.) – gromadzenie odpadów odbywa się w pojemnikach, w które zaopatrzy Wykonawca,
2) odbiór komunalnych odpadów zebranych selektywnie w każdej ilości z miejsc wskazanych przez właściciela nieruchomości (np. altanki śmietnikowe, przy bramie nieruchomości, itp.) - gromadzenie odpadów odbywa się w workach, pojemnikach, w które zaopatrzy Wykonawca,
3) odbiór komunalnych odpadów zebranych selektywnie w PSZOK zgodnie z uchwałą w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę.
2. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych:
1) Zmieszanych – nie rzadziej niż raz w tygodniu w terenach zabudowy wielorodzinnej i raz na dwa tygodnie w zabudowie jednorodzinnej
2) zbieranych selektywnie:
a) papier, tektura – nie rzadziej niż raz na dwa miesiące,
b) szkło – nie rzadziej niż raz na dwa miesiące,
c) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe – nie rzadziej niż raz w miesiącu,
d) odpady ulegające biodegradacji odbierane będą w okresie od 1 marca do 30 listopada nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.
3. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:
1) worki na odpady o pojemności: 80-110 l,
2) pojemniki na odpady o pojemności : 120 l, 240 l,
3) kontenery na odpady o pojemności : 1100 l .
4. Usytuowany w Rzęczkowie PSZOK świadczyć będzie usługi w godzinach przyjmowania: od poniedziałku do czwartku w godz. 8:00 - 14:00; w piątki w godz. od 12:00 - 18:00;w każdą sobotę w godzinach od 9.00 do 13.00. Z PSZOK odbierane są bezpłatnie od mieszkańców następujące rodzaje odpadów: odpady zielone, odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe w ilości 1m3, zużyte opony, papier i tekturę, metale,
tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe.
5. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów zmieszanych, selektywnych i wielkogabarytowych, w poszczególnych miejscowościach na terenie gminy Zławieś Wielka. Ww. odpady odbierane są sprzed posesji.
6. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych polega na:
1) przekazywaniu odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów wskazanej przez Zamawiającego, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w ustawie z 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
2) przekazywaniu odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanej przez Zamawiającego.
7. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia obejmują:
1) Wykonawca dokona odbioru i transportu odpadów z uwzględnieniem szerokości i rodzaju drogi oraz innymi niedogodnościami związanymi z dojazdem do nieruchomości, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów będzie utrudniony
z powodu remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych. W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza przesunięcie terminu odbioru odpadów w przypadku powstania w/w ograniczeń.
2) Wykonawca monitoruje obowiązek ciążący na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji wykonawca załącza dokumentację – zdjęcie wykonane aparatem fotograficznym wraz z protokołem z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia.
3) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m. in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem odpadów, uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
4) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, a także materiałów budowlanych i rozbiórkowych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach , rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych , rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2020 w perspektywą na lata 2023- 2028’’.
5) Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi z winy Wykonawcy uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika lub kontenera, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego bądź podstawienie nowego egzemplarza należy do Wykonawcy, a na czas naprawy zapewnienie egzemplarza zastępczego.
6) Wykonawca ma obowiązek posprzątać miejsce przy worku, pojemniku, kontenerze, jeśli wynika to z rozsypania odpadów przez Wykonawcę w trakcie wykonywania usługi.
7) Obowiązki Wykonawcy dotyczące harmonogramu odbioru odpadów komunalnych:
a) przygotowanie harmonogramu (który zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego) na 2024 rok, który będzie zawierał wykaz miejscowości w gminie Zławieś Wielka, godziny w jakich odbywa się wywóz odpadów z nieruchomości, godzinę do której odpady muszą być wystawione, daty odbioru odpadów segregowanych i niesegregowanych (zmieszanych odpadów komunalnych) oraz miejsce lokalizacji PSZOK, godziny jego funkcjonowania,
b) dostarczenie harmonogramu do Zamawiającego nie później niż 5 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego wykazu właścicieli nieruchomości, od których odbierane będą odpady komunalne,
c) dokonanie jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości do dnia 31.12.2023r. Wykonawca zobowiązany jest również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami, o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru przez właściciela nieruchomości (m. in. informacje o sposobie segregacji odpadów w workach),
d) wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. W przypadku zmiany harmonogramu Wykonawca jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie mieszkańców.
e) Wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego nowe punkty wywozowe w ciągu 5 dni od zgłoszenia dokonanego przez Zamawiającego.
8) Wykonawca odbiera odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców, przez cały okres obowiązywania umowy, od poniedziałku do piątku w godzinach 6.00 – 18.00 oraz w soboty w godzinach 7.00 – 14.00 , z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
9) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie może mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi.
8. Realizując przedmiot umowy Wykonawca winien posiadać sprzęt techniczny spełniający następujące wymogi:
1) pojazdy powinny umożliwiać odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnić ich stan techniczny, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Pojazdy te powinny umożliwiać odbiór i transport odpadów gromadzonych jako zmieszane i selektywne w rodzajach pojemników wymienionych w niniejszym powierzeniu,
2) pojazdy powinny znajdować się we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, posiadać widoczne logo i numer telefonu Wykonawcy oraz winny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników np. miotła, łopata,
3) Zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów posiadał nadajnik lokalizacyjny GPS, który umożliwi monitorowanie i kontrolę odbierania odpadów od mieszkańców.
4) w związku z mogącymi się pojawić reklamacjami mieszkańców dotyczącymi odbioru odpadów komunalnych Zamawiający zaleca wyposażenie pojazdów w kamerę lub inne urządzenie rejestrujące, które umożliwi kontrolę odbierania odpadów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2404552,28 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2404552,28 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2404552,28 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usług Komunalnych Zławieś Wielka. Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8792670848

7.3.4) Miejscowość: Rzęczkowo 48a

7.3.5) Kod pocztowy: 87-134

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2404552,28 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.