eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Urzędów › Odbiór, transport i zagospodarowanie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych stałych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Urzędów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-21

Urzędów: Odbiór, transport i zagospodarowanie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych stałych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Urzędów
Numer ogłoszenia: 196720 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Urzędów , ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów, woj. lubelskie, tel. 81 822 50 42, faks 81 822 51 50.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugurzedow.bip.lubelskie.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych stałych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Urzędów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych stałych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Urzędów w okresie od 01.07.2013r. do 31.12.2014r. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: Powierzchnia gminy Urzędów - 11 906 ha Łączna liczba mieszkańców Gminy Urzędów według ewidencji ludności wynosi 8805 - stan na 05.04.2013r., przy czym na poszczególne miejscowości przypada: 1) Bęczyn: 889 2) Boby - Kolonia: 282 3) Boby - Księże: 119 4) Boby - Wieś: 190 5) Dębniak 6 6) Góry: 315 7) Józefin: 216 8) Kajetanówka: 16 9) Konradów: 46 10) Kozarów: 67 11) Leszczyna: 310 12) Leśniczówka: 25 13) Majdan Bobowski: 138 14) Majdan Moniacki: 78 15) Metelin: 35 16) Mikołajówka: 85 17) Mikuszewskie: 523 18) Moniaki: 346 19) Moniaki - Kolonia: 209 20) Natalin: 104 21) Okręglica - Kolonia: 121 22) Popkowice: 717 23) Popkowice Księże: 113 24) Rankowskie: 496 25) Skorczyce: 612 26) Urzędów:1074 27) Wierzbica: 284 28) Wierzbica - Kolonia: 274 29) Zadworze: 514 30) Zakościelne: 601 Powyższe dane o ilości osób zamieszkujących mogą ulec zmianie (ruch ludności), jak również liczba nieruchomości w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków, lub wyludnienia i rozbiórki budynków mieszkalnych istniejących. Przewiduje się w trakcie trwania zamówienia wzrost lub zmniejszenie liczby gospodarstw domowych, z których będą odbierane odpady (plus, minus 15 procent). Przedmiot zamówienia obejmuje również zapewnienie przez wykonawcę w ramach złożonej oferty odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z miejscowości, punktów adresowych, o utrudnionym dojeździe samochodu śmieciarki. Dotyczy to miejscowości o niekorzystnym ukształtowaniu terenu i położeniu nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w oddaleniu od utwardzonej drogi publicznej, m.in. kolonijnej zabudowy itp. m.in. Zadworze, Leszczyna, Góry, Majdan Moniacki. Wykonawca zorganizuje sobie odbiór odpadów w taki sposób aby pojemniki z odpadami były dostarczone z posesji do drogi publicznej po której swobodnie może poruszać się samochód śmieciarka. W załączeniu mapa stanowiąca załącznik nr 4, przedstawiająca obszar gminy Urzędów. Szacunkowa liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne - 2201, w tym nieruchomości zamieszkałych -1951, a niezamieszkałych - 250. 2. W ramach przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest odebrać w okresie od 01.07.2013r. do 31.12.2014r. następujące rodzaje odpadów komunalnych: a) zmieszane niesegregowane odpady komunalne (szacunkowa ilość - 1110 Mg tj. około 62 Mg miesięcznie) b) odpady selektywnie zebrane (szacunkowa ilość - 195 Mg tj. około 11 Mg miesięcznie, papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, szkło i opakowania szklane). Informacja o ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Urzędów w latach 2010 - 2012 ( dane według sprawozdań otrzymanych od przedsiębiorców którzy odbierali odpady z terenu gminy Urzędów). a) 2010 rok: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 444 Mg opakowania z papieru i tektury: 6 Mg opakowania ze szkła: 23 Mg opakowania z tworzyw sztucznych: 11 Mg b) 2011 rok: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 344 Mg opakowania z papieru i tektury: 4 Mg opakowania ze szkła: 17 Mg opakowania z tworzyw sztucznych: 12 Mg liczba właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady: -1376 c) 2012 rok: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 461 Mg opakowania z papieru i tektury: 0,8 Mg opakowania ze szkła: 14 Mg opakowania z tworzyw sztucznych: 9 Mg liczba właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady: -1370 3. Odpady zgromadzone w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ( dalej PSZOK) usytuowanym w Urzędowie przy ul. Wodnej 76 a) odpady wielkogabarytowe, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) baterie i akumulatory, d) zużyte opony samochodowe, ciągnikowe i z maszyn rolniczych, e) odpady budowlane i rozbiórkowe (m.in. siding, pokrycie dachowe, papa, blacha, tworzywa sztuczne z wyjątkiem azbestu, stolarka okienna i drzwiowa, szkło okienne, gruz budowlany, itp. f) chemikalia ( farby, lakiery, żywice, rozpuszczalniki itp.) g) przeterminowane leki, h) opakowania po środkach ochrony roślin, środki ochrony roślin, i) worki po nawozach mineralnych, sznurki z prasy, przepracowany olej silnikowy i opakowania po olejach. Odbiór odpadów wymienionych w ust. 2 i 3 należy przeprowadzać w sposób zapobiegający ich zmieszaniu. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 0,12 m3, 0,14 m3, 0,24 m3, 1,1m3, 2,5 m3, 7,0 m3 ( odpady zmieszane), oraz workach 120 l z folii polietylenowej LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków ( co najmniej 60 ?m) przeznaczonych na gromadzenie odpadów zebranych w sposób selektywny - frakcja sucha Na terenie gminy Urzędów jest zlokalizowanych jest pięć podmiotów korzystających z 7 pojemników KP-7. 1) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (dalej RIPOK) w Kraśniku wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017,a w przypadku jej awarii do instalacji wskazanych jako zastępcze, przekazywania selektywnie zebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz.21) W przypadku stwierdzenia, iż wykonawca po raz drugi nie dostarczył ww. odpadów do wskazanego RIPOK-u naliczane będą kary pieniężne i skreślenie z rejestru działalności regulowanej . 2) Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych (odpady zmieszane) gromadzone w pojemnikach, oraz gromadzonych w sposób selektywny w workach - raz ma miesiąc, w przypadku zwiększonej ilości wytwarzania odpadów tj. w okresach przedświątecznych ( Wielkanoc, Boże Narodzenie ), może zaistnieć potrzeba odbioru 2 razy w miesiącu. Odbiór w takich przypadkach realizowany będzie na zgłoszenie zamawiającego. Dla nieruchomości niezamieszkałych m.in. cmentarze, gdzie odpady są wytwarzane sezonowo lub w ilościach nie wymagających comiesięcznego odbioru, odbiór dokonywany będzie na zgłoszenie telefoniczne, lub e-mailem przez właściciela nieruchomości, lub zarządcę jednak nie mniej niż 2 razy w roku. Odbiór będzie wykonany w ciągu trzech dni od faktu zgłoszenia. 3) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym i zatwierdzonym przez wykonawcę i zamawiającego harmonogramem wywozu. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody zamawiającego, a wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia, zmienionych harmonogramów uwzględniających wszystkie zmiany w odniesieniu do nieruchomości objętych odbiorem odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że odpady zostały odebrane w terminie niezgodnym z harmonogramem, zamawiający pomniejszy należność, wynagrodzenie za odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów odebranych po terminie o 10 procent. 4) Pojemniki o wyżej wskazanych pojemnościach zapewniają podmioty wytwarzające odpady tj. właściciele nieruchomości i gmina Urzędów. 5) Worki przeznaczone na gromadzenie odpadów w sposób selektywny zapewnia Wykonawca. a) worki 120 l z folii polietylenowej LDPE o grubości zapewniającej odpowiednią wytrzymałość worków, co najmniej 60 ?m, wykonawca przekazuje właścicielom nieruchomości, gospodarstwom domowym w terminie do dnia 1 lipca 2013r. - 2 sztuki dla każdego gospodarstwa, lub nieruchomości, b) sukcesywne uzupełnienie worków po każdorazowym odbiorze odpadów od właścicieli nieruchomości odbywać się będzie na zasadzie wymiany, poprzez m.in. pozostawienie nowych worków w ilości odpowiadającej liczbie odebranych z odpadami, przy pojemnikach usytuowanych na nieruchomości, c) worki na odpady komunalne przekazywane przez wykonawcę mieszkańcom, mają być oznaczone informacją zawierającą dane wykonawcy ( nazwa, adres, numer telefonu) oraz kody kreskowe identyfikujące właściciela odpadów. Kody zostaną dostarczone wykonawcy przez zamawiającego, 5. Wykonawca zobowiązany jest, w ramach złożonej oferty, do odbioru i transportu i zagospodarowania, odpadów gromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Urzędowie, usytuowanego przy ulicy Wodnej 76 Dotyczy to następujących rodzajów odpadów: a) odpady wielkogabarytowe, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) baterie i akumulatory, d) zużyte opony samochodowe, ciągnikowe i z maszyn rolniczych, e) odpady budowlane i rozbiórkowe (m.in. siding, pokrycie dachowe, papa, blacha, tworzywa sztuczne z wyjątkiem azbestu, stolarka okienna i drzwiowa, szkło okienne, gruz budowlany, itp. f) chemikalia ( farby, lakiery, żywice, rozpuszczalniki itp.) g) przeterminowane leki, h) opakowania po środkach ochrony roślin, środki ochrony roślin, i) worki po nawozach mineralnych, sznurki z prasy, przepracowany olej silnikowy i opakowania po olejach. Odbiór dokonywany będzie okresowo - nie częściej niż raz na kwartał lub po zgromadzeniu takiej ilości odpadów aby racjonalnie wykorzystać środki transportowe będące w dyspozycji wykonawcy. 6. Oprócz odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów zgromadzonych w PSZOK, wykonawca zorganizuje dwa razy w roku zbiórkę systemem obwoźnym: a) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, b) zużytych opon, w każdej miejscowości z terenu gminy Urzędów. Termin zbiórki wykonawca ustali z Zamawiającym z dwutygodniowym wyprzedzeniem , a Zamawiający rozpowszechni informację na terenie każdego sołectwa ( oblaty, ogłoszenia, wskazania miejsca odbioru itp.) 7. Obowiązkiem wykonawcy będzie utrzymanie w należytym porządku miejsca wokół pojemników, a jeżeli zajdzie taka potrzeba zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie zamawiającemu ( jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków), potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 8. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, wykonawca odbierze odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie powiadomi o tym gminę, sporządzając na tę okoliczność dokumentację, np. pisemna informacja, oświadczenie, zdjęcie itp. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 9. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645) i zgodnie z Planem gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017. 10. Wykonawca zgodnie z art. 9 lit n ustawy z dnia 13 września 1996roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r.poz. 391 ze zm.) zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Urzędów w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera a) informację o masie odebranych poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz o sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, b) liczbę gospodarstw, nieruchomości , od których zostały odebrane odpady komunalne, c) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy nie gromadzą selektywnie odpadów. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do następujących czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia: a) przedkładania Zamawiającemu comiesięcznych raportów, najpóźniej 10 dni po upływie miesiąca, którego informacja dotyczy, zawierających dane o ilości, wielkości i miejscu opróżnionych pojemników z odpadami zmieszanymi oraz ilości odebranych worków z odpadami segregowanymi z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Urzędów, b) przekazywania zamawiającemu po dokonaniu odbioru najpóźniej 10 dni od chwili dokonania odbioru odpadów z PSZOK, informacji o ilości, rodzaju odpadów odebranych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Urzędowie, usytuowanego przy ulicy Wodnej 76 lub odebranych systemem obwoźnym, c) sporządzenie i przekazanie zamawiającemu comiesięcznych sprawozdań dotyczących masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz z kartami ich przekazania lub fakturą/mi poświadczonymi za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty te wykonawca zobowiązany jest przekazać najpóźniej 14 dni po upływie miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy, d) w przypadku nie dotrzymania wymienionych terminów naliczane będą kary w wysokości 100 złotych za każdy dzień zwłoki. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności, zgodnie z przepisami prawa w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r. poz. 391 ze zm.), wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( Dz.U. z 2013 r. poz. 21) wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 z poźn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, - Plan gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017 (uchwała Nr XXIV -397-2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012r.), - uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Urzędów ( uchwała nr XXV-194-2013 Rady Gminy Urzędów z dnia 01.03.2013r.) 11. Wykonawca w zakresie wyposażenia , utrzymania pojazdów i urządzeń technicznych zapewniających bezpieczny i sprawny odbiór wszystkich odpadów komunalnych stałych oraz zaplecza lokalowego powinien: a) dysponować pojazdami przystosowanymi do odbioru i transportu poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych stałych, oraz terenu, z którego będą one odbierane, tj. miejscowości o utrudnionym dojeździe np. zabudowa kolonijna, górzysty teren itp., czytelnie oznakowanymi nazwą firmy, danymi adresowymi i numerem telefonu, b) zapewnić należyty stan techniczny, sanitarny i porządkowy pojazdów, wyposażenia i zaplecza technicznego, zgodnie z obowiązującymi rozwiązaniami prawnymi (ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r Dz.U. 2013, poz. 228 wraz z przepisami wykonawczymi), c) dysponować, pojazdami z systemem monitoringu np. GPS, umożliwiającym identyfikowanie samochodu w terenie , oraz oprogramowaniem pozwalającym na odczyt monitoringu, d) przestrzegać porządku i czystości w miejscach opróżniania pojemników ( drogi publiczne, place, posesje itp.), e) zapewnić warunki lokalowe i techniczne do zabezpieczenia prowadzonej dokumentacji związanej z gospodarowaniem odpadami i współpracą z gminą Urzędów w tym zakresie, f) nie odbierać odpadów komunalnych zleconych przez zamawiającego wspólnie z odpadami z innych gmin, a także nie mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, odbieranymi od właścicieli nieruchomości. Stwierdzenie takiego faktu spowoduje odstąpienie od umowy i wykreślenie z rejestru działalności regulowanej,.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 15% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla przedmiotu zamówienia w wysokości 10 000 złotych. 2. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy nr -10 8717 1022 2005 5000 0039 0005 z adnotacją wadium na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych ( nie należy dokonywać wpłaty gotówką w kasie UG Urzędów, czy wpłaty gotówką na rachunek w banku zamawiającego) 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), w terminie do 2013-06-03 do godz. 10:00. Sposób przekazania: wadium w formie ustalonej w ppkt 2) - 5) siwz może być zdeponowane w oryginale przed terminem składania ofert w pokoju nr 4 Urzędu Gminy w Urzędowie, u pracownika zajmującego się zamówieniami publicznymi - Alicja Kozik, a na kserokopii, zamawiający może potwierdzić odpowiednią adnotacją o wniesieniu wadium w niniejszym postępowaniu ( przypadek złożenia oferty osobiście) W przypadku składania oferty drogą pocztową do oferty należy dołączyć kserokopię i oryginał gwarancji wadialnej , które po otwarciu ofert zostaną przekazane pracownikowi zajmującemu się zamówieniami publicznymi , a jego ksero z adnotacją i podpisem o przyjęciu wadium zostanie przesłane wykonawcy pocztą. Wadium wniesione w pieniądzu w formie przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skutecznie wniesione tylko wówczas , gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 4. Zamawiający żąda aby oferta zabezpieczona wadium w formie innej niż pieniądz zawierała zapis nieodwołalnej i bezwarunkowej zapłaty na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, kwoty wadium z tytułu zatrzymania wadium jeżeli wykonawca: 1) w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp potwierdzających warunki udziału w postępowaniu, oraz dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; Wykonawca którego oferta została wybrana 2) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5. W przypadku nie zabezpieczenia oferty, jedną z określonych w ogłoszeniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia form wadium, wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 6. Zamawiający zwróci wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający może żądać ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana , jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Posiadają aktualne zezwolenie na zbieranie na zbieranie i transportowanie odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. poz.21). b) Posiadają aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Urzędów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonali, lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą w szczególności na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres nie krótszy niż 12 kolejnych miesięcy, o łącznej masie odebranych odpadów nie mniej niż 400 Mg. Masa odebranych odpadów może być łączona z dwóch, trzech gmin. Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług ( według załącznika nr 5) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających w szczególności na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, z załączeniem dowodów czy zostały wykonane, lub są wykonywane należycie. W wykazie tym musi być wykazana usługa, która potwierdzi spełnienie ww. warunku udziału w zakresie wiedzy i doświadczenia i główne usługi ( w ocenie wykonawcy) związane z przedmiotem niniejszego zamówienia które wykonawca wykonał, wykonuje ( par.1 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane). Dowodami o których mowa powyżej są: poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie musi być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa powyżej - oświadczenie wykonawcy. b) W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa powyżej, budzą wątpliwości zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający na etapie badania i oceny ofert, może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały być wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu. c) W niniejszym postępowaniu zastosowanie znajduje również zapis par.9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane, (inne dokumenty w miejsce poświadczeń)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - zał. nr 2

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - zał. nr 2

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 200 000 złotych b) Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych na kwotę nie mniej niż 300 000 złotych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    główne usługi ( w ocenie wykonawcy) związane z przedmiotem niniejszego zamówienia ( odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych), które wykonawca wykonał, wykonuje ( par. 1 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane).;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę, dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień, pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych, Zamawiający w celu oceny , czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego dla należytego wykonania niniejszego przedmiotu zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, w trakcie badania i oceny ofert może żądać: 1) dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający wprowadza możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty w następujących przypadkach: a) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, b) zmiany stawki podatku VAT, c) zmiany (zmniejszenie, bądź zwiększenie zakresu) ilości odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych stałych objętych umową, które zostały podane szacunkowo, orientacyjnie dla obliczenia ceny, w przypadku gdy stan faktyczny będzie inny niż to oszacowano w sytuacji m.in. zmiany ilości nieruchomości czy zebrania większej ilości odpadów niż to oszacowano. Zwiększenie zakresu rzeczowego nie może być wyższe niż 15% zamówienia podstawowego. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Przewidziane wyżej zmiany postanowień umowy nie wymagają wprowadzania aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugurzedow.bip.lubelskie.pl zakładka ogłoszenia zakładka przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Urzędów, ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów, pokój nr 4. Siwz jest nieodpłatna..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Urzędów, ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów, pokój nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 02.07.2013.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.