eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słupsk › Przebudowa opaski brzegowej (Sarbinowo, km 306,20 - 307,60)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-08

Słupsk: Przebudowa opaski brzegowej (Sarbinowo, km 306,20 - 307,60)
Numer ogłoszenia: 193846 - 2012; data zamieszczenia: 08.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Morski w Słupsku , Al. Sienkiewicza 18, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 059 8428406, faks 059 8428406, 8412443.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umsl.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa opaski brzegowej (Sarbinowo, km 306,20 - 307,60).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót hydrotechnicznych z zakresu budowy morskich konstrukcji ochronnych brzegu morskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zadaniu pn. Przebudowa opaski brzegowej (Sarbinowo, km 306,20 - 307,60). 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. inwentaryzację stanu technicznego budynków sąsiedniej zabudowy kubaturowej towarzyszącej przebudowywanej opasce brzegowej, w ramach niniejszej inwentaryzacji należy wykonać pełną inwentaryzację obiektów oraz ich stanu technicznego wraz z udokumentowaniem fotograficznym i założeniem ewentualnym baz pomiarowych przemieszczeń wyselekcjonowanych spękań lub innych uszkodzeń które mogą ulec pogłębieniu w trakcie prowadzenia prac budowlanych. Opracowanie będące udokumentowaniem przeprowadzonej inwentaryzacji winno zawierać: opis techniczny obiektu, dostrzeżone uszkodzenia lub zniszczenia, analizę odporności obiektu na wstrząsy, rzuty i przekroje charakterystyczne, ewentualny plan rozmieszczenia baz pomiarowych, plan rozmieszczenia reperów pomiaru przemieszczeń dla niwelacji precyzyjnej, dokumentację fotograficzną wraz z opisem zdjęć, wersję elektroniczna opracowania na CD, nakład dokumentacji w wersji papierowej: 4 egz. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania opracowań przeanalizuje wszystkie obiekty znajdujących się na wskazanych w dokumentacji projektowej działkach i określi dla których obiektów wykonanie niniejszej inwentaryzacji będzie obligatoryjne. Inwestor zastrzega sobie prawo do zatwierdzenia listy obiektów objętych monitoringiem. Założone w trakcie prac inwentaryzacyjnych szczelinomierze muszą posiadać jednoznacznie udokumentowany stan 0 - tzw. przedinwestycyjny. Inwestor solidarnie z Wykonawcą odpowiada za udostępnienie przedmiotowych obiektów celem przeprowadzenia inwentaryzacji; 2.2. pomiar drgań budynków, Wykonawca przeprowadzi w trakcie trwania inwestycji przynajmniej cztery serie pomiarów drgań na obiektach zatwierdzonych przez Inwestora do monitoringu drgań w trakcie prowadzenia robót budowlanych oraz każdorazowo na wniosek Inspektora nadzoru lub Kierownika budowy, pomiary należy realizować w sposób ciągły od chwili uruchomienia urządzenia do pogrążania ścianki szczelnej w taki sposób by rejestrować punkt rezonansu pracy urządzenia, z przeprowadzonych pomiarów Wykonawca każdorazowo sporządzi sprawozdanie pisemne, niniejsze sprawozdanie winno zawierać następujące części: opis techniczny, zestawienie wyników pomiarów, plan lokalizacyjny punktów pomiarowych, interpretacje uzyskanych wyników i wnioski, nakład dokumentacji w wersji papierowej: 4 egz. + wersja elektroniczna na CD, na podstawie przeprowadzonych pomiarów Kierownik budowy i Inspektor nadzoru dokonują przyjęcia parametrów technologicznych prac kafarowych z akceptacją Nadzoru autorskiego projektu; 2.3. niwelację precyzyjną, Wykonawca przeprowadzi w trakcie trwania inwestycji przynajmniej trzy serie pomiarów precyzyjnych przemieszczeń osadzonych punktów wysokościowych rozmieszczonych na obiektach objętych monitoringiem, liczba punktów oraz ich rozmieszczenie podlega zatwierdzeniu Nadzoru autorskiego projektu, z przeprowadzonych pomiarów Wykonawca każdorazowo sporządzi sprawozdanie pisemne, niniejsze sprawozdanie winno zawierać następujące części: opis techniczny, zestawienie wyników pomiarów, plan lokalizacyjny punktów pomiarowych, interpretacje uzyskanych wyników i wnioski, nakład dokumentacji w wersji papierowej: 4 egz. + wersja elektroniczna na CD, dodatkowo do dokumentacji pierwszego pomiaru (bazowego) należy dołączyć karty osadzenia punktów pomiarowych, na podstawie przeprowadzonych pomiarów Kierownik budowy i Inspektor nadzoru dokonują przyjęcia parametrów technologicznych prac kafarowych z akceptacją Nadzoru autorskiego projektu; 2.4. geodezyjną obsługę inwestycji, zakres robót obejmuje wszystkie niezbędne prace geodezyjne służące realizacji przedmiotowej inwestycji łącznie z pracami przygotowawczymi do robót budowlanych jaki i po ich zakończeniu służące wykonaniu wszelkich dokumentów i dokumentacji przewidzianych po realizacji robót a służących: wykonaniu dokumentacji powykonawczej, prawidłowemu rozliczeniu robót budowlanych, inwentaryzacji wszelkich zmian wprowadzonych w dokumentację projektową; 2.5. roboty rozbiórkowe; zakres robót obejmuje: karczowanie drzew i krzewów, rozbiórka istniejących schodów zejściowych na plażę, rozbiórka nawierzchni z płyt o różnych wymiarach, wywiezienie i utylizacja materiałów rozbiórkowych oraz inne roboty rozbiórkowe związane z instalacjami elektrycznymi i odwodnieniowymi, 2.6. rozbudowę opaski brzegowej, po wykonaniu wykopu budowlanego i rozebraniu-wycięciu fragmentu warstwy wyrównawczej w miejscu zapuszczenia ścianki szczelnej, przewiduje się jej wciśnięcie, w odległości 1,10m od stopy opaski brzegowej, profil grodzic został ustalony na podstawie przeprowadzonych obliczeń statycznych. Ściankę należy zapuszczać metodą wciskania hydraulicznego w miejscach szczególnie niebezpiecznych (blisko zlokalizowana zabudowa sąsiednia) oraz wibromłotem o wysokiej częstotliwości, do stosowania w warunkach miejskich. Lokalizacje odcinka wciskania ścianki szczelnej oraz jej wibrowania zostały ściśle określone w projekcie, plan robót kafarowych, projektowana ścianka szczelna stalowa ujęta zostanie oczepem żelbetowym 50x70cm. Powyższe prace realizowane będą odcinkami o długości ok. od 80 do ok. 200m. Istniejącą nawierzchnię - chodnik na koronie opaski, należy rozebrać i wykonać korytowanie pod projektowany ciąg pieszo-jezdny. Konstrukcja nawierzchni: płyty kamienne granitowe 60/90/10 cm na podsypce piaskowo-cementowej 1:4 grubości 5 cm oraz podbudowie zasadniczej z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm. Pomiędzy spodem płyt kamiennych a podsypką wykonać mostek sczepny, podkład przyczepny. Narożnik-krawężnik od strony wody, wykonać z bloku kamiennego granitowego o wymiarach18x28x100 cm. Wszystkie spoiny oraz podkład sczepny wykonać jako wodoszczelne z gotowych zapraw do fugowania. Szerokość spoin 5 - 10 mm (wyjątkowo do 30 mm). Nawierzchnię z płyt kamiennych ułożyć ze spadkiem 2% w kierunku morza w celu grawitacyjnego i szybkiego odprowadzenia wód. Istniejące przejścia-przerwy w opasce brzegowej przewiduje się zamknąć szandorami (na okres jesienno - zimowy). Rozwiązania modernizacji opaski brzegowej pokazano na przekrojach poprzecznych w dokumentacji projektowej, rys. nr: 2,3,4-8; 2.7. remont okładziny zewnętrznej korpusu opaski brzegowej, Wykonawca dokona skucia zwietrzałej zaprawy spoinującej kamienie okładziny zewnętrznej korpusu opaski brzegowej, następnie oczyści strumieniowo-ściernie mur odwodny opaski, wykona uzupełnienie ubytków a następnie wykona nadbudowę korpusu opaski zgodnie ze wskazaniami dokumentacji projektowej - krawężnik granitowy osadzany na dyble stalowe i zaprawę; 2.8. rozbudowę istniejących i budowę nowych ciągów komunikacyjnych, Wykonawca wykona następujące elementy infrastruktury komunikacyjnej: zjazdy technologiczne z opaski brzegowej (wschodni i zachodni), zjazd na plażę - przedłużenie ul. Leśnej, zjazdy dla niepełnosprawnych z opaski brzegowej na plażę i zejścia z opaski brzegowej na plażę; 2.9. zjazdy technologiczne z opaski brzegowej uwagi na swoje położenie oraz przewidywane znaczne obciążenia i konieczność gotowości eksploatacyjnej przy różnych stanach naziomu plaży należy wykonać jako odcinki pasa komunikacji pieszo-jezdnej posadowionego bezpośrednio, i tak: 2.9.1. zjazd wschodni z opaski brzegowej: Od strony morza wykorzystano konstrukcję istniejącej opaski brzegowej, która obecnie pełni również funkcję zjazdu. Od strony odlądowej przewiduje się wykonanie ścianki szczelnej stalowej zwieńczonej oczepem żelbetowym. Nawierzchnia zjazdu z płyt kamiennych jak na ciągu pieszo-jezdnym, od strony wody zabezpieczona barierką stalową. Całkowita szerokość zjazdu 3.6 m, długość 40.0 m przy wykorzystaniu istniejącego spadku. Rzędna początkowa +3.5 m, końcowa 0.0 m npm. Konstrukcję zjazdu wschodniego przedstawiono na rysunkach w projekcie wykonawczym; 2.9.2. zjazd zachodni z opaski brzegowej: Należy wykonać jako nową konstrukcję, identycznie jak zjazd wschodni, w lustrzanym odbiciu lecz o długości 34.2 m i rzędnej końcowej +0.50 m npm. Konstrukcję zjazdu przedstawiono na rysunkach w projekcie wykonawczym:14,26; 2.9.3. zjazd techniczny ul. Leśna: Należy wykonać konstrukcję zjazdu analogicznie jak w przypadku konstrukcji zjazdu zachodniego na plażę, zjazd jako konstrukcja ciągu pieszo-jezdnego o szerokości 5,00m oraz 4,70m wraz z infrastrukturą odwodnienia liniowego. Konstrukcja nawierzchnia ułożona naprzemiennie na podbudowie z worków z geowłókniny wypełnionych żwirem posadowionych na warstwie pospółki w kieszeni z geotkaniny o grubości 1,50m w szczelnym fartuchu z osadzonej ścianki szczelnej stalowej długości min. 4,00m, spiętej kleszczami 2C 220 i oczepem żelbetowym 90-50cm z ukształtowanym gniazdem na osadzenie nawierzchni. Zjazdy częściowo położone w wykopie, nachylenie skarp wykopu 2,5:1. Podnóże skarpy wzmocnione antyerozyjnie na wysokości 1,00m. Spadek poprzeczny pasa drogowego 3% w kierunku odwodnienia, konstrukcja zjazdu obejmuje dwa wydzielone zasadnicze odcinki komunikacyjne: a) odcinek lądowy: Odcinek ciągu pieszo jezdnego posadowionego bezpośrednio o długości 28,00mb, szerokość 5,00m i 4,70m, nawierzchnia z kostki betonowej ułożonej na podbudowie mineralnej stabilizowanej cementem zbrojonej geowłókniną, spadek poprzeczny pasa drogowego 3% w kierunku odwodnienia liniowego. Odcinek położony częściowo w wykopie, nachylenie skarp wykopu 2,5:1. Podnóże skarpy wzmocnione na wysokości 1,00m płytami typu YOMB z podkładem z geowłókniny; b) odcinek morski: Odcinek pasa drogowego posadowiony pośrednio długości 27,40mb, szerokości 4,70m, nawierzchnia z płyt betonowych pełnych - drogowych ułożonych naprzemiennie na podbudowie z worków z geowłókniny wypełnionych żwirem posadowionych na warstwie pospółki w kieszeni z geotkaniny o grubości 1,50m w szczelnym fartuchu z osadzonej wspornikowo ścianki szczelnej stalowej długości 4,00 m, spiętej kleszczami 2-C 220 i oczepem żelbetowym 90-80cm z ukształtowanym gniazdem na osadzenie nawierzchni z płyt drogowych. Zejście częściowo położone w wykopie, nachylenie skarp wykopu 2,5:1. Podnóże skarpy wzmocnione na wysoko[ci 1,00m płytami typu YOMB z podkładem z geowłókniny. Spadek poprzeczny pasa drogowego 3% w kierunku odwodnienia. Konstrukcję zjazdu przedstawiono na rysunkach w projekcie wykonawczym nr.:10,24 (projekt wykonawczy); 2.9.4. zejścia dla pieszych i zjazdy dla niepełnosprawnych z opaski brzegowej na plażę, konstrukcję nośną zejścia stanowią pale stalowe rurowe O219,1/12,5mm zakończone głowicą 4xL75x75x8mm i podpory z C220.Konstrukcja wsporcza stężona kratowo prętami O16mm. Rzędna wjazdu - rampy manewrowej, jak korony opaski tj. 3,50m npm, zjazdu 0,95 m n.p.m. Długości poszczególnych odcinków zjazdów 8,50m, podzielone spocznikami długości 1,5 m , pochylenie zjazdów i=6%, szerokość 1,80 m. Z lewej strony zjazdu zaprojektowano schody. Zjazd i schody zabezpieczone są obustronnymi poręczami na wysokości 75 i 90 cm. Nawierzchnia zjazdów - pochylni jak i stopni wykonana z krat pomostowych typu Mostostal, ocynkowanych, montowanych do konstrukcji wsporczej w systemie 4 haki/kratę. Na plaży na wysokości zjazdu i schodów zaprojektowano powierzchniowe umocnienie w postaci materaca gabionowego, grubości 30cm i na długości 13,0 m. Rozwiązania pokazano na rysunkach konstrukcyjnych nr: 26a i 27 (projekt wykonawczy); 2.9.5. zabezpieczenia przeciwsztormowe ciągów komunikacyjnych w postaci rozbieralnych szandorów wraz z zastawkami; 2.10. budowę pomostu technologicznej obsługi rurociągu zrzutowego, Wykonawca wykona konstrukcję pomostu technologicznego rurociągu zrzutowego wód opadowych, konstrukcja pomostu jest osadzona na ruszcie z 32 pali stalowych, rurowych wbijanych w siatce 2x2m jako otwarte, pale z rur stalowych O273/12,5mm, l=7,50m, uwaga: po wytyczeniu miejsca wykonania pomostu należy określić i porównać obecną głębokość z głębokością przyjętą w obliczeniach statycznych - ( max. poziom obliczeniowy dna - 2,50m npm), nośnosć pali zbadać poprzez próbne obciążenie, prace należy wykonać za pomocą kafara w taki sposób by można było kontrolować wielkość wpędu i nośności pala, po wykonaniu palowania i próbnego obciążenia należy przystąpić do wykonania głowic pali, 4xL 10x100x100, a następnie zamontować podciągi, C160, l=4000mm, następnie należy osadzić drewniane belki wzdłużne 10x20cm w gniazdach podciągów i przymocować drewniany pokład pomostu, belki pokładu 5x120cm, l=400cm, całość konstrukcji stalowej oraz drewnianej należy zabezpieczyć antykorozyjnie zgodnie z wskazaniami projektu; 2.11. budowę drenów pionowych i udrożnienie drenów poziomych korpusu opaski, w celu odprowadzenia wód gruntowych zza istniejącej opaski brzegowej w miejscach występowania wysiąków na ścianie odwodnej opaski, po stronie odlądowej zaprojektowano drenaż pionowy w postaci kolumn żwirowych, barierę drenażową stanowić będą dreny pionowe - otwory orurowane średnicy 150 mm wiercone na styk do głębokości - 3.5 m ppt. w odległości 2.30 m od krawężnika opaski. Po wypełnieniu otworów żwirem o frakcji 8 - 16 mm, rury osłonowe zostaną wyciągnięte. Odcinki objęte drenażem pionowym to: a) km opaski 306,403 - 306,435, długość 32.0 mb, b) km opaski 306,457 - 306,470, długość 13.0 mb, c) km opaski 306,502 - 306,545, długość 43.0 mb, d) km opaski 307,420 - 307,444, długość 24.0 mb. Oprócz tego Wykonawca w trakcie prac remontowych okładziny zewnętrznej opaski brzegowej wykona czyszczenie drenów poziomych zainstalowanych w istniejącym korpusie opaski brzegowej. Sączki (ok. 120 szt) rozmieszczone na całej długości opaski średnio co 10m należy udrożnić. Udrożnienie wykonać przez wypłukanie mułu z całej objętości sączków. W przypadku trudności z wypłukiwaniem, należy posiłkować się urządzeniami do przewiertów. Otwory należy po przepłukaniu dokładnie wyczyścić dla uzyskania gładkiej wewnętrznej powierzchni ścian. Ponieważ dostęp do otworów sączków jest tylko z jednej, odmorskiej strony, po udrożnieniu otworów, należy wypłukać również w miarę możliwości muł z obsypki żwirowej znajdującej się po stronie odlądowej opaski. Ten zabieg należy wykonywać ostrożnie, by nie spowodować wypłukania i rozluźnienia żwiru. Po udrożnieniu i oczyszczeniu sączków, należy wykonać przedłużenie sączków rurą De110PVC dł. Ok. 1,7m. Rurę wprowadzić do otworu na ok. 10cm i ułożyć ze spadkiem 1%. Następnie wykonać konstrukcję betonową oczepu (wg projektu br. hydrotechnicznej). Na koniec rury nałożyć kolano De110PVC 90st. i wykonać obsypkę filtracyjną wg rys. nr 4; 2.12. budowę i montaż elementów małej architektury - barierki ochronne, z uwagi na położenie obiektu oraz jego funkcję niezbędnym będzie wyposażenie jego w barierki ochronne o wysokości 1,10 m, z uwagi na położenie niniejszych elementów w strefie rozbryzgu falowania morskiego, konstrukcja barierek jak i ich mocowanie wykonane będzie ze stali nierdzewnej. Konstrukcja barierki: pochwyt i słupki z rur O51/3,6 mm, poprzeczki poziome z rur O30/3,2 mm, pręty pionowe z O20 mm, l=750 mm, rozstaw słupków 1,75 m, mocowane do oczepu za pomocą kotew wklejanych, 4 szt./słupek, szczegóły konstrukcyjne przedstawiono na rys. nr:31 (projekt wykonawczy); 2.13. wykonanie kompletu instalacji sanitarnej określonego w dokumentacji projektowej, tj.: roboty ziemne, głębokości wykopu pod sieć kanalizacji deszczowej grawitacyjnej jak na profilach podłużnych. Przed ułożeniem kanałów dno wykopu należy odpowiednio wyrównać. Ściany wykopów pionowe z pełnym umocnieniem. Wykopy zasypać gruntem rodzimym. Szerokość wykopu umocnionego dla kanału Dn 0,4m - 1,25 m. Rurociągi zasypać piaskiem, ubijając warstwami 15-20cm, do wysokości 20 cm nad wierzch rury. Pozostałą objętość wykopu zasypać również piaskiem. Z odbioru zasypki i zagęszczenia należy sporządzić protokół i dołączyć wyniki pomiaru stopnia zagęszczenia. W przypadku odsłonięcia w wykopie nie zinwentaryzowanego uzbrojenia (kable, sączki drenarskie) należy powiadomić użytkownika urządzenia i dokonać naprawy (odbudowy) w przypadku uszkodzenia. Teren po zakończeniu prac należy przywrócić do stanu pierwotnego, roboty montażowe, roboty rozbiórkowe, po odkopaniu, istniejący rurociąg żeliwny Dn200 zdemontować i wywieźć w miejsce wskazane przez inwestora. Nie przewiduje się wykorzystania materiałów z demontażu, budowa kanałów grawitacyjnych, jako materiał do wykonania kanałów przewidziano rury wodociągowe De450x26,7PE100 PN10 SDR17, materiały użyte do budowy sieci kanalizacji deszczowej muszą być zgodne z Polską Normą lub posiadać atest dopuszczenia ich do stosowania w Polsce wydane przez Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Techniki Instalacyjnej INSTAL Warszawa i Instytut Budownictwa Dróg i Mostów, rury należy montować w wykopie na odpowiednio wyrównanym i wyprofilowanym dnie bez wykonania podsypki. Podłoże wyprofilować zgodnie z projektowanymi rzędnymi i spadkiem. Podłoże należy uformować na kąt 90o, tak, aby do podłoża przylegało ? obwodu rury. Przy budowie kanalizacji deszczowej grawitacyjnej należy bezwzględnie przestrzegać zaprojektowanych rzędnych, spadków i trasy kolektorów, odcinki kanałów przed zasypaniem należy zainwentaryzować geodezyjnie, montaż rur zgodnie z instrukcją producenta, na zakończenie każdego dnia pracy wykopy należy zabezpieczyć i znakować w sposób widoczny w dzień jak i w nocy. Przejście przez konstrukcję opaski wykonać wykorzystując w miarę możliwości istniejące przejście rurociągu Dn200, rozwiercając otwór do średnicy O500 mm. Po przesunięciu rurociągu De450PE wolną przestrzeń wypełnić materiałem elastycznym (np. pianką poliuretanową). Odcinek kanału pod wydmą (Dkz - D1) sugeruje się wykonać przewiertem sterowanym, budowa studni rewizyjnych z klapą zwrotną, wykonać jako typową z kręgów betonowych Dn1,2m. Na wlocie kanału do studni zamontować klapę zwrotną Dn400, remont wylotu rurociągu do morza, wylot do morza usytuować pod projektowanym pomostem. Wylot należy wykonać z rury De450PE , gdzie ostatnie 15,0m stanowi sekcję dyfuzorów, w której wykonać należy 62 otwory o średnicy 50 mm, wg rys. nr 4. Koniec rury należy zaślepić przez zgrzanie doczołowe tulei kołnierzowej i z zastosowaniem luźnego kołnierza zaślepić kołnierzem ślepym z przyspawanym uchem do zakotwienia końca rurociągu do dalby (opracowano w br. hydrotechnicznej) w celu zapobieżenia przesuwaniu się końca rurociągu na skutek ruchu wody, odcinek rurociągu z sekcją dyfuzyjną ułożony na dnie morza, a także część odcinka w gruncie należy obciążyć obciążnikami żelbetowymi mocowanymi w odległości co 3m. Ciężar jednego obciążnika 160 kg. Obciążniki należy wykonać z betonu zbrojonego wg rysunku nr 4. Śruby do skręcenia dolnej i górnej części obciążnika muszą być zabezpieczone ochronną powłoką galwaniczną. Nieco większa średnica wewn. elementów betonowych umożliwia umieszczenie materiału zabezpieczającego pomiędzy rurę a obciążnik. Materiał ten stanowi zabezpieczenie przeciw bezpośredniemu oddziaływaniu betonu na ściankę rury PE, a głównym jego zadaniem jest przeciwdziałanie przemieszczaniu się obciążnika wzdłuż osi rury. Jako przekładkę należy zastosować arkusz ze spienionej gumy, ze względu na niewielką głębokość ułożenia rurociągu, Montaż obciążników przewiduje się w wodzie, bez operacji zatapiania rurociągu. Konieczne będzie posiłkowanie się pracą specjalistów do prac podwodnych (nurków, płetwonurków); 2.14. wykonanie kompletu instalacji elektrycznej określonego w dokumentacji projektowej, tj.: Wykonawca zrealizuje instalację oświetlenia ulicznego poprzez: wykonanie linii kablowej oświetlenia YKY, osadzenie słupów oświetleniowych na samodzielnych fundamentach, montaż osłon rurowych typu Arot, rozbiórkę nawierzchni chodnika z płytek betonowych, rozbiórkę nawierzchni betonowej, rozbiórkę nawierzchni pomostu drewnianego, demontaż starych słupów oświetleniowych, montaż rur ochronnych dla wykonywanych linni kablowych wraz ze studzienkami inspekcyjnymi; 2.15. wykonanie kompletu dokumentacji powykonawczej dla całości robót budowlanych; 2.16. uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego, wymaga się jedynie skutecznego złożenia kompletu wszystkich niezbędnych dokumentów i uzgodnień..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.33.00 - Roboty budowlane w zakresie opaski brzegowej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 1. 3 (trzy) roboty budowlane polegające na wykonaniu ścianki szczelnej stalowej wciskanej hydraulicznie lub ścian szczelinowych, z których każda obejmowała zakresem min. 100 mb i posiadała wysokość profilu min. 4 m, oraz 2. 1 (jedną) robotę budowlaną w zakresie morskich budowli hydrotechnicznych w rozumieniu rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. 1998 nr 101 poz. 645) o wartości nie mniejszej niż 10 000 000,00 PLN brutto;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział: 1. 1 (jednej) osoby, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub równoważne w zakresie budowli hydrotechnicznych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 ze zm.), legitymującej się minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy w zakresie morskich budowli hydrotechnicznych, 2. 1 (jednej) osoby, która będzie pełniła funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 ze zm.), legitymującej się minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy lub robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; 3. 1 (jednej) osoby, która będzie pełniła funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 ze zm.), legitymującej się minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy lub robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; (Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej);

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany ze spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 8 000 000 ,00 zł (osiem milionów zł)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy w następującym zakresie: 1. terminu realizacji, na skutek wystąpienia jednej z następujących okoliczności: - zaistnienia siły wyższej, - zaistnienia nieprzewidywalnych warunków fizycznych, - przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez Wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych, - wydania decyzji, postanowień lub innych aktów administracyjnych mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, - konieczności wykonania badań, monitoringu, - wystąpienia nieprzewidzianych prac saperskich, - konieczności zmian dokumentacji projektowej oraz realizacji robót dodatkowych lub zamiennych, podyktowanych m.in. zwiększeniem bezpieczeństwa wykonywanych robót, zapobieżeniem powstania strat dla Zamawiającego, uzyskaniem założonego efektu użytkowego, koniecznością wykonania robót związanych z likwidacją szkód powstałych w wyniku zdarzenia losowego, - przestojów lub opóźnień spowodowanych przez Zamawiającego; o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany terminu i zmiany w tym zakresie będą dokonane, z uwzględnieniem okresów niezbędnych do przesunięcia terminu wykonania umowy; 2. ceny, oprócz zmian wynikających z zastosowanego wynagrodzenia kosztorysowego, na skutek wystąpienia jednej z następujących okoliczności: - zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT, - konieczności zmian dokumentacji projektowej oraz realizacji robót dodatkowych lub zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, podyktowanych m.in. zwiększeniem bezpieczeństwa wykonywanych robót, zapobieżeniem powstania strat dla Zamawiającego, uzyskaniem założonego efektu użytkowego, wystąpieniem wad ukrytych w dokumentacji projektowej ujawnionych podczas realizacji robót, koniecznością wykonania robót związanych z likwidacją szkód powstałych w wyniku zdarzenia losowego, przy czym faktyczne zmiany wynagrodzenia zostaną dokonane w oparciu o dokonane obmiary wykonanych robót; 3. sposobu spełnienia świadczenia stron na skutek wystąpienia konieczności zmian dokumentacji projektowej oraz realizacji robót dodatkowych lub zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, podyktowanych m.in. zwiększeniem bezpieczeństwa wykonywanych robót, zapobieżeniem powstania strat dla Zamawiającego, uzyskaniem założonego efektu użytkowego, koniecznością wykonania robót związanych z likwidacją szkód powstałych w wyniku zdarzenia losowego - o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany sposobu spełnienia świadczeń stron i zmiany w tym zakresie będą dokonane zgodnie z projektem zamiennym (dokumentacją zamienną); 4. osób wskazanych przez Wykonawcę do pełnienia funkcji: - kierownika budowy, - kierownika robót elektrycznych, - kierownika robót sanitarnych, przy czym nowo wskazane osoby powinny spełniać wymagania określone przez Zamawiającego w punkcie 4.1.3. niniejszej SIWZ i uzyskać pozytywną akceptację Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umsl.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Morski w Słupsku, al. Sienkiewicza 18, 76-200 Słupsk, pok. nr 22 (I piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Morski w Słupsku, al. Sienkiewicza 18, 76-200 Słupsk, pok. nr 20 (I piętro, Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.