eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Wybór Wykonawcy robót budowlanych projektu pn. Renowacja i modernizacja wielkomiejskiej zabudowy mieszkaniowej na nieruchomości Sienkiewicza 48 wraz z adaptacją jej części na funkcje gospodarcze, a także zagospodarowanie przyległego otoczenia.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-08-18

Łódź: Wybór Wykonawcy robót budowlanych projektu pn. Renowacja i modernizacja wielkomiejskiej zabudowy mieszkaniowej na nieruchomości Sienkiewicza 48 wraz z adaptacją jej części na funkcje gospodarcze, a także zagospodarowanie przyległego otoczenia.
Numer ogłoszenia: 192551 - 2008; data zamieszczenia: 18.08.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Łodzi - Wydział Budynków i Lokali, ul. Piotrkowska 104, 90-004 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6384037, 6384698, fax 042 6384083.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.uml.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wybór Wykonawcy robót budowlanych projektu pn. Renowacja i modernizacja wielkomiejskiej zabudowy mieszkaniowej na nieruchomości Sienkiewicza 48 wraz z adaptacją jej części na funkcje gospodarcze, a także zagospodarowanie przyległego otoczenia..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, odwołanie przysługuje.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wybór Wykonawcy robót budowlanych projektu pn. Renowacja i modernizacja wielkomiejskiej zabudowy mieszkaniowej na nieruchomości Sienkiewicza 48 wraz z adaptacją jej części na funkcje gospodarcze, a także zagospodarowanie przyległego otoczenia. Wykonanie remontu budynku frontowego (kubatura - 8004,53 m3) oraz remontu lewej oficyny (kubatura - 2436,55 m3) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz rozbiórka budynku gospodarczego prawej oficyny (kubatura - 374,00 m3).

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.21.13.40 - Budownictwo wielorodzinne Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.13.40 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 30.06.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: 150000 PLN.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia; 2. posiadają niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: a) wykonali należycie w okresie 5 ostatnich lat liczonych przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty budowlane polegające na budowie nowych lub remoncie istniejących budynków w podanej poniżej ilości, zakresie i wartości wykonania, a mianowicie: -2 budynki o powierzchni użytkowej każdego z nich przekraczającej 1 000 m2, - 2 budynki, w których wykonano remont o zakresie remontu kapitalnego, obejmujący m.in. elementy konstrukcyjne budynku, - łączna wartość wykonanych robót budowlanych w tych budynkach musi przekraczać 10,00 mln PLN, - jeden z wykonanych budynków zrealizowany został w zabudowie śródmiejskiej, - w jednym z wykonanych budynków odtworzone zostały zabytkowe elementy detalu architektonicznego, b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym uprawnionymi do kierowania robotami budowlanymi odpowiednich specjalności niezbędnymi do realizacji zamówienia stosownie do wymogów ustawy Prawo Budowlane, c) dysponują osobą spełniającą wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U.04.150.1579 z dnia 30.06.2004r.); 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: a) osiągnęli w okresie ostatnich 3 lat ( tj. 2005 - 2007), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów, stanowiących roboty budowlane sklasyfikowane w sekcji F w dziale 45 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, ujętej w załączniku do Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług ( Dz.U. Nr 89 z 2004 r. poz. 844), w wysokości co najmniej 10,0 mln PLN, b) wykażą się wskaźnikiem płynności bieżącej (III stopnia) wyliczonym jako bieżące aktywa / bieżące zobowiązania, nie mniejszym niż 1,00 za lata obrachunkowe 2006 i 2007, c) wykażą się wskaźnikiem płynności szybkiej (II stopnia) wyliczonym jako aktywa bieżące pomniejszone o zapasy i rozliczenia międzyokresowe czynne / pasywa bieżące lub jako środki pieniężne powiększone o płynne papiery wartościowe i należności ściągalne / zobowiązania bieżące, nie mniejszym niż 0,6 za lata obrachunkowe 2006 i 2007, d) wykażą się posiadaniem polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę co najmniej 2,00 mln PLN; 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych; 5. złożą zobowiązanie do zorganizowania na czas realizacji zamówienia stałej placówki organizacyjnej - biura na obszarze miasta Łodzi, w której znajdować będzie się przedstawicielstwo Wykonawcy stanowiące miejsce siedziby osoby, posiadającej niezbędne pełnomocnictwa do wykonania przedmiotu zamówienia; 6. udzielą co najmniej 5-cio letniej gwarancji jakości i rękojmi za wady.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonania zamówienia: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych polegających na budowie nowych lub remoncie istniejących budynków w podanej poniżej ilości, zakresie i wartości wykonania, a mianowicie: - 2 budynki o powierzchni użytkowej każdego z nich przekraczającej 1000 m2 , - 2 budynki, w których wykonano remont o zakresie remontu kapitalnego, obejmujący m.in. elementy konstrukcyjne budynku, - łączna wartość wykonanych robót budowlanych w tych budynkach przekracza 10,00 mln PLN, - jeden z wykonanych budynków zrealizowany został w zabudowie śródmiejskiej, - w jednym z wykonanych budynków odtworzone zostały zabytkowe elementy detalu architektonicznego. Wymagane jest podanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty, miejsca realizacji, zakresu i wartości robót, daty rozpoczęcia i zakończenia prac oraz załączenie dokumentów, wystawionych przez podmioty na rzecz których były realizowane potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie - sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ, b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia, w tym: uprawnionych do kierowania robotami budowlanymi odpowiednich specjalności niezbędnymi do realizacji zamówienia stosownie do wymogów ustawy Prawo Budowlane, tj. osób, którym powierzone zostaną obowiązki kierownika budowy oraz kierowników robót konstrukcyjno-budowlanych, instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, elektrycznych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz drogowych. Wymaga się udokumentowania ich kwalifikacji poprzez załączenie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. Nr 89, poz. 414 z późniejszymi zmianami) i ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. Nr 5 poz. 42 z późniejszymi zmianami). Ponadto wymaga się wskazania osoby, posiadającej uprawnienia w zakresie robót konserwatorskich, wynikające z Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U.04.150.1579 z dnia 30.06.2004r.), - sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ, W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie. 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) Sprawozdanie finansowe (sporządzone zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości - tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694 z późniejszymi zmianami), a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami tej ustawy, również z opinią o badanym sprawozdaniu. W przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za lata 2005 - 2007, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. W sytuacji gdy sprawozdanie finansowe wykonawcy nie zawiera informacji o strukturze rzeczowej (rodzaje działalności) i terytorialnej (kraj, eksport) przychodów netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów, wykonawca winien złożyć inne, wybrane przez siebie dokumenty, potwierdzające spełnienie warunku, podpisane przez osoby stosownie do wymogów art. 52 ust. 2 ustawy o rachunkowości, b) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę co najmniej 2,0 mln PLN, ważny co najmniej do końca okresu związania ofertą. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku. 4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. 5. Stosownie do § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz.U. Nr 87, poz. 605) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w: 1) pkt 4.1.a), 4.4.b) i 4.4.c) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji i nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 2) pkt 4.4.a) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy pzp. 3) Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia dokumenty wymienione powyżej w pkt 4.5.1.a), 4.5.1.c) oraz 4.5.2) SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt 4.5.1.b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 4.1.a), 4.4a), 4.4.b) i 4.4.c) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 4.5.3) SIWZ stosuje się odpowiednio. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs EURO z dnia ogłoszenia zamówienia. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych. 6. Ocena spełnienia przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.uml.lodz.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Budynków i Lokali Urzędu Miasta Łodzi; Łódź, ul. Piotrkowska 104, pok.048.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.09.2008 godzina 11:00, miejsce: Wydział Budynków i Lokali Urzędu Miasta Łodzi; Łódź, ul. Piotrkowska 104, pok.045.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn. Renowacja i modernizacja wielkomiejskiej zabudowy mieszkaniowej na nieruchomości Sienkiewicza 48 wraz z adaptacją jej części na funkcje gospodarcze, a także zagospodarowanie przyległego otoczenia jest projektem składowym projektu pn. Rewitalizacja śródmiejskiego obszaru Łodzi położonego w obrębie ulic Piotrkowska - Tuwima - Kilińskiego - Piłsudskiego, ujętego w Indykatywnym Wykazie Indywidualnych Projektów Kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Projekt będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.