eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sulęczyno › Remont placu i ulicy Szlacheckiej wraz z wykonaniem prac naprawczych w pasie drogi wojewódzkiej w miejscowości Mściszewice

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-09-16

Sulęczyno: Remont placu i ulicy Szlacheckiej wraz z wykonaniem prac naprawczych w pasie drogi wojewódzkiej w miejscowości Mściszewice
Numer ogłoszenia: 187565 - 2013; data zamieszczenia: 16.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sulęczyno , ul. Kaszubska 26, 83-320 Sulęczyno, woj. pomorskie, tel. 58 685 63 63, faks 58 685 63 98.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.suleczyno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont placu i ulicy Szlacheckiej wraz z wykonaniem prac naprawczych w pasie drogi wojewódzkiej w miejscowości Mściszewice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Remont placu i ulicy Szlacheckiej wraz z wykonaniem prac naprawczych w pasie drogi wojewódzkiej w miejscowości Mściszewice. 2. Zakres zamówienia obejmuje: Remont ulicy Szlacheckiej: Droga (ulica Szlachecka) stanowi dojazd do gospodarstw domowych oraz połączona jest z placem wokół przystanku autobusowego. Obecnie jezdnia posiada nawierzchnię gruntową wzmocnioną kruszywem naturalnym oraz w początkowym odcinku 104 mb nawierzchnię brukową z kamienia polnego. Poziom wód gruntowych poniżej 2 m. Obecne woda odprowadzana jest z jezdni poprzez koryto betonowe i kamienne do wpustów ulicznych znajdujących się w obrębie pętli autobusowej. Położenie w planie pozostaje bez zmian. Należy wyregulować łuki poziome jezdni oraz geometrię trasy. Zaprojektowano nawierzchnię bitumiczną ze spadkiem jednostronnym i daszkowym do osi drogi. Odwodnienie powierzchniowe przy krawężniku w stronę wpustów ulicznych i dalej kolektorem do studzienek rewizyjnych. Jezdnia zakończona od strony chodnika krawężnikiem betonowym (100x30x15) wystającym (światło krawężnika 10 cm) oraz wtopionym na (opornik betonowy). Wymagania zgodnie z normą PN-EN 1340-2004. Krawężnik układany na ławie betonowej z oporem z betonu C12 - 15. Obrzeże betonowe 100 - 30 - 8 układane na ławie betonowej z betonu C12 - 15. Chodnik i wjazdy układane z kostki typu polbruk. Chodnik z kostki typu (cegiełka) bezfazowa koloru szarego grubości 6 cm. Wjazdy z kostki typu cegiełka bezfazowa koloru czarnego grubości 8 cm. Kostka musi spełniać wymagania zawarte w normie PN-EN 1338:2005 - AC:2007. Chodnik układany jest na szerokości 1,3-2,6 m. W przypadku występowania różnicy w szerokości pomiędzy fundamentem istn. ogrodzenia a krawędzią obrzeża należy wolną przestrzeń uzupełnić kostką granitową na podsypce cementowo - piaskowej. W przypadku różnic na wjazdach szczegóły rozwiązań wysokościowych uzgodnić z inspektorem nadzoru oraz właścicielem danej posesji. Teren pomiędzy opornikiem a granicą posesji zostanie wyrównany zahumusowany i obsadzony roślinnością płożąca wys. 15-20 cm. Zostaną wykonane 2 progi zwalniające z kostki w celu spowolnienia ruchu na odcinku zabudowanym. W km 0+ 100,00 do 0+136,00 zostanie odbudowany murek oporowy z kamienia. Plac wraz z pracami remontowymi w pasie drogi wojewódzkiej: Projektowany plac wraz z odcinkiem drogi stanowi centralny punkt w miejscowości Mściszewice. Ze względu na przystanek autobusowy pełni funkcję placu manewrowego. Droga stanowi dojazd do gospodarstw domowych oraz połączona jest 2 wjazdami do drogi wojewódzkiej Klukowa Huta - Sierakowice. Obecnie jezdnia posiada nawierzchnię gruntową wzmocnioną kruszywem naturalnym. Poziom wód gruntowych poniżej 2 m. Obecne odwodnienie stanowi koryto betonowe z wpustami i studniami rewizyjnymi z odprowadzeniem do przepustu zlokalizowanego pod drogą wojewódzką. Położenie w planie pozostaje bez zmian. Należy wyregulować łuki wjazdowe oraz wykonać wjazdy do działek będących na etapie zagospodarowywania terenu. Zaprojektowano nawierzchnię bitumiczną (1180 m2) ze spadkiem jednostronnym i daszkowym do osi drogi. Odwodnienie powierzchniowe przy krawężniku w stronę wpustów ulicznych i dalej kolektorem do studzienek rewizyjnych. Jezdnia zakończona krawężnikiem betonowym (100x30x15) wystającym (światło krawężnika 12 cm) oraz wtopionym na odcinku od wjazdu w Km 0+098 (opornik betonowy). Pozostałe wymagania zgodnie z normą PN-EN 1340-2004. Krawężnik układany na ławie betonowej z oporem z betonu C12 -15. Obrzeże betonowe 100 - 30 - 8 układane na ławie betonowej z betonu C12 - 15. Chodnik i wjazdy układane z kostki typu polbruk. Chodnik z kostki typu (cegiełka) bezfazowa koloru szarego grubości 6 cm (395,5 m2). Wjazdy z kostki typu cegiełka bezfazowa koloru czarnego grubości 8 cm (43 m2). Kostka musi spełniać wymagania zawarte w normie PN-EN 1338:2005 - AC:2007. Chodnik układany jest na szerokości 2 m oraz 1,5 m. W przypadku występowania różnicy w szerokości pomiędzy fundamentem istn. ogrodzenia a krawędzią obrzeża należy wolną przestrzeń uzupełnić kostką granitową na podsypce cementowo - piaskowej. W przypadku różnic na wjazdach szczegóły rozwiązań wysokościowych uzgodnić z inspektorem nadzoru oraz właścicielem danej posesji. Teren zieleni zagospodarowany zostanie poprzez uformowanie korony istniejących drzew (obcięcie gałezi) oraz wykonanie obsadzeń drzewami z bryłą korzeniową średnicy min. 1,2 m - 3 sztuki oraz krzewami ozdobnymi w ilości 120 szt. Teren zostanie również wyrównany zahumusowany i częściowo obłożony agrowłókniną koloru brązowego i obsypana kora sosnową grubości 10 cm. Ustawione zostaną 3 ławeczki parkowe na konstrukcji aluminiowej lub ze stali nierdzewnej z oparciem, siedziskiem z drewna akacjowego lub egzotycznego odpornego na warunki atmosferyczne o wymiarach 180 x 45 x 43 na 75. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (dokumentacja projektowa) stanowi załącznik nr 9 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych 00 na 100. 2. Termin wniesienia wadium. 2.1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: a) wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert, b) wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone w sekretariacie Urzędzie Gminy Sulęczyno przy ul. Kaszubskiej 26, 83-320 Sulęczyno przed upływem terminu składania ofert. 2.2. Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym: a) wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Gminy Sulęczyno - Bank Spółdzielczy Sierakowice Oddział w Sulęczynie Nr 62 8324 0001 0041 1981 2000 0020, z podaniem tytułu: Wadium - Remont placu i ulicy Szlacheckiej wraz z wykonaniem prac naprawczych w pasie drogi wojewódzkiej w miejscowości Mściszewice, b) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy załączyć kserokopię dokumentu stanowiącego wadium. Oryginał tego dokumentu należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Sulęczyno, ul. Kaszubska 26, 83-320 Sulęczyno przed upływem terminu składania ofert. 3. Formy wniesienia wadium. 3.1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia przedmiotowego warunku, ponieważ nie ma on zastosowania w niniejszym postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwa zamówienia (potwierdzone dowodami, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi że wykonane zostały zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone) obejmujące swym zakresem wykonanie nawierzchni bitumicznej drogi, ulicy lub placu oraz utwardzeniu chodników kostką cementową brukową lub płytą cementową chodnikową o wartości łącznej minimum 400 000,00 zł brutto każda. W przypadku gdy ww roboty (wykonanie nawierzchni bitumicznej oraz utwardzenie chodników) nie występowały łącznie w realizacji jednego zadania, Zamawiający dopuszcza przedłożenie dokumentów potwierdzających wykonanie poszczególnych rodzajów robót osobnymi dokumentami.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: dysponuje osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, posiadającą co najmniej 2 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: 1) na podstawowym rachunku bankowym środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300.000,00 złotych i 2) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę co najmniej 400 000,00 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: 1. Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 2. Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. 3. Wystąpienia konieczności zmiany osób wskazanych w ofercie (śmierć, choroba, ustania stosunku pracy lub inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy) przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy. Zmiana jest możliwa pod warunkiem zaproponowania innych osób spełniających na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ. 4. Zmiany podwykonawcy, który zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych będzie podmiotem udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany zaproponować innego podwykonawcę spełniającego na dzień składania ofert warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ wraz z załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w rozdz. IX SIWZ. 5. Zmiany podwykonawcy, o którym mowa w art. 36 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, pod warunkiem spełnienia warunków określonych w § 5 nin. umowy. 6. Wystąpienia konieczności zmiany osób (śmierć, choroba, ustania stosunku pracy lub inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od Zamawiającego), przy pomocy których Zamawiający realizuje przedmiot umowy. 7. Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku Zamawiającego. 8. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie (prowadzenie) robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów - fakt ten musi być potwierdzony przez Zamawiającego, a także z przyczyn określonych w § 2 ust. 3 umowy np. wystąpienia opóźnienia w wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń. 9. Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze dokumentacją projektową, b) zmiana danych związanych ze zmianami administracyjno - organizacyjno - prawnymi umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), c) zmiany danych teleadresowych, d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy 10. W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w ust. 1 do 9 termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 11. Pozostałe zmiany określone w umowie. 12. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pisemnego aneksu podpisanego przez strony. 13. Zmiany sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: a) Niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) Pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) Konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych - technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy lub powodujące poprawienie parametrów technicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.suleczyno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Sulęczyno, ul. Kaszubska 26, 83-320 Sulęczyno, pokój nr 3 (parter).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Sulęczyno, ul. Kaszubska 26, 83-320 Sulęczyno, pokój nr 6 (Sekretariat - I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.