Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-05-29
Brzeziny: Wyłapywanie oraz zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Brzeziny
Numer ogłoszenia: 182586 - 2014; data zamieszczenia: 29.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzeziny , ul. Henryka Sienkiewicza 16, 96-060 Brzeziny, woj. łódzkie, tel. 046 8743699, faks 046 8743699.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminabrzeziny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wyłapywanie oraz zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Brzeziny.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest odławianie, odbieranie, transport i utrzymanie w schronisku wskazanych przez Zamawiającego bezdomnych zwierząt z całego terenu administracyjnego Gminy Brzeziny oraz zapewnienie im opieki na czas trwania umowy. 2. Zakres świadczonych usług będących przedmiotem zamówienia obejmuje: -zapewnienie opieki nad 101 bezdomnymi psami z terenu Gminy Brzeziny, odłowionych dotychczas, w tym: ewentualne przewiezienie ich z obecnego schroniska w Wojtyszkach 18, 98-277 Brąszewice i umieszczenie zwierząt w schronisku oraz zapewnienie właściwych warunków bytowych zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa. Zamawiający zastrzega sobie, że ilość zwierząt do przejęcia może być mniejsza lub większa, a wynikać to będzie z ilości zwierząt przebywających w schronisku na dzień rozpoczęcia obowiązywania umowy zawartej w wyniku niniejszego przetargu. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykonał transport na własny koszt środkiem transportu przeznaczonym do realizowania przewozu zwierząt żywych. -przybycie na miejsce, gdzie znajduje się bezdomne lub podejrzanie zachowujące się zwierzę lub zwierzęta oraz ich odłowienie, a następnie dostarczenie do schroniska- Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zlecenia niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin licząc od godziny zgłoszenia przez Zamawiającego, -odbiór zwierząt z miejsc wskazanych przez Zamawiającego oraz ich transport do schroniska, -w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zwierzęcia, którego zlokalizowanie przez Wykonawcę będzie niemożliwe koszty ponosi Zamawiający. W przypadku gdy zwierzę zostanie zlokalizowane przez Wykonawcę lecz z winy leżącej po jego stronie nie zostanie wyłapane, Zamawiający nie będzie ponosił kosztów dojazdu, a Wykonawca podejmie kolejną próbę wyłapania zwierzęcia. 3. Wykonawca zapewni: -opiekę, polegającą na zapewnieniu zwierzętom: pomieszczeń lub boksów, chroniących je przed zimnem, upałami i opadami atmosferycznymi, z dostępem światła dziennego, umożliwiającego zwierzętom swobodne poruszanie się. -wyżywienie, polegające na dostarczeniu karmy w odpowiedniej ilości i stałego dostępu do wody zdatnej do picia. -nadzór weterynaryjny, w tym: kontrolę stanu zdrowia, szczepienia przeciwko chorobom zakaźnym, szczepienia przeciwko wściekliźnie, zwalczania pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych, badania kliniczne, kontrolę płodności (tj. sterylizację i kastrację) oraz profilaktykę i lecznictwo (w tym chirurgia miękka i chirurgia twarda), a także uśpienie ślepego miotu. Dla zwierząt poszkodowanych, chorych lub podejrzanych o chorobę, rokujących nadzieję na wyzdrowienie w przypadkach koniecznych zapewnienie kwarantanny i odpowiedniego leczenia. -wyodrębnione pomieszczenia lub boksy przeznaczone na kwarantannę oraz wyodrębnione pomieszczenia lub boksy zapewniające separację zwierząt agresywnych. -prowadzenie ewidencji, oznaczanie numerem identyfikacyjnym, prowadzenie dokumentacji fotograficznej i chipowanie przyjmowanych bezdomnych zwierząt. Wraz z comiesięczną fakturą VAT za wykonaną usługę, należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz zwierząt wraz z fotografią, dokładnym opisem zwierzęcia, a także datą i miejscem wyłapania oraz numer ewidencyjny, pod którym zwierzę przetrzymywane jest w schronisku. W przypadku adopcji zwierzęcia, należy przekazać Zamawiającemu kserokopię umowy adopcyjnej. -otaczanie zwierząt opieką zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013r., poz. 856) i Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt. -prowadzenie efektywnej kampanii w zakresie poszukiwania opiekunów dla zwierząt i przekazywanie do adopcji osobom zainteresowanym ich posiadaniem, zdolnym zapewnić im należyte warunki bytowe. 4. Przypuszczalna liczba zwierząt będących przedmiotem zamówienia wynosi: -Odłowienie - 5 sztuki; -Odłowienie w tym samym miejscu i czasie - 3 sztuki; -Odbiór odłowionych zwierząt - 10 sztuk; -Przyjazd bez odbioru - 2 razy; Faktyczna ilość może ulec zmianie, tzn. zmniejszeniu lub zwiększeniu i będzie wynikać z rzeczywistych potrzeb i zgłoszeń na odławianie lub odebranie bezdomnych zwierząt. Jednakże na potrzeby przetargu przyjmuje się podaną ilość sztuk. 5. Na dzień 30.04.2014r. ilość zwierząt przebywających w schronisku wyniosła 101 sztuki. Zamawiający zakłada że ilość w czasie obowiązywania umowy zostaje na tym samym poziomie lub zmniejszy się. Wynikać to będzie z faktu że część zwierząt zostanie oddana do adopcji, część upadnie a część będzie poddana eutanazji. 6. Używane przy wyłapywaniu zwierząt bezdomnych urządzenia i środki nie mogą stwarzać zagrożenia dla ich życia i zdrowia ani zadawać im cierpienia. 7. Środki do przewozu zwierząt powinny spełniać warunki określone w ustawie o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997r. (Dz. U. z 2013, poz. 856). 8. Zamawiający będzie zlecał wyłapywanie lub odbieranie i przechowywanie w schronisku bezdomnych zwierząt do wysokości posiadanych środków finansowych..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.21.00.00 - Ośrodki pielęgnowania zwierząt domowych 85.20.00.00 - Usługi weterynaryjne 98.38.00.00 - Usługi psiarni .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie podpisanych oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 i art. 24 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, oraz gdy Wykonawca załączy: - aktualny odpis z właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że, Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). - aktualne zezwolenie na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt zgodnie z ustawą z dnia 13.09.1996r. (Dz. U. z 2013 r., poz.1399) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. - zezwolenie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, właściwego miejscowo dla Wykonawcy wydanie w formie decyzji o objęciu nadzoru inspekcji weterynaryjnej, wprowadzenie do rejestru Powiatowego Lekarza Weterynarii i nadania weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego art. 5 ust. 1 pkt 2 i art.5 ust. 2 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213 poz. 1342 ze zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie podpisanego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie usługi o zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk, hoteli lub hodowli zwierząt (psów, kotów) dla minimum 50 zwierząt.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie podpisanego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednim sprzętem w celu realizacji zamówienia, a w szczególności: - przynajmniej jednym środkiem transportu przeznaczonym do świadczenia usług w zakresie przewozu zwierząt oraz spełniającym obowiązujące w Polsce przepisy dotyczące transportu zwierząt. - posiada specjalistyczne środki przeznaczone do chwytania bezdomnych zwierząt, tj. atestowane urządzenia i środki nie stwarzające zagrożenia dla ich życia i zdrowia, nie zadające im cierpienia,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie podpisanego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz gdy Wykonawca wykaże, że posiada wykwalifikowane osoby, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym min. 1 lekarza weterynarii oraz 2 osób przeszkolonych w zakresie postępowania ze zwierzętami oraz przepisów o ochronie zwierząt.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie podpisanego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następujących przypadkach: a) w uzasadnionych przypadkach lub innych okolicznościach niezależnych od zamawiającego, jeśli konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy może przedłużyć termin realizacji zamówienia. b) w innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. c) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a wynikły one w trakcie realizacji zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminabrzeziny.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16A, 95-060 Brzeziny, pok. 1.13.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2014 godzina 09:30, miejsce: sekretariat Urzędu Gminy Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16A, 95-060 Brzeziny, pok. 1.08.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BRZEZIN
- Wykonanie nakładki na drodze gminnej w miejscowości Strzemboszewice, działka nr 268
- Modernizacja Infrastruktury Domu Pomocy Społecznej w Dąbrowie
- Poprawa warunków dojścia i dojazdu do zabytkowego kościoła i cmentarza parafialnego w Brzezinach
- Modernizacja infrastruktury Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach
- Zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Brzezińskiego
więcej: przetargi w Brzezinach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi weterynaryjne dla psów i koni służbowych będących na stanie jednostek Policji woj. wielkopolskiego oraz psów i koni służbowych wycofanych z użycia
- Odławianie i transport oraz utrzymanie i sprawowanie opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu Gminy Wągrowiec
- Bezpłatne leczenia wolno bytujących kotów w mieście Gdańsku dzielnica Nowy Port objętych projektem Budżetu Obywatelskiego.
więcej: Usługi weterynaryjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.