eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Dostawa aparatury badawczej, sprzętu pomiarowego i elementów elektronicznych dla jednostek organizacyjnych Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej w podziale na zadania (części)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-31

Łódź: Dostawa aparatury badawczej, sprzętu pomiarowego i elementów elektronicznych dla jednostek organizacyjnych Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej w podziale na zadania (części)
Numer ogłoszenia: 181786 - 2012; data zamieszczenia: 31.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Łódzka, Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki , ul. Stefanowskiego 18/22, 90-924 Łódź.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.p.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa aparatury badawczej, sprzętu pomiarowego i elementów elektronicznych dla jednostek organizacyjnych Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej w podziale na zadania (części).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa aparatury badawczej, sprzętu pomiarowego i elementów elektronicznych dla jednostek organizacyjnych Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej w podziale na zadania (części) zgodnie z minimalnymi wymogami określonymi w załącznikach od nr 6 do 31. 38500000.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.50.00.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 26.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    * Na potwierdzenie spełnienia warunków przedmiotowych wykonawca uzupełni ceny jednostkowe netto i wartości netto oraz wartość całkowitą brutto oferowanych produktów w ramach zadania, a także: a) w przypadku, gdy Wykonawca oferuje model urządzenia, bądź elementu elektronicznego identycznego z podanym jako przykładowy model i spełniający wymogi szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, nie wypełnia ostatniej kolumny tabeli formularza cenowego, potwierdzając w ten sposób, że oferuje produkt wskazany przez Zamawiającego jako przykład. b) Wykonawca wypełnia ostatnią kolumnę tabeli formularza cenowego, wyłącznie w przypadku, gdy oferuje produkt równoważny lub gdy Zamawiający nie wskazał przykładowego modelu urządzenia bądź elementu elektronicznego. Wykonawca podaje wówczas nazwę producenta, kod producenta/produktu, tak aby Zamawiający mógł jednoznacznie zidentyfikować oferowany asortyment. Wyjątek stanowią zadania nr 13,16,19. Na potwierdzenie spełnienia warunków przedmiotowych Wykonawcy uzupełniają kolumnę pt.: Oferowany model - producent, kod producenta parametrami technicznymi oferowanego produktu potwierdzającymi spełnienie minimalnych wymogów szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia. Specyfikacja techniczna oferowanych przez Wykonawcę produktów ma spełniać wymagania jakościowe i ilościowe zawarte w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Parametry techniczne oferowanego sprzętu bądź oprogramowania nie mogą być gorsze od wymaganych przez Zamawiającego. Proponowany przez Wykonawcę produkt równoważny winien spełniać co najmniej te parametry, które wskazane zostały w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia dla każdego elementu zamówienia.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony formularz ofertowy - zał. nr 1 do SIWZ - Wypełnione formularze zadań na które składane są oferty - załączniki od nr 6 do 31 -Zaakceptowany wzór umowy - zał. nr 4 do SIWZ -Oświadczenie, że zaoferowany sprzęt będzie spełniał wymagania oceny zgodności z odpowiednimi dyrektywami Unii Europejskiej - zał. nr 5 do SIWZ (w przypadku dostawy sprzętu ) - pełnomocnictwo - w przypadku gdy osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa określającego zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z postanowieniami art. 144 ust. 1 Pzp Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez Strony. Zmiany te, zgodnie z zapisami art. 140 ust. 3 Pzp, nie mogą wykraczać poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ. W szczególności Zamawiający dopuszcza: a) aktualizację danych Wykonawcy poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej Wykonawcy itp., b) przewiduje się możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w sytuacji, gdy stwierdzono brak możliwości dostarczenia przedmiotu zamówienia z powodu wycofania danego produktu ze sprzedaży. Wówczas przedmiotem zmiany umowy może być oferowany model produktu pod warunkiem, że spełni on minimalne wymogi specyfikacji technicznej zawartej w SIWZ oraz wymóg niezmienności ceny podanej w ofercie. Wykonawca na potwierdzenie wycofania ze sprzedaży danego produktu przedłoży Zamawiającemu stosowne oświadczenie producenta bądź autoryzowanego dystrybutora materiałów o zaniechaniu produkcji bądź niedostępności na rynku przedmiotu zamówienia, c) przewiduje się możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w sytuacji, gdy stwierdzono brak możliwości dostarczenia przedmiotu zamówienia z powodu wystąpienia niezależnych od Wykonawcy, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy okoliczności, pod warunkiem, że oferowany model spełni co najmniej minimalne wymogi specyfikacji technicznej zawartej w SIWZ oraz wymóg niezmienności ceny podanej w ofercie oraz że zmiana ta będzie korzystna dla zamawiającego. d) zmianę terminów realizacji przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, w szczególności w przypadku okoliczności wystąpienia siły wyższej lub z powodu działania osób trzecich, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.p.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej, ul. Stefanowskiego 18/22, 90-924 Łódź biuro ds. administracyjno-technicznych, pok. nr 6 bud. A-12.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.06.2012 godzina 12:00, miejsce: Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej, ul. Stefanowskiego 18/22, 90-924 Łódź biuro ds. administracyjno-technicznych, pok. nr 6 bud. A-12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Silnik z przekładnią elementy elektroniczne.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.11.00.00-0, 34.32.12.00-5, 31.71.21.10-4, 31.71.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pompa próżniowa i sprężarka.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.12.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Aparatura kontrolna i badawcza.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.50.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Silnik indukcyjny jednofazowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.13.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie 5.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Mierniki.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.55.20.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przenośny mostek do pomiarów rezystancji.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.55.20.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zadanie 7.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Tomograf rezonansu magnetycznego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.11.31.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: zadanie 8.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: System przepływu płynów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.12.24.10-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Zadanie 9.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Multimetr cyfrowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.34.20.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Zadanie 10.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Elementy elektroniczne.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.71.00.00-6, 31.71.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Zadanie 11.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Moduł aplikacyjny do oscyloskopu cyfrowego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.34.20.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Zadanie 12.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Obiekty testowe do badania.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.90.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Zadanie 13.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Specjalizowany układ scalony z matryca źródeł ciepła.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.71.23.20-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Zadanie 14.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Mikroskop stereoskopowy i kamera do mikroskopu USB.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.51.60.00-5, 38.65.16.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Zadanie 15.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dedykowany czujnik.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.71.23.50-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 9.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: zadanie 16.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Produkcja płytki drukowanej.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.71.23.20-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 9.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Zadanie 17.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Mikrosystemy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.71.22.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 120.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Zadanie 18.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Podzespoły elektroniczne.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.71.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: Zadanie 19.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Specjalizowany wielokanałowy układ scalony.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.71.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 20 NAZWA: Zadanie 20.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termostat laboratoryjny.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.13.11.30-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 21 NAZWA: Zadanie 21.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cyfrowy miernik do pomiaru pola magnetycznego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.55.30.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 22 NAZWA: Zadanie 22.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dynamometr elektroniczny.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.30.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 23 NAZWA: Zadanie 23.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Karty pomiarowe.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.71.31-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 24 NAZWA: Zadanie 24.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Multimetr.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.54.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 49.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 25 NAZWA: Zadanie 25.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Moduł pomiarowy USB.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.54.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 56.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 26 NAZWA: Zadanie 26.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: System pomiarowy do analizy częstotliwościowej odpowiedzi układu.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.54.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.