eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sopot › Wykonanie robót budowlanych - Rekonstrukcja latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 dla Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot.



Ogłoszenie z dnia 2008-08-05

Sopot: Wykonanie robót budowlanych - Rekonstrukcja latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 dla Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot.
Numer ogłoszenia: 181775 - 2008; data zamieszczenia: 05.08.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz-Kosko, ul. Grunwaldzka 1-3, 81-759 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5557528.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzr.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych - Rekonstrukcja latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 dla Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie robót budowlanych - Rekonstrukcji latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 dla Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot. 2. Planowany do remontu obiekt zlokalizowany jest na terenie Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot, w dawnym Zakładzie Balneologicznym w Sopocie, wpisanym do rejestru zabytków pod numerem 865 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 18.05.1982 r. (nowy numer decyzji 1009). 3. Podstawowym celem robót jest rekonstrukcja latarni wieńczącej wieżę do lat 60-tych XX wieku. Rekonstruowana latarnia jest posadowiona na zwieńczeniu Zakładu Balneologicznego. Wysokość posadowienia latarni - około 32,5 m nad poziomem morza. W związku z funkcjonowaniem przewodu spalinowego wewnątrz murowanego komina, latarnia musi zapewnić funkcje wylotu spalin, a temperatura spalin na wylocie zgodnie z danymi technicznymi, nie powinna przekraczać poziomu 95 st. C. Z badań porównawczych zdjęć archiwalnych oraz stanu istniejącego wynika, że trzon latarni powinien posiadać wysokość ok. 480 cm, iglica ok. 370 cm. Stan istniejący: Mury wieży są murowane z cegły ceramicznej, częściowo dziurawki na zaprawie wapiennej , grubość od 2 cegieł do 1 cegły z przewagą murów 1 ½ cegły. Na koronie murów drewniane murłaty ok. 16 x 16 cm. Stan murów zadowalający, brak jest czytelnych uszkodzeń konstrukcji. Więźba dachowa jest drewniana, z drewna sosnowego, oparta na krzyżowym drewnianym stropie z belek ok. 24 x 20 cm. Krokwie podstawowe, stolec oraz przepustnice głównie o wymiarach ok. 13 x 13 do 15 x 15 cm. Brak widocznych uszkodzeń konstrukcji. Konstrukcja deskowana, pokryta blachą ocynkowaną, malowana w kolorze zielonym. Trzon komina: komin murowany z cegły kominowej (klinowej) na zaprawie wapienno/cementowej, tynkowany, usztywniony dodatkowo żelbetowymi spiralnymi schodami, biegnącymi po jego obwodzie. Brak istotnych, widocznych spękań na trzonie komina. 4. Przedmiot zamówienia w ujęciu całościowym określa dokumentacja projektowa z listopada 2007 r. wykonana przez Biuro Badawczo-Projektowe AGENCJA DART Jacek Gzowski składająca się z: a) Kosztorysu nakładczego, stanowiącego załącznik Nr 6 do SIWZ, b) Projektu budowlano-wykonawczego (architektura i konstrukcja), stanowiącego załącznik Nr 7 do SIWZ, c) Projektu konstrukcyjnego - wykonawczego - Obliczeń statycznych - w opracowaniu inż. Janusza Wójcika, stanowiącego załącznik Nr 8 do SIWZ, d) Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, w opracowaniu Marka Skolimowskiego - Usługi Budowlane, stanowiącej załącznik Nr 9 do SIWZ, e) Przedmiaru robót, stanowiącego załącznik Nr 10 do SIWZ, Powyższa dokumentacja dostępna jest również w formie elektronicznej [metapliki] na stronie internetowej Zamawiającego: www.wzr.com.pl 5. Zamawiający udostępni oferentom przeprowadzenie wizji lokalnej obiektu, w którym będą wykonywane roboty budowlane oraz wizji lokalnej przyległego terenu dla oceny warunków dojazdów i dojść oraz możliwości zastosowania sprzętu związanego z wykonywaniem robót, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z przedstawicielem Zamawiającego - Panem inż. Marianem Olbromskim tel. 691-788- 606 lub Panią inż. Elżbietą Labentz pod nr telefonu (0-58) 555-7-527. 6. Inwestycja winna zostać zrealizowana zgodnie z decyzją zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę nr UA-III/7353/575/07 z dnia 30.11.2007 r. wydaną przez Prezydenta Miasta Sopotu oraz Decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Znak ZN-4151/7884/2007 z dnia 5 listopada 2007 r. 7. Zamawiający wymaga udzielenia 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty. 8. Wykonawca zobowiązany jest do organizacji warunków realizacyjnych robót zgodnie z projektem, przepisami bhp i ppoż. 9.Opcje : nie 10. Termin realizacji zamówienia : Termin realizacji zamówienia: w okresie 90 dni od dnia zawarcia umowy. Całkowity ostateczny termin realizacji robót ustala się na 90 dni od dni zawarcia umowy., z tym, że na Wykonawcy ciąży obowiązek zrealizowania i zafakturowania następującego stopnia zawansowania robót, w następujących terminach: a) Wykonanie 30% całkowitego zakresu robót budowlanych w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy, płatność do 21 dni od daty odbioru częściowego i przedstawienia faktury, b) następne wykonanie 70% (łącznie 100%) całkowitego zakresu robót budowlanych w terminie do 90 dni od dnia zawarcia umowy - płatność do 21 dni od daty odbioru i otrzymania faktury; przy czym Zamawiający zobowiązuję się przekazać plac budowy w terminie 3 dni od zawarcia umowy. 11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani częściowych. 12. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Oryginalny kod CPV: 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia Kod CPV wg słownika 2008: 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia Oryginalny kod CPV: 45.26.20.00 - Specjalne roboty budowlane inne, niż dachowe Kod CPV wg słownika 2008: 45.26.20.00 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe Oryginalny kod CPV: 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze Kod CPV wg słownika 2008: 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze Oryginalny kod CPV: 45.26.23.00 - Betonowanie Kod CPV wg słownika 2008: 45.26.23.00 - Betonowanie Oryginalny kod CPV: 45.26.23.10 - Zbrojenie Kod CPV wg słownika 2008: 45.26.23.10 - Zbrojenie Oryginalny kod CPV: 45.44.20.00 - Nakładanie powierzchni kryjących Kod CPV wg słownika 2008: 45.44.20.00 - Nakładanie powierzchni kryjących Oryginalny kod CPV: 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty Kod CPV wg słownika 2008: 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 90.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Nie jest Wymagane.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki wynikające z niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz warunki wynikające z art. 22 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655), tj. Wykonawcy, którzy: a/ posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, stanowiących przedmiot niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b/ posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,; c/ znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonania zamówienia; d/ nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. II. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu : a/ w zakresie warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia wskazanego w punkcie I lit.b. wymagane jest od Wykonawcy, aby zrealizował - [tj. rozpoczął i zakończył] należycie - w ciągu ostatnich 5 lat minimum 2 roboty budowlane o wartości jednostkowej powyżej 100.000 zł brutto, zaś w zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia wskazanego w punkcie I lit.b. wymagane jest dysponowanie kierownikiem robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, który odbył co najmniej 2 letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150, poz. 1579), bądź posiada zaświadczenie o kwalifikacjach stosownie do § 13 w/w rozporządzenia, b/ w zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonania zamówienia wskazanego w punkcie I lit.c. wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o sumie ubezpieczenia minimum 100.000,00 zl, III. Oceny spełnienia warunków Zamawiający przeprowadzi na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i zobowiązań o spełnianiu tych warunków - zgodnie z załączonymi do SIWZ formularzami oświadczeń oraz w oparciu o wymagane niniejszą SIWZ dokumenty: a/ w zakresie warunku wskazanego w pkt.I lit.a - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt 1 i 2 informacji o oświadczeniach i dokumentach b/ w zakresie warunku wskazanego w pkt.I lit.b oraz warunków szczegółowych wskazanych w pkt.II lit.a - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt.3 - 6 informacji o oświadczeniach i dokumentach; ze wskazaniem, że w zakresie warunku szczegółowego określonego w punkcie II a/ w zakresie niezbędnej wiedzy i doświadczenia - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt. 3 i 4 informacji o oświadczeniach i dokumentach zaś w zakresie warunku szczegółowego określonego w punkcie II a/ w zakresie - dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt.3, 5 i 6 informacji o oświadczeniach i dokumentach; c/ w zakresie warunku wskazanego w pkt.I lit.c oraz warunku szczegółowego wskazanego w pkt.II lit.b - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt. 7 i 8 informacji o oświadczeniach i dokumentach; d/ w zakresie warunku wskazanego w pkt. I lit.d - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt. 9 informacji o oświadczeniach i dokumentach;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców jest zobowiązany złożyć ten dokument . 2. złożenie oświadczenia - stanowiącego załącznik numer 2 do SIWZ W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców jest zobowiązany złożyć ten dokument 3. złożenie oświadczenia - stanowiącego załącznik numer 2 do SIWZ 4. oświadczenie - wykaz wykonanych przez Wykonawcę, w okresie pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o zamówienie oraz dat i miejsc wykonania robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości przedmiotu, dat i miejsca wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane należycie /np. referencje/ - stanowiącego załącznik numer 3 do SIWZ, 5. wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do SIWZ, tu w przypadku, gdy Wykonawca zamierza podzlecić roboty - wypełnia oświadczenia według wzoru - Załącznik nr 5 6. dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wymagane łącznie: - dokumenty potwierdzające uprawnienia kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - zaświadczenie o przynależności tego kierownika do właściwej izby samorządu zawodowego, - oświadczenie tego kierownika o posiadaniu co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych bądź kopia zaświadczenia stosownie do § 13 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U.nr150, poz.1579) 6. złożenie oświadczenia - stanowiącego załącznik numer 2 do SIWZ 7. polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej 9. złożenie oświadczenia - stanowiącego załącznik numer 2 do SIWZ 10. wypełnionego FORMULARZA OFERTY- stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 11. kosztorys ofertowy w postaci wypełnionego, wyliczonego i podpisanego przez Wykonawcę kosztorysu nakładczego - zgodny z Załącznikiem nr 6 do SIWZ, przy czym wypełnić należy: - w tabeli z wyszczególnieniem robót: 5 ostatnich kolumn dotyczących cen i wartości oraz dokonać podsumowania kosztów bezpośrednich (R+M+S) i kosztów całkowitych z uwzględnieniem narzutów - w tabeli z wyszczególnieniem materiałów: 2 ostatnie kolumny dotyczące cen i wartości oraz dokonać podsumowania kosztów materiałów z uwzględnieniem narzutu - w tabeli z wyszczególnieniem sprzętu: 2 ostatnie kolumny dotyczące cen i wartości oraz dokonać podsumowania kosztów sprzętu wraz z uwzględnieniem narzutów. - na stronie tytułowej - wpisać podstawowe stawki i narzuty zastosowane w kosztorysie ofertowym

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzr.com.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz-Kosko ul.Grunwaldzka 1/3 81-759 Sopot Sekretariat, II piętro.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.08.2008 godzina 11:00, miejsce: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz-Kosko ul.Grunwaldzka 1/3 81-759 Sopot Sekretariat, II piętro.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: . Nie jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się. 2. Zamówienie nie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków wspólnotowych . 4. Procedury odwoławcze : W niniejszym postępowaniu odwołanie nie przysługuje. Rodzaj procedury : otwarta 5. Kryteria udzielenie zamówienia : a) cena - 100% 6. Nie będzie wykorzystana aukcja elektroniczna. 7. Dynamiczny system zakupu nie ma zastosowania. 8. Umowa ramowa nie ma zastosowania. 9. DODATKOWA INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW : - MAJĄCYCH SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA ZA GRANICĄ : Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej : - zamiast dokumentów wskazanych w pkt.III ppkt.1- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości ( wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów wskazanych w pkt. III ppkt.1 SIWZ - Wykonawca winien je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. - WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia . Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. UWAGA: jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda - przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.