eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowo Podgórne › UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO INWESTYCYJNEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 5.500.000,00 W WALUCIE POLSKIEJ (PLN) NA SFINANSOWANIE I REFINANSOWANIE ZADANIA INWESTYCYJNEGO - BUDOWY I EKSPLOATACJI TARNOWSKICH TERM I KREDYTU OBROTOWEGO O CHARAKTERZE ODNAWIALNYM Z LIMITEM DO WYSOKOŚCI 800.000,00 W WALUCIE POLSKIEJ (PLN) NA SFINANSOWANIE BIEŻĄCEJ DZIAŁALNOŚCI SPÓŁKI

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-07-13

Tarnowo Podgórne: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO INWESTYCYJNEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 5.500.000,00 W WALUCIE POLSKIEJ (PLN) NA SFINANSOWANIE I REFINANSOWANIE ZADANIA INWESTYCYJNEGO - BUDOWY I EKSPLOATACJI TARNOWSKICH TERM I KREDYTU OBROTOWEGO O CHARAKTERZE ODNAWIALNYM Z LIMITEM DO WYSOKOŚCI 800.000,00 W WALUCIE POLSKIEJ (PLN) NA SFINANSOWANIE BIEŻĄCEJ DZIAŁALNOŚCI SPÓŁKI
Numer ogłoszenia: 175106 - 2015; data zamieszczenia: 13.07.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 108238 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Tarnowskie Termy Sp. z o.o., ul. Poznańska 104, 62-080 Tarnowo Podgórne, woj. wielkopolskie, tel. 61 8164705, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: SPÓŁKA KOMUNALNA.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO INWESTYCYJNEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 5.500.000,00 W WALUCIE POLSKIEJ (PLN) NA SFINANSOWANIE I REFINANSOWANIE ZADANIA INWESTYCYJNEGO - BUDOWY I EKSPLOATACJI TARNOWSKICH TERM I KREDYTU OBROTOWEGO O CHARAKTERZE ODNAWIALNYM Z LIMITEM DO WYSOKOŚCI 800.000,00 W WALUCIE POLSKIEJ (PLN) NA SFINANSOWANIE BIEŻĄCEJ DZIAŁALNOŚCI SPÓŁKI.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu złotowego inwestycyjnego długoterminowego w wysokości do 5.500.000,00 w walucie polskiej (PLN) na sfinansowanie i refinansowanie zadania inwestycyjnego budowy i eksploatacji Tarnowskich Term i kredytu obrotowego o charakterze odnawialnym z limitem do wysokości 800.000,00 w walucie polskiej (PLN) na sfinansowanie bieżącej działalności Spółki. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu inwestycyjnego przeznaczonego na sfinansowanie i refinansowanie zadania inwestycyjnego budowy i eksploatacji Tarnowskich Term w kwocie 5.500.000 PLN. Planowany okres kredytowania (spłaty kredytu): wrzesień 2015÷styczeń 2024 (102 miesiące), 2.2. udzielenie kredytu obrotowego o charakterze odnawialnym z limitem do wysokości 800.000 PLN na sfinansowanie bieżącej działalności Spółki. Okres kredytowania: 12 miesięcy. 3. Warunki realizacji zamówienia: 3.1. Kwota kredytu może być dzielona na transze zgodnie z Harmonogramem prognozowanych spłat kredytu - Załącznik nr 1 do Opisu Przedmiotu Zamówienia, 3.2. Kredyt inwestycyjny powinien być postawiony do dyspozycji Zamawiającego w terminie do 14 dni od dnia złożenia wniosku przez Zamawiającego, z tym że Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji kredytu w transzach, o których będzie informował Wykonawcę nie później niż z siedmiodniowym wyprzedzeniem. 3.3. Zamawiający zobowiązuje się do przeznaczenia kredytu na finansowanie wydatków związanych z realizację prac wykończeniowych budowy Tarnowskich Term. 3.4. Sposób realizacji zamówienia: a) wykorzystanie kredytu inwestycyjnego następować będzie na podstawie dyspozycji Zamawiającego do wysokości 5.500.000,00 PLN w formie przelewów na wskazany przez Zamawiającego rachunek, b) zlecenia płatnicze zostaną udokumentowane kserokopiami faktur oraz na życzenie Wykonawcy, innymi dokumentami potwierdzającymi wykonanie zadania, tj. kopiami umowy/kontraktu i protokołami odbioru, c) przekazanie kredytu obrotowego o charakterze odnawialnym z limitem do wysokości 800.000,00 PLN nastąpi na wskazany w umowie rachunek bankowy Zamawiającego. Podczas trwania umowy kredytowej spłata przez Zamawiającego całości lub części wykorzystanego wcześniej kredytu wolnego limitu kredytu o spłaconą kwotę, umożliwi Zamawiającemu wielokrotne korzystanie z limitu do czasu wygaśnięcia zawartej umowy; powoduje odnowienie, d) przesunięcie okresu karencji odbywać się będzie na wniosek Zamawiającego złożony w terminie 30 dni roboczych przed planowanym terminem przesunięcia karencji, e) kredyt będzie postawiony do dyspozycji Zamawiającego od 31 sierpnia 2015 r. 3.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ogólnej kwoty kredytu inwestycyjnego i obrotowego oraz zmiany wysokości transz oraz terminów wypłat zgodnie z aktualnym stanem procesu inwestycyjnego bez dodatkowych opłat i prowizji. 3.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przekazania środków płatniczych w przypadku opłacenia z własnych środków faktur inwestycyjnych przed podpisaniem umowy kredytowej, na pisemne polecenie Zamawiającego, bez prowizji i opłat, dokumentując w tym przypadku transakcję oprócz faktur także potwierdzeniem przelewu. 3.7. Odsetki od kredytu będą naliczane miesięcznie od faktycznie wykorzystanych środków według zmiennej stawki WIBOR 1M +/-stała marża Wykonawcy. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni i 366 dni w roku przestępnym, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 3.8. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy z wnioskiem o obniżenie wysokości marży w sytuacji istotnej zmiany warunków makroekonomicznych, np.: a) zmiany stopy rezerwy obowiązkowej ustalanej przez Radę Polityki, b) Pieniężnej oraz warunków jej odprowadzenia, c) zmiany podstawowych stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej, d) zmiany notowań rynku międzybankowego (LIBOR, WIBID, WIBOR), e) zmiany podstawowych stóp procentowych lub zasad polityki prowadzonej przez Narodowy Bank Polski, mającej wpływ na gospodarkę banków krajowych, f) zmiany poziomu inflacji. 3.9. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z instrumentów finansowych dla zabezpieczenia stopy procentowej, typu IRS. 3.10. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanego kredytu inwestycyjnego i obrotowego. 3.11. Spłata odsetek, naliczanych co miesiąc, następowała będzie w okresach miesięcznych w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca bez obciążania Zamawiającego kosztami. W okresie uruchamiania kredytu odsetki płatne będą od całości aktualnego zadłużenia, w okresie spłaty kapitału od zadłużenia malejącego. W przypadku, gdy ostateczna spłata kredytu przypada w ciągu okresu obrachunkowego, odsetki za okres od dnia ostatniego naliczenia do dnia poprzedzającego ostateczną spłatę kredytu, spłacone zostaną łącznie z ostatnią ratą kapitałową w terminie określonym w Harmonogramie prognozowanych wypłat transz i spłaty kredytu - Załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia. Informację o wysokości kwoty odsetek spłacanych wraz z ostateczną spłatą kredytu Wykonawca przekazuje na 3 dni robocze przed terminem spłaty, bez obciążania Zamawiającego kosztami. 3.12. Za spłatę odsetek należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym przypadającym przed dniem ustawowo wolnym od pracy. 3.13. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem Stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających Zamawiającego. 3.14. Spłata rat kapitałowych kredytu inwestycyjnego następować będzie w równych ratach miesięcznych przez okres 102 miesięcy. 3.15. Karencja w spłacie kapitału: 4 miesiące. Zamawiający zastrzega sobie prawo opóźnienia daty rozpoczęcia spłaty rat kapitałowych w przypadku przesunięcia terminu wypłat transz kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. 3.16. Za spłatę kredytu lub jego raty przyjmuje się dzień wpływu należności na wskazany przez Wykonawcę rachunek. Jeżeli termin płatności raty kredytu przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy - spłata raty następuje w ostatnim dniu roboczym przypadającym przed dniem ustawowo wolnym od pracy. 3.17. Wykonawca przyjmie przedterminową spłatę części lub całości kredytu, po uprzednim zawiadomieniu przez Zamawiającego o zamiarze takiej spłaty w terminie 14 dni przed jej realizacją, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 3.18. W przypadku zmniejszenia ogólnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu Zamawiający dokona aktualizacji Harmonogramu prognozowanych spłat kredytu lub zaliczy na poczet ostatniej raty spłaty kredytu z jednoczesnym skróceniem okresu kredytowania bez kosztów obciążających Zamawiającego. 3.19. Zamawiający dopuszcza następujące formy zabezpieczenia spłaty zobowiązań: a) Weksel in blanco (z klauzulą bez indosu). Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania deklaracji wekslowej, b) Pełnomocnictwo do rachunku bankowego, c) Oświadczenie o poddaniu się egzekucji. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe do wysokości 150% kwoty kredytu, d) Prawne zabezpieczenie spłaty zobowiązań z tytułu kredytu obrotowego stanowić będą należności z tytułu zwrotu podatku od towarów i usług VAT, e) Ustanowienie hipoteki na nieruchomościach spółki wraz z budynkiem i infrastrukturą, które obejmuje inwestycja budowy Tarnowskich Term. Istniejące obciążenie hipoteki na kwotę 43.500.000,00 PLN (dotyczy kredytu inwestycyjnego), f) Ustanowienie hipoteki łącznej w wysokości 150% wartości udzielonego kredytu na nieruchomościach mających stanowić zabezpieczenie kredytu, g) Zamawiający akceptuje możliwość zawarcia trójstronnej umowy wsparcia pomiędzy Gminą Tarnowo Podgórne, Spółką Tarnowskie Termy i Wykonawcą. Umowa ta nie będzie miała charakteru poręczenia. 3.20. Szacunkowa wartość księgowa netto inwestycji wynosić będzie 63.224.400,00 PLN, w tym wartość gruntu - 6.004.779,48 PLN. 3.21. Zamawiający dopuszcza możliwość korzystania ze środków banków europejskich. 3.22. Ponadto, Zamawiający dopuszcza możliwość: a) aby wykorzystanie kredytu inwestycyjnego następowało na podstawie dyspozycji Zamawiającego (formularz dyspozycji wg wzoru banku) w formie przelewów na wskazany rachunek Wykonawcy inwestycji, w kwotach netto przedłożonych do zapłaty faktur, b) aby w przypadku refinansowania faktur opłaconych z własnych środków Zamawiającego, przed podpisaniem Umowy kredytowej, refinansowaniu podlegała jedynie kwota netto faktury, c) wyrażenia zgody na uruchomienie kredytu inwestycyjnego po ustanowieniu prawnych zabezpieczeń, w tym m.in. po złożeniu opłaconego wniosku o wpis hipoteki. ZAŁĄCZNIKI DO OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Harmonogramu spłat kredytu, 2. Aktualny odpis z KRS, 3. Dokument potwierdzający nadanie nr REGON, 4. Dokument potwierdzający nadanie nr NIP, 5. Akt założycielski (Akt notarialny)- Umowa Spółki, 6. Tekst Jednolity Aktu założycielskiego Spółki po zmianie na dzień 15.05.2013 r., 7. Uchwała Rady Nadzorczej o powołaniu Prezesa Zarządu, 8. Nakłady inwestycyjne i źródła finansowania 9. Zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami do ZUS, 10. Zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami do Urzędu Skarbowego, 11. Opinia Bankowa, 12. Aktualny wypis z księgi wieczystej dz.80_22, 13. Aktualny wypis z księgi wieczystej dz.76_7, 14. Aktualny wypis z księgi wieczystej dz. 80_20, 15. Pozwolenie na budowę z klauzulą ostateczności, decyzja nr 1449_13, 16. Pozwolenie na budowę z klauzulą ostateczności, decyzja nr 1126_15, 17. Bilans i Rachunek Zysków i Strat - Prognoza 2015-2024, 18. Prognoza 2015, 19. Dane finansowe za 2013 r. 20. Wypis z rejestru gruntów, 21. Plan rzeczowo-finansowy inwestycji, 22. Operat szacunkowy. 23. Umowa pożyczki z WFŚiGW. 24. Umowa o dofinansowanie ze środkówa. Funduszu Kultury Fizycznej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.06.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SPÓŁKA AKCYJNA, ul. Puławskiego 15, 02-515 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 830802,12 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 731369,94

  • Oferta z najniższą ceną: 731369,94 / Oferta z najwyższą ceną: 731369,94

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.