eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piła › Wykonanie nakładek bitumicznych na drogach powiatowychnr 1164P w m. Kotuń, nr 1166P Szydłowo-Zawada, nr 1171P w m. Tarnowo, nr 1177P w m. Zelgniewo, nr 1199P w m. Piesno, nr 1200P w m. Dźwierszno Małe, nr 1334P w m. Kruszewo

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-10

Piła: Wykonanie nakładek bitumicznych na drogach powiatowych: nr 1164P w m. Kotuń, nr 1166P Szydłowo-Zawada, nr 1171P w m. Tarnowo, nr 1177P w m. Zelgniewo, nr 1199P w m. Piesno, nr 1200P w m. Dźwierszno Małe, nr 1334P w m. Kruszewo
Numer ogłoszenia: 17467 - 2015; data zamieszczenia: 10.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Pilski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Pile , al. Niepodległości 33/35, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 2109442, faks 067 2109332.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.pila.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie nakładek bitumicznych na drogach powiatowych: nr 1164P w m. Kotuń, nr 1166P Szydłowo-Zawada, nr 1171P w m. Tarnowo, nr 1177P w m. Zelgniewo, nr 1199P w m. Piesno, nr 1200P w m. Dźwierszno Małe, nr 1334P w m. Kruszewo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu nakładek bitumicznych na drogach powiatowych: nr 1164P w m. Kotuń (gm. Szydłowo), nr 1166P Szydłowo - Zawada (gm. Szydłowo), nr 1171P w m. Tarnowo (gm. Szydłowo), nr 1177P w m. Zelgniewo (gm. Kaczory), nr 1199P w m. Piesno (gm. Łobżenica), nr 1200P w m. Dźwierszno Małe (gm. Łobżenica), nr 1334P w m. Kruszewo (gm. Ujście). 2. Zakres prac obejmuje wykonanie robót zgodnie z poniższym wyszczególnieniem: 1. Droga powiatowa nr 1164P w m. Kotuń, gmina Szydłowo. Remont dotyczy wykonania nowej nawierzchni jezdni, na długości 200mb. Zakres prac obejmuje: 1) mechaniczne oczyszczenie i skropienia emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 1 100 m2 w ilości 0,5 kg/m2, 2) wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki mineralno-asfaltowej w ilości 75 kg/m2 (82,5 t), 3) mechaniczne oczyszczenie i skropienia emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 1 100 m2 w ilości 0,5 kg/m2, 4) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej o grubości 3 cm. 2. Droga powiatowa nr 1166P Szydłowo - Zawada (gmina Szydłowo). Remont dotyczy wykonania nowej nawierzchni na odcinku o długości 1 200 mb. Zakres prac obejmuje: 1) frezowanie nawierzchni bitumicznej na powierzchni 1 500 m2, 2) mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 6 600 m2 w ilości 0,5 kg/m2 , 3) wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki mineralno-asfaltowej w ilości 125 kg/m2 (825 t), 4) mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 6 600 m2 w ilości 0,5 kg/m2, 5) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej o grubości 4 cm, 6) umocnienie poboczy drogi kruszywem naturalnym łamanym na powierzchni 2 400 m2 (1 m szer.). 3. Droga powiatowa nr 1171P w m. Tarnowo, gmina Szydłowo. Remont polega na wykonaniu nowej nawierzchni jezdni na odcinku o długości 300 mb. Zakres prac obejmuje: 1) frezowanie nawierzchni bitumicznej na powierzchni 30 m2, 2) mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 1 080 m2 w ilości 0,5 kg/m2, 3) wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki mineralno - asfaltowej w ilości 75 kg/m2 (81 t), 4) mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 1 080 m2 w ilości 0,5 kg/m2, 5) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej o grubości 3 cm, 6) umocnienie poboczy kruszywem naturalnym łamanym na powierzchni 450 m2 (na szer. 0,75 m). 4. Droga powiatowa nr 1177P w m. Zelgniewo, gmina Kaczory. Remont dotyczy wykonania nowej nawierzchni jezdni, na odcinku o długości 500 mb. Zakres prac obejmuje: 1) frezowanie nawierzchni bitumicznej na powierzchni 38 m2, 2) mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 1900 m2, 3) wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - asfaltową, w ilości 150 kg/m2 (285 t), 4) umocnienie pobocza drogi kruszywem naturalnym łamanym na powierzchni 500 m2 (jednostronnie). 5. Droga powiatowa nr 1199P w m. Piesno, gmina Łobżenica. Remont dotyczy wykonania nowej nawierzchni jezdni na odcinku o długości 200 mb. Zakres prac obejmuje: 1) mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 760 m2 w ilości 0,5 kg/m2, 2) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej o grubości 5 cm. 6. Droga powiatowa nr 1200P w m. Dźwierszno Małe, gmina Łobżenica. Remont polega na wykonaniu nowej nawierzchni jezdni na odcinku o długości 250 mb. Zakres prac obejmuje: 1) frezowanie nawierzchni bitumicznej na powierzchni 48 m2, 2) mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 1 200 m2 w ilości 0,5 kg/m2, 3) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej o grubości 4 cm. 7. Droga powiatowa nr 1334P w m. Kruszewo, gmina Ujście. Remont polega na wykonaniu nowej nawierzchni jezdni na odcinku o długości 650 mb. Zakres prac obejmuje: 1) frezowanie nawierzchni bitumicznej na powierzchni 43,20 m2, 2) mechaniczne oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni bitumicznej na powierzchni 3 510 m2 w ilości 0,5 kg/m2, 3) wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej o grubości 4 cm, 4) umocnienie poboczy drogi kruszywem naturalnym łamanym na powierzchni 975 m2. Ogólny zakres robót remontowych w zakresie wykonania nawierzchni bitumicznych obejmuje odcinki dróg o łącznej długości 3 300 mb i powierzchni 16 150 m2. 3. Zamawiający wyznaczy poprzez oznakowanie poziome (znakami umownymi) odcinki dróg objęte remontem. Oznakowanie to zostanie wykonane przed przekazaniem placu budowy. 4. Szczegółowo przedmiot zamówienia jest opisany w Załączniku nr 8 do SIWZ. 5. W związku z tym, że cena za wykonanie zamówienia jest ceną ryczałtową, Wykonawca winien obliczyć ją na podstawie SIWZ ( w tym na podstawie Załącznika nr 8 do SIWZ) uwzględniając wszystkie koszty, jakie jest w stanie przewidzieć, że poniesie w trakcie realizacji zamówienia. 6. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował kierownikiem robót, który będzie nadzorował ze strony Wykonawcy wykonanie robót i odpowiadał za ich realizację. 8. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania projektu organizacji ruchu na czas trwania robót, uwzględniającego utrzymanie ruchu na drogach a także do utrzymania ruchu publicznego na drogach w okresie trwania prac, aż do zakończenia i odbioru robót. 9. Materiały budowlane niezbędne do wykonania zamówienia muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie oraz posiadać aktualne atesty lub deklaracje zgodności z aprobatą techniczną. 10. Zamawiający przewiduje możliwość pobrania próbek nawierzchni do badań laboratoryjnych. W przypadku rozbieżności wyników próbek w stosunku do zaakceptowanej przez Zamawiającego recepty koszty badań obciążą Wykonawcę. 11. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie - na formularzu stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ - części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Jeśli Wykonawca do realizacji zamówienia nie zatrudni podwykonawców nie jest zobowiązany do załączenia do oferty Załącznika nr 6 do SIWZ. 12. Warunki zapłaty: - Wykonawca wystawi za wykonanie robót na każdym odcinku określonym w pkt 3.2. SIWZ osobną fakturę VAT, w wysokości zgodnej z harmonogramem rzeczowo - finansowym; - termin zapłaty faktury - do 21 dni od dnia doręczenia faktury Płatnikowi; - wystawienie i zapłata za fakturę będzie uwarunkowana bezusterkowym odbiorem końcowym robót oraz rozliczeniem się Wykonawcy z podwykonawcami. 13. Harmonogram rzeczowo - finansowy 13.1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy, winien sporządzić projekt harmonogramu rzeczowo - finansowego uwzględniający zapisy pkt 3.12. SIWZ, który określać będzie szczegółowo etapy i terminy wykonania robót wraz z terminami fakturowania każdego etapu (odcinka) robót. 13.2. Projekt harmonogramu będzie przed zawarciem umowy zatwierdzony przez Zamawiającego. W przypadku wniesienia przez Zamawiającego uzasadnionych uwag do przedłożonego projektu, Wykonawca winien sporządzić nowy projekt harmonogramu, który będzie uwzględniał zmiany wniesione przez Zamawiającego. 13.3. Zaakceptowany przez Zamawiającego projekt harmonogramu stanowić będzie załącznik do umowy.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych - w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.23 - Wymiana nawierzchni drogowej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. Wykonawca w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował z należytą starannością roboty budowlane (minimum 2 roboty) rozumiane jako zamówienia/umowy gdzie na przedmiot zamówienia składało się wykonanie nakładki bitumicznej. Łączna powierzchnia wykonanych nakładek bitumicznych w ramach tych robót winna wynosić co najmniej 15 000 m2.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować potencjałem technicznym umożliwiającym realizację zamówienia. Wykonawca winien dysponować następującym sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia: - frezarka drogowa - 1 szt., - walec samojezdny statyczny 10 t - 1 szt., - walec samojezdny statyczny 15 t - 1 szt., - rozkładarka mas bitumicznych - 1 szt., - skrapiarka - 1 szt., - samochód samowyładowawczy 10 - 15 t - 1 szt., - szczotka mechaniczna - 1 szt., - ciągnik kołowy - 1 szt., - równiarka - 1 szt., - ładowarka - 1 szt., - koparka - 1 szt.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia i w tym względzie udokumentuje, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz Oferta - Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Kosztorys ofertowy dla każdego z odcinka drogi (w trakcie postępowania nie będzie podlegał badaniu ani ocenie, żądany jest tylko w celach informacyjnych w związku z możliwością udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających). 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i umowy jeżeli forma reprezentacji nie wynika z dokumentów załączonych do oferty. 4. Informacja o zatrudnieniu podwykonawców - na formularzu zgodnym z treścią Załącznika nr 6 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - Okres gwarancji na wykonane roboty - 15

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Termin zakończenia robót może ulec zmianie w przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zadania z zachowaniem wymaganych reżimów technologicznych. Warunkiem wprowadzenia zmiany terminu realizacji zamówienia jest złożenie przez Wykonawcę pisemnego wniosku o dokonanie takiej zmiany zawierającego szczegółowe uzasadnienie. Zmiana postanowień umowy może być dokonana tylko w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Pile al. Niepodległości 33/35 64-920 Piła p. 314.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Pile al. Niepodległości 33/35 64-920 Piła p. 111.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.