eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kędzierzyn-Koźle › Odbiór i utylizacja odpadów niebezpiecznych z placówek SP ZOZ w Kędzierzynie-Koźlu - NLP.2015.15

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-13

Kędzierzyn-Koźle: Odbiór i utylizacja odpadów niebezpiecznych z placówek SP ZOZ w Kędzierzynie-Koźlu - NLP.2015.15
Numer ogłoszenia: 174046 - 2015; data zamieszczenia: 13.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej , ul. 24 Kwietnia 5, 47-200 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 77 4062566, faks 77 4062567.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.e-szpital.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i utylizacja odpadów niebezpiecznych z placówek SP ZOZ w Kędzierzynie-Koźlu - NLP.2015.15.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Ilość: 75.000 kg. 2. Miejsca odbioru: - Szpital ul. Roosevelta 4, Kędzierzyn - Koźle (oddziały szpitalne za wyjątkiem Bloku Operacyjnego) - 2 razy dziennie; Rano: 07:00 - 08:00, popołudniu: 15:00 - 16:00 - Szpital ul. Roosevelta 4, Kędzierzyn - Koźle - Blok Operacyjny - 3 razy dziennie(rano: 07:00 - 08:00,11:30 - 12:30, popołudniu: 15:00 - 16:00), oraz Odbiór na telefon co oznacza dodatkowy odbiór odpadów o kodzie 180102 w godzinach popołudniowych , świątecznych i nocnych. - Oddział Dziecięcy, ul. 24 Kwietnia 13, Kędzierzyn - Koźle - 2 razy dziennie - Przychodnia K ul. Roosevelta 2, Kędzierzyn - Koźle - 3 razy w tygodniu - Szpital ul. Judyma 4, Kędzierzyn - Koźle (oddziały szpitalne) - 2 razy dziennie - Przychodnia Specjalistyczna ul. Harcerska 11, Kędzierzyn - Koźle - 3 razy w tygodniu - Przychodnia Specjalistyczna ul 24 Kwietnia 7, Kędzierzyn - Koźle - 1 raz dziennie - Gabinety pielęgniarskie w szkołach - Odpady ze Szkół odbierane będą maksymalnie dwa razy w miesiącu, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym/faxem/mailem przez zamawiającego (2 dni). -Publiczne Gimnazjum nr 1 47-200 Kędzierzyn - Koźle ul. Piramowicz 30 -Publiczne Gimnazjum nr 3 47-220 Kędzierzyn - Koźle ul. Piotra Skargi 11 -Publiczne Gimnazjum nr 4 47-220 Kędzierzyn - Koźle ul. 1 Maja 3 -Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 47-220 Kędzierzyn - Koźle ul. Kościelna 19 -Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 47-224 Kędzierzyn - Koźle ul. Kościuszki 41 -Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 47-220 Kędzierzyn - Koźle ul. Gagarina 3 -Publiczna Szkoła Podstawowa nr 11 47-224 Kędzierzyn - Koźle ul. Partyzantów 30 -Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 47-200 Kędzierzyn - Koźle ul. Piastowska 30 -Publiczny Zespół Przedszkolno-Szkolny 47-200 Kędzierzyn - Koźle ul. Stoczniowców 11 -Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 Szkoła Filialna 47-200 Kędzierzyn - Koźle ul. Archimedesa 25 -Zespół Szkół Miejskich nr 1 47-232 Kędzierzyn - Koźle ul. Mieszka 4 -Zespół Szkół Miejskich nr 2 47-206 Kędzierzyn - Koźle ul. Szymanowskiego 19 -Zespół Szkół Miejskich nr 3 47-225 Kędzierzyn - Koźle ul. Szkolna 3 -Zespół Szkół Miejskich nr 4 47-230 Kędzierzyn - Koźle ul. Sławięcicka 96 -Zespół Szkół Miejskich nr 5 47-223 Kędzierzyn - Koźle ul. Przodowników Pracy 13 -Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących 47-223 Kędzierzyn - Koźle ul. Mostowa 7 -Zespół Szkół nr 1 47-200 Kędzierzyn - Koźle ul. Skarbowa 2 -Zespół Szkół nr 3 47-230 Kędzierzyn - Koźle ul. Sławięcicka 79 -Zespół Szkół Żeglugi Śródlądowej 47-200 Kędzierzyn - Koźle ul. Bohaterów Westerplatte 1 -I Liceum Ogólnokształcące 47-200 Kędzierzyn - Koźle ul. Piramowicza 36 -Zespół Szkół Specjalnych 47-206 Kędzierzyn - Koźle Ignacego Krasickiego 10 3. Usługa winna być wykonywana zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności przepisami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2010r. w sprawie szczegółowego postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. Nr 139., poz. 940), Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2002r. w sprawie rodzajów odpadów medycznych i weterynaryjnych, których poddawanie odzyskowi jest zakazane (Dz. U. z 2003r. Nr 8, poz. 103), Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2002r. w sprawie dopuszczalnych sposobów i warunków unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2003r. Nr 8 poz. 104 z późn. zm.), Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (dz. U. 2013, poz. 21). 4. Wykaz odpadów przeznaczonych do zbierania: Kod: 060404 - Odpady zawierające rtęć 180101 - Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki (z wyłączeniem 18 01 03), 180102 - Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03) 180103 - Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82 180104 - Inne odpady niż wymienione w 18 01 03 180106 - Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne. Symbole klasyfikacyjne podano zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206). 5. Wykonawca winien wykonywać usługę zbierania odpadów obejmującą: - odbiór odpadów z komórek organizacyjnych i oddziałów SP ZOZ w Kędzierzynie - Koźlu - transport wewnętrzny odpadów ( odbiór odpadów bezpośrednio z oddziałów i przychodni SP ZOZ Kędzierzyn - Koźle) - transport i unieszkodliwianie odpadów - ważenie odpadów powinno odbywać się każdorazowo w pojemnikach bądź workach, na wadze umiejscowionej w Szpitalu. Ważenie odbywać się będzie w obecności wyznaczonego pracownika Zamawiającego. - Każdy odbiór musi być potwierdzony Kartą przekazania odpadu zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2013r. poz. 21), na której należy podać kod odpadu oraz jego wagę. - Wykonawca jest odpowiedzialny za dezynfekcję pomieszczenia przeznaczonego na gromadzenie odpadów. Dezynfekcja powinna odbywać się po każdym odbiorze odpadów z pomieszczenia. - Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z odbiorem, transportem, magazynowaniem i utylizacją odpadów niebezpiecznych. Zamawiający będzie przekazywał odpady prawidłowo zabezpieczone, posortowane zgodnie z obowiązującymi na terenie RP przepisami i obowiązującą procedurą szpitalną. Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za przekazane odpady z chwilą ich odbioru. - Wykonawca powinien wyposażyć pracownika odpowiedzialnego za transport i odbiór odpadów w: odzież roboczą wraz ze środkami ochrony indywidualnej (fartuch, rękawiczki anty zakłuciowe, rękawiczki ochronne), oraz niezbędne środki do dezynfekcji szafy oraz chłodni.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.91.10.00 - Usługi sprzątania/czyszczenia miejsc noclegowych, budynków i okien 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.52.40.00 - Usługi w zakresie odpadów medycznych 90.52.44.00 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 10.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli w przedstawionych do oferty dokumentach wykaże się posiadaniem decyzji w zakresie zbierania odpadów niebezpiecznych na terenie województwa opolskiego. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt. VI.A.2 do SIWZ: Decyzji w zakresie zbierania odpadów niebezpiecznych na terenie województwa opolskiego

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie postawił żadnego warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli z przedstawionego do oferty dokumentu wynikać będzie, że utylizacja odpadów niebezpiecznych odbywać się będzie zgodnie z zasadą bliskości (art. 9 Ustawy o odpadach) i wskazywać miejsce ich spalania Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt. VI.A.3 do SIWZ: Dokumentu potwierdzającego utylizację odpadów niebezpiecznych zgodnie z zasadą bliskości (art. 9 Ustawy o odpadach) wskazujący miejsce ich spalania.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie postawił żadnego warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie postawił żadnego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Dokument potwierdzający utylizację odpadów niebezpiecznych zgodnie z zasadą bliskości (art. 9 Ustawy o odpadach) wskazujący miejsce ich spalania.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Wypełniony Formularz ofertowo-cenowy (załącznik nr 1 do SIWZ), 3. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile fakt ten nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych. Udowodnienie posiadania uprawnień do podpisania oferty ciąży na Wykonawcy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin rozpatrzenia reklamacji i usunięcia wady lub nieprawidłowości - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Postanowienia umowy zawarto we wzorach umów, które stanowią załączniki nr 6a i 6b do SIWZ. Możliwe zmiany postanowień przyszłej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonany będzie wybór Wykonawcy, oraz określenie warunków takiej zmiany (art. 144 ust. 1 Pzp): 1. Zmiany danych teleadresowych Stron oraz danych osób uprawnionych do ich reprezentacji lub upełnomocnionych w umowie do dokonywania czynności nie stanowią zmiany umowy, o ile informacja o dokonania zmiany została skutecznie doręczona drugiej Stronie na piśmie. 2. Ewentualna zmiana cen może nastąpić jedynie w przypadku: a) dokonanej przez właściwy organ państwowy zmiany stawki podatku VAT; b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 Ustawy z 10.10.2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, gdy zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia publicznego przez Wykonawcę wynikającego z zawartej umowy, d) obniżenia ceny (czasowego bądź stałego) przez Wykonawcę. Ewentualne wprowadzenie nowych cen, w wysokości proporcjonalnej do wprowadzonych zmian wynikających z okoliczności wskazanych w niniejszym ustępie uwzględniających faktyczne zmiany ww. czynników cenotwórczych wymaga zawarcia aneksu do umowy. 3. Zmiany Umowy, o których mowa w ust. 1 mogą nastąpić: a) w odniesieniu do wartości zgodnie z ust.3; b) w przypadku gdy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych, liczbowych, numeracji jednostek redakcyjnych lub uzupełnień treści nie powodujących zmiany celu i istoty umowy. c) gdy powstała możliwość dokonania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych i technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy nie prowadzące do zmiany przedmiotu zamówienia. d) w przypadku działania organów administracji publicznej, organów władzy lub wymiaru sprawiedliwości, które uniemożliwiają zgodne z prawem wykonywanie zobowiązań umownych, e) w przypadku zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść umowy (od daty wejścia w życie przepisów określających zmianę), w tym w przypadku zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług, 2)wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne (jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę), 4. Zmiany wskazane w ust. 3 mogą zostać wprowadzone jedynie w przypadku, gdy obie Strony umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne i niezbędne dla prawidłowej realizacji umowy. Ww. zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.e-szpital.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Kędzierzynie-Koźlu, Dział Logistyki, ul. 24 Kwietnia 5, 47-200 Kędzierzyn-Koźle, lub EKoziol@e-szpital.eu.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.07.2015 godzina 08:40, miejsce: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Kędzierzynie-Koźlu, Sekretariat, ul. 24 Kwietnia 5, 47-200 Kędzierzyn-Koźle.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.