eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oława › Utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Oława punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-30

Oława: Utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Oława punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
Numer ogłoszenia: 174041 - 2013; data zamieszczenia: 30.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Oława , pl. Marsz. Józefa Piłsudskiego 28, 55-200 Oława, woj. dolnośląskie, tel. 71 3133044, faks 71 3130199.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminaolawa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Oława punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I.Utworzenie i prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, zwanym dalej PSZOK na terenie gminy Oława, na nieruchomości stanowiącej własność Wykonawcy lub co do której Wykonawca posiada tytuł prawny na dzień złożenia oferty (np. użytkowanie wieczyste, umowa dzierżawy, najmu, użyczenia). 1.W PSZOK przyjmowane będą od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Oława odpady komunalne: wielkogabarytowe, odpadowy toner, odpady zielone, zużyty Sprzęt Elektroniczny i Elektryczny - kompletny, zużyte źródła światła, zużyte opony pochodzące z pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w ilości nieprzekraczającej 4 sztuki/rok z gospodarstwa domowego, makulatura, odpady ceramiczne, opakowania szklane białe i kolorowe, opakowania drewniane, opakowania typu PET białe i kolorowe, opakowania foliowe białe i kolorowe, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne, odzież i tekstylia, zużyte oleje spożywcze, zużyte oleje przekładniowe, zużyte oleje silnikowe, płyny samochodowe - hamulcowe i chłodnicze, opakowania po olejach silnikowych, przekładniowych i olejach spożywczych, filtry olejowe, paliwowe i powietrza, opakowania po farbach i rozpuszczalnikach, przeterminowane leki, opakowania po środkach ochrony roślin, dezynsekcyjnych i deratyzacyjnych, zużyte baterie i akumulatory ołowiowe, kadmowo-niklowe, żużle i popioły z palenisk domowych, gruz ceglany, gruz betonowy, usunięte tynki, gleba i ziemia z kamieniami, zmieszane odpady budowlane i rozbiórkowe oraz inne nietypowe odpady. (które nie są objęte przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane). 2. PSZOK musi spełniać następujące wymagania: 1) lokalizacja na terenie położonym w obrębie geodezyjnym gminy Oława; 2) lokalizacja umożliwiająca dojazd dla mieszkańców z możliwością zaparkowania przy lub na terenie PSZOK; 3) teren ogrodzony, oświetlony, utwardzony, wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu ww. punktu, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2012r. poz. 145) oraz spełniający wymagania prawne dot. emisji hałasu i zanieczyszczeń, warunków sanitarnych, budowlanych, bhp i ppoż.; 4) zapewnienie odpowiedniej ilości sprzętu specjalistycznego i pracowników niezbędnych do świadczenia usług; 5) wyposażony w odpowiednią ilość i rodzaj kontenerów i pojemników do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych frakcji odpadów wymienionych w ust. 1. Dopuszcza się w zamian za kontenery i pojemniki utworzenie zabezpieczonych miejsc do magazynowania odpadów wielkogabarytowych, gruzu budowlanego oraz zużytych opon; 6) miejsca magazynowania zebranych odpadów komunalnych będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz chroniące zebrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych; 7) posiadać odpowiedniej wielkości plac manewrowy pozwalający na swobodny dostęp pojazdów dowożących jak też wywożących odpady; 8) posiadać w miejscu ogólnie dostępnym tablicę informacyjną zawierającą dane Wykonawcy /pełna nazwa, adres i nr telefonu/, wykaz rodzajów i ilości przyjmowanych odpadów komunalnych, dni i godziny pracy PSZOK, Regulamin PSZOK. 3. Wykonawca jest obowiązany, w związku z realizacją zadania, do: 1) wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: a) ustawą z dnia 13 września 1996 r. roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), b) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), c) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), d) ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r., Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.), e) ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666 z późn. zm.), f) ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz. 145 z późn. zm.), g) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), oraz rozporządzeniami wydanymi na ich podstawie; 2) uzyskania wszystkich wymaganych decyzji; w szczególności posiadania pozwolenia na użytkowanie PSZOK, zgodnie z obowiązującymi przepisami (jeżeli jest wymagane prawem), posiadania stosownego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów, w tym prowadzenia PSZOK, zgodnie z ustawą o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów wydaje się po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie obiektu lub po zakończeniu postępowania w sprawie zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, jeżeli są wymagane; posiadania wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach w zakresie zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; 3) spełnienia wymagań między innymi obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego, przepisów bhp i ppoż.; 4) opracowania Regulaminu Punktu po uzgodnieniu jego treści z Zamawiającym i podania go do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Punktu oraz przekazanie Zamawiającemu do umieszczenia na stronie internetowej urzędu - przed uruchomieniem Punktu; 5) zapewnienia ciągłej obsługi punktu wraz z zabezpieczeniem pomieszczenia socjalnego o wielkości odpowiadającej ilości osób zatrudnionych, wyposażonego w: sanitariat, energię elektryczną, bieżącą wodę, ogrzewanie,; 6) zapewnienia pracy punktu w dniach roboczych przez co najmniej 6 godzin w tym 1 dzień roboczy w tygodniu do godziny 19.00, soboty w godzinach od 9.00 do 15.00.; 7) nieodpłatnego przyjmowania wszystkich wymienionych w ust. 1 odpadów komunalnych dostarczonych przez Zamawiającego oraz mieszkańca/właściciela nieruchomości zamieszkałej na terenie gminy Oława, po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie (np. dowód osobisty, umowa najmu) oraz dokumentu potwierdzającego dokonanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za poprzedni miesiąc; 8) każdorazowego zważenia i odnotowania w ewidencji masy, rodzaju, kodu odpadu i daty ich dostarczenia do punktu wraz ze wskazaniem osoby, która dostarczyła do Punktu odpady; powyższa ewidencja powinna być prowadzenia w formie elektronicznej lub papierowej; 9) wydawania każdorazowo, w formie papierowej, osobom przekazującym odpady do Punktu, karty przyjęcia odpadów; 10) potwierdzeniem czynności określonych w pkt 9 będzie karta przekazania odpadów; 11) sporządzania comiesięcznych sprawozdań dot. ilości i rodzaju wraz z kodem odebranych w punkcie odpadów, a także sprawozdań dotyczących ilości i rodzaju przekazanych odpadów do utylizacji; 12) utrzymywania w odpowiednim stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym, pojemników oraz terenu całego Punktu; 13) ponoszenia wszystkich kosztów związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem PSZOK; 14) przekazanie projektu harmonogramu funkcjonowania PSZOK-u w wersji papierowej i elektronicznej w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy. Po akceptacji projektu harmonogramu przez Zamawiającego do 5 dni należy przekazać Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów. II. Zorganizowanie i prowadzenie, 2 razy w okresie obowiązywania umowy, mobilnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych (MPSZOK) w każdej z 33 miejscowości (sołectw) gminy Oława, na terenie wskazanym i udostępnionym nieodpłatnie przez Gminę Oława. 1. MPSZOK ma zapewnić odbiór następujących grup odpadów komunalnych: Wielkogabarytowe, odpadowy toner, odpady zielone, zużyty Sprzęt Elektroniczny i Elektryczny - kompletny, zużyte źródła światła, zużyte opony pochodzące z pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w ilości nieprzekraczającej 4 sztuki/rok z gospodarstwa domowego, makulatura, odpady ceramiczne, opakowania szklane białe i kolorowe, opakowania drewniane, opakowania typu PET białe i kolorowe, opakowania foliowe białe i kolorowe, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne, odzież i tekstylia, zużyte oleje spożywcze, zużyte oleje przekładniowe, zużyte oleje silnikowe, płyny samochodowe - hamulcowe i chłodnicze, opakowania po olejach silnikowych, przekładniowych i olejach spożywczych, filtry olejowe, paliwowe i powietrza, opakowania po farbach i rozpuszczalnikach, przeterminowane leki, opakowania po środkach ochrony roślin, dezynsekcyjnych i deratyzacyjnych, zużyte baterie i akumulatory ołowiowe, kadmowo-niklowe, żużle i popioły z palenisk domowych, gruz ceglany, gruz betonowy, usunięte tynki, gleba i ziemia z kamieniami, zmieszane odpady budowlane i rozbiórkowe oraz inne nietypowe odpady. (które nie są objęte przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane). 2. Mobilny punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych winien być przygotowany do zapewnienia kontenerów do odbioru w/w odpadów, załadunku w ramach MPSZOK. 3. Do obowiązków Wykonawcy należy posiadanie odpowiedniego zestawu pojemników i pojazdów do transportu, pracowników niezbędnych do świadczenia usług. 4. Mobilny PSZOK będzie obsługiwał wyłącznie nieruchomości zamieszkałe, na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Oława. DODATKOWE INFORMACJE 1. Zebrane odpady powinny zostać przekazane do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych (ZGO Sp. z o.o. w m. Gać lub instalacji zastępczej) za wyjątkiem odpadów, które nie są przyjmowane w ZGO Sp. z o.o. w m. Gać (lista przyjmowanych odpadów przez ZGO w m. Gać określona została w Cenniku za przyjęcie odpadów do Zakładu Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o. w Gać) , Odpady nie przyjmowane przez regionalną instalację przetwarzania odpadów, należy przekazywać firmom posiadającym odpowiednie zezwolenia na ich transport lub utylizację. 2. Koszty przekazania odpadów, które nie są przyjmowane przez ZGO w m. Gać obciążają Wykonawcę. Wykaz odpadów, które przyjmowane są przez ZGO w m. Gać określone są w Cenniku za przyjęcie odpadów do ZGO Sp z o.o. w Gać, który zamieszczony jest na stronie internetowej ZGO Sp. z o. o. pod następującym linkiem : http://zgo.org.pl/oferta-wspolpracy/cennik-uslug.html 3. W przypadku gdy usługa utworzenia i prowadzenia stałego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych wykonywana będzie przez niepełny miesiąc wynagrodzenie Wykonawcy z tego tytułu zmniejszone zostanie proporcjonalnie do ilości dni świadczonej usługi w danym miesiącu. 4. Zamawiający zastrzega, że częstotliwość zorganizowania mobilnych punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych może ulec zmianie (zmniejszeniu) w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Wykonawca musi być przygotowany na dwukrotne zorganizowanie mobilnego PSZOK w każdym z 33 sołectw (miejscowości) gminy Oława. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktyczną ilość zorganizowanych mobilnych punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 5. Koszt przyjęcia odpadów przez ZGO Sp. z o.o. w m. Gać jest kosztem Zamawiającego. Koszt przekazania odpadów, które nie są przyjmowane przez ZGO Sp. z o.o. w m. Gać, do innego podmiotu uprawnionego, jest kosztem Wykonawcy i należy go uwzględnić w cenie usług.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadanie aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru - Pełnomocnictwo. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1) ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminaolawa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Oława, pl. M. J. Piłsudskiego 28, 55-200 Oława, pok. nr 21.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Oława, pl. M. J. Piłsudskiego 28, 55-200 Oława, pok. nr 8 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.