eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rudnik › Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-30

Rudnik: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem
Numer ogłoszenia: 172322 - 2013; data zamieszczenia: 30.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem , Rynek 40, 37-420 Rudnik, woj. podkarpackie, tel. 015 8761002, 8761069, faks 015 8761119.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www. rudnik.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1)Załadunek, transport i unieszkodliwianie zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu północnego wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2)Załadunek, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości: a)papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, opakowania wielomateriałowe (kod: 20 01 01, 15 01 01, 15 01 05); b)szkło, opakowania ze szkła (kod: 20 01 02, 15 01 07); c)metale, opakowania z metalu (kod: 20 01 40, 15 01 04); d)tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych (kod: 20 01 39, 15 01 02); e)odpady biodegradowalne np. trawa, liście, gałęzie, roślinne odpady kuchenne itp. (kod: 20 02 01); 3)Załadunek, transport, zagospodarowanie lub unieszkodliwianie: a)odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon; b)odpadów z aptek (3 punkty na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem); 4)Prowadzenie przynajmniej jeden dzień w tygodniu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), który zostanie wybudowany przez Zamawiającego. Na Wykonawcy ciąży obowiązek wyposażenia punktu w pojemniki pozwalające gromadzić następujące rodzaje odpadów: papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (posegregowane), popiół, szkło, metal, chemikalia, zużyte akumulatory i baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone - wielkość i typ tych pojemników będzie zależna od przyjętego modelu gromadzenia odpadów. 5)PSZOK powinien być czynny w dniach i godzinach określonych w obowiązującej Uchwale Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem w tym zakresie. 6)Dane dotyczące Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem istotne z punktu widzenia zamówienia: a)liczba mieszkańców zameldowanych według danych ewidencji ludności: -w roku 2010 (stan na 31 grudnia 2010 r.) - 10 309 osób; -w roku 2011 (stan na 31 grudnia 2011 r.) - 10 332 osób; -w roku 2012 (stan na 31 grudnia 2012 r.) - 10 344 osób; b)liczba mieszkańców objętych usługą według szacunków Zamawiającego będzie wynosiła ok. 7 500 osób. c)liczba nieruchomości objętych usługą według danych z deklaracji - ok. 2 100, w tym selektywnym sposobem gromadzenia odpadów objętych zostanie ok. 2 000 nieruchomości. d)szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem wynosi ok. 3 105 Mg - przedstawione wielkości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi ustalonymi na podstawie iloczynu szacunkowo wytworzonych odpadów oraz liczby mieszkańców objętych usługą w całym okresie realizacji zamówienia, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców; e)ilości zebranych odpadów w latach 2010 - 2012 z podziałem na frakcje: Lp. Rok Rodzaj odpadu Masa odpadu [Mg] 1. 2010 Niesegregowane (zmieszane) odpady 435,50 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia 8,14 Szkło, opakowania ze szkła 51,25 Metale, opakowania z metalu 1,60 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 31,30 Razem 527,79 2. 2011 Niesegregowane (zmieszane) odpady 667,61 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia 9,61 Szkło, opakowania ze szkła 52,23 Metale, opakowania z metalu 4,97 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 35,21 Razem 769,63 3. 2012 Niesegregowane (zmieszane) odpady 706,72 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia 8,90 Szkło, opakowania ze szkła 57,35 Metale, opakowania z metalu 3,88 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 33,67 Razem 810,52 f)na podstawie powyższych danych Wykonawca ustali przewidywaną masę odpadów komunalnych i na tej podstawie określi cenę ryczałtową za wykonanie usługi. Wykonawcy nie przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innej wielkości. 7)Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nałożonych na gminę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 8)Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 9)W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa w pkt. 7 i 8 Wykonawca zwróci Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów. 10)Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, którym dysponuje Wykonawca. 11)Sprzęt o którym mowa w pkt 10 musi spełniać wszystkie wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa. 12)Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami zmieszanymi. 13)Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca musi sporządzić harmonogram świadczenia usług oraz harmonogram działania PSZOK, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowane harmonogramy muszą być bezwzględnie przestrzegane. Harmonogramy muszą uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu na wniosek Zamawiającego lub w miarę zaistniałych potrzeb - zawsze po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 14)Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem, na zgłoszenia właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości. 15)Wymagana częstotliwość wywozu odpadów: a)z obszarów zabudowy jednorodzinnej: -odpady zmieszane - 2 razy w miesiącu, -zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu, b)z obszarów zabudowy wielorodzinnej: -odpady zmieszane - przynajmniej 4 razy w miesiącu, -zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - przynajmniej 1 raz w miesiącu, c)pozostałe: -odpady ulegające biodegradacji - przynajmniej 2 razy w miesiącu (w okresie wiosna, lato, jesień), 1 raz w miesiącu (w okresie zimowym). -odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony - 1 raz w roku, -odpady z aptek - 1 raz na kwartał (usługa wykonywana od 01.01.2014 r.), 16)Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. 17)Ilość worków do selektywnej zbiórki odpadów, które musi zapewnić Wykonawca: a)niebieski, zielony, czerwony, brązowy - po jednym na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka; b)żółty - po dwa na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka; 18)Worki powinny spełniać następujące wymagania: a)materiał - folia polietylenowa, b)pojemność - 120 l, c)grubość - min. 60 mikronów, d)nadruk - oznaczenie rodzaju odpadów i dane Wykonawcy (nazwa, adres i numer telefonu). 19)Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków do właścicieli nieruchomości po podpisaniu umowy, w terminie ustalonym z Zamawiającym. 20)W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wyposaży posesji w pojemniki na odpady segregowane i niesegregowane, Wykonawca ma obowiązek zapewnienia właścicielom nieruchomości możliwości zaopatrzenia się w te pojemniki. Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości ww. pojemniki na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Zamawiającego żadnych kosztów z tego tytułu. 21)Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. 22)Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania zadeklarowanego obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. Do informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną wraz z datą. 23)Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy i powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 24)Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań według wzoru i częstotliwości określonej w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.41.00 - 90.51.41.00 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek jeżeli: a)posiada aktualne zezwolenie starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) obejmujące teren Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem; b)posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Burmistrza Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem w zakresie odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek jeżeli oświadczy, że posiada wiedzę i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizacje zamówienia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek jeżeli oświadczy, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek jeżeli oświadczy, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek jeżeli oświadczy, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) kopia aktualnego zezwolenia na transport odpadów obejmującego Gminę i Miasto Rudnik nad Sanem; 2) kopia wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Burmistrza Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty dotyczącej wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ustawowej stawki VAT

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rudnik.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem ul. Rynek 40 37-420 Rudnik nad Sanem pok. nr 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem ul. Rynek 40 37-420 Rudnik nad Sanem pok. nr 7 SEKRETARIAT.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.