eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chorzów › Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego i wielorazowego użytku dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie z podziałem na zadania.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-09-19

Chorzów: Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego i wielorazowego użytku dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie z podziałem na zadania.
Numer ogłoszenia: 171278 - 2007; data zamieszczenia: 19.09.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Szpitali Miejskich w Chorzowie, ul. Strzelców Bytomskich 11, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 032 3499115, fax 032 2413952.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsm.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego i wielorazowego użytku dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie z podziałem na zadania..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie o wartości szacunkowej nie przekraczającej w złotych równowartości kwoty 137 000 euro.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 18.11.10.00 - Odzież medyczna Kod CPV wg słownika 2008: 33.19.90.00 - Odzież medyczna Oryginalny kod CPV: 33.14.00.00 - Medyczne produkty inne niż chemiczne i produkty hematologiczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.00.00 - Materiały medyczne Oryginalny kod CPV: 33.00.00.00 - Urządzenia medyczne i laboratoryjne, urządzenia optyczne i precyzyjne, zegary i zegarki, farmaceutyki oraz podobne artykuły medyczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.00.00.00 - Urządzenia medyczne, farmaceutyki i produkty do pielęgnacji ciała Oryginalny kod CPV: 33.14.20.00 - Wyroby wielokrotnego użytku Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.00.00 - Materiały medyczne Oryginalny kod CPV: 33.14.14.10 - Przecinaki i noże chirurgiczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.14.10 - Przecinaki i noże chirurgiczne Oryginalny kod CPV: 31.71.11.40 - Elektrody Kod CPV wg słownika 2008: 31.71.11.40 - Elektrody Oryginalny kod CPV: 24.43.16.00 - Środki antyseptyczne i dezynfekcyjne Kod CPV wg słownika 2008: 33.63.16.00 - Środki antyseptyczne i dezynfekcyjne Oryginalny kod CPV: 24.11.00.00 - Gazy Kod CPV wg słownika 2008: 24.10.00.00 - Gazy Oryginalny kod CPV: 33.25.23.00 - Urządzenia do pomiaru ciśnienia Kod CPV wg słownika 2008: 38.42.30.00 - Urządzenia do pomiaru ciśnienia Oryginalny kod CPV: 33.14.10.00 - Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.10.00 - Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne Oryginalny kod CPV: 33.14.11.28 - Igły do szycia Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.11.28 - Igły do szycia Oryginalny kod CPV: 33.16.80.00 - Przyrządy do endoskopii, endochirurgii Kod CPV wg słownika 2008: 33.16.80.00 - Przyrządy do endoskopii, endochirurgii Oryginalny kod CPV: 33.14.16.26 - Zestawy dawkujące Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.16.26 - Zestawy dawkujące .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 20.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 16.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunków udziału w postępowaniu 1. posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 5. złożą w terminie wyznaczonym przez zamawiającego ofertę zgodną z wymaganiami SIWZ; Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełnienia warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale IV SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca przystępujący do udziału w postępowaniu składa: 1. Oświadczenie, że spełnia warunki art. 22 ust.1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Oświadczenie o niekaralności w zakresie określonym w art. 24. ust. 1 pkt. 4-8 Ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz w zakresie określonym w art. 24. ust. 1 pkt. 9 ustawy. 4.Oświadczenie o nie zaleganiu z opłacanie podatków w Urzędzie Skarbowym oraz składek w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych lub Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. 5. Wykaz wykonanych i wykonywanych dostaw w okresie, co najmniej ostatniego roku przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania (z dokładnym określeniem daty) i odbiorców wraz z danymi adresowymi. 6. Zamawiający żąda w szczególności zamieszczenia w ofercie przetargowej informacji o zaświadczeniach podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzających, że poprzez odpowiednie odniesienie dokładnie oznaczone produkty będące przedmiotem dostawy odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom, bądź informacji o aktualnych rejestracjach i atestach wydawanych przez upoważnione do tego jednostki badawcze poświadczających dopuszczenie oferowanych wyrobów do stosowania w lecznictwie zamkniętym na terenie Unii Europejskiej. 7.Zamawiający żąda przedstawienia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia na każde żądanie Zmawiającego, aktualnych dokumentów, o których mowa w pkt 3, 4 i 6 w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Powyższe dokumenty należy złożyć zgodnie z przesłankami zawartymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zsm.com.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.zsm.com.pl - bezpłatnie. SIWZ w formie drukowanej dostępna jest odpłatnie w kwocie 5 zł, w Dziale Zamówień Publicznych znajdującym się w budynku administracji na I piętro pok. 107..

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy

IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.09.2007 godzina 10:00, miejsce: Siedziba zamawiającego - Sekretariat Zespołu Szpitali Miejskich.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZADANIE NR 1 - ODZIEŻ JEDNORAZOWA.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 1 - ODZIEŻ JEDNORAZOWA Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 3 048 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.10.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZADANIE NR 2 - ZESTAW ODZIEŻY JEDNORAZOWEJ CHRONIĄCEJ PRZED AIDS.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 2 - ZESTAW ODZIEŻY JEDNORAZOWEJ CHRONIĄCEJ PRZED AIDS Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 398 euro.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.10.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: ZADANIE NR 3 - IGŁY I ZGŁĘBNIKI.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 3 - IGŁY I ZGŁĘBNIKI Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 830 euro.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: ZADANIE NR 4 - SZYNY ORTOPEDYCZNE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 4 - SZYNY ORTOPEDYCZNE Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 942 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: ZADANIE NR 5 - STERYLNY POKROWIEC TUBUS.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 5 - STERYLNY POKROWIEC TUBUS Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 349 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.00.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: ZADANIE NR 6 - SPRZĘT MEDYCZNY I PREPARATY.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 6 - SPRZĘT MEDYCZNY I PREPARATY Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 1 483 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3, 33.14.20.00-7.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: ZADANIE NR 7 - NOŻE MIKROTOMOWE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 7 - NOŻE MIKROTOMOWE Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 2 250 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.10-7.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: ZADANIE NR 8 - ELEKTRODA JEDNORAZOWEGO UŻYTKU DO KARDIOSTYMULACJI ZEWNĘTRZNEJ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 8 - ELEKTRODA JEDNORAZOWEGO UŻYTKU DO KARDIOSTYMULACJI ZEWNĘTRZNEJ Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 72 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.71.11.40-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: ZADANIE NR 9 - DEZYNFEKCJA.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 9 - DEZYNFEKCJA Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 337 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: ZADANIE NR 10 - GAZ KALIBRACYJNY.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 10 - GAZ KALIBRACYJNY Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 277 euro.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.11.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: ZADANIE NR 11 - DREN DO KAPNOGRAFU.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 11 - DREN DO KAPNOGRAFU Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 385 euro.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: ZADANIE NR 12 - PODKŁADY PODGUMOWANE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 12 - PODKŁADY PODGUMOWANE Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 504 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.00.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: ZADANIE NR 13 - ZESTAW DO KRWAWEGO POMIARU CIŚNIENIA TĘTNICZEGO I DO POMIARU CIŚNIENIA ŻYLNEGO.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 13 - ZESTAW DO KRWAWEGO POMIARU CIŚNIENIA TĘTNICZEGO I DO POMIARU CIŚNIENIA ŻYLNEGO Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 184 euro.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.25.23.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: ZADANIE NR 14 - FILTRY.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 14 - FILTRY Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 3 065 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.00.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: ZADANIE NR 15 - CZĘŚCI ZAMIENNE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 15 - CZĘŚCI ZAMIENNE Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 806 euro.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: ZADANIE NR 16 - OSŁONKI LATEKSOWE NA SONDĘ TEE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 16 - OSŁONKI LATEKSOWE NA SONDĘ TEE Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 790 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: ZADANIE NR 17 - IGŁY CHIRURGICZNE WIELORAZOWE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 17 - IGŁY CHIRURGICZNE WIELORAZOWE Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 78 euro.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.28-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: ZADANIE NR 18 - AKCESORIA ENDOSKOPOWE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 18 - AKCESORIA ENDOSKOPOWE.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.16.80.00-5.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: ZADANIE NR 19 - ZESTAWY DAWKUJĄCE DO POMPY PRZEPŁYWOWEJ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 19 - ZESTAWY DAWKUJĄCE DO POMPY PRZEPŁYWOWEJ Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 172 euro.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.16.26-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 20 NAZWA: ZADANIE NR 20 - ZESTAWY DAWKUJĄCE DO AUTOMATYCZNEJ STRZYKAWKI.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 20 - ZESTAWY DAWKUJĄCE DO AUTOMATYCZNEJ STRZYKAWKI Szacunkową wartość zamówienia ustalono na kwotę 3 765 euro..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.16.26-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 16.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.