eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Susz › Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Susz.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-08-02

Susz: Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Susz.
Numer ogłoszenia: 168083 - 2012; data zamieszczenia: 02.08.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 158323 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Susz, ul. Wybickiego 6, 14-240 Susz, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 55 2786015, faks 55 2786222.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Susz..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Susz. Usługa Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Susz. obejmuje w szczególności: 1) dokonywania wszelkich czynności, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonania usługi; 2) Utrzymanie urządzeń oświetleniowych obejmuje wszystkie niezbędne czynności eksploatacyjne i konserwacyjne, a w szczególności: a) oględziny i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej, b) oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych, c) przeglądy techniczne opraw, d) wymianę źródeł światła, e) malowanie i konserwację metalowych konstrukcji latarń, szafek i tablic rozdzielczych, f) pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami, g) wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników, h) wymianę wyeksploatowanych opraw, i) wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek, j) wymianę linii napowietrznych i kablowych, k) wymianę uszkodzonych elementów zasilania i sterowania oświetleniem, l) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli, m) podwieszanie zerwanych przewodów, n) wymianę opraw, oprawek, stateczników, kondensatorów, o) wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów, p) wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń, r) likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia ulicznego, s) dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi, t) prowadzenie rejestru zdarzeń. Ilość opraw objętych eksploatacją i konserwacją - 817 szt. - zgodnie z załącznikiem Nr 1 do projektu umowy - Wykaz punktów pomiaru energii elektrycznej do celów oświetleniowych. Najpóźniej do 7 dnia każdego miesiąca za wykonanie usługi w miesiącu poprzednim Wykonawca dostarczy Zamawiającemu fakturę. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie umowy. Negocjacje dotyczyć będą: 1) ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia 2) terminu płatności faktur Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom (wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do zaproszenia do negocjacji)...

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.07.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o., ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 42892,50 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 52757,80

  • Oferta z najniższą ceną: 52757,80 / Oferta z najwyższą ceną: 52757,80

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. (Dz. U. 2001, nr 142 poz. 1591 z późn. zm.). Właścicielem 158 opraw oświetleniowych służących do realizacji usług oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Susz jest ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. Ponadto 659 opraw stanowiących własność zamawiającego, zainstalowanych jest na szafach pomiarowych ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Większość szaf sterowniczych, usytuowanych jest w rozdzielniach nn stacji transformatorowych. Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. stosownych dopuszczeń do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowania miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonywania. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic gminy Susz, wystąpiliśmy (pismo nr IK.7021.5.2012 z dnia 14.05.2012 r.) do właściciela urządzeń oświetleniowych - ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie o określenie warunków dostępu do urządzeń stanowiących własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. i prowadzenia prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia przez podmioty trzecie. W odpowiedzi (pismo nr EO/NS-KZ/2653/2012 z dnia 23.05.2012 r.) otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź, że Spółka jako właściciel urządzeń oświetleniowych nie wyraża zgody na wykorzystywanie przez Gminę Susz swojej infrastruktury oświetleniowej. Gmina nie posiada więc tytułu pranego do wykorzystywania majątku będącego własnością Spółki. Zgodnie z art. 140 Ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) dotyczącym prawa własności, gmina nie będąca właścicielem infrastruktury oświetleniowej, nie może bez zgody właściciela urządzeń wszczynać postępowań o zamówienie publiczne na konserwację tej infrastruktury zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Spółka nie wyraża zatem zgody na prowadzenie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego należącego do ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. przez podmioty trzecie. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punktów oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1) a) przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b) przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych Prawa zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Gmina Susz nie ma możliwości wyboru innego Wykonawcy do realizacji ww. zadania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.