eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Część I:Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych w rezerwacie przyrody Ligota Dolna (działka nr 121/13 k.m. 1, obręb Ligota Dolna);Część IIWykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu poprawę warunków bytowania nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską (dz. ew. nr 1468 obręb Głuchołazy) i w sztolni nad Bystrym Potokiem (dz. ew. nr 606 obręb Jarnołtówek).

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-24

Opole: Część I:Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych w rezerwacie przyrody Ligota Dolna (działka nr 121/13 k.m. 1, obręb Ligota Dolna);Część II: Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu poprawę warunków bytowania nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską (dz. ew. nr 1468 obręb Głuchołazy) i w sztolni nad Bystrym Potokiem (dz. ew. nr 606 obręb Jarnołtówek).
Numer ogłoszenia: 163890 - 2013; data zamieszczenia: 24.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu , ul. Obrońców Stalingradu 66, 45-512 Opole, woj. opolskie, tel. 77 45 26 230, faks 77 45 26 231.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://opole.rdos.gov.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Część I:Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych w rezerwacie przyrody Ligota Dolna (działka nr 121/13 k.m. 1, obręb Ligota Dolna);Część II: Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu poprawę warunków bytowania nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską (dz. ew. nr 1468 obręb Głuchołazy) i w sztolni nad Bystrym Potokiem (dz. ew. nr 606 obręb Jarnołtówek)..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ I: Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych w rezerwacie przyrody Ligota Dolna (działka nr 121/13 k.m. 1, obręb Ligota Dolna). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w formie opracowania pn. Ekspertyza technicznych uwarunkowań przeprowadzenia działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych w rezerwacie przyrody Ligota Dolna (działka nr 121/13 k.m. 1, obręb Ligota Dolna). Zamówienie obejmuje realizację następujących zadań: 1.wykonanie badań glebowych na działce nr 121/13: w granicach rezerwatu - min. 3 punkty poboru prób gleby oraz porównawczo w pozostałych częściach rezerwatu - 2 punkty poboru prób gleby (należy określić rodzaj podłoża, typ, podtyp i rodzaj gleby, odczyn, wilgotność, zawartość próchnicy), 2.sporządzenie części opisowej w formie opracowania, zawierającego następujące elementy: 1)ogólny opis rezerwatu - powierzchnia, rodzaj i typ rezerwatu, cel i przedmiot ochrony, stan zachowania przedmiotu ochrony, 2)przegląd literatury - sposoby wykonywania działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych na terenach przekształconych (zalesionych), 3)metodykę, wyniki i analizę badań glebowych (w tym opis przekształceń gleby wynikających z długoletniego utrzymywania drzewostanu na działce nr 121/13), 4)opis warunków świetlnych na działce 121/13 (ekspozycja, nachylenie), 5)charakterystykę roślinności rzeczywistej na działce nr 121/13, 6)techniczne uwarunkowania wykonania działań, mających na celu odtworzenie muraw na terenie działki nr 121/13, określające w szczególności: -metody usunięcia zadrzewienia w sposób nie powodujący zniszczenia roślinności muraw i ciepłolubnych okrajków oraz zachowania chronionych i rzadko występujących gatunków roślin (w tym przebieg szlaków zrywkowych i wskazanie miejsc składowania pozyskanego drewna), -sposób postępowania z karpinami po usuniętych drzewach, -sposób postępowania z wierzchnią warstwą gleby (igliwie), -metody odtwarzania roślinności muraw (aktywizowanie bazy nasiennej, wysiewanie nasion pochodzących z pozostałej części rezerwatu - z uwzględnieniem potrzeb związanych z odtwarzaniem muraw w południowej części rezerwatu), -sposoby ograniczania pojawu roślinności niepożądanej (ekspansywne gatunki światłolubne), -sposoby utrzymywania odtwarzających się muraw; 7)opis i ramy czasowe przewidywanych efektów ekologicznych, 3.sporządzenie części kartograficznej - załączniki kartograficzne (podkład topograficzny: ortofotomapa), przedstawiające: 1)lokalizację miejsc pobrania prób gleby, 2)przebieg szlaków zrywkowych i miejsc składowania pozyskanego drewna, 3)lokalizację zachowanych między zadrzewieniami płatów roślinności muraw lub ciepłolubnych okrajków (działka nr 121/13), 4)stanowiska chronionych i rzadko występujących gatunków roślin (działka nr 121/13). 4.Sporządzenie części fotograficznej obrazującej obecny stan zachowania działki nr 121/13. Zamówienie należy wykonać w terminie od daty podpisania umowy do dnia 30 września 2013 r. Przedmiot zamówienia należy wykonać w języku polskim. Opracowanie należy dostarczyć w wersji papierowej (wydruk - należy spiąć w sposób trwały oraz czytelnie opisać) - w dwóch egzemplarzach, oraz w wersji elektronicznej - w formie edytowalnego pliku tekstowego na płycie CD lub DVD w trwałym opakowaniu (indywidualnym standardowym pudełku), opisanym w sposób trwały na froncie opakowania oraz bezpośrednio na płycie, również w dwóch egzemplarzach. W treści opracowania (stopka strony tytułowej), oraz na płytach CD/DVD należy zamieścić zapis: Opracowano w ramach projektu Ochrona najcenniejszych muraw, torfowisk i zimowisk nietoperzy w opolskich obszarach Natura 2000 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach V osi priorytetowej (Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych) Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dokumenty końcowe wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia należy oznakować logotypami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, emblematem Unii Europejskiej, odwołaniem słownym do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, logotypem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Opolu, zgodnie z wzorcami i wymogami określonymi w zasadach promocji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich w ramach POIiŚ. Wykonawca nieodpłatnie dokona zmian i poprawek w przedmiocie zamówienia na etapie akceptacji przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego - zmiany i poprawki zostaną naniesione przez Wykonawcę w terminie do 7 dni od daty przekazania informacji o zmianach i poprawkach. Wykonawca nieodpłatnie usunie wady w przedmiocie zamówienia zauważone i zgłoszone przez Zamawiającego w terminie jednego roku od protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia - wady, omyłki i błędy zostaną usunięte przez Wykonawcę w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty przekazania informacji o wadach, omyłkach lub błędach. Informacje o wystąpieniu wad, omyłek i błędów przekazywane będą Wykonawcy w formie pisemnej. W przypadku wysłania pisma faksem fakt ten niezwłocznie potwierdzony zostanie poprzez wysyłanie oryginału pisma listownie. Powyższy sposób korespondencji dotyczy również Wykonawcy. Zamawiający niezwłocznie po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy: 1)szablony w formie cyfrowej zawierające wszystkie wymagane prawem oznaczenia graficzne (logo Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, emblemat Unii Europejskiej, odwołanie słowne do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, logo Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Opolu); 2)obowiązujące akty prawne oraz dokumentację przyrodniczą zgromadzone przez Zamawiającego dotyczące rezerwatu przyrody Ligota Dolna; 3)podkład rastrowy (ortofotomapa). CZĘŚĆ II: Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu poprawę warunków bytowania nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską (dz. ew. nr 1468 obręb Głuchołazy) i w sztolni nad Bystrym Potokiem (dz. ew. nr 606 obręb Jarnołtówek). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w formie opracowania pn. Ekspertyza technicznych uwarunkowań przeprowadzenia działań mających na celu poprawę warunków bytowania nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską (dz. ew. nr 1468 obręb Głuchołazy) i w sztolni nad Bystrym Potokiem (dz. ew. nr 606 obręb Jarnołtówek). Zamówienie obejmuje realizację następujących zadań: 1.oględziny sztolni nad Białą Głuchołaską oraz sztolni nad Bystrym Potokiem, 2.sporządzenie części opisowej, zawierającej następujące elementy: 1)przegląd literatury - stosowane w kraju sposoby zabezpieczania miejsc zimowania nietoperzy, 2)opis obecnego stanu zagospodarowania zimowisk nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską oraz w sztolni nad Bystrym Potokiem (w tym opis obecnych zabezpieczeń i ich skuteczności), 3)opis planowanych do zastosowania rozwiązań służących poprawie bytowania nietoperzy, zgodnych z założeniami przedstawionymi w dokumentacji do planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Góry Opawskie (w tym uwzględnienie w konstrukcji zabezpieczeń rozwiązań umożliwiających prowadzenie corocznego monitoringu zimowisk nietoperzy), 4)uwarunkowania przyrodnicze, mające wpływ na przeprowadzenie zaplanowanych działań oraz ich skuteczność (w szczególności termin i sposób wykonania prac), 5)określenie sposobu i terminu demontażu istniejących zabezpieczeń (dot. sztolni nad Bystrym Potokiem), 6)określenie sposobu i terminu wykonania planowanych prac, tj. - usunięcia namulisk z wnętrza sztolni, - wykonania muru zabezpieczającego otwór wejściowy w sztolni nad Białą Głuchołaską (z zapewnieniem odpływu wody), - zainstalowania bramek wlotowych z rur stalowych (w tym sposób zamocowania bramek, uwzględniający konieczność wykonania corocznego monitoringu zimowisk nietoperzy), 7)określenie sposobu zabezpieczenia i konserwacji muru i bramek wlotowych, 8)dokumentację projektową na potrzeby opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, składającą się z: a) planów, rysunków lub innych dokumentów umożliwiających jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót budowlanych podstawowych oraz uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonywania, b) przedmiaru robót. sporządzoną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 ze zm.), 9)specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowaną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 ze zm.), 10) kosztorys inwestorski stanowiący podstawę określenia wartości zamówienia na roboty budowlane sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz.1389). 3.sporządzenie dokumentacji fotograficznej, przedstawiającej obecny stan zachowania sztolni..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.71.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia według zasady: spełnia / nie spełnia. Niespełnienie warunku, tzn. nie złożenie oświadczenia potwierdzającego spełnianie tego warunku skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, w tym Wykonawcy którzy: a) w odniesieniu do Części I zamówienia: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują co najmniej jedną usługę inwentaryzacji przyrodniczej siedlisk i gatunków lub monitoringu siedlisk i gatunków Natura 2000; b) w odniesieniu do Części II zamówienia: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują co najmniej jedną dokumentację projektową oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych zgodną z zapisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 ze zm.). Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów według zasady: spełnia / nie spełnia. Niespełnienie warunku, tzn. nie złożenie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie tego warunku skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy mogą polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia według zasady: spełnia / nie spełnia. Niespełnienie warunku, tzn. nie złożenie oświadczenia potwierdzającego spełnianie tego warunku skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,w tym Wykonawcy którzy: a) w odniesieniu do Części I zamówienia: dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i będą odpowiedzialne za świadczenie usługi, posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum jednym ekspertem botanikiem. Za eksperta botanika Zamawiający uzna osobę posiadającą doświadczenie w dziedzinie botaniki, tj. uczestnictwo w inwentaryzacjach, badaniach, planowaniu ochrony, monitoringu gatunków roślin lub siedlisk przyrodniczych, bądź posiadanymi w swoim dorobku publikacjami z tej dziedziny. b) w odniesieniu do Części II zamówienia: dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i będą odpowiedzialne za świadczenie usługi, posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum jednym ekspertem chiropterologiem. Za eksperta chiropterologa Zamawiający uzna osobę posiadającą doświadczenie w dziedzinie chiropterologii, tj. uczestnictwo w inwentaryzacjach, badaniach, planowaniu ochrony, monitoringu gatunków nietoperzy, bądź posiadanymi w swoim dorobku publikacjami z tej dziedziny. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów według zasady: spełnia / nie spełnia. Niespełnienie warunku, tzn. nie złożenie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie tego warunku skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia według zasady: spełnia / nie spełnia. Niespełnienie warunku, tzn. nie złożenie oświadczenia potwierdzającego spełnianie tego warunku skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dowodami, o których mowa w pkt III.4.1) są: poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert; oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Uwaga! Wykonawca, w miejsce poświadczeń, może przedłożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817), tj. dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały lub są wykonywane należycie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://opole.rdos.gov.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu ul. Obrońców Stalingradu 66 45-512 Opole.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2013 godzina 12:00, miejsce: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu ul. Obrońców Stalingradu 66 45-512 Opole pokój 4.31A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN. W przypadku podania wartości w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia na PLN zgodnie ze średnim kursem walut ogłoszonym przez NBP na dzień ogłoszenia postępowania. Zamówienie prowadzone jest w ramach realizacji projektu pn. Ochrona najcenniejszych muraw, torfowisk i zimowisk nietoperzy w opolskich obszarach Natura 2000 (umowa nr POIS.05.01.00-00-356/12-00) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach V osi priorytetowej (Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych) Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonaniu ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych w rezerwacie przyrody Ligota Dolna (działka nr 121/13 k.m. 1, obręb Ligota Dolna).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych w rezerwacie przyrody Ligota Dolna (działka nr 121/13 k.m. 1, obręb Ligota Dolna). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w formie opracowania pn. Ekspertyza technicznych uwarunkowań przeprowadzenia działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych w rezerwacie przyrody Ligota Dolna (działka nr 121/13 k.m. 1, obręb Ligota Dolna). Zamówienie obejmuje realizację następujących zadań: 1.wykonanie badań glebowych na działce nr 121/13: w granicach rezerwatu - min. 3 punkty poboru prób gleby oraz porównawczo w pozostałych częściach rezerwatu - 2 punkty poboru prób gleby (należy określić rodzaj podłoża, typ, podtyp i rodzaj gleby, odczyn, wilgotność, zawartość próchnicy), 2.sporządzenie części opisowej w formie opracowania, zawierającego następujące elementy: 1)ogólny opis rezerwatu - powierzchnia, rodzaj i typ rezerwatu, cel i przedmiot ochrony, stan zachowania przedmiotu ochrony, 2)przegląd literatury - sposoby wykonywania działań mających na celu odtworzenie muraw kserotermicznych na terenach przekształconych (zalesionych), 3)metodykę, wyniki i analizę badań glebowych (w tym opis przekształceń gleby wynikających z długoletniego utrzymywania drzewostanu na działce nr 121/13), 4)opis warunków świetlnych na działce 121/13 (ekspozycja, nachylenie), 5)charakterystykę roślinności rzeczywistej na działce nr 121/13, 6)techniczne uwarunkowania wykonania działań, mających na celu odtworzenie muraw na terenie działki nr 121/13, określające w szczególności: -metody usunięcia zadrzewienia w sposób nie powodujący zniszczenia roślinności muraw i ciepłolubnych okrajków oraz zachowania chronionych i rzadko występujących gatunków roślin (w tym przebieg szlaków zrywkowych i wskazanie miejsc składowania pozyskanego drewna), -sposób postępowania z karpinami po usuniętych drzewach, -sposób postępowania z wierzchnią warstwą gleby (igliwie), -metody odtwarzania roślinności muraw (aktywizowanie bazy nasiennej, wysiewanie nasion pochodzących z pozostałej części rezerwatu - z uwzględnieniem potrzeb związanych z odtwarzaniem muraw w południowej części rezerwatu), -sposoby ograniczania pojawu roślinności niepożądanej (ekspansywne gatunki światłolubne), -sposoby utrzymywania odtwarzających się muraw; 7)opis i ramy czasowe przewidywanych efektów ekologicznych, 3.sporządzenie części kartograficznej - załączniki kartograficzne (podkład topograficzny: ortofotomapa), przedstawiające: 1)lokalizację miejsc pobrania prób gleby, 2)przebieg szlaków zrywkowych i miejsc składowania pozyskanego drewna, 3)lokalizację zachowanych między zadrzewieniami płatów roślinności muraw lub ciepłolubnych okrajków (działka nr 121/13), 4)stanowiska chronionych i rzadko występujących gatunków roślin (działka nr 121/13). 4.Sporządzenie części fotograficznej obrazującej obecny stan zachowania działki nr 121/13. Zamówienie należy wykonać w terminie od daty podpisania umowy do dnia 30 września 2013 r. Przedmiot zamówienia należy wykonać w języku polskim. Opracowanie należy dostarczyć w wersji papierowej (wydruk - należy spiąć w sposób trwały oraz czytelnie opisać) - w dwóch egzemplarzach, oraz w wersji elektronicznej - w formie edytowalnego pliku tekstowego na płycie CD lub DVD w trwałym opakowaniu (indywidualnym standardowym pudełku), opisanym w sposób trwały na froncie opakowania oraz bezpośrednio na płycie, również w dwóch egzemplarzach. W treści opracowania (stopka strony tytułowej), oraz na płytach CD/DVD należy zamieścić zapis: Opracowano w ramach projektu Ochrona najcenniejszych muraw, torfowisk i zimowisk nietoperzy w opolskich obszarach Natura 2000 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach V osi priorytetowej (Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych) Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dokumenty końcowe wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia należy oznakować logotypami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, emblematem Unii Europejskiej, odwołaniem słownym do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, logotypem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Opolu, zgodnie z wzorcami i wymogami określonymi w zasadach promocji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich w ramach POIiŚ. Wykonawca nieodpłatnie dokona zmian i poprawek w przedmiocie zamówienia na etapie akceptacji przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego - zmiany i poprawki zostaną naniesione przez Wykonawcę w terminie do 7 dni od daty przekazania informacji o zmianach i poprawkach. Wykonawca nieodpłatnie usunie wady w przedmiocie zamówienia zauważone i zgłoszone przez Zamawiającego w terminie jednego roku od protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia - wady, omyłki i błędy zostaną usunięte przez Wykonawcę w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty przekazania informacji o wadach, omyłkach lub błędach. Informacje o wystąpieniu wad, omyłek i błędów przekazywane będą Wykonawcy w formie pisemnej. W przypadku wysłania pisma faksem fakt ten niezwłocznie potwierdzony zostanie poprzez wysyłanie oryginału pisma listownie. Powyższy sposób korespondencji dotyczy również Wykonawcy. Zamawiający niezwłocznie po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy: 1)szablony w formie cyfrowej zawierające wszystkie wymagane prawem oznaczenia graficzne (logo Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, emblemat Unii Europejskiej, odwołanie słowne do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, logo Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Opolu); 2)obowiązujące akty prawne oraz dokumentację przyrodniczą zgromadzone przez Zamawiającego dotyczące rezerwatu przyrody Ligota Dolna; 3)podkład rastrowy (ortofotomapa)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.71.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu poprawę warunków bytowania nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską (dz. ew. nr 1468 obręb Głuchołazy) i w sztolni nad Bystrym Potokiem (dz. ew. nr 606 obręb Jarnołtówek).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie ekspertyzy wskazującej techniczne uwarunkowania przeprowadzenia działań mających na celu poprawę warunków bytowania nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską (dz. ew. nr 1468 obręb Głuchołazy) i w sztolni nad Bystrym Potokiem (dz. ew. nr 606 obręb Jarnołtówek). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w formie opracowania pn. Ekspertyza technicznych uwarunkowań przeprowadzenia działań mających na celu poprawę warunków bytowania nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską (dz. ew. nr 1468 obręb Głuchołazy) i w sztolni nad Bystrym Potokiem (dz. ew. nr 606 obręb Jarnołtówek). Zamówienie obejmuje realizację następujących zadań: 1.oględziny sztolni nad Białą Głuchołaską oraz sztolni nad Bystrym Potokiem, 2.sporządzenie części opisowej, zawierającej następujące elementy: 1)przegląd literatury - stosowane w kraju sposoby zabezpieczania miejsc zimowania nietoperzy, 2)opis obecnego stanu zagospodarowania zimowisk nietoperzy w sztolni nad Białą Głuchołaską oraz w sztolni nad Bystrym Potokiem (w tym opis obecnych zabezpieczeń i ich skuteczności), 3)opis planowanych do zastosowania rozwiązań służących poprawie bytowania nietoperzy, zgodnych z założeniami przedstawionymi w dokumentacji do planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Góry Opawskie (w tym uwzględnienie w konstrukcji zabezpieczeń rozwiązań umożliwiających prowadzenie corocznego monitoringu zimowisk nietoperzy), 4)uwarunkowania przyrodnicze, mające wpływ na przeprowadzenie zaplanowanych działań oraz ich skuteczność (w szczególności termin i sposób wykonania prac), 5)określenie sposobu i terminu demontażu istniejących zabezpieczeń (dot. sztolni nad Bystrym Potokiem), 6)określenie sposobu i terminu wykonania planowanych prac, tj. - usunięcia namulisk z wnętrza sztolni, - wykonania muru zabezpieczającego otwór wejściowy w sztolni nad Białą Głuchołaską (z zapewnieniem odpływu wody), - zainstalowania bramek wlotowych z rur stalowych (w tym sposób zamocowania bramek, uwzględniający konieczność wykonania corocznego monitoringu zimowisk nietoperzy), 7)określenie sposobu zabezpieczenia i konserwacji muru i bramek wlotowych, 8)dokumentację projektową na potrzeby opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, składającą się z: a) planów, rysunków lub innych dokumentów umożliwiających jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót budowlanych podstawowych oraz uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonywania, b) przedmiaru robót. sporządzoną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 ze zm.), 9)specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowaną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 ze zm.), 10) kosztorys inwestorski stanowiący podstawę określenia wartości zamówienia na roboty budowlane sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz.1389). 3.sporządzenie dokumentacji fotograficznej, przedstawiającej obecny stan zachowania sztolni..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.71.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.