eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Prace remontowe w budynku zabytkowym, będącym siedzibą Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych w Warszawie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-18

Warszawa: Prace remontowe w budynku zabytkowym, będącym siedzibą Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych w Warszawie
Numer ogłoszenia: 163034 - 2012; data zamieszczenia: 18.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Polski Instytut Spraw Międzynarodowych , ul. Warecka 1a, 00-950 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5568000, faks 22 5568099.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pism.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace remontowe w budynku zabytkowym, będącym siedzibą Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych w Warszawie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia obejmuje remont pomieszczeń biurowych w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych przy ul. Wareckiej 1a w Warszawie, polegający na wykonaniu następującego zakresu robót: 1) wymianie istniejącej posadzki na dębowy parkiet finish układany w jodełkę w ilości ca 700m2, zgodnie z Dokumentacją Techniczną, na która składa się : a) Projekt Budowlany wymiany części drzwi oraz parkietów w Pałacu Jabłonowskich/Sanguszków w Warszawie, ul. Warecka 1A, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - wymiana części drzwi i parkietów w zabytkowym budynku Pałacu Jabłonowskich i Sanguszków w Warszawie, ul. Warecka 1A, stanowiąca Załącznik nr 2 do SIWZ, c) Przedmiar robót - wymiana podłóg w budynku PISM w Warszawie, ul. Warecka 1, stanowiący Załącznik nr 3 do SIWZ. 2) wymianie stolarki drzwiowej na nową, zgodnie z Dokumentacją Techniczną, na która składa się : a) Projekt Budowlany wymiany części drzwi oraz parkietów w Pałacu Jabłonowskich/Sanguszków w Warszawie, ul. Warecka 1A, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - wymiana części drzwi i parkietów w zabytkowym budynku Pałacu Jabłonowskich i Sanguszków w Warszawie, ul. Warecka 1A, stanowiąca Załącznik nr 2 do SIWZ, c) Przedmiar robót - wymiana drzwi wewnętrznych w budynku PISM w Warszawie, ul. Warecka 1, stanowiący Załącznik nr 4 do SIWZ. 3) wykonaniu robót malarskich pomieszczeń biurowych budynku PISM przy ul. Wareckiej 1 w Warszawie, zgodnie z Dokumentacją Techniczną, na która składa się : d) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - roboty remontowo-malarskie w zabytkowym budynku Pałacu Jabłonowskich i Sanguszków w Warszawie, ul. Warecka 1A, stanowiąca Załącznik nr 5 do SIWZ, e) Przedmiar robót - roboty malarskie w budynku PISM w Warszawie, ul. Warecka 1, stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ. 4) wszelkie roboty towarzyszące, uzupełniające, zamienne i ulegające zakryciu w zakresie powyższych prac remontowych,.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, iż dopuszcza możliwość zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1, pkt 6 Ustawy Pzp. Zamówienie uzupełniające może polegać, w szczególności, na wykonaniu robót budowlanych tego samego rodzaju co opisane w Dokumentacji Technicznej, załączonej do SIWZ.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.44.00.00 - Roboty malarskie i szklarskie 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.26.26.90 - Remont starych budynków 45.43.21.00 - Kładzenie i wykładanie podłóg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 14 000,00 złotych ( słownie : czternaście tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, na adres tj.: Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ul. Warecka 1 A 00-950 Warszawa nr 39 11 30 1017 0020 1235 5620 0001 Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć, jakiego przetargu wadium dotyczy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt 6 ust. 1 pkt 1 SIWZ Wykonawcy przedłożą oświadczenie z art. 22 Ustawy Pzp

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt 6 ust. 1 pkt 2 SIWZ Wykonawcy zobowiązani są wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonywali roboty budowlane związane z budową, remontem budynków zabytkowych o zakresie robót zbliżonym do przedmiotu niniejszego zamówienia i o wartości nie mniejszej niż 600 000 zł brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt 6 ust. 1 pkt 3 SIWZ Wykonawcy przedłożą oświadczenie z art. 22 Ustawy Pzp

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt 6 ust. 1 pkt 3 SIWZ Wykonawcy wykażą, że dysponują lub będą dysponować osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia, w tym jedną, posiadającą co najmniej dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy kierowaniu robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków oraz posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane ( Dz. U z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt 6 ust. 1 pkt 4 SIWZ Wykonawcy przedłożą: a) oświadczenie z art. 22 Ustawy Pzp, b) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę minimum 100 000 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu do składania ofert, c) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającą, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300 000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta zwiera wypełniony Formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ oraz niżej wymienione oświadczenia i dokumenty 1. pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony (w myśl art. 23 ust. 2 Ustawy Pzp) do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wyboru jako oferty najkorzystniejszej - oferty złożonej przez konsorcjum, Zamawiający przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, wymaga wniesienia zawartej pomiędzy podmiotami je tworzącymi, umowy konsorcjum regulującej zasady ich współpracy, w tym między innymi określającej 1) dane Wykonawców, 2) określenie celu gospodarczego, 3) określenie wzajemnych ról w realizacji powierzonego zamówienia, 4) określenie lidera, który pełnić będzie rolę pełnomocnika uprawnionego do wszystkich kontaktów w sprawie realizacji i rozliczenia robót powierzonych do wykonania w ramach zawartej Umowy o zamówienie publiczne, 5) zasadę odpowiedzialności solidarnej Wykonawców, wchodzących w skład konsorcjum w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, 2. pełnomocnictwo do podpisania oferty, w tym do podpisania wszystkich oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą. 3. dokument potwierdzający wniesienia wadium przetargowego, w sposób określony w pkt 10 SIWZ, 4. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ - Oświadczenie Wykonawcy. 5. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 9 do SIWZ - Oświadczenie Wykonawcy. 6. wykaz robót - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ. 7. wykaz osób - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 11 do SIWZ. 8. zaakceptowany przez Wykonawcę projekt umowy, stanowiący Załącznik nr 12 do SIWZ. 9. zaakceptowany harmonogram rzeczowo-finansowy, stanowiący Załącznik nr 13 do SIWZ, 10. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu do składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych - oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy Pzp, 11. aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędy Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert, 12. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub kasy Rolniczego ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert, 13. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-8 Ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert. 14. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9 Ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert. 15. jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zobowiązany jest przedstawić w ofercie przetargowej a) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. b) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy Pzp 16. zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia odpowiednio wiedzy i doświadczenia lub osób zdolnych do wykonania zamówienia, zgodnie z zapisem pkt 7 ust. 1 lit. d i e oraz pkt 7 ust. 7 niniejszej SIWZ. 17. Pozostałe oświadczenia i dokumenty składane na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wymagane postanowieniami pkt 7 SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień Umowy w sytuacji wystąpienia niezależnych od stron Umowy okoliczności lub działania siły wyższej powodującej konieczność wprowadzenia zmian do Umowy. W takim wypadku, Zamawiający i Wykonawca ustalają zakres zmian, które są niezbędne dla zapewnienia prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w aneksie do Umowy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do Umowy pod warunkiem, że nie będą one powodowały negatywnych skutków dla Zamawiającego, w następujących przypadkach: 1) dokładniejszego doprecyzowania zapisów Umowy, 2) uzasadnionej konieczności zmiany termin wykonania zamówienia, w przypadku: a) zaistnienia uzasadnionej konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, jeżeli czas niezbędny do ich wykonania, biorąc pod uwagę rodzaj i zakres tych robót, uniemożliwia dotrzymanie pierwotnego terminu wykonania przedmiotu Umowy, b) wystąpienia w sposób niezależny od stron Umowy, okoliczności spowodowanych działaniem nieprzewidzianej siły wyższej, c) konieczności wstrzymania prowadzonych robót, w związku z wystąpieniem zdarzeń, za które Zamawiający i Wykonawca nie ponoszą odpowiedzialności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pism.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ul. Warecka 1 00-950 Warszawa pokój nr 37.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.06.2012 godzina 10:00, miejsce: Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ul. Warecka 1 00-950 Warszawa sala konferencyjna I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.