eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieliczka › Dostawa w formie leasingu finansowego samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla potrzeb Gminy Wieliczka

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-05

Wieliczka: Dostawa w formie leasingu finansowego samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla potrzeb Gminy Wieliczka
Numer ogłoszenia: 161305 - 2015; data zamieszczenia: 05.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wieliczka , ul. Powstania Warszawskiego 1, 32-020 Wieliczka, woj. małopolskie, tel. 12 263 41 00, faks 12 278 68 60.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wieliczka.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa w formie leasingu finansowego samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla potrzeb Gminy Wieliczka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia jest leasing finansowy fabrycznie nowego samochodu, który w wersji podstawowej umożliwia przewóz na miejscach siedzących 17 - osób (łącznie z miejscem kierowcy), oraz przystosowanego do przewozu 2 osób niepełnosprawnych na dwóch wózkach inwalidzkich. W związku z powyższym samochód na bazie wersji podstawowej musi być wyposażony w: - system mocowania dwóch wózków inwalidzkich, przy czym dopuszcza się rozwiązanie polegające na szybkim demontażu dwóch ostatnich rzędów siedzeń w celu zamontowania najazdów i wprowadzenia dwóch wózków inwalidzkich), lub w: - system mocowania dwóch wózków inwalidzkich, w wolnej przestrzeni za miejscami siedzącymi (w ilości 17 miejsc wraz z miejscem dla kierowcy) wraz z zamontowanymi najazdami dla wprowadzenia dwóch wózków inwalidzkich). Ponadto samochód winien być wyposażony w: - podłogę antypoślizgową, - wyciszone nadwozie, - poręcze ułatwiające wsiadanie, - oznakowanie zgodne z przepisami ruchu drogowego o przewozie osób niepełnosprawnych mocowane na magnesach. Podstawowe dane techniczne zamawianego samochodu - wymagania minimalne stawiane przez Zamawiającego co do wyposażenia pojazdu: - kolor srebrny metalizowany, - pojazd fabrycznie nowy, - rok produkcji 2015, przy czym dopuszcza się również rok produkcji 2014, - silnik wysokoprężny o mocy - min. 150 KM max. 190 KM, - napęd przedni, - długość min. 6,150 m max.7,000 m, - szerokość z rozłożonymi lusterkami min. 2,050 m max. 2,500 m, - wysokość całkowita min. 2,400 m max. 2,750 m, - rozstaw osi min. 4,300 m max. 4,350 m, - liczba miejsc siedzących 17 (16 pasażerów + 1 kierowca), - liczba drzwi - 4 w tym: tylne drzwi otwierane pod kątem 180 stopni, a boczne środkowe rozsuwane z prawej strony, - stopień bocznych środkowych drzwi - automatycznie wysuwany umożliwiający wejście do pojazdu - silnik wysokoprężny spełniający normę emisji spalin EURO - 5, - klimatyzacja dwustrefowa, - lusterka podgrzewane i sterowane elektrycznie, - skrzynia biegów manualna 6 biegowa, - system kontroli trakcji: ABS, EBD, ESP, - centralny zamek sterowany z kluczyka, - szyby w przednich drzwiach sterowane elektrycznie, - ogrzewanie: rozprowadzenie ciepłego powietrza po pojeździe, dodatkowe ogrzewanie postojowe, - półki górne nad siedzeniami w części środkowej pojazdu, - koło zapasowe pełnowymiarowe, - komplet kół zimowych (felgi + opony), - poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, - pasy bezpieczeństwa przednie trzypunktowe, pirotechniczne napinacze przednich, a w przestrzeni pasażerskiej trzypunktowe, - ogranicznik prędkości elektroniczny do 100 km/h, - rejestrator czasu pracy kierowcy i prędkości (tachograf), - czujnik parkowania, - uchwyty ułatwiające wsiadanie, - światła przeciwmgielne, - radio (co najmniej 4 głośniki), - nawigacja w języku polskim, - oświetlenie środkowe pojazdu, - fotele klasy turystycznej z zagłówkami, - fotel kierowcy komfortowy z regulacją wysokości i podłokietnikiem, - przegroda za fotelem kierowcy, - szyba czołowa z filtrem, - nadwozie przeszklone, - halogeny przeciwmgielne, - chlapacze kół przednich i tylnych, - immobilizer, - system zabezpieczeń antywłamaniowych, - zabezpieczenie drzwi przed otwieraniem przez dzieci, - układ kierowniczy ze wspomaganiem, - podnośnik, gaśnica i trójkąt ostrzegawczy, apteczka, - koła przednie i tylne pojedyncze. Zamawiający wymaga, aby oferowany pojazd spełniał następujące wymagania: - wielkość emisji dwutlenku węgla nie większa niż 260 g/km. Wielkość emisji dwutlenku węgla wyrażona w (g/km) w cyklu łączonym (wartość uśredniona) podana przez Wykonawcę w szczegółowym opisie technicznym oferowanego pojazdu, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych. - wielkość emisji zanieczyszczeń: tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów nie większa niż dopuszczona normą emisji spalin EURO 5. II.1. Finansujący zobowiązany jest wydać razem z przedmiotem leasingu odpis umowy ze zbywcą oraz odpisy innych posiadanych dokumentów tej umowy w szczególności odpisu dokumentu gwarancyjnego co do jakości przedmiotu leasingu otrzymanego od zbywcy lub producenta, przy czym gwarancja musi obejmować co najmniej : a) gwarancję mechaniczną na okres minimum 24 miesięcy bez limitu kilometrów licząc od dnia podpisania protokołu przekazania/odbioru przedmiotu leasingu; b) gwarancję na perforację nadwozia na okres 72 miesiące licząc od dnia podpisania protokołu przekazania/odbioru przedmiotu leasingu; c) gwarancję na assistance na 12 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu przekazania/odbioru przedmiotu leasingu; d) gwarancję na powłokę lakierniczą na 24 miesiące licząc od dnia podpisania protokołu przekazania/odbioru przedmiotu leasingu. e) Instrukcję obsługi samochodu w języku polskim f) Wyciąg ze świadectwa homologacji g) Książkę pojazdu lub kartę pojazdu h) Książkę gwarancyjną lub Kartę gwarancyjną i) Świadectwo homologacji dla pojazdu kompletnego z zapisem, że pojazd posiada silnik spełniający normy emisji spalin zgodnie z dyrektywami UE j) zasady świadczenia usług gwarancyjnych oraz ich zakres k) wykaz punktów serwisowych l) zgodę na umieszczenie na samochodzie logo Zamawiającego bez utraty z tego tytułu gwarancji na powłokę lakierniczą. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wraz z pojazdem kompletną dokumentację umożliwiającą niezwłoczne zarejestrowanie pojazdu przez Zamawiającego. 2. Wraz z wydaniem przedmiotu leasingu Finansujący zobowiązany jest do przekazania Korzystającemu dokumentu otrzymanego od zbywcy, który gwarantuje serwis gwarancyjny w odległości nie większej niż 50 km od siedziby Zamawiającego Wykonawca dostarcza pojazd do Zamawiającego na własny koszt. III. Wymagania dotyczące leasingu a/ leasing rozliczany w złotych polskich b/ raty opłat leasingowych miesięcznych, płatne od 20 dnia do końca każdego miesiąca, c/ Należny podatek VAT 23 % oraz pierwsza rata opłaty leasingowej płatna przez Zamawiającego do końca grudnia 2015 r. (termin może ulec zmianie) d/ okres leasingu 48 miesięcy, e/ suma 48 rat opłat leasingowych samochodu oraz należny podatek VAT stanowi cenę brutto oferty f/ Zamawiający nie przewiduje żadnych dodatkowych kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia g/ Po upływie czasu trwania umowy na Korzystającego przenoszona jest własność przedmiotu leasingu bez dodatkowych opłat, pod warunkiem niezalegania przez Korzystającego z zapłatą jakiejkolwiek opłaty leasingowej oraz bez składania jakichkolwiek pisemnych oświadczeń. IV. Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do umowy leasingu: 1/ Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru ubezpieczyciela, ponieważ sam będzie ponosił koszty ubezpieczenia oraz opłaty rejestracyjnej przedmiotu leasingu. 2/ Kary umowne za przekroczenie terminu dostawy - 0,5 % wartości umowy za każdy dzień zwłoki 3/ wybrany wykonawca przekaże Zamawiającemu przedmiot leasingu w ciągu 15 dni licząc od daty zawarcia umowy leasingu 4/ Samochód musi być nowy, sprawny technicznie, gotowy do eksploatacji i wolny od wad prawnych 5/ Przed podpisaniem protokołu przekazania Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia oględzin zaoferowanego przez Wykonawcę pojazdu w trakcie którego sprawdzony zostanie m.in. stan techniczny, sprawność oraz stan formalno - prawny. W przypadku gdy w trakcie oględzin Zamawiający stwierdzi rozbieżności pomiędzy treścią oferty, a zaoferowanym przedmiotem zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zakupu w terminie do 14 dni od stwierdzenia rozbieżności. 6/ Dostawa/przekazanie przedmiotu leasingu zostanie potwierdzone protokołem przekazania / odbioru 7/ Zamawiający nie przewiduje żadnych dodatkowych kosztów związanych z dostawą przedmiotu zamówienia 8/ po zapłaceniu przez zamawiającego ostatniej raty opłaty leasingu, przedmiot leasingu przechodzi na własność Zamawiającego bez składania jakichkolwiek pisemnych oświadczeń. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34114000-9 pojazdy specjalne 34114400-3 minibusy 66.11.40.00-2 Usługi leasingu finansowego.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.11.40.00-9, 34.11.44.00-3, 66.11.40.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 15.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). Wadium musi być wniesione do dnia 13.11.2015 r. do godz. 10:50 2.Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) w gwarancjach bankowych 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Małopolski Bank Spółdzielczy w Wieliczce nr 79 8619 0006 0010 0200 4705 0007 Za termin wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale w Wydziale Rachunkowości Budżetowej UMiG w Wieliczce, ul. Limanowskiego 32, pok. nr 2 w godz. 8:00 - 16:00 lub w oryginale dołączyć do oferty. Do oferty zaleca się dołączyć kopię polecenia przelewu, a w przypadku innej formy wadium, jeżeli nie zostanie złożone w oryginale w Wydziale Rachunkowości Budżetowej, należy przedłożyć oryginał wadium w ofercie, ale nie zaleca się łączyć trwale z pozostałymi dokumentami. 4.Zwrot wadium: 4.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem wykonawców, o których mowa w Art. 46 ust. 4a uPzp. 4.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli: 5.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w Art. 26 ust. 3 uPzp z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 4.1. Jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 7. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Wypełniony szczegółowy opis technicznego oferowanego pojazdu - sporządzony według formularza stanowiącego Zał. nr 6 do SIWZ

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony Formularz oferty - sporządzony według formularza stanowiącego Zał. nr 1 do SIWZ. 2. Wskazanie tej części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy - sporządzone według formularza stanowiącego Zał. nr 5 do SIWZ, Niezłożenie załącznika nr 5 do oferty jest rozumiane przez zamawiającego, że Wykonawca nie zamierza powierzyć żadnej części zamówienia podwykonawcy. 3. Dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Zużycie energii - 2

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku (art. 144 ust. 1 uPzp): 19.1 zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy; 19.2 prośby Wykonawcy o udział lub zmianę podwykonawców na podwykonawców o kwalifikacjach nie niższych niż podwykonawcy zastępowani; 19.3 zmiany terminu wykonywania umowy wynikającą z przedłużającego się wykonawstwa z powodu zdefiniowanej siły wyższej tj zdarzenia o charakterze zewnętrznym niezawinionym i niezależnym oraz takim któremu nie można było zapobiec zarówno po stronie Wykonawcy albo Zamawiającego; 19.4 zmianę terminu wykonywania umowy wynikającą z przedłużających się procedur związanych z zamówieniami publicznymi lub procedur administracyjnych 19.5 wszelkich zmian wynikających z konieczności dostosowania warunków już zawartej umowy do nowych uregulowań prawnych; 19.6 zmiany parametrów przedmiotu umowy na wyższe (korzystniejsze dla zamawiającego) w cenie pojazdu z oferty, 19.7 zmian osób odpowiedzialnych za wykonanie przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wieliczka.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UMiG Wieliczka, Wydział Zamówień Publicznych, 32-020 Wieliczka, ul. Sienkiewicza 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.11.2015 godzina 10:50, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Wieliczka 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1 - sekretariat Burmistrza.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art.26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w pkt. 5.1 SIWZ w zakresie art. 22 ust. 1 uPzp, może być spełniony łącznie przez tych Wykonawców, natomiast w zakresie art. 24 ust.1 uPzp każdy z członków konsorcjum lub spółki cywilnej nie może podlegać wykluczeniu na jego podstawie. 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ przy zastosowaniu formuły: złożył dokumenty potwierdzające spełnianie warunków/ nie złożył dokumentów potwierdzających spełniania warunków. 4. Uwaga. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono w nin. SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ogłoszenia nie został opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przez dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich - tabela A http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx 5. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b uPzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku wykonawców, każdy ze wspólników musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie III.4.2., oraz listę/informację o której mowa w pkt III.4.4 Pozostałe dokumenty będą traktowane wspólnie. wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem notarialnie do reprezentowania wykonawców wspólnie występujących w postępowaniu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.