eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Końskowola › dostaw sprzętu dydaktycznego, urządzeń i artykułów biurowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-09-07

Końskowola: dostaw sprzętu dydaktycznego, urządzeń i artykułów biurowych
Numer ogłoszenia: 160241 - 2007; data zamieszczenia: 07.09.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego, ul. Pożowska 8, 24-130 Końskowola, woj. lubelskie, tel. 081 8816285, fax 081 8816663.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodr.konskowola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostaw sprzętu dydaktycznego, urządzeń i artykułów biurowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: dostawa sprzętu dydaktycznego, urządzeń i artykułów biurowych; spinacze, pinezki, bindownice, długopisy, segregatory, tusze i tonery, mazaki, tablice, teczki itp w asortymencie i ilościach okreslonych w SIWZ dostepnym na stronie www.wodr.konskowola.pl

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 21.21.11.20 - Segregatory, pudełka na listy, pudełka do przechowywania i podobne wyroby Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.95.00 - Segregatory, pudełka na listy, pudełka do przechowywania i podobne wyroby Oryginalny kod CPV: 30.19.21.21 - Długopisy kulkowe Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.21.21 - Długopisy kulkowe Oryginalny kod CPV: 30.19.21.25 - Pisaki Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.21.25 - Pisaki Oryginalny kod CPV: 22.85.10.00 - Skoroszyty Kod CPV wg słownika 2008: 22.85.10.00 - Skoroszyty Oryginalny kod CPV: 25.24.71.20 - Spinacze do papieru Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.72.20 - Spinacze do papieru Oryginalny kod CPV: 28.52.22.00 - Drobny sprzęt biurowy Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.70.00 - Drobny sprzęt biurowy Oryginalny kod CPV: 28.41.44.00 - Pinezki kreślarskie Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.71.30 - Pinezki kreślarskie Oryginalny kod CPV: 31.52.32.00 - Trwałe znaki informacyjne Kod CPV wg słownika 2008: 31.52.32.00 - Trwałe znaki informacyjne Oryginalny kod CPV: 36.62.00.00 - Tabliczki lub tablice szkolne do pisania lub kreślenia Kod CPV wg słownika 2008: 39.29.20.00 - Tabliczki szkolne lub tablice z powierzchniami do pisania lub rysowania lub przybory Oryginalny kod CPV: 30.12.34.00 - Składarki Kod CPV wg słownika 2008: 30.12.34.00 - Składarki Oryginalny kod CPV: 22.81.60.00 - Notesy Kod CPV wg słownika 2008: 22.81.60.00 - Bloki papierowe Oryginalny kod CPV: 30.19.21.12 - Głowice barwiące do maszyn drukujących Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.21.12 - Głowice barwiące do maszyn drukujących Oryginalny kod CPV: 21.23.23.00 - Koperty Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.92.30 - Koperty Oryginalny kod CPV: 21.23.41.00 - Papier samoprzylepny Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.94.10 - Papier samoprzylepny .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 7.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: nie wymagane.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał niżej określone warunki. Warunki O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla potwierdzenia spełnienia warunków określonych w pkt 6.1. SIWZ, Wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty: Oświadczenie o spełnieniu warunków: określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 3 do SIWZ określonych w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 4 do SIWZ Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej. Powyższy dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert oraz aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 7.1.2 SIWZ składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto wobec niego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się ww dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. 7.1.1.1, 7.1.1.2 oraz 7.1.2 SIWZ winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę; Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Wykonawcę - Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę ustawionego jako Pełnomocnika i przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej Wykonawcy. Dokument pełnomocnictwa musi zostać złożony jako część oferty, musi być w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub notariusza. 8. Opis sposobu przygotowania ofert. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Oferta winna zawierać wypełniony formularz Oferta (zgodny w treści z wzorem przedstawionym w SIWZ, zał nr 1) oraz niżej wymienione dokumenty: Formularz specyfikacji cenowej (załącznik nr 2 do SIWZ), oświadczenia (zał. nr 3 i 4) Oświadczenia i dokumenty wymagane dla potwierdzenia warunków wymienione w pkt 7 SIWZ. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca(e) ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to musi ono w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Zamawiający uznaje, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje także dokonywanie czynności wymienionych w pkt 8.9 SIWZ Dokument pełnomocnictwa musi zostać złożony jako część oferty, musi być w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub notariusza. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa, Zamawiający zastrzega sobie prawo zażądania do wglądu oryginału. Dokumenty składające się na ofertę - inne niż pełnomocnictwa - mogą być złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub notariusza. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa, Zamawiający zastrzega sobie prawo zażądania do wglądu oryginału Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. W treści oferty winna być umieszczona informacja o ilości stron. W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane: Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Końskowoli, ul. Pożowska 8, 24-130 Końskowola oraz opisane: Oferta na dostawę sprzętu dydaktycznego, urządzeń i artykułów biurowych dla LODR w Końskowoli, zadanie nr- ZP.383-20/07/LODR. Nie otwierać przed dniem 14.09.2007, godz. 10:00 Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub ją wycofać. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty winny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty winno być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie winno zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazem, odpowiednio: ZMIANA lub WYCOFANIE

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wodr.konskowola.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Końskowoli, 24-130 Końskowola, ul. Pożowska 8, woj. lubelskie, pow. puławski SEKRETARIAT.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.09.2007 godzina 10:00, miejsce: Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Końskowoli, 24-130 Końskowola, ul. Pożowska 8, woj. lubelskie, pow. puławski SEKRETARIAT.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane w związku z realizacją przez LODR w Końskowoli programów: Spełnienie standardów w dziedzinie ochrony środowiska, zwierząt i konsumenta a uzyskanie dopłat bezpośrednich Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i Modernizacja Sektora Żywnościowego oraz Rozwój Obszarów Wiejskich 2004 - 2006 w zakresie działania 1.3 Szkolenia Zorganizowane i przeprowadzone przez Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Końskowoli w konsorcjum z Lubelską Izbą Rolniczą Działanie nr 8 PROW 2004-2006 - Pomoc Techniczna Tytuł projektu - Utworzenie sprawnego i skutecznego systemu informacji i promocji PROW 2007-2013 w województwie lubelskim w oparciu o regionalne ośrodki i powiatowe punkty informacyjno - promocyjne Zasady ekologicznego prowadzenia upraw i chowu zwierząt Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i Modernizacja Sektora Żywnościowego oraz Rozwój Obszarów Wiejskich 2004 - 2006 w zakresie działania 1.3 Szkolenia Zorganizowane i przeprowadzone przez Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Końskowoli w konsorcjum z Lubelską Izbą Rolniczą

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Długopis plastikowy, w kolorze białym z plastiku, wkład niebieski. Nadruk w jednym kolorze na klipsie lub korpusie następujący: szt. 10600 Długopis plastikowy, w kolorze białym z plastiku, wkład niebieski. Nadruk w jednym kolorze na klipsie lub korpusie następujący: szt. 4962 Komplet mazaków kolorowych, wodoodpornych w kolorach o intensywnej barwie. W komplecie 4 mazaki w kolorach żółty, zielony, różowy i pomarańczowy. komplety 120 Teczka z rączką A4 wykonana z twardej tektury oklejonej na zewnątrz kolorową folią (ciemnozieloną), szerokość grzbietu 40 mm, z uchwytem z następującym nadrukiem: Szt. 10100 Teczka z rączką A4 wykonana z trwałej tektury oklejonej na zewnątrz kolorową folią (ciemnozieloną),, szerokość grzbietu 40 mm, z uchwytem z następującym nadrukiem: Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa Instytucja Wdrażająca Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego Lubelska Izba Rolnicza Szt. 4962 Spinacze metalowe srebrne 28mm Opak. 104 Spinacze met. srebrne 50 mm Opak. 104 Spinacze krzyżowe Opak. 208 Spinacze w pudełku magnetycznym Szt. 104 Klipsy biurowe czarne 15mm Opak. 208 Klipsy biurowe czarne 25 mm Opak. 208 Klipsy biurowe czarne 32mm Opak. 104 Klipsy biurowe czarne 51 mm Opak. 104 Pinezki metalowe kolorowe 10mm Opak. 600 Grzbiety różne kolory: 12 mm (1 opak.), 16 mm (3 opak), 32 mm(2 op.), 25 mm (2 opak), 51 mm (2 opak) Szt. 700.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.21.20-8, 30.19.21.25-3, 21.21.11.20-2, 28.52.20.00-7.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Tablica informacyjna w ramie aluminiowej przystosowanej do szybkiego montażu z wypełnieniem z tworzywa sztucznego lub metalu szlachetnego z zabezpieczeniem UV. Wymiary: 1 m X 1.5 m. Układ liter na tablicach znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ. 26 sztuk.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.52.32.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Tablica suchościeralna do wszelkiego rodzaju prezentacji z użyciem pisaków. Tablica wyposażona w funkcjonalną półkę na markery na całej długości tablicy. Tablica ma posiadać trójnóg teleskopowy, nakładki na nogach gwarantujący stabilność i łatwość ustawienia tablicy w róznych miejscach. Wymiar tablicy 71x104. 4 sztuki Ekran przenośny na statywie (trójnogu). Powierzchnia projekcyjna w kasecie stalowej w kolorze czarnym. Wyposażony w korektor trapezu, rozmiar 240x240 cm, format 1:1, powierzchnia typu Matt White. 4 sztuki.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 36.62.00.00-3, 33.45.34.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Bindownica elektryczna 30 sztuk.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.34.00-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie 5.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Segregatory A4 z mechanizmem Szt. 400 Teczka wiązana A4 Szt. 300 Teczka z gumką A4 Szt. 400 Spinacze biurowe 28mm 30 Opak. 30 Spinacze biurowe 33mm Opak. 40 Spinacze biurowe 50mm Opak. 40 Zszywki 23/8 Opak. 100 Zszywki 24/6 Opak. 50 Zszywki 26/6 Opak. 50 Koszulki foliowe zwykłe A4 Szt. 2000 Koszulki foliowe groszek A4 Szt. 1000 Koszulki foliowe A5 Szt. 1000 Długopisy czarnopiszące Szt. 200 Długopisy czerwonopiszące Szt. 200 Długopisy niebieskopiszące Szt. 200 Kartki samoprzylepne Opak. 10 Cienkopisy czarnopiszące Szt. 10 Cienkopisy czerwonopiszące Szt. 10 Koperty A4 Szt. 4000 Rolka do faksu KX - FA 57 Szt. 2 Toner do kopiarki Toshiba e STUDIO 165 Szt. 10.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 21.23.23.00-1, 25.24.71.20-1, 28.52.22.00-9, 30.19.21.20-8, 30.19.21.12-9, 21.23.20.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.