eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Września › Przetarg nieograniczony na prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na obszarze miasta Września.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-01-10

Września: Przetarg nieograniczony na prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na obszarze miasta Września.
Numer ogłoszenia: 15866 - 2013; data zamieszczenia: 10.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Fryderyka Chopina 10, 62-300 Września, woj. wielkopolskie, tel. 061 6402051, 6404457, faks 061 6402051.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wrzesnia.powiat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na obszarze miasta Września..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na obszarze miasta Września 1. Wstęp 1.1. Przedmiot Przedmiotem niniejszego opracowania są wymagania dotyczące wykonania i odbioru prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na obszarze miasta Września. Przedmiot zamówienia przedstawiono w następujących załącznikach: a) załącznik nr 1 (zwalczanie śliskości), b) załącznik nr 2 (odśnieżanie), c) załącznik nr 3 (graficzne przedstawienie sieci dróg z zaznaczeniem standardów zimowego utrzymania dróg) Powyższe załączniki znajdują się w SIWZ- opis przedmiotu zamówienia. 1.2. Zakres stosowania Opis przedmiotu zamówienia jest stosowany, jako dokument przetargowy i kontraktowy przy zlecaniu zimowego utrzymania dróg. 1.3. Zakres prac Ustalenia zawarte w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia dotyczą zasad prowadzenia prac i obejmują w szczególności: zwalczanie śliskości w miejscach wyznaczonych i odśnieżanie. Szczegółowy zakres robót przedstawiono na załącznikach omówionych w ppkt. 1.1 oraz w pkt. 5. 2. Materiały 2.1. Ustala się zwalczanie śliskości przy użyciu solanki w postaci stałej lub zwilżonej. Dopuszcza się stosowanie innych materiałów niż wyżej wymienione, tylko na polecenie zamawiającego. 2.2. Zużycie materiału zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 roku w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. nr 230 poz. 1960) wynosi: środki chemiczne w postaci stałej do 0,00003 tony m2 środki chemiczne w postaci zwilżonej do 0,00016 m3 m2 2.3. Wykonawca we własnych zakresie zakupi, przygotuje i przechowa materiał do zwalczania śliskości. 2.4. Kosztu materiału nie należy uwzględniać w cenie jednostkowej pracy sprzętu. 3. Sprzęt oraz personel 3.1. Ustala się zalecany sprzęt do prowadzenia zimowego utrzymania dróg: a) Zwalczanie śliskości Przy zwalczaniu śliskości na drogach można stosować solarki na nośnikach samochodowych i ciągnikowych. Ładowność solarek minimum 3 m3. Nośniki wykorzystane przy solarkach powinny poruszać się po drogach z prędkością zapewniającą dawkowanie środków chemicznych do zwalczania śliskości w ilości zgodnej z pkt. 2.2. Wykonawca, w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadania, zobowiązany jest dysponować co najmniej 1 solarką. b) Odśnieżanie Do odśnieżania dróg w zależności od wykorzystywanego nośnika (samochody ciężarowe lub ciągniki) stosować pługi: lekkie (pojazdy z napędem na jedną oś o nośności do 6 t), średnie (pojazdy z napędem na 2 lub 3 osie o nośności 3 - 6 t), ciężkie (pojazdy o nośności powyżej 8 t). Nośniki wykorzystane przy pługach powinny poruszać się po drogach z prędkością zapewniającą najlepszą efektywność pracy. Do odśnieżania dróg przy szczególnie dużych opadach śniegu lub w przypadku zawiewania dróg należy zabezpieczyć i stosować sprzęt ciężki, czyli maszyny drogowe oraz ogólnobudowlane takie jak: równiarki, spycharki, spycharko - ładowarki ciągniki gąsienicowe itp. Wykonawca, w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadania, zobowiązany jest dysponować co najmniej 1 pługiem i 1 sprzętem ciężkim. 3.2. Sprzęt pracujący przy zimowym utrzymaniu dróg winien być sprawny technicznie, wyposażony w urządzenia rejestrujące ilość pracy zgodnie z aktualnymi wymogami prawa oraz wyposażony w osprzęt elektryczny, a także w lampy ostrzegawcze, jeżeli takie wymagane są przepisami prawa. 4. Transport - nie dotyczy. 5. Wykonanie robót 5.1. Wykonawca zobowiązany jest: a) przygotować sprzęt do zwalczania śliskości i odśnieżania, b) zgromadzić zapas materiału w ilości 11 m3, wystarczającej na dwukrotne posypanie. 5.2. W ramach zimowego utrzymania dróg wykonawca zobowiązany jest do: a) obserwacji zjawisk pogodowych oraz kontroli stanu dróg, b) uzgadniania wszelkich działań z zamawiającym; w przypadku podjęcia działań bez zgody zamawiającego, wykonawca nie może żądać wynagrodzenia, c) składania zamawiającemu meldunków o stanie dróg oraz wykonywanych działaniach, d) prowadzenia dokumentacji: dziennik pracy sprzętu i karty pracy sprzętu (na wzorach dostarczonych przez zamawiającego). Dziennik pracy sprzętu podlega zwrotowi do zamawiającego po zakończeniu sezonu zimowego, e) wykonywania poleceń przedstawiciela zamawiającego, f) używania materiałów do zwalczania śliskości zgodnie z warunkami zawartymi w pkt. 2. 5.3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wobec osób trzecich, powstałe w wyniku wykonywania czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. 5.4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wobec osób trzecich, w związku z wykonaniem prac niezgodnie ze standardami zimowego utrzymania dróg. 5.5. Szczegółowy opis robót. a) Zestawienie ilości robót zimowego utrzymania dróg powiatowych dla jednokrotnego wykonania zadania: Zadanie odśnieżanie Zwalczanie śliskości (standardy) I II III km km zużycie materiału km zużycie materiału km zużycie materiału obszar miasta Września 5,379 5,379 5,46 m3 0,000 0,00 m3 0,000 0,00 m3 b) Zestawienie ilości zakładanych działań Lp. Zadanie Przewidywana liczba działań Odśnieżanie (ilość działań) Zwalczanie śliskości (ilość działań) Sprzęt ciężki (godz.) 1 2 3 4 5 1. obszar miasta Września 10 20 10 c) Standardy zimowego utrzymania dróg powiatowych: Standard Opis standardu I Zwalczanie śliskości wykonywane jest przy użyciu soli, solanki lub mieszaniny soli (15%) i piasku (85%) na całych długościach dróg. Odśnieżanie wykonywane jest na całych długościach dróg - drogi odśnieżane są na całej szerokości jezdni, a w przypadkach silnego zawiewania i tworzenia się zasp odśnieżany jest jeden pas ruchu. Czas rozpoczęcia działań nie może być dłuższy niż 1 godzina po ustaniu zjawisk atmosferycznych. Dopuszcza się występowanie śniegu zajeżdżonego i języków śnieżnych. 6. Kontrola prac 6.1. Kontrola prac dokonywana będzie w zakresie: a) wizualnej oceny stanu dróg, b) zgodności z zakresem robót, c) zgodności ze zgłoszeniem rozpoczęcia i zakończenia działań zimowego utrzymania dróg, d) zgodności wykonanej pracy z dziennikiem pracy sprzętu i kartami pracy sprzętu. 7. Obmiar prac 7.1. Jednostkami obmiarowymi są: a) w zakresie zwalczania śliskości: 1 km jazdy solarki po całej długości drogi powiatowej, na której wyznaczono miejsca do posypywania (bez dojazdów i przejazdów powrotnych) łącznie z kosztem materiału tj. solanki), b) w zakresie odśnieżania 1 km odśnieżenia jezdni drogi powiatowej na całej jej szerokości i długości (bez dojazdów i przejazdów powrotnych drogami innymi), 1 godz. pracy sprzętu ciężkiego przy usuwaniu śniegu, powstałego na zawiewanych odcinkach dróg (bez dojazdów i przejazdów powrotnych). 8. Odbiór prac 8.1. Odbiory prac wykonują pracownicy Referatu Dróg Powiatowych po dokonaniu kontroli w zakresie zgodności z pkt. 6 i po potwierdzeniu podpisem na karcie pracy sprzętu. 9. Termin wykonania zamówienia Termin wykonania zamówienia ustala się od daty podpisania umowy do 15 kwietnia 2013 roku lub do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację niniejszego zadania. 10. Podstawa płatności 10.1. Podstawą płatności jest zbiorcze zestawienie ilości wykonanych i odebranych prac wraz z załączonymi kartami pracy sprzętu. 10.2. Faktury winny być wystawiane w okresach miesięcznych. Zapłata za wykonane usługi nastąpi w terminie 30 dni daty otrzymania faktury wraz z załączonym zbiorczym zestawieniem ilości wykonanych prac oraz kartami pracy sprzętu..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych w wysokości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.04.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten wykonawca spełni składając oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie przez Wykonawcę spełniony, gdy wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi o wartości 19 000,00zł określone w opisie Przedmiotu zamówienia oraz załączy dokumenty potwierdzające że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten wykonawca spełni gdy wykaże, że dysponuje sprzętem do wykonania przedmiotu zamówienia (tj. 1 solarką, 1 pługiem, 1 sprzętem ciężkim) z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten wykonawca spełni składając oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w sytuacji: - zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia po 15 kwietnia 2013 roku zjawisk atmosferycznych typowych dla okresu zimowego, - toczącego się postępowania odwoławczego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrzesnia.powiat.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.wrzesnia.powiat.pl, Starostwo Powiatowe we Wrzesni, ul. Chopina 10, 62-300 Wrzesnia.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.01.2013 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe we Wrześni, ul. Chopina 10 , 62 - 300 Września, pok.11a (kancelaria).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.