eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Usługa wykonania druków promocyjnych i informacyjnych Powiatu Poznańskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-15

Poznań: Usługa wykonania druków promocyjnych i informacyjnych Powiatu Poznańskiego
Numer ogłoszenia: 156424 - 2012; data zamieszczenia: 15.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Poznaniu , ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8410500, faks 061 8480556.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa wykonania druków promocyjnych i informacyjnych Powiatu Poznańskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wykonania druków promocyjnych i informacyjnych z podziałem na następujące części: Część 1.) 1000 sztuk albumu Dwory i pałace powiatu poznańskiego. Część 2.) 33 sztuki czeków okolicznościowych, 150 sztuk zaproszeń - Powiatowe Kolędowanie, 1 sztuka - wielkoformatowy druk okolicznościowy. Część 3.) 500 sztuk kalendarza promocyjnego ściennego na rok 2013. Część 4.) 25.000 sztuk broszur Paszport Podróżników. Część 5.) 500 sztuk plakatów Naturalnie dookoła Poznania. Część 6.) 8.000 sztuk ulotek informacyjnych Śladami Podróżników dookoła Poznania, 8.000 sztuk ulotek informacyjnych Park Orientacji przestrzennej, 50.000 sztuk ulotek informacyjnych Naturalnie dookoła Poznania. Część 7.) 2.000 sztuk broszury Vademecum turysty - cz 1 Szlaki turystyczne, 2.000 sztuk broszury Vademecum turysty - cz 2 Baza noclegowo-gastronomiczna, 2.000 sztuk plastikowych obwolut. Część 8.) 1.250 sztuk Leksykonów Turystyczno-Krajoznawczego Powiatu Poznańskiego. Część 9.) 5.000 sztuk ulotek informacyjnych Park Orientacji przestrzennej - tekst tłoczony alfabetem Braillea.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia przedmiotowego warunku, w zakresie każdej części, zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia-nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia przedmiotowego warunku, w zakresie każdej części, zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty, na zasadzie spełnia-nie spełnia. w zakresie części I: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia obejmujących swym zakresem przygotowanie do druku oraz wydruk wielostronicowej publikacji zawierającej ilustracje; w zakresie części II: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług z czego: minimum 1 usługi dotyczącej wydruku zaproszeń i minimum 1 usługi obejmującej swym zakresem wykonanie druku wielkoformatowego podklejanego na kappie; w zakresie części III: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia obejmujących swym zakresem wydruk kalendarza ściennego; w zakresie części IV: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia obejmujących swym zakresem wydruk folderu lub broszury lub ulotki; w zakresie części V: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia obejmujących swym zakresem wydruk plakatu lub folderu lub broszury lub ulotki; w zakresie części VI: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia obejmujących swym zakresem wydruk folderu lub broszury lub ulotki; w zakresie części VII: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, obejmujących swym zakresem wydruk folderu lub broszury lub ulotki; w zakresie części VIII: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, obejmujących swym zakresem wydruk wielostronicowej publikacji zawierającej ilustracje; w zakresie części IX: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch usług dotyczących wykonania wydruków w alfabecie Braillea.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia przedmiotowego warunku, w zakresie każdej części, zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia-nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia przedmiotowego warunku, w zakresie każdej części, zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia-nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia przedmiotowego warunku, w zakresie każdej części, zostanie dokonana w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia-nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.) wypełniony i podpisany formularz ofertowy, oddzielnie do każdej z części zamówienia, na którą Wykonawca zamierza złożyć ofertę. 2.) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców w przypadku gdy: a.) ofertę w imieniu Wykonawcy podpisuje inna osoba. b.) ofertę składają Wykonawcy ubiegający sie wspólnie oudzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się wprowadzenie zmian nieistotnych oraz dokonanie zmian korzytnych dla Zamawiającego, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 1.) ww. strona internetowa. 2.) siedziba Zamawiającego - Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań, pok. 103A. 3.) przesłanie na wniosek Wykonawcy listem poleconym..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2012 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań, pok. 002..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: wykonanie albumu Dwory i pałace powiatu poznańskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wykonanie 1.000 egzemplarzy albumów Dwory i pałace powiatu poznańskiego, wydruk proof okładki oraz strony pierwszej i dwunastej, wykonanie oprawy twardej, szytej. Dostawa do siedziby Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie czeków okolicznościowych , zaproszeń - Powiatowe Kolędowanie, druku okolicznościowego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie 33 egzemplarzy czeków okolicznościowych - termin realizacj do dnia 29 czerwca 2012 roku, 150 sztuk zaproszeń - Powiatowe Kolędowanie - termin realizacji do dnia 14 grudnia 2012 roku, 1 egzemplarza wielkoformatowego druku okolicznościowego - termin realizacji do dnia 10 sierpnia 2012 roku. Rozmieszczenie na obszarze zadruku przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego materiałów graficznych i tekstowych. Dostawa do siedziby Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie kalendarza ściennego promocyjnego Powiatu Poznańskiego na rok 2013.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 500 sztuk kalendarza ściennego, wydruk proof okładki oraz drugiej strony - styczeń.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 16.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wykonanie Paszportu Podróżników.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie 25.000 sztuk Paszportów Podróżników. Rozmieszczenie na obszarze zadruku przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego materiałów graficznych i tekstowych, wydruk proof ulotki. Dostawa do siedziby Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wykonanie plakatu Naturalnie dokoła Poznania.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie 500 sztuk plakatów. Rozmieszczenie na obszarze zadruku przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego materiałów graficznych i tekstowych, wydruk proof plakatu. Dostawa do siedziby Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Wykonanie ulotek informacyjnych Śladami Podróżników dookoła Poznania, Park Orientacji przestrzennej, Naturalnie dookoła Poznania.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wykonanie 8.000 sztuk ulotek informacyjnych Śladami Podróżników dookoła Poznania, 8.000 sztuk ulotek informacyjnych Park Orientacji przestrzennej, 50.000 sztuk ulotek informacyjnych Naturalnie dookoła Poznania. Rozmieszczenie na obszarze zadruku przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego materiałów graficznych i tekstowych, wydruk proof ulotki. Dostawa do siedziby Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Wykonanie Vademacum turysty: cz 1. Szlaki turystyczne, Vademacum turysty: cz 2. Baza noclegowo-gastronomiczna, wykonanie plastikowej obwoluty..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie 2.000 sztuk Vademacum turysty: cz 1. Szlaki turystyczne, 2.000 sztuk Vademacum turysty: cz 2. Baza noclegowo-gastronomiczna. Rozmieszczenie na obszarze zadruku przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego materiałów graficznych i tekstowych, skład broszury, wydruk proof okładki i pierwszej strony. Dostawa do Zamawiającego Wykonanie 2.000 sztuk plastikowych obwolut. Rozmieszczenie na obszarze zadruku przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego materiałów graficznych i tekstowych, wydruk proof okładki. Dostawa do Zamawiającego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Wykonanie Leksykonu Turystyczno-Krajoznawczego Powiatu Poznańskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie 1.250 egzemplarzy Leksykonu Turystyczno-Krajoznawczego Powiatu Poznańskiego. Opracowanie redakcyjne tekstu, opracowanie graficzne. Nadanie numeru ISBN Wydawcy z puli numerów Powiatu Poznańskiego. Dostawa do siedziby Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Wykonanie ulotki informacyjnej Park Orientacji przestrzennej - wydruk alfabetem Braillea.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie 5.000 sztuk ulotki informacyjnej Park Orientacji przestrzennej. Rozmieszczenie na obszarze zadruku przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego materiałów graficznych i tekstowych oraz tłumaczenie tekstu ulotki z czarnodruku na alfabet Braillea przez Wykonawcę, wydruk proof ulotki. Dostawa do siedziby Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.