eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnów › Budowa 8 piwniczek na 2 miejsca oraz 5 piwniczek na 4 miejsca wykończonych płytami z granitu na cmentarzu komunalnym w Mościcach w kwaterze 115A nr 1-13

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-09

Tarnów: Budowa 8 piwniczek na 2 miejsca oraz 5 piwniczek na 4 miejsca wykończonych płytami z granitu na cmentarzu komunalnym w Mościcach w kwaterze 115A nr 1-13
Numer ogłoszenia: 156242 - 2014; data zamieszczenia: 09.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Cmentarzy , ul. Bernardyńska 24, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 14 621 27 89, faks 14 627 44 77.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzc.tarnow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa 8 piwniczek na 2 miejsca oraz 5 piwniczek na 4 miejsca wykończonych płytami z granitu na cmentarzu komunalnym w Mościcach w kwaterze 115A nr 1-13.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, przedmiarem robót oraz projektami budowlanymi przygotowanymi przez mgr inż. Jerzego Fidowicza. 2. Zakres robót wchodzących w skład zadania musi być wykonany w sposób zgodny z zasadami wiedzy technicznej. 3. Plan sytuacyjny przedstawiający lokalizację piwniczek obrazuje rys. 1 zamieszczony w Projekcie budowlanym piwniczki powtarzalnej na 2 miejsca i rys. 1 w Projekcie budowlanym piwniczki powtarzalnej na 4 miejsca 4. W zakres robót wchodzi wykonanie chodnika pomiędzy kwaterą nr 115, a kwaterą nr 115A z kostki Holland 20 x 10 cm w kolorze szarym. 5. W przypadku piwniczki 2-miejscowej w zakres robót wchodzi między innymi: 5.1. Wykonanie robót ziemnych koniecznych do wybudowania piwniczek; 5.2. Wykonanie części podziemnej o wymiarach w rzucie 250 x 110 cm i grubości 15/10cm z betonu C16/20 ze zbrojeniem siatką z prętów zgrzewanych D=6 mm co 15/15cm; głębokość części podziemnej - 141 cm; 5.3. Wykonanie ścian nadziemia w formie ramki z betonu o gr. 10 cm z licowaniem zewnętrznym płytami granitowymi gr. 6 cm i 3 cm od poziomu cokołu; 5.4. Wykonanie cokołu o wysokości 5 cm (wysokość wbudowanej płytki licowej cokołu gr. 3 cm - 20 cm); wysokość płytki licowej gr. 6 cm ściany - 30 cm; wysokość płytki wargi oparcia - 3 cm; 5.5. Wykonanie zewnętrznych ścian nadziemia o wymiarach - 110 x 250 cm; wymiar zewnętrzny w poziomie cokołu - 104 x 244 cm; wymiar zewnętrzny w poziomie wargi oparcia - 98 x 241 cm; wymiar obrysu płyty - 104 x 207 cm; wymiar obrysu poduszki - 40 x 110 cm; wysokość części nadziemnej - 46 cm (dla cokołu H=5 cm); 5.6. Płyta sanitarna grubości 4 cm zbrojona siatką D=6 mm 10/10 cm, oparta na wargach ścian zewnętrznych szerokości 4 cm; 5.7. Płyty stropowe (4 szt.) grubości 6 cm - zbrojone D=6 mm 10/10 cm; 5.8. Płyta nakrywcza gr. 5 cm o wymiarach 104 x 207 cm w spadku jednostronnym 0,5%, osadzona na ścianach bocznych; poduszka 40 x 110 cm gr. 8 cm; 5.9. Stella trójelementowa wg wymiarów i wzoru podanego na rys. 3 w Projekcie budowlanym piwniczki powtarzalnej na 2 miejsca, zamocowana za pomocą prętów D=10 mm i klejów żywicznych; Uwaga: poduszkę mocować od spodu do ścian bocznych; 5.10. Przewiduje się następujący zestaw kolorystyczno-materiałowy: płyta nakrywcza, poduszka oraz krzyż z granitu Absolute Black lub szwed; boki ścian, cokół, wargi dystansowe oraz dwie tablice epitafijne z granitu Impala kolor jasnoszary; 5.11. Wykonanie opaski wokół piwniczek z kostki Holland 20 x 10 cm w kolorze grafitowym. 5.12. Wywóz ziemi i odpadów budowlanych na właściwe miejsce składowania w ramach stawki obejmującej opłatę wysypiskową i wywóz na odległość 10 km. 5.13. Uzyskanie efektów całości wg rysunku nr 2-3 Projektu budowlanego piwniczki powtarzalnej na 2 miejsca (zał. 9) 6. W przypadku piwniczki 4-miejscowej w zakres robót wchodzi między innymi: 6.1. Wykonanie robót ziemnych koniecznych do wybudowania piwniczek; 6.2. Wykonanie części podziemnej o wymiarach w rzucie 250 x 204 cm i gr. 15/9cm z betonu C16/20 ze zbrojeniem siatką z prętów zgrzewanych D=6 mm co 15/15cm; głębokość części podziemnej - 146 cm; 6.3. Wykonanie ścian nadziemia w formie ramki z betonu o gr. 9 cm z licowaniem zewnętrznym płytami granitowymi gr. 6 cm i 3 cm od poziomu cokołu; 6.4. Wykonanie cokołu o wysokości 5 cm (wysokość wbudowanej płytki licowej cokołu gr. 3 cm - 20 cm); wysokość płytki licowej gr. 6 cm ściany - 30 cm; wysokość płytki wargi oparcia - 3 cm (oraz 7 x 6 cm); 6.5. Wykonanie zewnętrznych ścian nadziemia o wymiarach - 204 x 250 cm; wymiar zewnętrzny w poziomie cokołu - 198 x 244 cm; wymiar zewnętrzny w poziomie wargi oparcia - 192 x 238 cm; wymiar płyty nakrywczej - 96,5 x 207 cm; wymiar poduszki - 40 x 204 cm; wysokość części nadziemnej - 46 cm (dla cokołu H=5 cm); 6.6. Płyty sanitarne grubości 4 cm zbrojone siatką D=6 mm 10/10 cm, oparte na wargach ścian zewnętrznych szerokości 3 cm; 6.7. Płyty stropowe (8 szt.) grubości 6 cm - zbrojone D=6 mm 10/10 cm; 6.8. Płyty nakrywcze gr. 5 cm o wymiarach 96,5 x 207 cm w spadku jednostronnym 0,5%, osadzone na wargach z granitu; poduszka 40 x 204 cm gr. 8 cm; 6.9. Stella pięcioelementowa wg wymiarów i wzoru podanego na rys. 3 w Projekcie budowlanym piwniczki powtarzalnej na 4 miejsca, zamocowana za pomocą prętów D=10 mm i klejów żywicznych; Uwaga: poduszkę mocować od spodu do ścian bocznych; 6.10. Przewiduje się następujący zestaw kolorystyczno-materiałowy: cokół, boki ścian, wargi dystansowe, płyty nakrywcze oraz dwie tablice epitafijnej przy krzyżu z granitu Impala kolor jasnoszary; poduszkę, tablice epitafijne zewnętrzne i krzyż z granitu Absolute Black lub szwed; 6.11. Wykonanie opaski wokół piwniczek z kostki Holland 20 x 10 cm w kolorze grafitowym. 6.12. Wywóz ziemi i odpadów budowlanych na właściwe miejsce składowania w ramach stawki obejmującej opłatę wysypiskową i wywóz na odległość 10 km. 6.13. Uzyskanie efektów całości wg rysunku nr 2-3 Projektu budowlanego piwniczki powtarzalnej na 4 miejsca (zał. 10) W kosztach ogólnych należy zawrzeć wszelkie prace niezbędne dla całościowej realizacji zadania. 7. Kolor granitu Absolute Black/szwed oraz Impala kolor jasnoszary należy przedstawić Zamawiającemu do akceptacji. 8. W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej nazw producentów, marek bądź znaków towarowych Zamawiający dopuszcza materiały lub urządzenia równoważne, tj. o parametrach technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzące do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. 9. Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty zgodnie z dyrektywą 89/106/EWG, które będą wymagane przy odbiorze końcowym. 10. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszty dokonania wizji lokalnej należy wliczyć w cenę oferty. 11. Wykonawca winien sprawdzić zgodność otrzymanych od inwestora przedmiarów z rozwiązaniami przyjętymi w projektach. W przypadkach wątpliwych, na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawcy nie zgłaszają uwag, Zamawiający uzna, że brak jest zastrzeżeń do dokumentów, w tym opisujących przedmiot zamówienia. 12. Wykonawca ze szczególną starannością właściwie zabezpieczy i oznakuje teren prowadzenia robót. 13. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe na terenie budowy w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót). 14. Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zorganizuje plac budowy. 15. Wykonawca zobowiązany jest przywrócić do stanu pierwotnego teren zajęty czasowo pod plac budowy. 16. Wykonawca zobowiązany jest przywrócić do stanu pierwotnego wszelkie drogi w przypadku korzystania z nich jako dróg dojazdowych do placu budowy. 17. Organizacja robót prowadzona będzie przez Wykonawcę zgodnie z wymogami BHP oraz p. poż. 18. Wymaga się, aby zgłoszony przez Wykonawcę kierownik budowy/robót był obecny na terenie budowy w trakcie realizacji robót. 19. Zamawiający wymaga udzielenia min. 3 lat gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane od daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót budowlanych). 20. Na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań, Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.54.00 - Roboty na cmentarzach .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.08.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt. III.4.1.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zrealizowali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie minimum 2 roboty budowlane polegające na budowie grobowców, każda o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł. Zamawiający wymaga załączenia dokumentu potwierdzającego, że robota została wykonana w sposób należyty oraz wskazującego, że została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. W przypadku, gdy roboty w zakresie wykonania robót, o których mowa powyżej były częścią zamówienia o większym zakresie, należy wyszczególnić kwotę zrealizowanych robót z łącznej wartości zamówienia. Jeżeli Wykonawca w przetargu polega na zasobach innego podmiotu - wiedzy i doświadczeniu (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków): a) podmiot ten musi uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, ponadto z dokumentu musi wynikać, że roboty budowlane zrealizowane przez ten podmiot zostały wykonane należycie oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, b) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami - w szczególności przedstawia w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania mu do dyspozycji wiedzy i doświadczenia jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tych osób przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku dokumentów na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu, przelicza się (Wykonawca lub Zamawiający) wartość robót określonych w walutach innych niż PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty obowiązującego w dniu ogłoszenia zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Ocena spełnienia warunku na podstawie analizy treści oświadczenia i dokumentów - pkt. III.4.1.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt. III.4.1.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami: a) 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej co najmniej w ograniczonym zakresie oraz posiadającą minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu budową lub robotami budowlanym. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika budowy, W przypadku uprawnień dla osób dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem przepisu art. 12 a ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409 ze zm.) oraz przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394). Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami. W szczególności przedstawia w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania mu do dyspozycji osoby/osób z uprawnieniami i doświadczeniem jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tych osób przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunku na podstawie analizy treści oświadczenia i dokumentu - pkt. III.4.1.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt. III.4.1.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust 2b ustawy Pzp). 2. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu, pisemne zobowiązanie winno zawierać informację o sposobie udostępnienia wiedzy i doświadczenia, tj. w jakim charakterze podmiot ten będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia. 3. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4. W celu wykazania, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy przedkłada oświadczenia i dokumenty określone w pkt. III.4. 5. W przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z przedłożonego w ofercie dokumentu - pkt III.4.2) tiret drugi, do oferty należy załączyć stosowne upoważnienie (pełnomocnictwo) podpisane przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Pełnomocnictwo w sposób jednoznaczny ma określać do jakich czynności upoważniona jest osoba (zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 31.01.2007 r., sygn. Akt V Ca 85/07). 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji jakości - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić, z uwzględnieniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności w następujących przypadkach : 1. Terminu wykonania robót w przypadku: a) wystąpienia zamówień dodatkowych, określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych; b) wystąpienia robót zamiennych lub rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej; c) wystąpienia zdarzeń losowych; d) wstrzymania budowy przez właściwy organ, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp. e) wystąpienia siły wyższej, np. pożaru, powodzi, trąby powietrznej, itp; f) wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych, uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych; g) wystąpienie przedłużania się okresu osiągania parametrów technologicznych, nie zawinione przez Wykonawcę; h) wystąpienia innych, niedających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy; i) wystąpienia udokumentowanych przez Wykonawcę, niezawinionych przez niego opóźnień w dostawie materiałów lub urządzeń, 2. Sposobu i zakresu wykonania robót w przypadkach: a) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b) wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej lub robót zamiennych; 3. Innych postanowień umowy w przypadkach: a) zmiany stawek podatku od towarów i usług, w takim przypadku zmianie ulegnie wartość brutto; b) zmiany podwykonawców; c) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, w tym na skutek zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. d) zmiany kierownika robót, e) przekształceń Wykonawcy lub zbycia przedsiębiorstwa. 4. Zmiany dokonane w przypadkach określonych w ust. 1 wymagają dochowania formy pisemnej. 5. Warunkiem dokonania zmian jest: a) w przypadku zmian określonych w ust. 1 jeżeli przyczyny ich wystąpienia wpływają na niemożność dochowania terminu wykonania umowy, b) w przypadku zmian określonych w ust 2 jeżeli zmiana jest korzystna dla Zamawiającego i nie powoduje zwiększenia wynagrodzenia, c) w przypadku zmiany określonej w ust. 3 lit. a. wynagrodzenie za roboty niezafakturowane zostanie zwiększone lub zmniejszone o procent zmiany stawki VAT. 6. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku rozpoczęcia postępowania upadłościowego lub likwidacji firmy Wykonawcy. 7. W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w ust. 4 Wykonawca niezwłocznie zobowiązany jest do powiadamia Zamawiającego, w formie pisemnej. 8. Zmiana kierownika budowy lub kierownika robót, w trakcie realizacji umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę taką wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie proponowanych osób będą nie gorsze niż wymagane postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 9. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia polegał na wiedzy i doświadczeniu podwykonawcy, zmiana albo rezygnacja z takiego podwykonawcy jest możliwa jedynie w przypadku wykazania zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełniania ten warunek w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zmiana podwykonawcy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. 10. Wykonawca nie może przenieść na osobę trzecią praw lub obowiązków wynikających z umowy w całości lub części, z zastrzeżeniem ust.1 pkt. 3 lit. e. 11. Wykonawca nie może powierzyć wykonania części zamówienia podwykonawcy w zakresie innym niż wskazano w ofercie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzc.tarnow.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Cmentarzy w Tarnowie 33-100 Tarnów, ul. Bernardyńska 24, tel. 14 621 27 89. Specyfikacja udostępniana jest nieodpłatnie..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Miejski Zarząd Cmentarzy w Tarnowie 33-100 Tarnów, ul. Bernardyńska 24.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 2. Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia uznany zostanie za spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy przynajmniej jeden uczestnik konsorcjum spełni ten warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie. Warunek posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia uznany zostanie za spełniony przez konsorcjum, gdy przynajmniej jeden z członków konsorcjum wykaże spełnianie warunku. 3. W przypadku dokumentów na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu, przelicza się (Wykonawca lub Zamawiający) wartość robót określonych w walutach innych niż PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty obowiązującego w dniu ogłoszenia zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm. 4. Budowa piwniczek nie wymaga zgłoszenia robót budowlanych ani uzyskania pozwolenia na budowę. 5. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 6. Wykonawca wskazuje, które części zamówienia (zakres rzeczowy zamówienia) zamierza powierzyć Podwykonawc(y/com) do wykonania, lub podaje nazwy Podwykonawców (firm), na których zasoby powołuje się na zasadach określonych w art.26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Pozostałe roboty Wykonawca realizuje własnymi siłami..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.