eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Michałowo › Odtworzenie łąk o powierzchni 52,93 ha w Nadleśnictwie Żednia w związku z realizacją projektu Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000



Ogłoszenie z dnia 2012-05-14

Michałowo: Odtworzenie łąk o powierzchni 52,93 ha w Nadleśnictwie Żednia w związku z realizacją projektu Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000
Numer ogłoszenia: 152972 - 2012; data zamieszczenia: 14.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Żednia , Żednia 5, 16-050 Michałowo, woj. podlaskie, tel. 085 7175251, 7175252, faks 085 7175252.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bialystok.lasy.gov.pl/zednia

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odtworzenie łąk o powierzchni 52,93 ha w Nadleśnictwie Żednia w związku z realizacją projektu Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa z zakresu odtworzenia łąk w Nadleśnictwie Żednia w związku z realizacją projektu ,Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000. Usługa wykonana zostanie w ramach zadania C3a polegającego na przywróceniu właściwych warunków łowieckich orlika krzykliwego. Usługa polegać będzie na mechanicznym lub ręcznym wykoszeniu łąk o powierzchni 52,93 ha. Lokalizację powierzchni objętych usługą przedstawiono w tabeli poniżej. Leśnictwo, Oddział, pododdział Obręb ewidencyjny Działka ewidencyjna, Powierzchnia do odtworzenia [ha] Termin wykonania: od dnia podpisania umowy do 30.09.2012r. Królowy Most 2 m Zasady 279 52,93 2h Zasady 279 2i Zasady 279 61f Kołodno 744 62f Kołodno 745 63h Kołodno 746 Cieliczanka 75c Kołodno 780/1 75f Kołodno 780/1 Żednia 252a Żednia 173 273a Żednia 174 Kozi Las 280gx Kołodno 886/2 280hx Kołodno 886/2 280ix Kołodno 886/2 280jx Kołodno 886/2 280z Kołodno 886/2 Sokole 48i Sokole 158 48j Sokole 158 48k Sokole 158 57c Sokole 167 57d Sokole 167 W ramach realizacji usługi dopuszcza się użycie ciężkiego sprzętu, należy jednak unikać uszkodzenia gleby. Wskazane jest stosowanie ciągnika na kołach bliźniaczych co pozwoli ochronić glebę przed nadmiernym uszkodzeniem. Ze względu na mogące wystąpić okresowo trudne warunki terenowe dopuszcza się możliwość ręcznego koszenia łąk na ok. 50% powierzchni. Wymaga się aby Wykonawca dysponował sprawnym sprzętem i narzędziami pomocniczymi oraz posiadał stosowne dla nich atesty. Biomasa musi być zbierana z odtworzonych powierzchni, wywieziona lub pozostawiona w formie tradycyjnie wyglądających stogów. Usunięcie ściętej biomasy musi nastąpić w terminie do 2 tygodni po skoszeniu, a w uzasadnionych przypadkach w terminie dłuższym, niezwłocznie jednak po ustaniu przyczyn ze względu na które termin ten nie był przestrzegany. Miejsce składowania ściętej biomasy każdorazowo należy uzgodnić z Zamawiającym. Szczegółowy sposób koszenia (termin, wysokość, zagospodarowanie biomasy, pozostałe zalecenia ochronne) określono indywidualnie dla każdej powierzchni i przedstawiono w Rekomendacjach dla zabiegów ochronnych. Raport dla Nadleśnictw RDLP Białystok - załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. Usługę należy wykonać zgodnie z ww dokumentem 2. Klasyfikacja robót wg Wspólnego Słownika Zamówień: 77100000-1 Usługi rolnicze 77231000-8 Usługi gospodarki leśnej 3. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe przepisami, w szczególności: - Zasadami hodowli lasu - wprowadzonymi zarządzeniem Nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. (http://www.lasy.gov.pl/dokumenty/gospodarka-lesna). - Instrukcją ochrony lasu - wprowadzoną zarządzeniem Nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. (http://www.lasy.gov.pl/dokumenty/gospodarka-lesna). - Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzoną zarządzeniem Nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 lipca 1997 r. - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141). - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. 2006, Nr 58, poz. 405). - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów z dnia 07 czerwca 2010roku (Dz. U. 2010, Nr 109, poz.719). - Zasadami, kryteriami i standardami zrównoważonej gospodarki leśnej FSC - http://www/fsc.pl. Polskimi kryteriami i wskaźnikami trwałego i zrównoważonego zagospodarowania lasów dla potrzeb certyfikacji lasów PEFC - http:/www.pefc-polska/dokumenty/polskie_kryteria_certyfikacji_lasów. 4. Warunki wykonania i finansowania zadania: a) Odbiór ilościowo - jakościowy prac dokonywany będzie przez właściwego terytorialnie leśniczego na druku Protokół odbioru (wzór stanowi załącznik nr 1 do umowy). Odbiór powierzchni nastąpi na podstawie pomiaru GPS. Protokoły odbioru prac stanowić będą podstawę do wystawienia faktury za wykonane przez Wykonawcę usługi. b) Termin płatności: do 14 dni od daty doręczenia faktury. c) Forma i warunki płatności: jak we wzorze umowy - załącznik nr 8 do SIWZ. d) Wynagrodzenie zostanie wypłacone Wykonawcy za faktycznie skoszone łąki. e) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 5. Wykonawca wskaże w ofercie (oświadczenie na formularzu ofertowym) część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, która ma być realizowana przez podwykonawcę Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Podwykonawców z zastrzeżeniem, że Podwykonawcy posiadać będą co najmniej minimalne wymagania dla Wykonawców określone w SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.10.00.00 - Usługi rolnicze 77.23.10.00 - Usługi gospodarki leśnej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność objęta przedmiotem zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień, w związku z czym Zamawiający nie wymaga posiadania takich uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże realizację, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługi odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia o wartości brutto powyżej 30 000,00 złotych - załącznik nr 5 do SIWZ, z podaniem wartości, przedmiotu, daty wykonania i odbiorców. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jednym ciągnikiem rolniczym z maszynami rolniczymi niezbędnymi do wykonania usługi - załącznik nr 6 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca - w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia - wykaże, że dysponuje przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania ciągnikiem rolniczym - załącznik nr 7 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 30 000,00 złotych na dzień otwarcia ofert. W dniu zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą Zamawiający będzie wymagał aby warunek dotyczący sytuacji ekonomiczno - finansowej Wykonawcy był spełniony przez cały okres obowiązywania umowy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany druk formularza oferty z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ, b) pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna ) - jeżeli dotyczy, c) stosowne pełnomocnictwo, jeżeli upoważnienie do złożenia oferty nie wynika z dokumentów wymienionych w pkt 9 ppkt 2 lit. b) niniejszej SIWZ,

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w treści umowy jedynie w przypadku zaistnienia następującej okoliczności: a) Wykonawca ma prawo wystąpić o zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od obu stron umowy lub z powodu działania siły wyższej, b) w przypadku, gdy warunki atmosferyczne i terenowe nie pozwalają na wykonanie poszczególnych prac w umownym terminie, c) w przypadku przekształcenia firmy, zmiany nazwy firmy Wykonawcy dopuszcza się spisanie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie przekształcenia firmy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_zednia/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadlesnictwo Żednia,Żednia 5, 16-050 Michałowo.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2012 godzina 09:30, miejsce: Sekretariat Nadleśnictwa Żednia, Żednia 5, 16-050 Michałowo..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest z projektu Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu LIFE+ Przyroda oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.