eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wytworzenie Informacyjnego Systemu Wspomagania Ratownictwa Medycznego wraz z 12 miesięczną usługą utrzymania

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-08-29

Warszawa: Wytworzenie Informacyjnego Systemu Wspomagania Ratownictwa Medycznego wraz z 12 miesięczną usługą utrzymania
Numer ogłoszenia: 152737 - 2007; data zamieszczenia: 29.08.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, Al. Jerozolimskie 155, 02-326 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5970927, fax 022 5970937.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.csioz.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wytworzenie Informacyjnego Systemu Wspomagania Ratownictwa Medycznego wraz z 12 miesięczną usługą utrzymania.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1) Wytworzenie Informacyjnego Systemu Wspomagania Ratownictwa Medycznego wraz z przeniesieniem praw autorskich do oprogramowania systemu, baz danych i dokumentacji 2) 12 miesięczna usługa utrzymania Informacyjnego Systemu Wspomagania Ratownictwa Medycznego W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca wraz z ofertą składa zaświadczenia niezależnego podmiotu, zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi odnoszącymi się do: 1) Systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w oparciu o wymagania normy BS-7799-2, lub PN-I-07799-2:2005, lub ISO 27001:2005, lub innej równoważnej normie) 2) Systemu zarządzania jakością na poziomie określonym w normie ISO 9001:2000 lub innej równoważnej normie

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 72.24.00.00 - Usługi analizy systemu i programowania Kod CPV wg słownika 2008: 72.24.00.00 - Usługi analizy systemu i programowania Oryginalny kod CPV: 72.24.40.00 - Usługi prototypowania Kod CPV wg słownika 2008: 72.24.40.00 - Usługi prototypowania Oryginalny kod CPV: 72.25.32.00 - Usługi w zakresie wsparcia systemu Kod CPV wg słownika 2008: 72.25.32.00 - Usługi w zakresie wsparcia systemu Oryginalny kod CPV: 72.31.00.00 - Usługi przetwarzania danych Kod CPV wg słownika 2008: 72.31.00.00 - Usługi przetwarzania danych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 446.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 15.000 zł (słownie piętnaście tysięcy zł).

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy i nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, z przyczyn określonych w art. 24 ust. 1 ustawy. 2. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, za które uznaje się łączne spełnianie następujących warunków: 1) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy to w okresie prowadzenia działalności : a) Wykonawca wykonał i wdrożył co najmniej 2 systemy informatyczne o wartości nie mniejszej niż 600.000 zł ( brutto ) każdy, wykorzystujące Internet, infrastrukturę klucza publicznego PKI (zgodnej z ustawą z dnia 18 września 2001 o podpisie elektronicznym) oraz używane do przetwarzania danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych, b) Wykonawca posiada doświadczenie w zakresie, co najmniej 12 miesięcznego outsourcingu systemów informatycznych dla klientów posiadających min. 1200 użytkowników, polegający na udostępnianiu oprogramowania z wykorzystaniem technologii PKI (zgodnej z ustawą z dnia 18 września 2001 o podpisie elektronicznym) i infrastruktury teleinformatycznej oraz usług związanych z przetwarzaniem danych w tym danych osobowych - na zasadach określonych w art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r o ochronie danych osobowych. ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). 2) Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym w postaci centrów przetwarzania danych (główne i zapasowe), rozumianymi jako zespół narzędzi i urządzeń, zdolnymi do realizacji przedmiotu zamówienia gwarantujących funkcjonowanie Systemu Informatycznego Wspomagania Ratownictwa Medycznego przez 7 dni w tygodniu i przez 24 godziny w ciągu doby oraz umożliwiającym przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych tj. ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). 3) Wykonawca dysponuje co najmniej 1 kierownikiem projektu, z wykształceniem wyższym oraz minimum 2 letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie prowadzenia projektów informatycznych i udokumentowaną wiedzą praktyczną dotyczącą stosowania metodyki zarządzania projektami PRINCE 2 lub innych równoważnych. 4) Wykonawca dysponuje nie mniej niż 2 projektantami, którzy mają co najmniej 2 letnie doświadczenie w projektowaniu systemów wykorzystujących Internet, dokument elektroniczny i podpis elektroniczny 5) Wykonawca dysponuje nie mniej niż 4 programistami z doświadczeniem w tworzeniu systemów informatycznych wykorzystujących Internet, dokument elektroniczny i podpis elektroniczny, z których każdy posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w wyżej wymienionym zakresie. 6) Wykonawca dysponuje nie mniej niż 3 osobowym zespołem testerów, w którym każda z osób posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie w zakresie systemów informatycznych wykorzystujących Internet, dokument elektroniczny i podpis elektroniczny. 7) Wykonawca dysponuje nie mniej niż 2 administratorami, którzy mają co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie administrowania bazami danych. 8) Wykonawca dysponuje nie mniej niż 2 osobami do prowadzenia asysty technicznej i konsultacji, w którym każda z osób posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie w zakresie posługiwania się dokumentem elektronicznym i podpisem elektronicznym. 9) Wykonawca dysponuje nie mniej niż 2 instruktorami posiadających co najmniej 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń informatycznych 3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, których znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. 1) Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 700.000 zł . 2) Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 700.000 zł.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, Wykonawca składa wraz z ofertą: 1) oświadczenie potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków bądź opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert stwierdzające czy: a) osoba fizyczna będąca Wykonawcą nie była prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; b) wspólnicy spółki jawnej, partnerzy lub członkowie zarządu spółki partnerskiej, komplementariusze spółki komandytowej oraz spółki komandytowo-akcyjnej nie byli prawomocnie skazani za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; c) urzędujący członkowie organu zarządzającego Wykonawcy będącego osobą prawną nie byli prawomocnie skazani za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert stwierdzającą czy wobec podmiotu sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 1.2. W celu potwierdzenia opisanego w Rozdziale IV Podrozdział I, pkt 2 niniejszej SIWZ warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca składa wraz z ofertą: 1) wykaz wykonanych usług polegających na wykonaniu i wdrożeniu systemów informatycznych, na potwierdzenie warunku określonego w Rozdziale IV, Podrozdziale I pkt. 2 ppkt. 1 lit. a niniejszej SIWZ z podaniem odbiorcy wdrożenia, wartości przedmiotu zamówienia brutto - sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie; 2) wykaz wykonanych lub wykonywanych usług na potwierdzenie warunku określonego w Rozdziale IV podrozdział I pkt. 2, ppkt 1 lit. b warunków SIWZ z podaniem odbiorcy usługi, wartości usługi brutto, daty rozpoczęcia oraz ewentualnego zakończenia świadczenia usługi - sporządzonego według załącznika nr 4 do SIWZ , wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie; 3) na potwierdzenie warunku, o którym mowa w Rozdziale IV, podrozdział I, pkt 2 ppkt 2, SIWZ- wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca według załącznika nr 3a do SIWZ, 4) na potwierdzenie warunku, o którym mowa w Rozdziale IV, podrozdział I, pkt 2, ppkt. 3 SIWZ- wykaz osób (minimum 1), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, będących kierownikiem projektu, z wykształceniem wyższym oraz minimum 2 letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie prowadzenia projektów informatycznych i udokumentowaną wiedzą praktyczną ze stosowanej metodyki projektów (w przypadku metodyki PRINCE2 aktualny certyfikat Prince2 Practitioner; w przypadku innych metodyk - równoważny certyfikat); 5) na potwierdzenie warunku, o którym mowa w Rozdziale IV, podrozdział I, pkt 2, ppkt. 4 SIWZ - wykaz osób (minimum 2), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, tj. projektanci, którzy mają co najmniej 2 letnie doświadczenie w projektowaniu systemów wykorzystujących Internet, dokument elektroniczny i podpis elektroniczny; 6) na potwierdzenie warunku, o którym mowa w Rozdziale IV, podrozdział I, pkt 2, ppkt. 5 SIWZ - wykaz osób (minimum 4) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, tj. programiści z doświadczeniem w tworzeniu systemów informatycznych wykorzystujących Internet, dokument elektroniczny i podpis elektroniczny, z których każdy posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w wyżej wymienionym zakresie. 7) na potwierdzenie warunku, o którym mowa w Rozdziale IV, podrozdział I, pkt 2, ppkt. 6 SIWZ - wykaz osób (minimum 3) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, tj. testerzy, którzy posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie każdy, w zakresie systemów informatycznych wykorzystujących Internet, dokument elektroniczny i podpis elektroniczny; 8) na potwierdzenie warunku, o którym mowa w Rozdziale IV, podrozdział I, pkt 2, ppkt. 7 SIWZ - wykaz osób (minimum 2) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, tj. administratorzy, którzy mają co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie administrowania bazami danych; 9) na potwierdzenie warunku, o którym mowa w Rozdziale IV, podrozdział I, pkt. 2, ppkt. 8 SIWZ - wykaz osób (minimum 2) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, tj. osoby do prowadzenia asysty technicznej i konsultacji, w którym każda z osób posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie w zakresie posługiwania się dokumentem elektronicznym i podpisem elektronicznym; 10) na potwierdzenie warunku, o którym mowa w Rozdziale IV, podrozdział I, pkt 2, ppkt. 9 SIWZ - wykaz osób (minimum 2) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, tj. instruktorzy, posiadający co najmniej 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń informatycznych. 1.3. W celu potwierdzenia opisanego w Rozdziale IV, podrozdział I pkt. 3 niniejszej Siwz warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca składa wraz z ofertą: 1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wielkość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie mniej niż 700.000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z sumą ubezpieczenia co najmniej 700.000,00 zł. 2. Wykonawcy zagraniczni mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej) zamiast dokumentów wskazanych w pkt. 1.1 1) ppkt 2), 3), 4), 6) - składają dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) ppkt 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia lub zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w ppkt.1. Wykonawca składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1. Cena - 60
  • 2. Termin dostarczenia prototypu systemu wraz z dokumentacją (dalsza treść w Siwz - niemożność umieszczenia) - 10
  • 3. Termin wykonania systemu i uruchomienia usługi utrzymania systemu (dalsza treść w Siwz - niemożność umieszczenia) - 30

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.csioz.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Al. Jerozolimskie 155 02-326 Warszawa.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.09.2007 godzina 08:30, miejsce: Siedziba Zamawiającego w Warszawie, Al. Jerozolimskie 155, piętro II, pok. Nr 204.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.