eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › Kontrakt na Roboty wg FIDIC Czerwona Księga pn. Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-05-28

Tarnowskie Góry: Kontrakt na Roboty wg FIDIC Czerwona Księga pn. Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach
Numer ogłoszenia: 147714 - 2010; data zamieszczenia: 28.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Skarb Państwa-Starosta Tarnogórski Wykonujący Zadania z Zakresu Administracji Rządowej , Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 32 381 37 11, faks 32 381 37 27.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kontrakt na Roboty wg FIDIC Czerwona Księga pn. Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot niniejszego zamówienia: Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: Załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - SIWZ. 3. Ilekroć w SIWZ oraz załączniku nr 1 do SIWZ występuje wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiajacy dopuszcza zastosowanie wyrobów i materiałów równoważnych. 4. Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: 4.1. wykonania Robót wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 1 do SIWZ, z zachowaniem norm i standardów jakościowych odnoszących się do tego typu robót, w sposób zgodny z przepisami prawa oraz uzyskanymi decyzjami administracyjnymi i zgodnie z ustaleniami zawartymi w SIWZ, 4.2. urządzenia zaplecza budowy dla potrzeb własnych, 4.3. zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt: 4.3.1. dostawy energii elektrycznej, wody (i odprowadzenie scieków), ciepła i innych mediów, a takIe usunięcia i utylizacji odpadów w okresie realizacji Robót będących przedmiotem zamówienia, 4.3.2. utrzymywania terenu i zaplecza budowy w należytym porządku, w stanie wolnym od przeszkód oraz usuwania na bieżąco odpadów i śmieci, miejsce tymczasowego składowania odpadów i śmieci zostanie uzgodnione z Zamawiającym, 4.3.3. zabezpieczenia i stałego dozoru terenu i zaplecza budowy. 4.4. wykonania i uzgodnienia, zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia Robót, łącznie z wykonaniem dróg dojazdowych, placów utwardzonych i oznakowania (w razie konieczności Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia aktualizacji projektu organizacji ruchu), 4.5. zapewnienia, na własny koszt, obsługi geodezyjnej i geologicznej w pełnym zakresie wynikającym z realizacji przedmiotu zamówienia, 4.6. zagospodarowania wszelkich odpadów zgodnie z ustawą z dnia 27.04.2001r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. nr 39, poz. 251, z pózn. zm.) oraz ustawą z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r. nr 25, poz. 150 z późń. zm.) i dostarczenia Zamawiajacemu odpowiednich dokumentów na potwierdzenie spełnienia tych wymogów (karty odpadów), 4.7. naprawy na własny koszt wszystkich elementów pasa drogowego, które ulegną uszkodzeniu w czasie prowadzenia Robót oraz zachowania czystosci dróg poprzez mycie kół pojazdów przed wyjazdem z terenu lub zaplecza budowy, 4.8. ponoszenia w okresie do dnia wystawienia przez Inżyniera Świadectwa Przejęcia Robót kosztów zużycia mediów wraz z innymi kosztami eksploatacyjnymi związanymi ze zrealizowanym przedmiotem zamówienia, 4.9. sporządzenia i przekazania Zamawiającemu w momencie zakończenia Robót i zgłoszenia do odbioru końcowego (przed wystawieniem Świadectwa Przejęcia) pełnej dokumentacji powykonawczej w czterech egzemplarzach papierowych oraz w dwóch egzemplarzach w postaci zapisu cyfrowego na płycie CD pełnej wersji dokumentacji w jakości umożliwiającej druk. Dokumentacja powykonawcza, w mysl przepisów ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r., nr 156, poz. 1118 z pózn. zm.) musi obejmować dokumentację budowy z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi, a także inne dokumenty jakościowe, w szczególnosci: 4.9.1.projekt budowlany i wykonawczy we wszystkich branżach z naniesionymi zmianami dokonanymi na rysunkach i w opisach wraz z załączonymi do niego rysunkami zamiennymi (podpisany i opieczętowany przez Kierownika Budowy, Projektanta oraz Inspektora Nadzoru branży, której ta część dokumentacji dotyczy), 4.9.2.inwentaryzację geodezyjną powykonawczą przyjętą do właściwego zasobu geodezyjnego, w tym w wersji zgodnej z platformą GIS, 4.9.3.dziennik budowy, 4.9.4.instrukcje techniczne, 4.9.5.atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności (w przypadku dokumentu przedstawionego w kopii - poswiadczone za zgodność z oryginałem przez Kierownika Budowy). 4.10. wykonania wszystkich czynności, także nie przewidzianych wprost w Umowie, w celu wystawienia przez Inżyniera Świadectwa Wykonania, w szczególności: dostarczenie wszystkich dokumentów, ukończenie wszystkich Robót i dokonanie ich prób włącznie z usunięciem wszelkich wad, 4.11. uczestniczenia w przeglądach gwarancyjnych w okresie rękojmi oraz w przeglądzie - po wystawieniu Świadectwa Przejęcia, 4.12. usuwania wad w okresie gwarancji jakości dla robót. 5. Przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiORB), przedmiar robót oraz wizje w miejscu prowadzenia robót. Dokumentacja projektowa, projekt wykonawczy, przedmiar oraz STWiORB stanowią załącznik nr 1 do SIWZ. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiajacego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Mickiewicza 41, pokój 13). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiajacego. 6. Wymagania dotyczace przedmiotu zamówienia: Dla wbudowanych materiałów Wykonawca obowiązany jest posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą lub aprobaty techniczne. Co do jakości, materiały te powinny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (art. 10 PB). Zamawiajacy dopuszcza uwzględnienie przez Wykonawcę w składanej ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, w stosunku do wymienionych w projektach wykonawczych, w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w przedmiarze robót posiadających jednak parametry techniczne założone przez projektanta (w takim przypadku do oferty należy dołączyć informacje o uwzględnieniu w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych wraz z kartami informacyjnymi (karty techniczne) wyrobu lub produktu wydanych przez producenta materiałów i urządzeń równoważnych). 7. Przedmiot zamówienia jest finansowany ze środków krajowych: WFOŚiGW z siedzibą Katowicach i NFOŚiGW z siedzibą w Warszawie. Realizacja przedmiotu zamówienia podlega dotacji ze środków krajowych.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 13.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 100.000,00 złotych

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą budowę lub rekultywację składowiska odpadów niebezpiecznych o pojemności minimum 30 000 m3. Powyższa robota budowlana musi zostać potwierdzona dokumentem, z którego wynika, że została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Uwaga: jeżeli z treści powyższego dokumentu będzie wynikało, że robota budowlana została wykonana należycie, Zamawiający uzna taką treść referencji za potwierdzającą, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zgodnie z art. 26 ust. 2b u.p.z.p. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami: 1 Przedstawiciel Wykonawcy (Kierownik Kontraktu) posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe obejmujące zarządzanie kontraktami na roboty budowlane jako Kierownik kontraktu (lub równoważne stanowisko) lub Kierownik budowy oraz doświadczenie w reprezentowaniu Wykonawcy względem Inwestora (Zamawiającego). W przedmiotowym zamówieniu funkcja Przedstawiciela Wykonawcy jest określona w klauzuli 4.3 Warunków Ogólnych Kontraktu. 2 Kierownik Budowy -posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, -wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, -posiadający ubezpieczenie z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez tą osobę, -posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami budowlanymi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, w tym co najmniej przy jednej robocie budowlanej polegającej na budowie lub rekultywacji nowego składowiska odpadów niebezpiecznych. 3 Kierownik robót sanitarnych - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, -wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, -posiadający ubezpieczenie z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez tą osobę, -posiadający co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami budowlanymi w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej wraz z pompowniami. 4 Kierownik robót elektrycznych -posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, -wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, -posiadający ubezpieczenie z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez tą osobę, -posiadający co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami budowlanymi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych. 5. Kierownik robót drogowych -posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej, -wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, -posiadający ubezpieczenie z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez tą osobę, -posiadający co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami budowlanymi w zakresie dróg. Zgodnie z art. 26 ust. 2b u.p.z.p. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia pozostających w dyspozycji innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiajacy uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca będzie: a) posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową na sumę nie niższą niż 3.000.000,00 PLN; b) ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 5.000.000,00 PLN. Zgodnie z art. 26 ust. 2b u.p.z.p. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych o których mowa w pkt a) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. UWAGA: W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierajacych dane w innych walutach niż określono w poszczególnych podpunktach SIWZ, dane finansowe zostaną przeliczone na stosowną walutę według średniego kursu (tabela A) Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

I. Informacja dotycząca składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postepowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia Umowy. 2. Każdy z Wykonawców wchodzących w skład Konsorcjum oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych i dołączyć dokumenty wymienione w punkcie V.A 1, 2, 3, 4, 5, 6 SIWZ. 3. Oświadczenie, o którym mowa w punkcie V.A 12 SIWZ może być złożone łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub przez Lidera w imieniu całego Konsorcjum. 4. W przypadku wspólnego ubiegania sie o udzielenie zamówienia dwóch lub więcej Wykonawców oceniane bedzie łączne spełnienie przez wszystkich Wykonawców warunków: a) o których mowa w punkcie IV.2 i IV.3 SIWZ, tj. posiadania wiedzy i doswiadczenia oraz dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, UWAGA! Jeżeli w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia Wykonawcy wspólnie ubiegający sie o udzielenie zamówienia wskażą osoby, którymi będą dysponować, wówczas pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia musi być złożone dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegajacych sie o udzielenie zamówienia, tj. dla całego konsorcjum. b) o których mowa w punkcie IV.4 SIWZ, tj. znajdowania sie w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniajacej wykonanie zamówienia. II. Ocena spełnienia warunków uczestnictwa 1. Ocena spełnienia przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, z zastrzeżeniem art. 26, ust. 3 ustawy. 2. Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż bedzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 4. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiajacego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczajacy sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiajacego warunku. III.Kompletna oferta musi zawierać: a) formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiacego załącznik nr 2 do SIWZ łącznie z załącznikiem do formularza, b) kosztorysy ofertowe sporządzone na podstawie SIWZ, c) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, d) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone na podstawie wzoru stanowiacego załącznik nr 3a do SIWZ, e) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ oraz pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, (o ile dotyczy) oraz oświadczenie o uprawnieniach posiadanych przez te osoby, f) wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzajacymi należyte wykonanie tych robót, g) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo innych dokumentów złożonych z ofertą, h) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających sie o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiajacy Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, i) oswiadczenie o podwykonawstwie, zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, j) parafowany lub podpisany Projekt Kontraktu, stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ, k) pozostałe dokumenty wymienione w rozdziale V SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Dopuszczalne zmiany postanowien Kontraktu w przypadku: 1.1 konieczności zmiany sposobu spełnienia świadczenia umownego przy zachowaniu co najmniej standardów jakościowych określonych wymaganiami Zamawiającego, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na realizację przedmiotu Kontraktu lub gdy zachodzi potrzeba zmian w przedmiocie Kontraktu w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia, polegająca na wprowadzeniu np. rozwiązań zamiennych (przy czym konieczna do wykonania praca nie stanowi zamówienia dodatkowego w rozumieniu przepisów u.p.z.p.), a ewentualne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania takich prac nie spowoduje wzrostu wartości zamówienia podstawowego, lub 1.2 rezygnacji z części pracy w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia, wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia (w powyższym przypadku Wykonawca przygotuje przy udziale Zamawiajacego protokół sporządzony na dzień rezygnacji, w którym Strony określą prace, z wykonania których Zamawiający zrezygnował oraz wysokość kwoty, o którą zostanie obniżone wynagrodzenie), 1.3 zmiany terminu wykonania Kontraktu w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, w szczególności: a) zaistnienia braków w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ lub innych dokumentów budowy, b) w przypadku zmiany w dokumentacji projektowej o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany, c) wystapienia Siły Wyższej, o której mowa w klauzuli 19.1 Warunków Ogólnych Kontraktu, d) koniecznosci wykonywania części robót w inny sposób niż założony w dokumentacji projektowej, e) koniecznosci wykonywania robót nieprzewidzianych i niewycenionych w ofercie, f) możliwości wprowadzenia korzystnych dla Zamawiającego rozwiązań, które w szczególności pozwolą skrócić okres realizacji Kontraktu lub obniżyc koszty realizacji Kontraktu, g) konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszego Kontraktu, h) zawieszenia robót przez Zamawiającego, i) wystąpienia warunków geotechnicznych innych niż te, które wynikać będą z ekspertyzy będącej podstawą sporządzenia projektu budowlanego - poprzez zmianę terminu wykonania zamówienia oraz zlecenie robót dodatkowych bądź zmianę wynagrodzenia Wykonawcy, j) interwencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Inspekcji Ochrony Środowiska, Inspekcji Weterynaryjnej, Państwowego Monitoringu Środowiska, Inspektora Nadzoru Budowlanego, której skutkiem byłoby przeprowadzenie robót dodatkowych lub zatrzymanie robót budowlanych - poprzez zmianę terminu wykonania zamówienia oraz zlecenie robót dodatkowych bądź zmianę wynagrodzenia Wykonawcy, k) konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadkach: wstrzymania robót przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego, niedotrzymania przez Zamawiającego warunków Kontraktu: opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi sie przypisać Zamawiającemu; zaistnienie przeszkód w wykonywaniu robót powinno być potwierdzone wpisem do dziennika budowy. W przypadku zmiany terminu wykonania zamówienia na Wykonawcy spoczywa obowiązek przedłużenia okresu obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu. Wykonawca nie będzie uprawniony do przedłużenia terminu wykonania Kontraktu i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy. 1.4. Zamawiajacy zastrzega sobie prawo do zmiany osoby sprawującej nadzór nad umową w następujacyh przypadkach: a) choroby lub innych zdarzeń losowych, b) nie wywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, c) jeżeli zmiana stanie sie konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiajacego (np. rezygnacja itp.) 1.5. Wykonawca lub Zamawiający może zaproponować zmianę osób wskazanych w ofercie w przypadkach określonych w punkcie 1.4 ale pod warunkiem, że nowe osoby będą spełniały warunek udziału w postępowaniu określony przez Zamawiającego w specyfikacji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.tarnogorski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Góach, ul. Karłuszowiec 5 (pok.101) lub pocztą po otrzymaniu pisemnego wniosku o jej przekazanie.SIWZ jest bezpłatna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.06.2010 godzina 09:30, miejsce: Starostwo Powiatowe, ul. Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry, kancelaria Starostwa (pokój 1).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Postępowanie będzie prowadzone w jezyku polskim w oparciu o SIWZ i ustawę z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz.1655 z późń. zm.), zwana u.p.z.p., w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 i następnych do art. 46 włącznie u.p.z.p. oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie. W sprawach nieuregulowanych zapisami SIWZ stosuje się przepisy przywołanej ustawy. 2. Terminologia przyjęta na potrzeby SIWZ jest, z zastrzeżeniem niżej wymienionego terminu, zgodna z u.p.z.p. oraz z definicjami zapisanymi w Warunkach Kontraktowych dla Budowy dla robót inżynieryjno - budowlanych projektowanych przez Zamawiajacego, FIDIC (czwarte wydanie angielsko - polskie, niezmienione, 2008, tłumaczenie pierwszego wydania 1999). Pojęcie Kontrakt oznacza synonim pojęcia umowa w rozumieniu obowiązujących w Polsce przepisów prawa, a w szczególności w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny i u.p.z.p. Pojęcie Warunki Kontraktu oznacza Warunki Ogólne Kontraktu zmodyfikowane przez Warunki Szczególne Kontraktu (jeśli dotyczy). 3. Pieczę nad realizacją zamówienia sprawuje Inżynier, który ocenia zgodność realizacji przedsiewzięcia z projektem, kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i rozliczenie robót dodatkowych i zamiennych, kontroluje rozliczenie finansowe budowy. 4. Przyjmuje sie, że przed złożeniem Oferty Wykonawca przeprowadził wizytację terenu budowy, sąsiadującego układu komunikacyjnego oraz najbliższego otoczenia budowy. Termin wizytacji i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z Zamawiającym. Koszty dokonania wizytacji terenu budowy poniesie Wykonawca. 5. Termin wykonania zamówienia, tj. Czas na Ukończenie w rozumieniu klauzuli 1.1.3.3 Warunków Kontraktu: 13 miesięcy od wejścia w życie Kontraktu. Termin wykonania zamówienia obejmuje okres do 14 dni na powiadomienie o Dacie Rozpoczęcia, zgodnie z klauzulą 8.1 Warunków Kontraktu. Termin wykonania zamówienia nie obejmuje 6 - miesięcznego Okresu Zgłaszania Wad (okresu obowiązywania rękojmi) w rozumieniu klauzuli 1.1.3.7 Warunków Kontraktu, w związku z czym rękojmia biegnie od momentu ukończenia robót budowlanych, tj. daty wydania ostatniego Świadectwa Przejęcia dla Robót w rozumieniu klauzuli 1.1.3.5 Warunków Kontraktu. Gwarancja jakości dla Robót rozpoczyna bieg od daty wystawienia Świadectwa Wykonania Robót i trwa 60 miesięcy. Realizacja zamówienia będzie przebiegać zgodnie z załącznikiem do wniosku o dofinansowanie zadania inwestycyjnego. 6. W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują w formie pisemnej. Zamawiający dopuszcza przekazywanie powyższych dokumentów faksem lub drogą elektroniczną. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania (art. 27 u.p.z.p.). Przesyłanie wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji drogą faksową może odbywać się na numer (0 32) 381 37 27 . Przesyłanie wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji drogą elektroniczną może odbywać się na adres e-mail: zamowienia@tarnogorski.pl . 7. Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są: 1) Iwona Penkaty Główny Specjalista ds. Zamówień Publicznych fax + 48 32 381 37 27 - w sprawach formalnych w sprawach przedmiotu zamówienia, 2) Hanna Mrowicka Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami fax + 32 382 27 21 - w sprawach przedmiotu zamówienia, 3) Marcin Stankowski Podinspektor Wydziału Gospodarki Nieruchomościami - fax + 48 32 382 27 21 - w sprawach przedmiotu zamówienia. 8. Otwarcie ofert nastąpi w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry dnia 14 czerwca 2010 roku o godzinie 10:00. 9. Cena za przedmiot zamówienia stanowi cenę oferty określoną w formularzu ofertowym. Wykonawca określi cenę netto, podatek VAT (należy wpisać procentowo) oraz cenę brutto. Wszelkie zaokrąglenia powinny być wykonane do drugiego miejsca po przecinku z zastosowaniem przybliżenia dziesiętnego. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu Umowy w tym związanych m.in. z: a. wypełnieniem Warunków Kontraktu i wszelkich ogólnych zobowiązań, odpowiedzialności, możliwych opłat (m.in.: opłaty z zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń w pasie drogowym, wycinkę drzew), ryzyka związanego z wykonywaniem Robót jak wyszczególniono w Kontrakcie lub jak z niego może wynikać; b. robocizną i wszelkimi kosztami z nią zwiazanymi; c. dostawą materiałów i wyposażenia, ich magazynowaniem i wszelkimi kosztami związanymi włączając straty i transport na budowe; d. maszynami budowlanymi i wszystkimi kosztami związanymi włączając paliwo, energię, części i materiały pomocnicze; e. wszelkimi pracami tymczasowymi oraz pomiarami i dokumentacją roboczą i operatami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na eksploatację; f. skutkami pracy etapowej i wykonywania zmian i uzupełnień do istniejącej infrastruktury przez upoważnione władzę; g. kosztami ogólnymi przedsiębiorstwa, narzutami, zyskiem i podatkami. 10. Cena określona przez Wykonawcę zostaje ustalona na okres ważnosci Umowy i może podlegać zmianie na warunkach określonych w Umowie. 11. W przypadku złożenia oferty przez podmiot, którego wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązujacymi przepisami - art. 91 ust. 3 a) u.p.z.p. 12. Zgodnie z klauzulą 4.2 Warunków Kontraktu Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu (Umowy) w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie, a następnie zobowiązany jest do pozostawienia 30 % kwoty zabezpieczenia tytułem zabezpieczenia roszczeń wynikających z rękojmi za wady i Okres Zgłaszania Wad (gwarancji jakości) w rozumieniu klauzuli 1.1.3.7 Warunków Kontraktu. 13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 14. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów. 15. Wszelkie rozliczenia będą dokonywane w złotych polskich. 16. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu za wyjątkiem sytuacji określonej w art. 93 ust. 4 u.p.z.p. 17. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania części zamówienia przez podwykonawców. 18. Zgodnie z art. 22, ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; b) posiadania wiedzy i doświadczenia, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) sytuacji ekonomicznej i finansowej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.