eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Utrzymanie w ciągłej czystości nawierzchni ulic w ciągu dróg wojewódzkich na obszarze działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp. I. drogi wojewódzkie na terenach miejskichZadanie nr 1 - m. Strzelce Krajeńskie Zadanie nr 2 - m. Drezdenko II. drogi

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-06-27

Zielona Góra: Utrzymanie w ciągłej czystości nawierzchni ulic w ciągu dróg wojewódzkich na obszarze działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp. I. drogi wojewódzkie na terenach miejskich: Zadanie nr 1 - m. Strzelce Krajeńskie Zadanie nr 2 - m. Drezdenko II. drogi wojewódzkie na terenach zamiejskich: Zadanie nr 3 - Obwód Dróg Wojewódzkich Drezdenko
Numer ogłoszenia: 142905 - 2008; data zamieszczenia: 27.06.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, Al. Niepodległości 32, 65-042 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3280300, fax 068 3280332.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.zgora.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie w ciągłej czystości nawierzchni ulic w ciągu dróg wojewódzkich na obszarze działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp. I. drogi wojewódzkie na terenach miejskich: Zadanie nr 1 - m. Strzelce Krajeńskie Zadanie nr 2 - m. Drezdenko II. drogi wojewódzkie na terenach zamiejskich: Zadanie nr 3 - Obwód Dróg Wojewódzkich Drezdenko.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje: I. drogi wojewódzkie na terenach miejskich: ZADANIE NR 1 - m. Strzelce Kraj.- droga woj. nr 156 - sprzątanie ulic w m. Strzelce Kraj. - ul. Wyzwolenia i Al. Wolności - powierzchnia do oczyszczenia 2 600,00 m2 - opróżnianie pojemników ze śmieci (nieczystości) - ogółem 96 kpl. ZADANIE NR 2 - m. Drezdenko - sprzątanie ulic w m. Drezdenko - ul. Piłsudskiego - droga woj. nr 158 - powierzchnia do czyszczenia 707 m2 - ul. Dworcowa, Niepodległości, Al. Piastów, Żeromskiego, Marszałkowska, Kościuszki, Pułaskiego, Poznańska - droga woj. nr 160 - powierzchnia do czyszczenia 3 860 m2 - ul. Długa - droga woj. nr 164 - powierzchnia do czyszczenia 1 310 m2 - ul. Pierwszej Brygady - droga woj. nr 181 - powierzchnia do oczyszczenia 1 000,00 m2 II. drogi wojewódzkie zamiejskie ZADANIE NR 3 - ODW DREZDENKO 1) utrzymanie czystości drogi Nr 160 Choszczno-Drezdenko-Międzychód - powierzchnia do oczyszczenia 2.469,00 m2 2) utrzymanie czystości drogi Nr 158 Gorzów Wlkp.-Santok-Jastrzębnik-Drezdenko - powierzchnia do oczyszczenia 2.450,00 m2 3) utrzymanie czystości drogi Nr 181 Drezdenko-Wieleń-Czarnków - powierzchnia do oczyszczenia 2.810,00 m2 4) utrzymanie czystości drogi Nr 156 gr. województwa-Strzelce Krajeńskie-Zwierzyn-Klesno - powierzchnia do oczyszczenia 5.130,00 m2 5) utrzymanie czystości drogi Nr 155 od drogi 156 w m. Stare Kurowo-Pławin - powierzchnia do oczyszczenia 720,00 m2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania określone zostały w Rozdziale III SIWZ

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 90.21.00.00 - Usługi sprzątania ulic Kod CPV wg słownika 2008: 90.61.10.00 - Usługi sprzątania ulic .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 15.11.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA


III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: (DLA KAŻDEGO ZADANIA ODDZIELNIE) O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art.22 ust.1w następujący sposób : A. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - posiadają decyzję w sprawie transportu odpadów wydaną przez właściwy organ - W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie warunek posiadania decyzji musi spełniać przynajmniej jeden z uczestników. B. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wy¬konania zamówienia; a) wykażą się zrealizowaniem usług, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie , usług odpowiadających* swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. * przez usługę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć usługę utrzymania czystości ulic - mechaniczne lub ręczne o wartości nie mniejszej niż 70 % ceny ofertowej brutto Wykonawcy w ciągu jednego roku kalendarzowego. Dopuszcza się sumowanie wartości usług w ciągu jednego roku kalendarzowego celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego. * W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie warunek doświadczenia może być spełniony łącznie. b) posiadają względnie mają dostęp do następującego sprzętu niezbędnego do realizacji zadania tj.: I. drogi wojewódzkie na terenach miejskich: 1) zamiatarka mechaniczna - min. 1 szt. (w przypadku sprzątania mechanicznego) 2) szczotki ręczne - min. 2 szt. (w przypadku sprzątania ręcznego) 3) środek transportowy niezbędny do wywozu zanieczyszczeń - min. 1 szt W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie warunek sprzętu można spełniać łącznie. II. drogi wojewódzkie zamiejskie 1) zamiatarka mechaniczna - min. 1 szt. (w przypadku sprzątania mechanicznego) 2) szczotki ręczne - min. 2 szt. (w przypadku sprzątania ręcznego) 3) środek transportowy niezbędny do wywozu zanieczyszczeń - min. 1 szt W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie warunek sprzętu można spełniać łącznie. c) wykażą, że dysponują personelem w ilości osób gwarantującej realizację zamówienia: - (min. 2 osoby) do sprzątania ręcznego - wskażą osobę odpowiedzialną za realizację zamówienia Personel wyznaczony do sprzątania ręcznego (2 osoby) wykazany w jednym zadaniu, nie może powtórzyć się w kolejnym zadaniu W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie warunek personelu można spełniać łącznie. d) - wskażą nr telefonu kontaktowego osoby pełniącej nadzór nad realizacją zamówienia C. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za¬pewniającej wykonanie zamówienia; - przedłożą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą, niż wartość ceny ofertowej brutto wykonawcy. W przypadku ofert składanych wspólnie, wszyscy partnerzy muszą spełniać warunek sytuacji ekonomiczno - finansowej, tj. przedłożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia o.c. Dopuszcza się sumowanie wartości polis poszczególnych uczestników składających ofertę celem uzyskania wartości ofertowej brutto. D. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych; E. wyrażą zgodę na realizację faktur w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury; Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania Dokonanie oceny spełniania warunków odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów wyszczególnionych w pkt. 6 SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: (DLA KAŻDEGO ZADANIA ODDZIELNIE) Celem potwierdzenia że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp zamawiający żąda następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem: 1/ Koncesji, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym zwanym dalej zamówieniem tj.: - wykonawca musi posiadać decyzję w sprawie transportu odpadów wydaną przez właściwy organ W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie warunek posiadania decyzji musi spełniać przynajmniej jeden z uczestników. 2/ Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub potwierdzony przez organ wydający w danym terminie; 3/ Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio , że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków , opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 4/ Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 punkt 4-8 ustawy wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. 5/ Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.2,3,5 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: A) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości: B) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. C) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; Pkt. 4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą , w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy. 2.Dokumenty, o których mowa w pkt.2,4,5 powinny być wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt.3 powinien być wystawiony nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2-5 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Ważność dokumentów zgodnie z opisem j.w. Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wy¬konania zamówienia zamawiający żąda następujących dokumentów: 6/ Wykazu wykonanych usług a w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie , usług odpowiadających* swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (zał. nr 3) * przez usługę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia należy rozumieć usługę utrzymania czystości ulic - mechaniczne lub ręczne o wartości nie mniejszej niż 70 % ceny ofertowej brutto Wykonawcy w ciągu jednego roku kalendarzowego. Dopuszcza się sumowanie wartości usług w ciągu jednego roku kalendarzowego celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego. 7/ Wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca; (zał. nr 2) - oddzielnie na drogi zamiejskie i miejskie W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie warunek sprzętu można spełniać łącznie. 8/ Wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (zał. nr 4 ); - wykażą, że dysponują personelem w ilości osób gwarantującej realizację zamówienia (min. 2 osoby) do sprzątania ręcznego - wskażą osobę odpowiedzialną za realizację zamówienia Personel do sprzątania ręcznego wykazany w jednym zadaniu nie może się powtórzyć w innym. 9/ Oświadczenie o telefonie kontaktowym osoby odpowiedzialnej za realizację zamówienia. (zał. nr 5) W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: 10/ polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą, niż wartość ceny ofertowej brutto wykonawcy. W przypadku ofert składanych wspólnie, wszyscy partnerzy muszą spełniać warunek sytuacji ekonomiczno - finansowej, tj. przedłożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia o.c. Dopuszcza się sumowanie wartości polis poszczególnych uczestników składających ofertę celem uzyskania wartości ofertowej brutto. Celem potwierdzenia ,że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych; 11/ Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (zał. nr 1) Oferta oprócz w/w dokumentów ma zawierać: DLA KAŻDEGO ZADANIA ODDZIELNIE 12/ Formularz oferty (Rozdział II); Wypełnić druk Formularz oferty. Ofertę należy sporządzić ściśle wg wzoru druku załączonego przez zamawiającego; 13/ Zobowiązanie do współpracy (zał. nr 6) 14/ Wykaz prac, które wykonawca powierzy podwykonawcom (zał. nr 7) 15/ Wypełniony formularz cenowy (Rozdział IV); Wypełnić kosztorys ofertowy formularz cenowy. Kosztorys ofertowy sporządzić ściśle wg wzoru druku załączonego przez zamawiającego. Sporządzenie kosztorysu w innej formie spowoduje odrzucenie oferty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdw.zgora.pl (bezpłatnie)

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba zamawiającego-zapłata w kasie 20 zł, lub po jej uprzedniej wpłacie na konto zamawiającego nr 71 1090 1535 0000 0001 0620 5700.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.07.2008 godzina 12:00, miejsce: sidziba zamawiającego ,pokój nr 5.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: I. Drogi wojewódzkie na ter.miejskich: ZAD nr1 m.Strzelce Krajeńskie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. drogi wojewódzkie na terenach miejskich: ZADANIE NR 1 - m. Strzelce Kraj.- droga woj. nr 156 - sprzątanie ulic w m. Strzelce Kraj. - ul. Wyzwolenia i Al. Wolności - powierzchnia do oczyszczenia 2 600,00 m2 - opróżnianie pojemników ze śmieci (nieczystości) - ogółem 96 kpl. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania określone zostały w Rozdziale III SIWZ.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.00.00-2.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: I. Drogi wojewódzkie na ter.miejskich: ZAD nr 2 m. Drezdenko.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 2 - m. Drezdenko - sprzątanie ulic w m. Drezdenko - ul. Piłsudskiego - droga woj. nr 158 - powierzchnia do czyszczenia 707 m2 - ul. Dworcowa, Niepodległości, Al. Piastów, Żeromskiego, Marszałkowska, Kościuszki, Pułaskiego, Poznańska - droga woj. nr 160 - powierzchnia do czyszczenia 3 860 m2 - ul. Długa - droga woj. nr 164 - powierzchnia do czyszczenia 1 310 m2 - ul. Pierwszej Brygady - droga woj. nr 181 - powierzchnia do oczyszczenia 1 000,00 m2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania określone zostały w Rozdziale III SIWZ.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.00.00-2.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: II. Drogi wojewódzkie na ter. zamiejskich: ZAD nr3 -Obwód Dróg Wojewódzkich Drezdenko.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: II. drogi wojewódzkie zamiejskie ZADANIE NR 3 - ODW DREZDENKO 1)utrzymanie czystości drogi Nr 160 Choszczno-Drezdenko-Międzychód - powierzchnia do oczyszczenia 2.469,00 m2 2)utrzymanie czystości drogi Nr 158 Gorzów Wlkp.-Santok-Jastrzębnik-Drezdenko - powierzchnia do oczyszczenia 2.450,00 m2 3)utrzymanie czystości drogi Nr 181 Drezdenko-Wieleń-Czarnków - powierzchnia do oczyszczenia 2.810,00 m2 4)utrzymanie czystości drogi Nr 156 gr. województwa-Strzelce Krajeńskie-Zwierzyn-Klesno - powierzchnia do oczyszczenia 5.130,00 m2 5)utrzymanie czystości drogi Nr 155 od drogi 156 w m. Stare Kurowo-Pławin - powierzchnia do oczyszczenia 720,00 m2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania określone zostały w Rozdziale III SIWZ.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.00.00-2.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.