eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wymiana stolarki okiennej z PCV na drewnianą, w elewacjach zewnętrznych, w obiekcie O-1 Polskiego Radia S.A. przy al. Niepodległości 77/85 w Warszawie (znak sprawyBZ/DZP-53/15)

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2015-09-18

Warszawa: Wymiana stolarki okiennej z PCV na drewnianą, w elewacjach zewnętrznych, w obiekcie O-1 Polskiego Radia S.A. przy al. Niepodległości 77/85 w Warszawie (znak sprawy: BZ/DZP-53/15)
Numer ogłoszenia: 138333 - 2015; data zamieszczenia: 18.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Polskie Radio S.A. Dział Zamówień Publicznych , Al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. +48 22 6459384, faks +48 22 6453957.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.prsa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana stolarki okiennej z PCV na drewnianą, w elewacjach zewnętrznych, w obiekcie O-1 Polskiego Radia S.A. przy al. Niepodległości 77/85 w Warszawie (znak sprawy: BZ/DZP-53/15).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty remontowe polegające na wymianie istniejącej stolarki okiennej z PCV na drewnianą w elewacjach zewnętrznych w obiekcie O-1 Polskiego Radia S.A. w Warszawie przy al. Niepodległości 77/85. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: demontaż istniejącej stolarki okiennej z PCV oraz parapetów zewnętrznych, montaż drewnianej stolarki okiennej wraz z osadzeniem parapetów zewnętrznych z blachy powlekanej, uzupełnienie oraz naprawę pęknięć wewnętrznych parapetów lastrykowych, uzupełnienie oraz naprawę tynków na ościeżnicach wewnętrznych i zewnętrznych, malowanie ościeży wewnętrznych i zewnętrznych, wywóz i utylizację stolarki PCV i gruzu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia oraz załączniki nr 11, 13 i 14 do SIWZ, tj. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, Rysunki stolarki okiennej oraz Informacja BIOZ określające zakres rzeczowy robót, a także Wzór umowy stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. Wyliczenie i zestawienie planowanych robót i prac objętych opisem przedmiotu zamówienia zawiera Przedmiar robót stanowiący załącznik nr 12 do SIWZ. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje świadczenie usług gwarancji w okresie i na warunkach zawartych w SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.42.11.32 - Instalowanie okien .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 35 000,00 PLN (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych zero groszy). 2. Wadium wpłaca/wnosi się przed upływem terminu składania ofert w następujących formach (w zależności od wyboru wykonawcy): 1) pieniądzu, wpłaconym na konto: Polskie Radio S.A. BANK HANDLOWY S.A. nr 20 1030 1508 0000 0008 1720 3078; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.) 3. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej, koniecznym jest, aby gwarancja obejmowała odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Koniecznym jest również, aby gwarancja obejmowała cały okres związania ofertą określony w SIWZ. W przypadku, gdy gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa nie spełni któregokolwiek ze wskazanych powyżej wymogów, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż wskazana w pkt. 14.2.1) SIWZ konieczne jest zdeponowanie oryginału dowodu wniesienia wadium w kasie Polskiego Radia S.A., budynek O-1BIS (nowy budynek), parter. Przed wniesieniem wadium w formie innej niż wskazana w pkt 14.2.1) SIWZ niezbędny jest uprzedni kontakt telefoniczny z Kasą pod nr (tel. 022 645-92-22).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa minimalnych standardów: spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ustawy, wymienionego w pkt III.4.1) niniejszego ogłoszenia (pkt 10.1.1 SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełniających warunek posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, Zamawiający uzna wykonawców, którzy wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swoim zakresem wymianę stolarki okiennej o wartości roboty co najmniej: 500 000,00 zł netto każda. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów, wymienionych w pkt. III. 4.1) ogłoszenia (pkt. 10.1.2-10.1.3) SIWZ) w oparciu o kryterium: spełnia/nie spełnia. Wykonawcy, którzy wykazując spełnienie warunku udziału opisanego w pkt. 8.2 SIWZ, zgodnie z art. 26 ust. 2b) ustawy, polegać będą na wiedzy i doświadczeniu i/lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących ich stosunków, zobowiązani są udowodnić Zamawiającemu, że będą dysponowali ww. niezbędnymi zasobami w okresie realizacji zamówienia, w szczególności przedkładając pisemne zobowiązanie innych podmiotów, o którym mowa w pkt. 10.1.7) SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa minimalnych standardów: spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ustawy, wymienionego w pkt III.4.1) niniejszego ogłoszenia (pkt 10.1.1 SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełniających warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna wykonawców, dysponujących co najmniej jedną osobą legitymującą się uprawnieniami do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno - budowlanej do kierowania, nadzorowania kontrolowania technicznego budowy i robót. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m.in. w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. Nr 63, poz. 394). Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów, wymienionych w pkt. III. 4.1) ogłoszenia (pkt. 10.1.5-10.1.6) SIWZ) w oparciu o kryterium: spełnia/nie spełnia. Wykonawcy, którzy wykazując spełnienie warunku udziału opisanego w pkt. 8.3 SIWZ, zgodnie z art. 26 ust. 2b) ustawy, polegać będą na wiedzy i doświadczeniu i/lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących ich stosunków, zobowiązani są udowodnić Zamawiającemu, że będą dysponowali ww. niezbędnymi zasobami w okresie realizacji zamówienia, w szczególności przedkładając pisemne zobowiązanie innych podmiotów, o którym mowa w pkt. 10.1.7) SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa minimalnych standardów: spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ustawy, wymienionego w pkt III.4.1) niniejszego ogłoszenia (pkt 10.1.1 SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pisemne zobowiązanie innych podmiotów (oświadczenie lub inny dokument, w szczególności umowa lub porozumienie) do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (w oryginale lub uwierzytelnionym notarialnie odpisie) - w przypadku, o którym mowa w pkt. 8.2 i/lub 8.3 SIWZ, z którego wynikać będzie faktyczna dostępność zasobów podmiotów trzecich (zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, okres jakiego dotyczy, sposób wykonania zobowiązania.) W przypadku, gdy zasób/zasoby są nierozerwalnie związane z podmiotem je udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego ich udzielania bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia - również wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w okresie jego realizacji. Pozostałe dokumenty: 1) wypełniony Formularz oferty - wg wzoru na Załączniku nr 2 do SIWZ, 2) wypełnione Warunki gwarancji - wg wzoru na Załączniku nr 8 do SIWZ, 3) kosztorys sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej; 4) pełnomocnictwo - złożone w oryginale lub uwierzytelnionym notarialnie odpisie - w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy składa pełnomocnik. Pełnomocnictwo powinno określać zakres umocowania i być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. W przypadku składania oferty wspólnej, wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia i wskazania pełnomocnika stosownie do postanowień art. 23 ust. 2 ustawy i przedłożenia pełnomocnictwa (złożonego w oryginale lub uwierzytelnionym notarialnie odpisie), uprawniającego pełnomocnika do reprezentacji wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu i określającego zakres tego umocowania, a ponadto: 1) w celu wykazania spełnienia warunków udziału określonych w pkt. 8.1 SIWZ, do przedłożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt. 10.1.1) SIWZ oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 10.1.2) - 10.1.6) SIWZ, a w przypadku, o którym mowa w pkt. 8.4 SIWZ, również w szczególności dokumentu, o którym mowa w pkt. 10.1.7) SIWZ; 2) w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, do przedłożenia przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oświadczeń, o którym mowa w pkt. 10.2.1) SIWZ i w pkt. 10.2.4) SIWZ oraz dokumentu, o którym mowa w pkt. 10.2.2) SIWZ. Postanowienia pkt. 10.2.3) SIWZ mają zastosowanie; 3) wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są również do przedłożenia dokumentów, o których mowa w pkt. 10.3.1) -10.3.3) SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres gwarancji - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy może nastąpić za zgodą stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem, że istotna zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy może nastąpić w szczególności w następujących przypadkach: 1) konieczności zmiany umowy w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa z zastrzeżeniem zapisu w § 11 ust. 4 umowy. 2) zmiany Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy jak również zakresu wykonywanych przez nich prac - w przypadku zaistnienia uzasadnionej potrzeby 3) konieczności zmiany terminu realizacji zamówienia wywołanej: a) udzieleniem zamówień dodatkowych i/lub zamiennych związanych z realizacją zamówienia podstawowego, b) wstrzymanie realizacji przez Nadzór Budowlany, c) wstrzymaniem realizacji robót, gdy wstrzymanie robót wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, d) wstrzymaniem realizacji robót, gdy wstrzymanie robót wynika z warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności: temperatury zewnętrznej poniżej - 5oC; e) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, wynikających z dostosowania zakresu zadania do powszechnie obowiązujących przepisów prawa, f) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej z uwagi na zaistnienie robót zamiennych, g) wydania orzeczeń sądowych lub administracyjnych dotyczących przedmiotu umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania postanowień umowy do treści orzeczenia, w szczególności w przypadku orzeczenia przez właściwe organy, iż przewidziane w niniejszej umowie prace powinny być wykonywane na podstawie pozwolenia na budowę. 4) zmiany formy wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 5) zmiany danych identyfikacyjnych Wykonawcy (adres siedziby, Regon, NIP, rachunek bankowy). 6) jeżeli Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu posługiwał się zasobami dotychczasowego Podwykonawcy, zmiana Podwykonawcy możliwa jest po przedłożeniu przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez zaproponowanego Podwykonawcę, 7) gdy zajdzie konieczność zmiany Podwykonawców robót, którym Wykonawca powierzył wykonanie zamówienia, w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 2. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust.1 jest nieważna. 3. Wszelkie zmiany warunków umowy oraz oświadczenia jej dotyczące pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.prsa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Polskie Radio S.A. al. Niepodległości 77/85, 00 - 977 Warszawa, pok. 350, piętro III budynek O-1 (stary budynek) od pon. do pt. w godz. 8:00-16:00..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.10.2015 godzina 10:45, miejsce: Polskie Radio S.A. al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa, skrzynka w holu budynku O-1 (stary budynek) oznaczona zgodnie z pkt 17.1 SIWZ..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Po zakończeniu postępowania, a przed zawarciem umowy wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do przedłożenia: 1) dowodu wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 2) polisy/(s) ubezpieczeniowej/(ch) lub innych dokumentów ubezpieczenia (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela wykonawcy), potwierdzającego/(ch), że wykonawca ma zawartą umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej i posiadania mienia (deliktowo-kontraktowej) z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 2.000.000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia i z zakresem ubezpieczenia rozszerzonym o odpowiedzialność cywilną za szkody powstałe po wykonaniu pracy lub usługi wynikłe z jej wadliwego wykonania, odpowiedzialność cywilną za produkt oraz odpowiedzialność cywilną za szkody powstałe w mieniu przyjętym w celu wykonania usługi (w tym w nieruchomościach), odpowiedzialność cywilną pracodawcy, odpowiedzialność cywilną za szkody powstałe w wyniku rażącego niedbalstwa oraz dodatkowo odpowiedzialność cywilną za szkody wynikające z wibracji, wstrząsów, drgań oraz działalności młotów pneumatycznych, hydraulicznych, kafarów (jeżeli będą używane) oraz odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone przez podwykonawców (jeżeli będą uczestniczyć w realizacji kontraktu). 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przedłożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. 4) W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców składających ofertę wspólną, należy przedłożyć polisy ubezpieczeniowe lub inne dokumenty ubezpieczenia, potwierdzające posiadanie ochrony ubezpieczeniowej, o której mowa w pkt. 21.2) SIWZ przez każdego z Wykonawców. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Wykonawca przed podpisaniem Umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy na sumę stanowiącą 5 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie w jednej lub kilku następujących formach (w zależności od wyboru wykonawcy): 1) pieniądzu, wpłaconym na konto: - Polskie Radio S.A. BANK HANDLOWY S.A. nr 20 1030 1508 0000 0008 1720 3078 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 2. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja ta powinna być nieodwołalna, bezwarunkowa, nie podlegająca przenoszeniu i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zobowiązanie wynikające dla banku/ubezpieczyciela udzielającego takiej gwarancji pozostaje dla niego wiążące przez okres wykonywania Umowy, przedłużony o okres 30 dni. 3. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej albo w formie poręczenia bankowego, warunki gwarancji lub poręczenia muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego. WARUNKI PŁTANOŚĆI Rozliczenie robót i prac objętych przedmiotem umowy dokonane zostanie kosztorysem powykonawczym, na podstawie rzeczywistej ilości robót/prac wykonanych i odebranych, a wskazanych w książce obmiarów oraz cen jednostkowych podanych w Załączniku nr 3 do Umowy. 3. Rozliczenie robót i prac objętych przedmiotem umowy odbywać się będzie fakturami częściowymi wystawionymi na podstawie podpisanych bez zastrzeżeń protokołów odbiorów częściowych oraz ostatecznie fakturą końcową, wystawioną po podpisaniu bez zastrzeżeń protokołu odbioru końcowego. Łączna wartość faktur częściowych nie może przekroczyć 70% wartości netto wynagrodzenia, wskazanego w ust. 1. 4. W każdej fakturze zostanie naliczony podatek VAT w ustawowej wysokości obowiązującej na dzień powstania obowiązku podatkowego. Zmiana stawki podatku VAT będzie uwzględniana w wystawianych fakturach i nie wymaga zmiany umowy. 5. Płatności realizowane będą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania faktur, przelewem na rachunek bankowy wskazany w fakturach. Jeżeli faktura będzie zawierać błędy, Zamawiający zwróci fakturę Wykonawcy bez księgowania. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania faktur wynikających z realizacji umowy do Biura Ekonomii i Finansów Polskiego Radia S.A.; adres: 00-977 Warszawa, al. Niepodległości 77/85. 7. Za datę uregulowania należności Strony uznają dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. 8. Zamawiający z płatności przysługujących Wykonawcy może regulować należności przysługujące podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom, przy pomocy których Wykonawca realizuje zlecony mu zakres czynności/robót, bezpośrednio na ich rachunek w przypadku otrzymania zawiadomienia o braku zapłaty wymaganej kwoty wynagrodzenia należnej danemu Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, zgodnie z umową zawartą przez nich z Wykonawcą, w związku z realizacją przedmiotu niniejszej umowy. Z zastrzeżeniem, że to wynagrodzenie dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są czynności/roboty objęte niniejszym postępowaniem lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. 9. Bezpośrednia zapłata, o której mowa w ust. 8 obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, Zmawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 10. Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, o której mowa w ust. 8, lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości zawartych z nimi umów może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego, zgodnie z postanowieniami § 20 niniejszej umowy. 11. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwi Wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. Zamawiający informuje o terminie zgłaszania uwag, nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia tej informacji. 12. W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w ust. 11, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Zamawiający może: 1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, jeżeli Wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo, 2) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo, 3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, jeżeli Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 4) Zapłata wynagrodzenia na rzecz Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców nastąpi w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty wykazania zasadności zapłaty wynagrodzenia na rzecz Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o terminach i wysokościach kwot przekazanych Podwykonawcom lub dalszym Podwykonawcom. 13. W przypadku zatrudnienia Podwykonawców, warunkiem zapłaty przez Zamawiającego części należnego wynagrodzenia Wykonawcy za odebrane roboty jest przedłożenie Zamawiającemu dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia Podwykonawcom lub dalszym Podwykonawcom biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych. Wykonawca do wystawionej faktury VAT winien dołączyć zestawienie należności dla wszystkich Podwykonawców biorących udział w realizacji odebranych robót wraz z kopiami wystawionych przez nich faktur będących podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę, kopie polecenia przelewu na kwoty wynikające z faktur wystawionych przez Podwykonawców oraz oryginały oświadczeń wszystkich Podwykonawców, że otrzymali należne wynagrodzenie wg. wzoru załącznika nr 7 do umowy. 14. Jeżeli Wykonawca nie przedstawi Zamawiającemu oświadczeń, o których mowa w ust. 13, Zamawiający może zatrzymać z faktury Wykonawcy część wynagrodzenia określonego w ust. 1 pkt.3) równą podwójnej wysokości spornej kwoty do czasu ostatecznego wyjaśnienia rozliczeń z Podwykonawcami potwierdzonego w szczególności prawomocnym wyrokiem sądu lub potwierdzeniem dokonania zapłaty. 15. W przypadku nieprzedstawienia przez Wykonawcę wszystkich dowodów zapłaty, o których mowa w ust. 13, Zamawiający wstrzymuje odpowiednio wypłatę należnego wynagrodzenia za odebrane roboty w części równej sumie kwot wynikających z nieprzedstawionych dowodów zapłaty. 16. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie z jego wynagrodzenia określonego w ust. 1 pkt. 3) wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy wymagalnego i należnego na podstawie umowy, której projekt został zaakceptowany przez Zamawiającego z zastrzeżeniem powiadomienia Wykonawcy i umożliwienia mu ustosunkowania się do roszczeń. 17. Termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 10 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy roboty budowlanej. 18. Sumaryczna wartość wynagrodzeń brutto wynikających z umów podwykonawczych i należnych Wykonawcy nie może przekroczyć wysokości wynagrodzenia określonego w ust.1 pkt 3..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.