eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radków › Remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w Raszkowie w obrębie działek o nr geod. 197/2, 189, 124

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-14

Radków: Remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w Raszkowie w obrębie działek o nr geod. 197/2, 189, 124
Numer ogłoszenia: 136663 - 2016; data zamieszczenia: 14.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Radków , ul. Rynek 1, 57-420 Radków, woj. dolnośląskie, tel. 074 8735000, faks 074 8735015.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radkowklodzki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w Raszkowie w obrębie działek o nr geod. 197/2, 189, 124.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. RASZKÓW dz. o nr geod. 197/2, 189 1. ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE I ZIEMNE: - mechaniczne ścinanie poboczy o grub. 10 cm 290,000 m2; - rozebranie przepustów rurowych - rury betonowe o śr. 40 cm 27,000 m; - rozebranie przepustów rurowych - ścianki czołowe i ławy betonowe 4,500 m3; - oczyszczenie rowów z namułu o grub. 30 cm z wyprofilowaniem skarp rowu 60,000 m; - roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0.15 m3 w gruncie kategorii I-II z transport urobku samochodami samowyładowczymi - schodkowanie pod nasyp, korytowanie na poszerzeniach 106,780 m3; - formowanie i zagęszczanie nasypu z pospółki lub kruszywa łamanego 245,220 m3; - wykonanie koryta na poszerzeniach jezdni w gruncie kategorii II-IV - 20 cm głębokość koryta 15,80 m2; - wykonanie koryta pod zjazdy i mijanki w gruncie kategorii II-IV - 20 cm głębokość koryta 123,00 m2; - roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi 0.40 m3 w ziemi kategorii I-III uprzednio zmagazynowanej w hałdach z transportem urobku samochodami samowyładowczymi - wywóz urobku z korytowania 27,76 m3; - podbudowa z kruszywa łamanego na poszerzeniach - warstwa dolna o grubość .po zagęszczeniu 20 cm 483,00 m2; - podbudowa z kruszywa łamanego pod zjazdy i mijanki - warstwa dolna o grubość .po zagęszczeniu. 25 cm 123,00 m2; - wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym 0/31,5mm z zagęszczeniem mechanicznym - średnia grubość warstwy po zagęszcz.15 cm 381,75 m3; - nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa wiążąca asfaltowa AC16W - grubość .po zagęszczeniu. 4 cm 2397,40 m2; - skropienie nawierzchni drogowej emulsją asfaltową pod w-wę ścieralną 2397,40 m2; - nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa AC11S - grubość .po zagęszczeniu. 4 cm 2326,40 m2; - nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa AC11S na zjazdach - grubość .po zagęszczeniu. 5 cm 103,00 m2. 2. ODWODNIENIE DROGOWE: - przepusty rurowe pod zjazdami - rury HDPE SN8 o śr. 40 cm Z wykonaniem ławy i zasypki z kruszywa łamanego 0/31,5mm 29,00 m; - przepusty rurowe pod zjazdami - ścianki czołowe dla rur o śr. 40 cm 5,00 sztuk; - komory murowane z bloczków betonowych - połączenie przepustu z istniejącym kolektorem 1,40 m3 ; - płyty żelbetowe z włazem żeliwnym D400 na gotowej komorze 1,00 kpl.; - rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wym. 30x30 cm w gruncie kategorii III-IV 67,00 m; - rowki pod korytka ściekowe o wym. 20x80 cm w gruncie kategorii III-IV 186,00 m; - ława pod ścieki betonowa B15 o wym. 80x15cm 22,32 m3; - ścieki z prefabrykatów betonowych o wymiarach 60x50x5 cm na podsypce cementowo piaskowej 172,00 m; - ścieki z prefabrykatów betonowych o szer. 60cm z nakrywą ażurową D400 na podsypce cementowo piaskowej 14,00 m; - ława pod krawężniki betonowa z oporem 4,02 m3; - krawężniki betonowe wystające 8cm o wym. 15x30 cm na podsypce cementowo piaskowej 67,00 m 1.3; - formowanie i zagęszczenie poboczy z kruszywa łamanego 142,00 m3; - humusowanie skarp z obsianiem przy głębokość warstwy humusu 10 cm 600,00 m2. II. RASZKÓW dz. o nr geod. 124. 1. ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE I ZIEMNE: - mechaniczne ścinanie poboczy o grub. 10 cm 434,00 m2; - rozebranie przepustów rurowych - rury betonowe o śr. 40 cm 18,00 m; - rozebranie przepustów rurowych - ścianki czołowe i ławy betonowe 3,00 m3; - ręczne ścinanie i karczowanie zagajników gęstych 0,02 ha; - oczyszczenie rowów z namułu o grub. 30 cm z wyprofilowaniem skarp rowu 80,00 m; - roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0.15 m3 w gruncie kategorii I-II z transport urobku samochodami samowyładowczymi - schodkowanie pod nasyp 45,00 m3; - formowanie i zagęszczanie nasypu z pospółki lub kruszywa łamanego 75,00 m3 ; - wykonanie koryta na poszerzeniach jezdni w gruncie kategorii II-IV - 20 cm głębokość koryta 279,50 m2; - mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników w gruncie kategorii I-IV głębokość 30 cm 577,50 m2; - wykonanie koryta pod zjazdy i mijanki w gruncie kategorii II-IV - 20 cm głębokość koryta 90,00 m2; - roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi 0.40 m3 w ziemi kategorii I-III uprzednio zmagazynowanej w hałdach z transportem urobku samochodami samowyładowczymi - wywóz urobku z korytowania 247,15 m3; - podbudowa z kruszywa łamanego na poszerzeniach - warstwa dolna o grubość .po zagęszczeniu. 20 cm 279,50 m2; - podbudowa z kruszywa łamanego pod zjazdy i mijanki - warstwa dolna o grubość .po zagęszczeniu. 25 cm 90,00 m2; - wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym 0/31,5mm z zagęszczeniem mechanicznym - średnia grubość warstwy po zagęszcz.15 cm 185,13 m3; - podbudowa z kruszywa naturalnego - warstwa dolna o grubość .po zagęszczeniu. 15 cm 577,50 m2; - podbudowa z kruszywa łamanego 0/63mm - warstwa dolna o grubość .po zagęszczeniu. 15 cm 577,50 m2; - podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubość .po zagęszczeniu. 8 cm 1724,80 m2; - nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa wiążąca asfaltowa AC16W - grubość .po zagęszczeniu 4 cm 1670,90 m2; - skropienie nawierzchni drogowej emulsją asfaltową pod w-wę ścieralną 1670,90 m2; - nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa AC11S - grubość .po zagęszczeniu 4 cm 1617,00 m2; - nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa AC11S na zjazdach - grubość .po zagęszczeniu 5 cm 89,00 m2; 2. ODWODNIENIE DROGOWE: - przepusty rurowe pod zjazdami - rury HDPE SN8 o śr. 50 cm z wykonaniem ławy i zasypki z kruszywa łamanego 0/31,5mm 18,00 m; - przepusty rurowe pod zjazdami - ścianki czołowe dla rur o śr. 50 cm 4,00 sztuk. 3. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE: - formowanie i zagęszczenie poboczy z kruszywa łamanego 136,95 m3. - humusowanie skarp z obsianiem przy grubość .warstwy humusu 10 cm 120,00 m2.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg o wartości minimum 200.000,00 zł, z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodu dotyczącego najważniejszej roboty, określającego, czy robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazującego, czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że dysponuje: -1 osobą na stanowisku kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności inżynieryjno drogowej, wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014, poz. 1278) lub innymi równoważnymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonanie tych samych czynności do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony Formularz ofertowy załącznik Nr 1 do SIWZ z kosztorysem ofertowym (załącznik 1A do Formularza ofertowego); b) W przypadku zamiaru powierzenia części zamówienia podwykonawcom lub innym podmiotom, które będą brały udział w realizacji zadania Wykonawca zobowiązany będzie złożyć oświadczenie, w którym wskaże część zamówienia, które zamierza im powierzyć - załącznik nr 7 (jeśli dotyczy); c) Zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia- załącznik nr 8 (jeśli dotyczy); d)W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - termin gwarancji - 2

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Na podstawie art.144 ustawy P.z.p. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: 1) ceny umowy określonej w § 3 istotnych postanowień umowy, która może ulec zmianie w przypadkach: a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT; b) wykonania mniejszego zakresu robót niż zakres określony w kosztorysie ofertowym wynikających z ich zaniechania; c) w przypadku ujawnienia w trakcie realizacji zamówienia wad, błędów, braków projektowych, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień dokumentacji. 2) zmiany Podwykonawców, w tym podmiotów trzecich m na zasobach których Wykonawca opierał się wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu; 3) skrócenia terminu realizacji inwestycji lub przedłużenia w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego; b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajków generalnych lub lokalnych) mającej bezpośrednio wpływ na terminowość wykonania robót; c) warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0stC, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, zalania terenu w wyniku gwałtownych opadów deszczu (oberwanie chmury), burzy z wyładowaniami atmosferycznymi, d) niewypałów i niewybuchów; e) wykopalisk archeologicznych; f) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; g) wystąpienia wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji; h) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy; i) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność w szczególności prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia; j) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień. 4) Zmiany osób nadzorujących roboty budowlane i pełniących funkcje kierownika budowy. 2. W przedstawionych w ust. 3 przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą w drodze pisemnego aneksu do umowy nowe terminy realizacji, z tym że okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju, o ile obliczenie dokładnego okresu przerwy lub postoju będzie możliwe, a gdyby dokładne obliczenie okresu nie było możliwe przyjęty zostanie najbardziej adekwatny ze względu na zaistniałe okoliczności okres. 3. Wprowadzone zmiany do umowy wymagają ich odpowiedniego udokumentowania i zawarcia stosownego aneksu do umowy. 4. Do zmiany umowy dojść może jedynie w rezultacie złożenia zgodnego oświadczenia woli przez wszystkie jej strony. Wyżej wymienione zapisy nie przyznają Wykonawcom jakiegokolwiek roszczenia o zmianę zawartej umowy. 5.Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Pzp, w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), zmiana danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radkow.biuletyn.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Radków, Rynek 1, 57-420 Radków, pok nr 2b,od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.00.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Radków, Rynek 1, 57-420 Radków, pok nr 13-sekretariat (I piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.