eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pobiedziska › Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego oraz realizację zadania ptbudowa bezkolizyjnego przejścia drogowego pod linią kolejową nr 353 Poznań - Skandawa w miejscowości Pobiedziska, budowa wiaduktu kolejowego oraz układu drogowego w ramach budowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Pobiedziskach oraz w Pobiedziskach - Letnisko w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-11

Pobiedziska: Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego oraz realizację zadania pt: budowa bezkolizyjnego przejścia drogowego pod linią kolejową nr 353 Poznań - Skandawa w miejscowości Pobiedziska, budowa wiaduktu kolejowego oraz układu drogowego w ramach budowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Pobiedziskach oraz w Pobiedziskach - Letnisko w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania
Numer ogłoszenia: 129973 - 2016; data zamieszczenia: 11.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pobiedziska , ul. Tadeusza Kościuszki 4, 62-010 Pobiedziska, woj. wielkopolskie, tel. 061 8977100, faks 061 8977124.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pobiedziska.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego oraz realizację zadania pt: budowa bezkolizyjnego przejścia drogowego pod linią kolejową nr 353 Poznań - Skandawa w miejscowości Pobiedziska, budowa wiaduktu kolejowego oraz układu drogowego w ramach budowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Pobiedziskach oraz w Pobiedziskach - Letnisko w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia realizowany jest w trybie zaprojektuj i wybuduj dla zadania dotyczącego budowy bezkolizyjnego przejścia drogowego pod linią kolejową nr 353 Poznań - Skandawa, w miejscowości Pobiedziska polegającego na zaprojektowaniu i wybudowaniu w oparciu o program funkcjonalno - użytkowy oraz koncepcję które są załącznikiem do SIWZ. 2. Część projektowa obejmuje wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych dotyczących budowy wiaduktu kolejowego, w tym ścian oporowych wraz z izolacją wodoszczelną, antykorozyjną, chodników na wiadukcie, balustrad, barier wraz z uszynieniem, projektów budowlanych i wykonawczych układu drogowego w postaci ronda północnego i południowego wraz z połączeniem z ul. Fabryczną i Poznańską, ścieżką pieszo - rowerową, chodnikiem, odwodnieniem, oświetleniem, oraz uzyskanie uzgodnień i ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i innych pozwoleń niezbędnych dla wykonania inwestycji na ich podstawie. 3. W zakres dokumentacji wchodzą: a. Analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, b. Projekt podziału nieruchomości, c. Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu, d. Projekt zagospodarowania terenu, e. Projekt budowlano -wykonawczy branży drogowej, f. Projekt budowlano - wykonawczy branży mostowej, g. Projekt budowlano - wykonawczy kanalizacji deszczowej ( ok. 700 mb), h. Projekt budowlano - wykonawczy branży elektrycznej - oświetlenie ( ok. 730 mb), i. Projekty budowlano - wykonawcze branżowe, j. Projekt organizacji ruchu, k. badania geologiczne, l. przedmiar robót, m. specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót n. pozostałe elementy konieczne dla rozpoczęcia w/w inwestycji. 4. Dokumentację należy przygotować zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej a w szczególności zgodnie z: a) Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. 2016 poz. 290); b) Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. 2015 poz. 2031); c) Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. 2016 poz. 124); d) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. 2014 nr 867); e) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. 2000 nr 63 poz. 735 z późn. zm); f) Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. (t. j. Dz.U. 2015 poz. 460 ze zm.); g) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2016, poz. 672); h) Ustawą z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (t.j. Dz.U. 2015 poz. 469 z późn. zm.); i) Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. O ochronie przyrody (t.j. Dz.U. 2015 poz. 1651 z późn. zm.); j) Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. 2016 poz. 71); k) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 22 września 2015r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2015 poz. 1554); l) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz.U. 2013 poz. 1129); m) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389); n) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem. (Dz.U. 2003 nr 177, poz. 1729); o) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. (Dz.U. 2003 nr 220, poz. 2181, ze zm.); p) Wszystkimi pozostałymi przepisami szczegółowymi i Normami Polskimi mającymi zastosowanie i wpływ na kompletność i prawidłowość wykonania zadania projektowego oraz docelowe bezpieczeństwo użytkowania wraz z trwałością i ekonomiką rozwiązań technicznych. 5. Część budowlana obejmuje realizację Bezkolizyjnego przejścia drogowego pod linią nr 353 Poznań - Skandawa w miejscowości Pobiedziska - budowa wiaduktu kolejowego oraz układu drogowego - w ramach budowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Pobiedziskach oraz w Pobiedziskach - Letnisku w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową opisaną w punkcie 3 z podziałem: 5.1. wykonanie wiaduktu wraz z izolacją wodoszczelną i zabezpieczeniem antykorozyjnym, robotami torowymi niezbędnymi do przywrócenia pełnego ruchu kolejowego (wiadukt kolejowy); 5.2. wykonanie układu drogowego w postaci ronda północnego i południowego z połączeniem z ul. Fabryczną i ul. Poznańską, ścieżką pieszo - rowerową lub chodnikiem wraz z odwodnieniem i oświetleniem (Układ Drogowy) 6. Podstawą do wykonania dokumentacji projektowej jest Koncepcja Bezkolizyjnego przejścia drogowego pod linią kolejową nr 353 Poznań - Skandawa w miejscowości Pobiedziska, w ramach budowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Pobiedziskach, Pobiedziskach - Letnisku, w Miejskim Obszarze Funkcjonowania miasta Poznania oraz program funkcjonalno- użytkowy. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom, W przypadku, gdy Wykonawca wskaże podwykonawców odpowiada za ich działania jak za swoje własne..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat zamówienia uzupełniającego w wysokości nie większej niż 50% wartości przedmiotowego zamówienia na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp, polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia i zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.22.11.22 - Roboty budowlane w zakresie wiaduktów kolejowych 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.31.62 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Zamawiający rozumie przez termin wniesienia wadium, datę i godzinę zaksięgowania pieniędzy na koncie Zamawiającego. Czynność ta musi nastąpić przed terminem składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007, Nr 42, poz. 275 ze zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego nr: 13 1020 4027 0000 1302 1108 0068 PKO BP SA Poznań z podaniem w tytule przelewu: Przetarg Nr ZP.271.16.2016.KP - Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego oraz realizację zadania pt: budowa bezkolizyjnego przejścia drogowego pod linią kolejową nr 353 Poznań - Skandawa w miejscowości Pobiedziska, budowa wiaduktu kolejowego oraz układu drogowego w ramach budowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Pobiedziskach oraz w Pobiedziskach - Letnisko w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania oraz dokładnej nazwy i adresu Wykonawcy. Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli wykonawca wykaże się doświadczeniem w wykonaniu łącznie następujących prac : - co najmniej dwóch projektów na obiekty inżynieryjne (tunel, przejście podziemne)pod linią kolejową o świetle poziomym konstrukcji min. 12 m i świetle pionowym konstrukcji 5,5 m; - co najmniej dwóch projektów drogowych o nawierzchni mineralno-asfaltowej o powierzchni minimum 7000 m2; - co najmniej dwóch odrębnych robót polegających na wykonaniu obiektu inżynieryjnego (tunel, przejście podziemne) pod linią kolejową o świetle poziomym konstrukcji min. 12 m i świetle pionowym konstrukcji 5,5 m; - Co najmniej dwóch odrębnych robót polegających na budowie lub przebudowie drogi,ulicy o nawierzchni mineralno - asfaltowej o powierzchni 7000m2 (każda) w tym obiekty typu rondo.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli wykonawca udokumentuje, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia. Wykaz musi zawierać co najmniej: - 1 osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń z min. 5 -letnim doświadczeniem zawodowym licząc od dnia uzyskania uprawnień do wykonywania prac projektowych, - 1 osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności mostowej bez ograniczeń z min. 5 -letnim doświadczeniem zawodowym, która wykonała min. jeden projekt na obiekt inżynieryjny (tunel, przejście podziemne)pod linią kolejową o świetle poziomym konstrukcji min. 12 m i świetle pionowym konstrukcji 5,5 m - licząc od dnia uzyskania uprawnień do wykonywania prac projektowych, - 1 osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych z min. 5 -letnim doświadczeniem zawodowym licząc od dnia uzyskania uprawnień do wykonywania prac projektowych, - 1 osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych z min. 5 -letnim doświadczeniem zawodowym licząc od dnia uzyskania uprawnień do wykonywania prac projektowych, - 1 osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych z min. 5 -letnim doświadczeniem zawodowym licząc od dnia uzyskania uprawnień do wykonywania prac projektowych, - 1 osobę pełniącą funkcję kierownika robót posiadającego uprawnienia bez ograniczeń w specjalności drogowej z min. 5 -letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie budowy lub przebudowy dróg, -1 osobę pełniącą funkcję kierownika robót posiadającego uprawnienia bez ograniczeń w specjalności mostowej z min. 5 -letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi mostowymi w tym min. jednego obiektu inżynieryjnego (tunel, przejście podziemne)pod linią kolejową o świetle poziomym konstrukcji min. 12 m i świetle pionowym konstrukcji 5,5 m - 1 osobę pełniącą funkcję kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych z min. 5- letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi - 1 osobę pełniącą funkcję kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych z min. 5- letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi - 1 osobę pełniącą funkcję kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych z min. 5- letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów zgodnie z Art.104 Ustawy Prawo budowlane ( Dz. U. 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z póz. zmianami) w myśl którego osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, od szkód i zdarzeń losowych w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 8.600.000,00 zł (zakres ubezpieczenia musi obejmować co najmniej szkody poniesione przez osoby trzecie w wyniku śmierci, uszkodzenie ciała, rozstroju zdrowia lub w wyniku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia własnego lub osób trzecich, jak również szkód spowodowanych błędami, powstałymi w związku z wykonywaniem robót budowlanych i innych prac objętych przedmiotem Umowy) -posiada zdolność kredytową bądź posiada środki finansowe w wysokości 4.000.000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - skrocenie terminu budowy wiaduktu - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1. Zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy: 1.1. dla terminu w wykonania zakresu prac wskazanych w § 1 ust. 1. pkt 1.1. określonego w § 2 ust. 1.: 1.1.1. przyjęcia do wykonania robót uzupełniających lub istotnej zmiany zakresu robót (nie dotyczy to wykonania robót zamiennych o tej samej pracochłonności wykonania); 1.1.2. konieczności uzyskania dodatkowych uzgodnień; 1.1.3. wystąpienia opóźnienia w realizacji Przedmiotu umowy niewynikającego z winy Wykonawcy. 1.2. dla terminu wykonania zakresu robót wskazanego w § 1 ust. 1. pkt 1.2. określonego w § 2 ust. 4. i 5.: 1.2.1. zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem; 1.2.2. nieprzewidywane wykopaliska archeologiczne; 1.3. zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, w tym na skutek kolizji prawnej lub faktycznej uniemożliwiającej realizację Umowy. 1.4. zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: 1.4.1. przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.; 1.4.2. wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych z przyczyn innych niż zawinione przez Wykonawcę w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego, 1.4.3. konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu Umowy. 2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust.1. termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Każda taka zmiana wprowadzona będzie w trybach i procedurach opisanych w Umowie. 3. Zmiany technologiczne, mogące skutkować również zmianą wynagrodzenia Wykonawcy, w szczególności: 3.1. pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji niż opisane w SIWZ, pozwalających na zmniejszenie kosztów realizacji Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego obiektu; 3.2. pojawienie się nowszej technologii wykonania robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji Umowy lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego obiektu; 3.3. konieczność zrealizowania zakresu technicznego obiektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SIWZ w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót; 3.4. odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki gruntowe (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) lub istnienie nie zinwentaryzowanych (nie ujętych w dokumentacji) urządzeń, instalacji lub obiektów, skutkujące niemożliwością zrealizowania Przedmiotu Umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; 3.5. konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 4. Pozostałe zmiany: 4.1. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie umowy zgodnie z SIWZ; 4.2. protesty ludności; 4.3. rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części robót, z zastrzeżeniem § 9 ust. 9.. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie obniżone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z Umowy planowanymi świadczeniami, według Umowy, 4.4. kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji lub usunięcia powstałej już kolizji; 4.5. konieczność przedłużenia terminu realizacji Umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania Umowy, zwłaszcza w przypadku wystąpienia potrzeby realizacji robót dodatkowych; 4.6. zmiany wynagrodzenia Wykonawcy spowodowane zmianą stawki VAT; 4.7. zmiana sposobu, warunków lub terminów płatności określonych w Umowie w przypadku zmiany zasad finansowania inwestycji przez Zamawiającego skutkującej koniecznością lub możliwością dokonania przedmiotowych zmian w Umowie; 4.8. Wprowadzenie podwykonawcy (w sytuacji, gdy wykonawca w ofercie zadeklarował realizację siłami własnymi) za wyraźną pisemną zgodą Zamawiającego oraz na warunkach określonych w SIWZ. 5. Wszystkie postanowienia określone w niniejszym § mogą stanowić katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i Wykonawcę. 6. Każda taka zmiana wprowadzona będzie w trybach i procedurach opisanych w Umowie. 7. Nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 7.1. zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 7.2. zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do wykonywania zakresu umowy lub kontaktów między Stronami; 7.3. udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych; 7.4. udzielenie zamówień uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych., 8. Nie stanowi podstawy do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zmiana czynników cenotwórczych dla materiałów, urządzeń, energii i paliw, użytych do realizacji Umowy oraz zmiana stawek ustawowych elementów składowych wynagrodzenia pracowników, w tym zasad podlegania ubezpieczeniom, o którym mowa w art. 142 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w terminie realizacji zamówienia nowy termin zostanie wydłużony o czas niezawinionego przez Wykonawcę przestoju. Warunkiem wydłużenia terminu realizacji Umowy będzie wystąpienie przez Wykonawcę z pisemnym wnioskiem o przedłużenie terminu realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem przyczyn uzasadniających jego przedłużenie. W takim przypadku Zamawiający pisemnie potwierdzi fakt okresu przestoju, co stanowić będzie podstawę do spisania stosownego aneksu przedłużającego termin realizacji Umowy. 10. Wykonawca przed przystąpieniem do wprowadzenia jakichkolwiek zmian w stosunku do dokumentacji w szczególności co do projektu bądź STWiOR (Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót) musi uzyskać bezwarunkową pisemną zgodę Zamawiającego. 11. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień Umowy: 11.1. sposób inicjowania zmian: 11.1.1. Zamawiający: wnioskuje pisemnie do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 11.1.2. Wykonawca: wnioskuje pisemnie do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 12. Przyczyny dokonania zmian postanowień Umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach - notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pobiedziska.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Pobiedziska ul. Kościuszki 4 62-010 Pobiedziska.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.07.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Pobiedziska ul. Kościuszki 4 62-010 Pobiedziska sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.