eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobra › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-07-01

Dobra: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra
Numer ogłoszenia: 129181 - 2013; data zamieszczenia: 01.07.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 71253 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobra, plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, woj. wielkopolskie, tel. 0-63 279-90-11, faks 0-63 279-90-11.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra z miejscowości Chrapczew, Czajków, Czyste, Dąbrowa, Dąbrowica, Dąbrowica Kolonia, Długa Wieś, Januszówka, Józefów, Kaczka, Kościanki, Linne, Łęg Piekarski, Mikulice, Miłkowice, Młyny Piekarskie, Moczydła, Ostrówek, Piekary, Potworów, Rzechta, Rzymsko, Rzymsko BG, Skęczniew, Stawki, Stefanów, Strachocice, Strachocice Kolonia, Szymany, Ugory, Wola Piekarska, Zagaj, Zborów, Żeronice oraz miasto Dobra, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm., zapisami Uchwały Nr XXV44112 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa wielkopolskiego na lata 2012 2017, przepisami Uchwały nr XXII1572012 Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra z dnia 13 grudnia 2012 r. Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2013 r. poz. 921, Uchwały Nr XXV1802013 Rady Miejskiej w Dobrej o zmianie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra z dnia 28 lutego 2013 r. oraz Uchwały Nr XXIV1752013 Rady Miejskiej w Dobrej w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi z dnia 31 stycznia 2013 r Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 20.02.2013 r. poz. 1747. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391) oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra zakres prac obejmuje: odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, w tym odbieranie i zagospodarowanie odpadów niesegregowanych, odbieranie i zagospodarowanie odpadów segregowanych, odbieranie i zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji, odbieranie i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, odpadów niebezpiecznych. Powierzchnia Gminy Dobra wynosi 132 km2. Liczba mieszkańców: zameldowanych na terenie Gminy Dobra 6386;wynikających z deklaracji 5693. Orientacyjna liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne: Nieruchomości zamieszkałe Obszar wiejski Chrapczew 31; Czajków 16; Czyste 10; Dąbrowa 44; Dąbrowica 22; Dąbrowica Kolonia 44; Długa Wieś 95; Januszówka 29; Józefów 31; Kaczka 2; Kościanki 15; Linne 71; Łęg Piekarski 24; Mikulice 89; Miłkowice 57; Młyny Piekarskie9; Moczydła 23; Ostrówek 35; Piekary 43; Potworów 39; Rzechta 49; Rzymsko 34; Rzymsko BG 26; Skęczniew 88; Stawki 13; Stefanów 24; Strachocice 49; Strachocice Kolonia 36; Szymany 21; Ugory 49; Wola Piekarska 50; Zagaj 23; Zborów 11; Żeronice 49; Obszar miejski; Miasto Dobra - ul. Kilińskiego 100; ul. B. Prusa 7; ul. E. Orzeszkowej 8; ul. M. Konopnickiej 5; ul. T. Kościuszki 8; ul. H. Sienkiewicza 8; ul. S. Okrzei 14; ul. G. Narutowicza 11; ul. Parkowa 3; ul. Świętojańska 1; ul. A. Mickiewicza 14; ul. 1-go Maja 23; ul. L. Sperczyńskiego 20; ul. J. Dekerta 49; ul. Słoneczna 9; ul. Wiatraki 16; ul. Wiśniowa 9; ul. Morelowa 8; ul. Czereśniowa 7; ul. Łąkowa 1; pl. Wojska Polskiego 41; pl. J. Słowackiego 34; pl. Zamysłów 18; pl. Mały Rynek 9; nieruchomości niezamieszkałe w tym działki letniskowe gdzie odpady powstają sezonowo 300 Uwaga Ilość nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie. Zamawiający nie określi ilości nieruchomości zlokalizowanych na terenach o utrudnionym dojeździe. W związku z tym, zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty. Ilość odpadów odebranych z terenu gminy Dobra na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2009 2012 wynosiła Rodzaj odpadów Ilość odpadów w tonach 2009 2010 2011 2012 Zmieszane odpady komunalne 298,65 273,00 222,98 277,14 Papier 20,5 19,8 20,1 32,50 Szkło 7,3 7,4 7,6 8,50 Plastik tworzywa sztuczne 7,2 7,5 7,1 9,92 Metale Zmieszane odpady opakowaniowe Odpady wielkogabarytowe Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 0,75 Baterie frakcja tzw. sucha 52,33 Uwaga: Ilość odebranych z terenu gminy Dobra odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Ze szczegółowych obliczeń Zamawiającego wynika, że na terenie Gminy Dobra umowy na odbiór odpadów posiada ok. 72,2% nieruchomości zamieszkałych. Należy przyjąć, że 25% właścicieli nieruchomości zamieszkałych posiadających umowy na odbiór odpadów nie oddawało wszystkich odpadów. Morfologia odpadów komunalnych w latach 2013 2014 Rok JM 2013 2014 Struktura Papier i tektura Mgrok 116 118 Szkło Mgrok 177 180 Metale Mgrok 36 37 Tworzywa sztuczne Mgrok 189 193 Odpady wielomateriałowe Mgrok 73 74 Odpady kuchenne i ogrodowe Mgrok 583,17 590, 15 Odpady mineralne Mgrok 97 101 Frakcja 10 mm Mgrok 241 245 Tekstylia Mgrok 49 49 Drewno Mgrok 9 10 Odpady niebezpieczne Mgrok 15 15 Inne kategorie Mgrok 87 89 Odpady wielkogabarytowe Mgrok 30 31 Odpady z terenów zielonych Mgrok 61,2 62,1 Razem Mg.rok 1 764 1 793 Odpady budowlane i rozbiórkowe inne niż niebezpieczne Mgrok 192 192 RazemMg.rok1 9551 985 na mieszkańca Mg.rok.m 0,306 0,310 W tym Odpady sucherecyklingowe Mgrok 473,0 482,2 Odpady biodegradowalne Mgrok 890,4 902,4 Źródło: Analiza finansowa systemu gospodarki odpadami w Gminie Dobra i kalkulacja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Uwaga Przyjęto, że strumień odpadów z nieruchomości niezamieszkałych będzie wynosił 30% zakładanego strumienia. Przyjęto średnią ilość odpadów przypadającą na każdego zameldowanego mieszkańca. Przyjęto, że odpady biodegradowalne stanowią 45,5% wszystkich odpadów i 50% odpadów komunalnych bez odpadów budowlanych i rozbiórkowych innych niż niebezpieczne. 96% nieruchomości zadeklarowało, że będzie kompostowało odpady biodegradowalne we własnym zakresie. Uwaga Ilość wytworzonych na terenie gminy Dobra odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Założenia w zakresie demografii i ilości odpadów Lata 2013 2014 liczba mieszkańców zameldowanych 6 386 6 398 Miasto 1 460 1 451 Wieś 4 926 4 947 odpady komunalne 1 764 1 793 Miasto 537 541 Wieś 1 227 1 252 Źródło Analiza finansowa systemu gospodarki odpadami w Gminie Dobra i kalkulacja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Uwaga: Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy - prognozowana. Przyjęto średnią ilość odpadów przypadającą na każdego zameldowanego mieszkańca: 0,276 Mgrokm. 96% nieruchomości zadeklarowało, że będzie kompostowało odpady biodegradowalne we własnym zakresie. Przyjęto, że odpady biodegradowalne stanowią 50% odpadów komunalnych bez odpadów budowlanych i rozbiórkowych innych niż niebezpieczne. Uwaga: Założenia w zakresie demografii i ilości odpadów na terenie gminy Dobra nie jest zależna od Zamawiającego. Podane wyżej wartości należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Prognozowane ustalenia w zakresie demografii i ilości odpadów w 2013r. Lata 2013 liczba mieszkańców zamieszkałych - deklarowanych 5693 Miasto 1304 Wieś 4389 odpady komunalne 1569 Miasto 477 Wieś 1092 Źródło: Ustalenia własne na podstawie składanych deklaracji Uwaga: Liczba mieszkańców wynikająca ze składanych deklaracji. Przyjęto średnią ilość odpadów przypadającą na każdego wykazanego mieszkańca: 0,276 Mgrokm. 96% nieruchomości zadeklarowało, że będzie kompostowało odpady biodegradowalne we własnym zakresie. Przyjęto, że odpady biodegradowalne stanowią 50% odpadów komunalnych bez odpadów budowlanych i rozbiórkowych innych niż niebezpieczne. Przyjmując, że 96% odpadów biodegradowlanych, które stanowią ok. 50% wszystkich odpadów komunalnych, będzie kompostowane we własnym zakresie założyliśmy, że łączna ilość odpadów komunalnych na terenie Gminy Dobra w 2013r. może wynieść ok. 820,6 Mg, tj. ok. 0,144 Mgrokna każdego wykazanego mieszkańca. Razem ze strumieniem odpadów komunalnych pochodzącym z nieruchomości niezamieszkałych (30%) łączna ilość odpadów komunalnych na terenie Gminy Dobra w 2013r. może wynieść ok. 1066,8 Mg. Uwaga: Prognozowane ustalenia w zakresie demografii i ilości odpadów na terenie gminy Dobra w 2013r. nie są zależne od Zamawiającego. Podane wyżej wartości należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Wymagania dotyczące odbierania odpadów niesegregowane odpady komunalne odpady zmieszane pozostałe - gromadzone będą w pojemnikach znajdujących się przy posesjach. pojemność pojemników min. 110 l, częstotliwość wywozu co najmniej raz w miesiącu, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym, realizacja reklamacji nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia pocztą elektroniczną email od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić pocztą elektroniczną email odpady@dobra24.pl Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odebranych niesegregowanych zmieszanychpozostałych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienia Zamawiającemu raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. selektywne odpady komunalne odpady segregowane odbiór odbywał się będzie w systemie pojemnikworek, pojemność pojemnikówworków min110 l, wprowadza się następujące rodzaje pojemników worków żółty papier, plastik, metal, tekstylia wielomateriałowe, niebieski - szkło opakowaniowe, częstotliwość wywozu żółty co najmniej raz w miesiącu, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym, niebieski co najmniej raz na kwartał, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym,pojemnikiworki do selektywnej zbiórki odpadów dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę, w ramach reklamacji zapewnia Wykonawca,pojemnikiworki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. Dodatkowo na worku muszą widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy,Wykonawca zobowiązuje się do: uzupełnienia na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, zagospodarowania całej masy selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj., karty przekazania odpadów.odpady ulegające biodegradacji - odbiór odbywał się będzie w systemie pojemnikworek, częstotliwość wywozu: raz na dwa tygodnie według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym, pojemniki/worki do odbioru odpadów ulegających biodegradacji (dla mieszkańców przystępujących do zbiórki, na wymianę oraz w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca,pojemniki/worki do pierwszego odbioru odpadów ulegających biodegradacji Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na teren każdej nieruchomości,Wykonawca zobowiązuje się do: uzupełnienia na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do zbierania odpadów ulegających biodegradacji po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości nowych pustych pojemników/worków w dniu odbioru, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków,zagospodarowania całej masy odebranych odpadów ulegających biodegradacji poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności ( tj. karty przekazania odpadów).odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady niebezpieczne: częstotliwość odbioru co najmniej 2 razy w roku - po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym, z wyznaczonych miejsc i w określony sposób,Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów, odpadów budowlanych i rozbiórkowych poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu po przeprowadzonej zbiórce dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów.Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia.Wykonawca, po podpisaniu umowy a przed pierwszym odbiorem odpadów winien dostarczyć właścicielowi nieruchomości:w przypadku odpadów niesegregowanych (zmieszanych/pozostałych) - pojemnik w przypadkach, o których mowa w pkt.5, ppkt. 1, w liczbie i pojemności uzgodnionej z właścicielem nieruchomościw przypadku odpadów segregowanych min. 1 pojemnik lub po 2 worki każdego koloru. Kolejne worki dostarczane będą w systemie: za każdy odebrany napełniony worek Wykonawca pozostawia worek pusty. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników i worków Wykonawca winien posiadać potwierdzenie ich odbioru przez właściciela nieruchomości. W przypadku nieobecności właściciela nieruchomości Zamawiający dopuszcza pozostawienie pojemników/worków na terenie nieruchomości w miejscu widocznym dla właściciela.za szkody spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca,odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować według ustalonego harmonogramu w godzinach 800 - 1900, Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogram odbioru, który Zamawiający po akceptacji będzie publikował za stronie internetowej www.dobra24.pl, a Wykonawca w formie wydruków będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości, w sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. Wykonawca o takiej okoliczności winien powiadomić właścicieli tych nieruchomości. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, protokół, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę przekaże Zamawiającemu. Odpady komunalne zbierane niezgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 13 grudnia 2012 r. i z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra oraz niezgodnie ze sposobem określonym w złożonej deklaracji, traktowane są jako odpady zmieszane. Podmiot odbierający przyjmuje je, z tym, że jest obowiązany stosować się do zapisów § 7 ust. 6 Uchwały Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 20 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę uprzednio powiadomić właściciela nieruchomości o fakcie zebrania odpadów komunalnych niezgodnie z zasadami określonymi w § 7 ust. 1 przedmiotowej uchwały, sporządzić dokumentację wskazującą na fakt zebrania przez właściciela nieruchomości odpadów komunalnych niezgodnie z zasadami określonymi w § 7 ust. 1 przedmiotowej uchwały,powiadomić zamawiającego o zebraniu przez właściciela nieruchomości odpadów komunalnych niezgodnie z zasadami określonymi w § 7 ust. 1 przedmiotowej uchwały, odebranie odpadów komunalnych o których mowa w ppkt g, skutkuje naliczeniem opłaty jak za odpady zmieszane Wykonawca zobowiązany jest do przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu. Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. odebrane odpady komunalne należy poddać ważeniu w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do RIPOK. Masa odpadów selektywnie zbieranych zostanie ustalona na podstawie wskazań wagi (kwitów wagowych), a pozostałe na podstawie przekazania kart wagowych dostarczanych przy wystawieniu faktury za wykonaną usługę. odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dobra, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z zapisami Uchwały Nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2017. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz § 24 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca niezwłocznie zawiadamia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi, za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) na adres odpady@dobra24.pl Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, a w szczególności: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, uchwały Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2017, uchwał Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 13 grudnia 2012 r. i z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra,uchwały Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 20 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9n ustawy z dnia 16 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Burmistrzowi Dobrej w terminie do końca miesiąca po upływie kwartału którego dotyczy, za wyjątkiem IV kwartału 2013r., za który sprawozdanie należy złożyć do 15 stycznia 2014r. w celu umożliwieniu sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dot. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający,Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych danych o odpadach.Podstawą do miesięcznego rozliczenia usługi i wystawienia faktury będzie pisemny protokół wykonania usługi sporządzony przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego. Powyższy protokół winien zawierać informację o ilości poszczególnych rodzajów odebranych odpadów oraz liczbie nieruchomości (z wyszczególnieniem liczby nieruchomości w danej miejscowości), z których zostały odpady odebrane. Ilość poszczególnych rodzajów odpadów wykazanych na kartach przekazania odpadów, o których mowa w pkt. c, powinna odpowiadać ilości wynikającej z protokołu wykonania usługi za odpowiedni okres rozliczeniowy.Sprzęt technicznyW zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości) należy zapewnić, aby: w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej (tj. samochód dostawczy o ładowności ok. 2,5 tony - umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z trudno dostępnych terenów). pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,na terenie bazy magazynowo - transportowej (która w myśl powyższego rozporządzenia ma być usytuowana w gminie z której terenu odbierane są odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy lub na terenie do którego podmiot odbierający odpady komunalne posiada tytuł prawny) znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, d.w zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te były utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przez niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby: konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; pojazdy były wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych; Zamawiający wymaga uzyskania od Wykonawcy dostępu do platformy obsługującej system pozycjonowania satelitarnego celem weryfikacji poprawności wykonania zadania. pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. Gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do Specyfikacji pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki zastosowane w projekcie. Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami przetargowymi. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Spółka Akcyjna w Kaliszu, ul. Bażancia 1a, 62-800 Kalisz, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 584148,15 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 478595,28

  • Oferta z najniższą ceną: 478595,28 / Oferta z najwyższą ceną: 613056,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.