eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wiązowna › Sukcesywne przygotowywanie i dostawa posiłków do placówek oświatowych Gminy Wiązowna w roku szkolnym 2016-2017

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-08

Wiązowna: Sukcesywne przygotowywanie i dostawa posiłków do placówek oświatowych Gminy Wiązowna w roku szkolnym 2016-2017
Numer ogłoszenia: 127583 - 2016; data zamieszczenia: 08.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wiązowna , ul. Lubelska 59, 05-462 Wiązowna, woj. mazowieckie, tel. 022 7890128.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: urzad@wiazowna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywne przygotowywanie i dostawa posiłków do placówek oświatowych Gminy Wiązowna w roku szkolnym 2016-2017.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne przygotowywanie i dostawa posiłków dla placówek oświatowych Gminy Wiązowna w roku szkolnym 2016-2017. Zamówienie będzie realizowane w częściach dla niżej wymienionych placówek oświatowych: 1.Gminne Przedszkole w Zakręcie Zakręt ul. Szkolna 13, 05-077 Warszawa- Wesoła, gmina Wiązowna, powiat otwocki, województwo mazowieckie. 2.Zespół Szkolno- Gimnazjalny w Zakręcie Zakręt ul. Szkolna 11, 05-077 Warszawa, gmina Wiązowna, powiat otwocki, województwo mazowieckie. 3.Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance ul. Napoleońska 53a, 05-408 Glinianka, gmina Wiązowna, powiat otwocki, województwo mazowieckie. Opis zamówienia CZĘŚĆ I: przygotowywanie i dostawa posiłków dla Przedszkola Gminnego w Zakręcie. 1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostawa posiłków standardowych oraz dietetycznych dla dzieci w wieku 2,5- 8 lat dla Gminnego Przedszkola w Zakręcie, zgodnie z poniższym zestawieniem rodzajowym: 1) śniadanie, 2) obiad (dwudaniowy - zupa, II danie, napój), 3) podwieczorek. 2.Przewidywana ilość posiłków- ok.110 dziennie. 3.Zamawiający składa zamówienia ilościowe na poszczególne rodzaje posiłków. Podana ilość posiłków jest szacunkowa i może ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowi ostatecznego rozmiaru zamówienia, w wyniku czego nie może stanowić podstaw do zgłaszania roszczeń z tytułu niezrealizowanych dostaw albo podstawy do odmowy realizacji dostaw. Zamawiający nie będzie ponosił ujemnych skutków finansowych spowodowanych zmniejszeniem ilości i wartości dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian ilościowych dostaw posiłków w przedmiocie zamówienia z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie ulegnie zmianie. 4.Zamawiający nie przewiduje waloryzacji cen posiłków zawartych w ofercie wykonawcy w trakcie realizacji niniejszego zamówienia. Cena jednostkowa posiłków standardowych i dietetycznych będzie taka sama przez cały okres realizacji zamówienia. 5.Wykonawca zobowiązany jest, ze względu na rozliczanie kosztów przez Zamawiającego, na dołączanie do wystawianej faktury VAT dokumentu określającego podział kosztów na: 1) koszt surowców zużytych do przygotowania posiłków, 2) koszt wykonania usługi (pozostałe koszty związane z realizacją zamówienia), z zastrzeżeniem, że koszt surowców zużytych do przygotowania posiłków musi stanowić 60-70% ceny dostawy poszczególnych rodzajów posiłków. 3) Podział kosztów i zaoferowana cena będą stałe przez cały okres trwania zamówienia. 6.Szczegółowe Wytyczne do sporządzania posiłków dla przedszkola w Zakręcie stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 7.Dostawy realizowane będą na podstawie bieżących zamówień telefonicznych składanych przez uprawnionego pracownika przedszkola. Śniadania zostają zgłoszone telefonicznie dnia poprzedniego, a obiady i podwieczorki danego dnia do godz. 9.30 przez upoważnionego pracownika Przedszkola, od poniedziałku do piątku, z tym, że zamówienie na śniadanie w poniedziałek składane będzie w piątek lub w dzień poprzedzający piątek. W zamówieniu określa się liczbę i rodzaj zamawianych posiłków tj. śniadań, obiadów i podwieczorków, a także ewentualne wymagania dietetyczne do ich przygotowania. 8.Dostawy realizowane będą od poniedziałku do piątku: śniadania do godziny 08:00, obiady i podwieczorki do godziny11:30. 9.Wykonawca sporządza i dostarcza posiłki samodzielnie i własnym transportem (bez udziału podwykonawców). 10.Wykonawca będzie wnosił przedmiot zamówienia do pomieszczeń wskazanych przez pracownika przedszkola, znajdujących się w jego siedzibie w Zakręcie ul. Szkolna 13. Dostawa, rozładunek i wniesienie realizowane będą na koszt wykonawcy wkalkulowany w cenę posiłków objętych zamówieniem. 11.Dostawa przedmiotu zamówienia wykonywana będzie środkami transportu spełniającymi wymogi obowiązujących przepisów prawnych udokumentowane decyzją, opinią sanitarną na przewóz żywności wydaną przez Państwowego Inspektora Sanitarnego uwzględniającą transport posiłków w termosach w ramach usług cateringowych, którą wykonawca zobowiązany jest okazać przy dostawie na każde żądanie dyrektora przedszkola. 12.Osoby wykonujące dostawę muszą posiadać aktualne orzeczenie lekarskie, które okazują na każde żądanie dyrektora przedszkola. 13.Transport posiłków do przedszkola powinien odbywać się z zapewnieniem właściwej ochrony i temperatury, środkami transportu przystosowanymi do przewozu tego typu ładunków. Środki transportu żywności powinny posiadać atesty PZH. Posiłki dostarczane będą w dostosowanych do tego celu termoportach i pojemnikach GEN, gwarantujących utrzymanie temperatury dań gorących (zupa - min. 75oC, drugie danie - min. 65oC, herbata - min. 80oC, dania zimne - 4oC do 15oC) przez okres minimum 2 godzin od momentu dostawy. 14.Brudne termosy nie mogą zostać w placówce do dnia następnego i będą odbierane przez Wykonawcę każdorazowo w dniu dostawy kolejnych posiłków. 15.Dostarczane posiłki muszą spełniać wszystkie wymagania określone w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi a szczególnie w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2015 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach. 16.Zakład produkcyjny Wykonawcy musi posiadać opracowane i wdrożony system jakości HACCP. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli Wykonawcy w tym zakresie, np. poprzez przeprowadzenie audytu pomieszczeń zakładu, przegląd dokumentacji systemów jakości. 17.Poszczególne rodzaje posiłków dostarczane są w pojemnikach zbiorczych, z zachowaniem rozdziału poszczególnych składników danego posiłku - pracownik przedszkola we własnym zakresie nakłada i wydaje poszczególne rodzaje posiłków. 18.Jakość produktów spożywczych, z których sporządzane są dostarczane posiłki, winna być zgodna z obowiązującymi normami dla produktów pierwszego gatunku, klasy. Dostawca, na każde żądanie dyrektora przedszkola, zobowiązany jest przedstawić stosowne zaświadczenie właściwego lekarza weterynarii poświadczające badanie dostarczanego w posiłkach mięsa. 19.Materiał opakowaniowy winien być dopuszczony do kontaktu z żywnością, tj. musi spełniać ogólne wymogi dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem nr 1935-2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością uchylającą dyrektywy 80-590-EWG i 89-109-EWG. Wykonawca na żądanie dyrektora przedszkola okaże stosowne deklaracje zgodności. 20.Dostarczane posiłki będą sporządzone w dobie dostawy, pełnowartościowe, wysokiej jakości. 21.Wyklucza się posiłki na bazie fast food. 22.Wyklucza się sporządzania potraw z proszku za wyjątkiem budyniu i kisielu. 23.Dostarczone posiłki muszą być zgodne ze złożoną ofertą oraz ze złożonym zamówieniem. 24.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wady jakościowe dostarczanych posiłków (ukryte, nie ukryte) i za uszkodzenia powstałe w wyniku ich transportu oraz zobowiązany jest do niezwłocznej wymiany wadliwego posiłku we własnym zakresie i na własny koszt. 25.Wykonawca, najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem każdej dekady świadczenia dostawy, przedstawi do zatwierdzenia dyrektorowi przedszkola propozycję jadłospisu, obejmującego skład i gramaturę poszczególnych dań. Dyrektor przedszkola zastrzega sobie prawo zmian w przedstawionym jadłospisie. Jadłospis musi być podpisany i opieczętowany przez osobę ze strony Wykonawcy posiadającą kwalifikacje zawodowe Dietetyka, Technologa Żywności, Żywienia lub Gastronomii, na co przedstawia stosowne dokumenty. 26.Miejsce dostawy przygotowanych i gotowych posiłków: Gminne Przedszkole w Zakręcie Zakręt ul. Szkolna 13 05-077 Warszawa- Wesoła Opis zamówienia CZĘŚĆ II: przygotowywanie i dostawa posiłków dla Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Zakręcie w roku szkolnym 2016/2017. 1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie ciepłych posiłków wraz z dostawą, w formie dań obiadowych (zupa, drugie danie, napój) do Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Zakręcie w trakcie roku szkolnego 2016- 2017, tj. w okresie od 02.09.2016 r. do 29.06.2017 r. od poniedziałku do piątku w dni nauki szkolnej. 2.Dostawy posiłków odbywać się będą pomiędzy godz. 10.30 a 11.30. Posiłki powinny być dostarczone w ilości do 140 sztuk dziennie. Dokładna liczba posiłków będzie ustalana na bieżąco z upoważnionym pracownikiem - intendentem Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Zakręcie. 3.Przez posiłek należy rozumieć posiłek gorący (zupa, drugie danie) o wartości odżywczej i kalorycznej zgodnej z wymogami obowiązującymi w żywieniu dzieci i młodzieży. Posiłki powinny odpowiadać następującym kryteriom: zawartość energii - 850 kcal; udział energii z białka - nie mniej niż 12% wartości energetycznej posiłku; udział białka zwierzęcego - średnio 50% ogólnej ilości białka zawartego w posiłku; udział energii z tłuszczu - do 30%. 4.Zupy powinny być przygotowane na wywarach jarskich (warzywnych) lub mięsnych z dodatkiem głównego składnika. Zupy na wywarach z kości w ograniczonych ilościach. Zupy powinny być podprawiane niskotłuszczową śmietaną lub mlekiem, albo masłem czy mąką, sporadycznie zasmażką. Przeciętna waga 1 porcji zupy 400 g. 5.Drugie danie - powinno składać się z produktów białkowych, najlepiej pochodzenia zwierzęcego (mięso, ryby, drób, np: kotlet mielony, kotlet schabowy, udko z kurczaka pieczone, kotlet z piersi kurczaka, indyka, gołąbki z mięsem, pulpety w sosie, itp), produktów bogatych w węglowodany złożone (ziemniaki, makaron, ryż, kasza, kluski śląskie itp.) oraz dodatków warzywnych (surówki, warzywa gotowane). 6.Posiłki powinny być przygotowane zgodnie z zalecanym modelem żywienia o charakterze prozdrowotnym poprzez: stosowanie tłuszczów roślinnych; ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych; umiarkowane stosowanie mięsa czerwonego; stosowanie mięsa drobiowego; stosowanie ryb; umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli; duży udział warzyw i owoców w posiłkach, w tym także nasion roślin strączkowych. 7.Napój powinien być dostarczony w ilości 200 ml (kompot ze świeżych lub mrożonych owoców, woda mineralna). 8.Wykonawca gwarantuje przygotowywanie i dowóz gorącego posiłku dla dzieci, własnym środkiem transportu i we własnych: opakowaniach zbiorczych i specjalistycznych termosach (własnych). Gwarantuje utrzymanie właściwej temperatury posiłku w sposób zgodny z wymaganiami higieniczno-sanitarnymi. 9.Wykonawca będzie wnosił przedmiot zamówienia do pomieszczeń wskazanych przez intendenta, znajdujących się w jego siedzibie w Zakręcie, ul. Szkolna 11. Dostawa, rozładunek i wniesienie realizowane będą na koszt wykonawcy wkalkulowany w cenę posiłków objętych umową. 10.Posiłki winny spełniać normy żywieniowe zgodnie z polskimi normami żywieniowymi dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, w szczególności określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 1256). Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i z bezpieczeństwem zgodnie z wymogami Państwowego Inspektora Sanitarnego, norm systemu HACCP. Posiłki muszą spełniać wymogi żywieniowe zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla danej grupy wiekowej. 11.Personel Wykonawcy winien posiadać bieżące przeszkolenie z zakresu BHP oraz HACCP, a także aktualne książeczki zdrowia. Wykonawca odpowiada prawnie za żywienie dzieci przed Powiatowym Państwowym Inspektorem Sanitarnym dla Powiatu Otwockiego. Placówka oświatowa zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających kaloryczność zamawianego posiłku. 12.W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w zamówieniu, dyrektor placówki kosztami badania obciąży Wykonawcę. 13.ZSG w Zakręcie nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w ciągu tygodnia (5 dni)- co najmniej 3x w tygodniu obiad mięsny, 1 x w tygodniu ryba, 1x w tygodniu obiad bezmięsny. 14.Danie mięsne powinno być tak przygotowane, aby można było jednoznacznie określić rodzaj mięsa, z którego jest wykonane. Mięso mielone nie powinno być częściej niż 1 raz w ciągu 3 dni. 15.Wyklucza się sporządzania potraw z proszku. 16.Wykonawca będzie przygotowywał posiłki we własnym zakresie zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie. 17.Wykonawca zobowiązany jest do podawania tygodniowego jadłospisu do wiadomości intendenta Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Zakręcie. Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania jadłospisu na kolejne 5 dni na tablicy ogłoszeń Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Zakręcie. 18.O czystość termosów zadba Wykonawca zapewniając mycie, wyparzanie oraz odbiór termosów po wydaniu posiłku. Brudne termosy nie mogą zostać w placówce do dnia następnego i będą odbierane przez Wykonawcę każdorazowo w dniu dostawy kolejnych posiłków Wykonawca dostarczy pojemniki na pozostałości posiłków i zabierze pozostałości posiłków tego samego dnia. 19.ZSG w Zakręcie nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Zastrzega się możliwość do przeprowadzenia kontroli prawidłowości przygotowania posiłku. 20.ZSG w Zakręcie zastrzega sobie możliwość zmiany- zmniejszenia lub zwiększenia ilości posiłków w zależności od bieżących potrzeb bez konieczności zmiany umowy. 21.Szczegółowe Wytyczne do sporządzania posiłków dla Zespołu Szkolno- Gimnazjalnego w Zakręcie określa Załącznik nr 4 do SIWZ. 22.Miejsce dostawy przygotowanych i gotowych posiłków: Zespół Szkolno- Gimnazjalny w Zakręcie Zakręt ul. Szkolna 11 05-077 Warszawa Opis zamówienia CZĘŚĆ III: przygotowywanie i dostawa posiłków dla Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance. 1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostawa posiłków standardowych oraz dietetycznych dla dzieci w wieku 13-15 lat do Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance , zgodnie z poniższym zestawieniem rodzajowym: zupa + pieczywo (kromka chleba) + dodatek (owoc, jogurt, baton), drugie danie + napój. 2.Przewidziana liczba wydawanych posiłków- ok.60 szt. dziennie. 3.Poszczególne rodzaje posiłków dostarczane będą w pojemnikach zbiorczych, z zachowaniem rozdziału poszczególnych składników danego posiłku. 4.Zamawiający składa zamówienia ilościowe na poszczególne rodzaje posiłków. Podana ilość posiłków jest szacunkowa i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, tzn. nie stanowi ostatecznego rozmiaru zamówienia, w wyniku czego nie może stanowić podstaw do zgłaszania roszczeń z tytułu niezrealizowanych dostaw albo podstawy do odmowy realizacji dostaw. Zamawiający nie będzie ponosił ujemnych skutków finansowych spowodowanych zmniejszeniem ilości i wartości dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian ilościowych dostaw posiłków w przedmiocie zamówienia z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie ulegnie zmianie. 5.Zamawiający nie przewiduje waloryzacji cen posiłków zawartych w ofercie wykonawcy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Cena jednostkowa posiłków standardowych i dietetycznych będzie taka sama przez cały okres realizacji zamówienia. 6.Wykonawca zobowiązany jest, ze względu na rozliczanie kosztów przez Zamawiającego, na dołączanie do wystawianej faktury VAT dokumentu określającego podział kosztów na: koszt surowców zużytych do przygotowania posiłków, koszt wykonania usługi (pozostałe koszty związane z realizacją zamówienia), z zastrzeżeniem, że koszt surowców zużytych do przygotowania posiłków musi stanowić 60-70% ceny dostawy poszczególnych rodzajów posiłków. Podział kosztów i zaoferowana cena będą stałe przez cały okres trwania zamówienia. 7.Szczegółowe Wytyczne do sporządzania posiłków dla Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. 8.Dostawy realizowane będą na podstawie bieżących zamówień telefonicznych składanych przez uprawnionego pracownika gimnazjum do godz. 9.00 każdego dnia. W zamówieniu określa się liczbę i rodzaj zamawianych posiłków tj. liczbę zup i II dań, a także ewentualne wymagania dietetyczne do ich przygotowania. 9.Dostawy realizowane będą od poniedziałku do piątku do godziny11:00. 10.Wykonawca sporządza i dostarcza posiłki samodzielnie, własnym transportem (bez udziału podwykonawców). 11.Wykonawca będzie wnosił przedmiot zamówienia do pomieszczeń wskazanych przez pracownika gimnazjum, znajdujących się w jego siedzibie w Gliniance, ul. Napoleońska 53 a. Dostawa, rozładunek i wniesienie realizowane będą na koszt wykonawcy wkalkulowany w cenę posiłków objętych zamówieniem. 12.Dostawa przedmiotu zamówienia wykonywana będzie środkami transportu spełniającymi wymogi sanitarne, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem w sprawie wymagań sanitarnych dotyczących środków transportu żywności (Dz. U. z 2003 r. Nr 21, poz. 179), udokumentowane decyzją,opinią sanitarną wydaną przez Państwowego Inspektora Sanitarnego lub Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną dla transportu artykułów spożywczych niewymagających chłodzenia oraz przewozu posiłków w termosach w ramach cateringu samochodem, którą wykonawca zobowiązany jest okazać przy dostawie na każde żądanie dyrektora gimnazjum. 13.Osoby wykonujące dostawę muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem lekarskim do celów sanitarno-epidemiologicznych, które okazują na każde żądanie dyrektora gimnazjum. 14.Posiłki dostarczane będą w dostosowanych do tego celu termoportach i pojemnikach GEN, gwarantujących utrzymanie temperatury dań gorących (zupa - min. 75oC, drugie danie - min. 65oC, herbata - min. 80oC, dania zimne - 4oC do 15oC) przez okres minimum 2 godzin od momentu dostawy. 15.Wykonawca zobowiązuje się na własny koszt do odbierania, w terminie dostawy obiadów wraz z brudnymi termoportami i pojemnikami GEN odpadków organicznych pozostałych po posiłkach (na drugi dzień od dostawy) i zapewnienia stosownego pojemnika do tego celu. 16.Oferowane posiłki winny spełniać wymagania wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji i obrotu żywności, a w szczególności: ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.), wraz z przepisami wykonawczymi oraz ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2015 r poz. 678 z późn. zm.). Każdy produkt winien być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu HACCP. 17.Materiał opakowaniowy winien być dopuszczony do kontaktu z żywnością, tj. musi spełniać ogólne wymogi dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem nr 1935-2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością uchylającą dyrektywy 80-590-EWG i 89-109-EWG (Wykonawca na żądanie dyrektora gimnazjum okazuje stosowne deklaracje zgodności). 18.Poszczególne rodzaje posiłków dostarczane są w pojemnikach zbiorczych, z zachowaniem rozdziału poszczególnych składników danego posiłku - pracownik gimnazjum we własnym zakresie nakłada i wydaje poszczególne rodzaje posiłków. Jakość produktów spożywczych, z których sporządzane są dostarczane posiłki, winna być zgodna z obowiązującymi normami dla produktów pierwszego gatunku, klasy. Dostawca, na każde żądanie dyrektora gimnazjum, zobowiązany jest przedstawić stosowne zaświadczenie właściwego lekarza weterynarii poświadczające badanie dostarczanego w posiłkach mięsa. 19.Dostarczane posiłki będą świeże (sporządzone w dobie dostawy), pełnowartościowe, należytej jakości. 20.Dostarczone posiłki muszą być zgodne ze złożoną ofertą i ze złożonym zamówieniem. 21.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wady jakościowe dostarczanych posiłków (ukryte, nie ukryte) i za uszkodzenia powstałe w wyniku ich transportu oraz zobowiązany jest do niezwłocznej wymiany wadliwego posiłku we własnym zakresie i na własny koszt. 22.Wykonawca, najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem każdej dekady świadczenia dostawy, przedstawi do zatwierdzenia dyrektorowi gimnazjum propozycję jadłospisu, obejmującego skład i gramaturę poszczególnych dań. Dyrektor gimnazjum zastrzega sobie prawo zmian w przedstawionym jadłospisie. Jadłospis musi być podpisany i opieczętowany przez osobę ze strony Wykonawcy posiadającą kwalifikacje zawodowe Dietetyka, na co przedstawia stosowny dokument. 23.Posiłki muszą być urozmaicone, smaczne i estetyczne, uwzględniające zapotrzebowanie na posiłki dietetyczne dla poszczególnych dzieci (np. bezglutenowe, bezmleczne, bez cukru, bez wołowiny, bez ryb, bez owoców itp.) oraz powinny być łatwe do rozdrobnienia. 24.Świadczenie usług żywieniowych przez Wykonawcę (sporządzenie i dostawa posiłków) powinno być zgodne z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, z uwzględnieniem zaleceń dotyczących wyposażenia (stan techniczny i sanitarny pomieszczeń oraz urządzeń), personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie), cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów oraz w zakresie jakości usług. Dyrektor gimnazjum zastrzega sobie prawo kontroli Wykonawcy w tym zakresie. 25.Miejsce dostawy przygotowanych i gotowych posiłków: Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance ul. Napoleońska 53a 05-408 Glinianka.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. posiada decyzję właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej o zatwierdzeniu zakładu do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie produkcji żywności (posiłków) oraz świadczenia usług cateringowych. Ocena spełnienia warunku odbywać się będzie na podstawie dołączonych dokumentów wg. formuły spełnia- nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2)w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, zrealizował co najmniej jedną usługę gastronomiczną o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot zamówienia tj. polegająca na prowadzeniu stołówki, lub przygotowywaniu posiłków dla placówek oświatowych o wartości brutto nie mniejszej niż 50.000,00 zł - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; Ocena spełnienia warunku odbywać się będzie na podstawie dołączonych dokumentów wg. formuły spełnia- nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 3)wykonawca posiada minimum dwa środki transportu do przewozu posiłków spełniających wymagania do przewozu żywności oraz wymogi sanitarno- higieniczne oraz naczyniami do przewożenia posiłków (termosami) w wystarczającej ilości; Ocena spełnienia warunku odbywać się będzie na podstawie dołączonych dokumentów wg. formuły spełnia- nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4)dysponuje minimum 1 osobą odpowiedzialną za układanie jadłospisów i odpowiada za ich prawidłową realizację tj. dietetyka (osoba, która ukończyła policealną szkołę średnią i uzyskała dyplom dietetyka, lub osoba, która ukończyła szkołę wyższą na kierunku lub specjalności dietetyka realizującą w programie nauczania co najmniej treści kształcenia oraz liczbę godzin objęte podstawą programową kształcenia w zawodzie dietetyk i uzyskała tytuł licencjata lub magistra); Ocena spełnienia warunku odbywać się będzie na podstawie dołączonych dokumentów wg. formuły spełnia- nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności faktur - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Wszelkie zmiany o umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2.Na podstawie art. 144 dopuszcza się istotne zmiany przedmiotu umowy lub umówionego terminu w następujących przypadkach: a)Gdy nastąpią zmiany obowiązującej stawki VAT, b)W przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tuwiazowna.pl; http://bip.wiazowna.pl/public/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Wiązowna ul. Lubelska 59, 05-462 Wiązowna, Biuro Obsługi Mieszkańców (parter).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2016 godzina 12:00, miejsce: Gmina Wiązowna ul. Lubelska 59, 05-462 Wiązowna, Biuro Obsługi Mieszkańców (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przygotowywanie i dostawa posiłków dla Przedszkola Gminnego w Zakręcie..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostawa posiłków standardowych oraz dietetycznych dla dzieci w wieku 2,5- 8 lat dla Gminnego Przedszkola w Zakręcie, zgodnie z poniższym zestawieniem rodzajowym: 1) śniadanie, 2) obiad (dwudaniowy - zupa, II danie, napój), 3) podwieczorek. 2.Przewidywana ilość posiłków- ok.110 dziennie. 3.Zamawiający składa zamówienia ilościowe na poszczególne rodzaje posiłków. Podana ilość posiłków jest szacunkowa i może ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowi ostatecznego rozmiaru zamówienia, w wyniku czego nie może stanowić podstaw do zgłaszania roszczeń z tytułu niezrealizowanych dostaw albo podstawy do odmowy realizacji dostaw. Zamawiający nie będzie ponosił ujemnych skutków finansowych spowodowanych zmniejszeniem ilości i wartości dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian ilościowych dostaw posiłków w przedmiocie zamówienia z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie ulegnie zmianie. 4.Zamawiający nie przewiduje waloryzacji cen posiłków zawartych w ofercie wykonawcy w trakcie realizacji niniejszego zamówienia. Cena jednostkowa posiłków standardowych i dietetycznych będzie taka sama przez cały okres realizacji zamówienia. 5.Wykonawca zobowiązany jest, ze względu na rozliczanie kosztów przez Zamawiającego, na dołączanie do wystawianej faktury VAT dokumentu określającego podział kosztów na: 1) koszt surowców zużytych do przygotowania posiłków, 2) koszt wykonania usługi (pozostałe koszty związane z realizacją zamówienia), z zastrzeżeniem, że koszt surowców zużytych do przygotowania posiłków musi stanowić 60-70% ceny dostawy poszczególnych rodzajów posiłków. 3) Podział kosztów i zaoferowana cena będą stałe przez cały okres trwania zamówienia. 6.Szczegółowe Wytyczne do sporządzania posiłków dla przedszkola w Zakręcie stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 7.Dostawy realizowane będą na podstawie bieżących zamówień telefonicznych składanych przez uprawnionego pracownika przedszkola. Śniadania zostają zgłoszone telefonicznie dnia poprzedniego, a obiady i podwieczorki danego dnia do godz. 9.30 przez upoważnionego pracownika Przedszkola, od poniedziałku do piątku, z tym, że zamówienie na śniadanie w poniedziałek składane będzie w piątek lub w dzień poprzedzający piątek. W zamówieniu określa się liczbę i rodzaj zamawianych posiłków tj. śniadań, obiadów i podwieczorków, a także ewentualne wymagania dietetyczne do ich przygotowania. 8.Dostawy realizowane będą od poniedziałku do piątku: śniadania do godziny 08:00, obiady i podwieczorki do godziny11:30. 9.Wykonawca sporządza i dostarcza posiłki samodzielnie i własnym transportem (bez udziału podwykonawców). 10.Wykonawca będzie wnosił przedmiot zamówienia do pomieszczeń wskazanych przez pracownika przedszkola, znajdujących się w jego siedzibie w Zakręcie ul. Szkolna 13. Dostawa, rozładunek i wniesienie realizowane będą na koszt wykonawcy wkalkulowany w cenę posiłków objętych zamówieniem. 11.Dostawa przedmiotu zamówienia wykonywana będzie środkami transportu spełniającymi wymogi obowiązujących przepisów prawnych udokumentowane decyzją,opinią sanitarną na przewóz żywności wydaną przez Państwowego Inspektora Sanitarnego uwzględniającą transport posiłków w termosach w ramach usług cateringowych, którą wykonawca zobowiązany jest okazać przy dostawie na każde żądanie dyrektora przedszkola. 12.Osoby wykonujące dostawę muszą posiadać aktualne orzeczenie lekarskie, które okazują na każde żądanie dyrektora przedszkola. 13.Transport posiłków do przedszkola powinien odbywać się z zapewnieniem właściwej ochrony i temperatury, środkami transportu przystosowanymi do przewozu tego typu ładunków. Środki transportu żywności powinny posiadać atesty PZH. Posiłki dostarczane będą w dostosowanych do tego celu termoportach i pojemnikach GEN, gwarantujących utrzymanie temperatury dań gorących (zupa - min. 75oC, drugie danie - min. 65oC, herbata - min. 80oC, dania zimne - 4oC do 15oC) przez okres minimum 2 godzin od momentu dostawy. 14.Brudne termosy nie mogą zostać w placówce do dnia następnego i będą odbierane przez Wykonawcę każdorazowo w dniu dostawy kolejnych posiłków. 15.Dostarczane posiłki muszą spełniać wszystkie wymagania określone w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi a szczególnie w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2015 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach. 16.Zakład produkcyjny Wykonawcy musi posiadać opracowane i wdrożony system jakości HACCP. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli Wykonawcy w tym zakresie, np. poprzez przeprowadzenie audytu pomieszczeń zakładu, przegląd dokumentacji systemów jakości. 17.Poszczególne rodzaje posiłków dostarczane są w pojemnikach zbiorczych, z zachowaniem rozdziału poszczególnych składników danego posiłku - pracownik przedszkola we własnym zakresie nakłada i wydaje poszczególne rodzaje posiłków. 18.Jakość produktów spożywczych, z których sporządzane są dostarczane posiłki, winna być zgodna z obowiązującymi normami dla produktów pierwszego gatunku, klasy. Dostawca, na każde żądanie dyrektora przedszkola, zobowiązany jest przedstawić stosowne zaświadczenie właściwego lekarza weterynarii poświadczające badanie dostarczanego w posiłkach mięsa. 19.Materiał opakowaniowy winien być dopuszczony do kontaktu z żywnością, tj. musi spełniać ogólne wymogi dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem nr 1935-2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością uchylającą dyrektywy 80-590-EWG i 89-109-EWG. Wykonawca na żądanie dyrektora przedszkola okaże stosowne deklaracje zgodności. 20.Dostarczane posiłki będą sporządzone w dobie dostawy, pełnowartościowe, wysokiej jakości. 21.Wyklucza się posiłki na bazie fast food. 22.Wyklucza się sporządzania potraw z proszku za wyjątkiem budyniu i kisielu. 23.Dostarczone posiłki muszą być zgodne ze złożoną ofertą oraz ze złożonym zamówieniem. 24.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wady jakościowe dostarczanych posiłków (ukryte, nie ukryte) i za uszkodzenia powstałe w wyniku ich transportu oraz zobowiązany jest do niezwłocznej wymiany wadliwego posiłku we własnym zakresie i na własny koszt. 25.Wykonawca, najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem każdej dekady świadczenia dostawy, przedstawi do zatwierdzenia dyrektorowi przedszkola propozycję jadłospisu, obejmującego skład i gramaturę poszczególnych dań. Dyrektor przedszkola zastrzega sobie prawo zmian w przedstawionym jadłospisie. Jadłospis musi być podpisany i opieczętowany przez osobę ze strony Wykonawcy posiadającą kwalifikacje zawodowe Dietetyka, Technologa Żywności, Żywienia lub Gastronomii, na co przedstawia stosowne dokumenty. 26.Miejsce dostawy przygotowanych i gotowych posiłków: Gminne Przedszkole w Zakręcie Zakręt ul. Szkolna 13 05-077 Warszawa- Wesoła.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności faktur - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przygotowywanie i dostawa posiłków dla Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Zakręcie w roku szkolnym 2016-2017.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie ciepłych posiłków wraz z dostawą, w formie dań obiadowych (zupa, drugie danie, napój) do Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Zakręcie w trakcie roku szkolnego 2016-2017, tj. w okresie od 02.09.2016 r. do 29.06.2017 r. od poniedziałku do piątku w dni nauki szkolnej. 2.Dostawy posiłków odbywać się będą pomiędzy godz. 10.30 a 11.30 . Posiłki powinny być dostarczone w ilości do 140 sztuk dziennie. Dokładna liczba posiłków będzie ustalana na bieżąco z upoważnionym pracownikiem - intendentem Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Zakręcie. 3.Przez posiłek należy rozumieć posiłek gorący (zupa, drugie danie) o wartości odżywczej i kalorycznej zgodnej z wymogami obowiązującymi w żywieniu dzieci i młodzieży. Posiłki powinny odpowiadać następującym kryteriom: zawartość energii - 850 kcal; udział energii z białka - nie mniej niż 12% wartości energetycznej posiłku; udział białka zwierzęcego - średnio 50% ogólnej ilości białka zawartego w posiłku; udział energii z tłuszczu - do 30%. 4.Zupy powinny być przygotowane na wywarach jarskich (warzywnych) lub mięsnych z dodatkiem głównego składnika. Zupy na wywarach z kości w ograniczonych ilościach. Zupy powinny być podprawiane niskotłuszczową śmietaną lub mlekiem, albo masłem czy mąką, sporadycznie zasmażką. Przeciętna waga 1 porcji zupy 400 g. 5.Drugie danie - powinno składać się z produktów białkowych, najlepiej pochodzenia zwierzęcego (mięso, ryby, drób, np: kotlet mielony, kotlet schabowy, udko z kurczaka pieczone, kotlet z piersi kurczaka, indyka, gołąbki z mięsem, pulpety w sosie, itp), produktów bogatych w węglowodany złożone (ziemniaki, makaron, ryż, kasza, kluski śląskie itp.) oraz dodatków warzywnych (surówki, warzywa gotowane). 6.Posiłki powinny być przygotowane zgodnie z zalecanym modelem żywienia o charakterze prozdrowotnym poprzez: stosowanie tłuszczów roślinnych; ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych; umiarkowane stosowanie mięsa czerwonego; stosowanie mięsa drobiowego; stosowanie ryb; umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli; duży udział warzyw i owoców w posiłkach, w tym także nasion roślin strączkowych. 7.Napój powinien być dostarczony w ilości 200 ml (kompot ze świeżych lub mrożonych owoców, woda mineralna). 8.Wykonawca gwarantuje przygotowywanie i dowóz gorącego posiłku dla dzieci, własnym środkiem transportu i we własnych: opakowaniach zbiorczych i specjalistycznych termosach (własnych). Gwarantuje utrzymanie właściwej temperatury posiłku w sposób zgodny z wymaganiami higieniczno-sanitarnymi. 9.Wykonawca będzie wnosił przedmiot zamówienia do pomieszczeń wskazanych przez intendenta, znajdujących się w jego siedzibie w Zakręcie, ul. Szkolna 11. Dostawa, rozładunek i wniesienie realizowane będą na koszt wykonawcy wkalkulowany w cenę posiłków objętych umową. 10.Posiłki winny spełniać normy żywieniowe zgodnie z polskimi normami żywieniowymi dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, w szczególności określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 1256). Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i z bezpieczeństwem zgodnie z wymogami Państwowego Inspektora Sanitarnego, norm systemu HACCP. Posiłki muszą spełniać wymogi żywieniowe zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla danej grupy wiekowej. 11.Personel Wykonawcy winien posiadać bieżące przeszkolenie z zakresu BHP oraz HACCP, a także aktualne książeczki zdrowia. Wykonawca odpowiada prawnie za żywienie dzieci przed Powiatowym Państwowym Inspektorem Sanitarnym dla Powiatu Otwockiego. Placówka oświatowa zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających kaloryczność zamawianego posiłku. 12.W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w zamówieniu, dyrektor placówki kosztami badania obciąży Wykonawcę. 13.ZSG w Zakręcie nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w ciągu tygodnia (5 dni)- co najmniej 3x w tygodniu obiad mięsny, 1 x w tygodniu ryba, 1x w tygodniu obiad bezmięsny. 14.Danie mięsne powinno być tak przygotowane, aby można było jednoznacznie określić rodzaj mięsa, z którego jest wykonane. Mięso mielone nie powinno być częściej niż 1 raz w ciągu 3 dni. 15.Wyklucza się sporządzania potraw z proszku. 16.Wykonawca będzie przygotowywał posiłki we własnym zakresie zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie. 17.Wykonawca zobowiązany jest do podawania tygodniowego jadłospisu do wiadomości intendenta Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Zakręcie. Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania jadłospisu na kolejne 5 dni na tablicy ogłoszeń Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Zakręcie. 18.O czystość termosów zadba Wykonawca zapewniając mycie, wyparzanie oraz odbiór termosów po wydaniu posiłku. Brudne termosy nie mogą zostać w placówce do dnia następnego i będą odbierane przez Wykonawcę każdorazowo w dniu dostawy kolejnych posiłków Wykonawca dostarczy pojemniki na pozostałości posiłków i zabierze pozostałości posiłków tego samego dnia. 19.ZSG w Zakręcie nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Zastrzega się możliwość do przeprowadzenia kontroli prawidłowości przygotowania posiłku. 20.ZSG w Zakręcie zastrzega sobie możliwość zmiany- zmniejszenia lub zwiększenia ilości posiłków w zależności od bieżących potrzeb bez konieczności zmiany umowy. 21.Szczegółowe Wytyczne do sporządzania posiłków dla Zespołu Szkolno- Gimnazjalnego w Zakręcie określa Załącznik nr 4 do SIWZ. 22.Miejsce dostawy przygotowanych i gotowych posiłków: Zespół Szkolno- Gimnazjalny w Zakręcie Zakręt ul. Szkolna 11 05-077 Warszawa.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.06.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności faktur - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przygotowywanie i dostawa posiłków dla Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostawa posiłków standardowych oraz dietetycznych dla dzieci w wieku 13-15 lat do Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance , zgodnie z poniższym zestawieniem rodzajowym: zupa + pieczywo (kromka chleba) + dodatek (owoc, jogurt, baton), drugie danie + napój. 2.Przewidziana liczba wydawanych posiłków- ok.60 szt. dziennie. 3.Poszczególne rodzaje posiłków dostarczane będą w pojemnikach zbiorczych, z zachowaniem rozdziału poszczególnych składników danego posiłku. 4.Zamawiający składa zamówienia ilościowe na poszczególne rodzaje posiłków. Podana ilość posiłków jest szacunkowa i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, tzn. nie stanowi ostatecznego rozmiaru zamówienia, w wyniku czego nie może stanowić podstaw do zgłaszania roszczeń z tytułu niezrealizowanych dostaw albo podstawy do odmowy realizacji dostaw. Zamawiający nie będzie ponosił ujemnych skutków finansowych spowodowanych zmniejszeniem ilości i wartości dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian ilościowych dostaw posiłków w przedmiocie zamówienia z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie ulegnie zmianie. 5.Zamawiający nie przewiduje waloryzacji cen posiłków zawartych w ofercie wykonawcy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Cena jednostkowa posiłków standardowych i dietetycznych będzie taka sama przez cały okres realizacji zamówienia. 6.Wykonawca zobowiązany jest, ze względu na rozliczanie kosztów przez Zamawiającego, na dołączanie do wystawianej faktury VAT dokumentu określającego podział kosztów na: koszt surowców zużytych do przygotowania posiłków, koszt wykonania usługi (pozostałe koszty związane z realizacją zamówienia), z zastrzeżeniem, że koszt surowców zużytych do przygotowania posiłków musi stanowić 60-70% ceny dostawy poszczególnych rodzajów posiłków. Podział kosztów i zaoferowana cena będą stałe przez cały okres trwania zamówienia. 7.Szczegółowe Wytyczne do sporządzania posiłków dla Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. 8.Dostawy realizowane będą na podstawie bieżących zamówień telefonicznych składanych przez uprawnionego pracownika gimnazjum do godz. 9.00 każdego dnia. W zamówieniu określa się liczbę i rodzaj zamawianych posiłków tj. liczbę zup i II dań, a także ewentualne wymagania dietetyczne do ich przygotowania. 9.Dostawy realizowane będą od poniedziałku do piątku do godziny11:00. 10.Wykonawca sporządza i dostarcza posiłki samodzielnie, własnym transportem (bez udziału podwykonawców). 11.Wykonawca będzie wnosił przedmiot zamówienia do pomieszczeń wskazanych przez pracownika gimnazjum, znajdujących się w jego siedzibie w Gliniance, ul. Napoleońska 53 a. Dostawa, rozładunek i wniesienie realizowane będą na koszt wykonawcy wkalkulowany w cenę posiłków objętych zamówieniem. 12.Dostawa przedmiotu zamówienia wykonywana będzie środkami transportu spełniającymi wymogi sanitarne, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem w sprawie wymagań sanitarnych dotyczących środków transportu żywności (Dz. U. z 2003 r. Nr 21, poz. 179), udokumentowane decyzją, opinią sanitarną wydaną przez Państwowego Inspektora Sanitarnego lub Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną dla transportu artykułów spożywczych niewymagających chłodzenia oraz przewozu posiłków w termosach w ramach cateringu samochodem, którą wykonawca zobowiązany jest okazać przy dostawie na każde żądanie dyrektora gimnazjum. 13.Osoby wykonujące dostawę muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem lekarskim do celów sanitarno-epidemiologicznych, które okazują na każde żądanie dyrektora gimnazjum. 14.Posiłki dostarczane będą w dostosowanych do tego celu termoportach i pojemnikach GEN, gwarantujących utrzymanie temperatury dań gorących (zupa - min. 75oC, drugie danie - min. 65oC, herbata - min. 80oC, dania zimne - 4oC do 15oC) przez okres minimum 2 godzin od momentu dostawy. 15.Wykonawca zobowiązuje się na własny koszt do odbierania, w terminie dostawy obiadów wraz z brudnymi termoportami i pojemnikami GEN odpadków organicznych pozostałych po posiłkach (na drugi dzień od dostawy) i zapewnienia stosownego pojemnika do tego celu. 16.Oferowane posiłki winny spełniać wymagania wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji i obrotu żywności, a w szczególności: ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.), wraz z przepisami wykonawczymi oraz ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2015 r poz. 678 z późn. zm.). Każdy produkt winien być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu HACCP. 17.Materiał opakowaniowy winien być dopuszczony do kontaktu z żywnością, tj. musi spełniać ogólne wymogi dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem nr 1935-2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością uchylającą dyrektywy 80-590-EWG i 89-109-EWG (Wykonawca na żądanie dyrektora gimnazjum okazuje stosowne deklaracje zgodności). 18.Poszczególne rodzaje posiłków dostarczane są w pojemnikach zbiorczych, z zachowaniem rozdziału poszczególnych składników danego posiłku - pracownik gimnazjum we własnym zakresie nakłada i wydaje poszczególne rodzaje posiłków. Jakość produktów spożywczych, z których sporządzane są dostarczane posiłki, winna być zgodna z obowiązującymi normami dla produktów pierwszego gatunku/ klasy. Dostawca, na każde żądanie dyrektora gimnazjum, zobowiązany jest przedstawić stosowne zaświadczenie właściwego lekarza weterynarii poświadczające badanie dostarczanego w posiłkach mięsa. 19.Dostarczane posiłki będą świeże (sporządzone w dobie dostawy), pełnowartościowe, należytej jakości. 20.Dostarczone posiłki muszą być zgodne ze złożoną ofertą i ze złożonym zamówieniem. 21.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wady jakościowe dostarczanych posiłków (ukryte, nie ukryte) i za uszkodzenia powstałe w wyniku ich transportu oraz zobowiązany jest do niezwłocznej wymiany wadliwego posiłku we własnym zakresie i na własny koszt. 22.Wykonawca, najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem każdej dekady świadczenia dostawy, przedstawi do zatwierdzenia dyrektorowi gimnazjum propozycję jadłospisu, obejmującego skład i gramaturę poszczególnych dań. Dyrektor gimnazjum zastrzega sobie prawo zmian w przedstawionym jadłospisie. Jadłospis musi być podpisany i opieczętowany przez osobę ze strony Wykonawcy posiadającą kwalifikacje zawodowe Dietetyka, na co przedstawia stosowny dokument. 23.Posiłki muszą być urozmaicone, smaczne i estetyczne, uwzględniające zapotrzebowanie na posiłki dietetyczne dla poszczególnych dzieci (np. bezglutenowe, bezmleczne, bez cukru, bez wołowiny, bez ryb, bez owoców itp.) oraz powinny być łatwe do rozdrobnienia. 24.Świadczenie usług żywieniowych przez Wykonawcę (sporządzenie i dostawa posiłków) powinno być zgodne z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, z uwzględnieniem zaleceń dotyczących wyposażenia (stan techniczny i sanitarny pomieszczeń oraz urządzeń), personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie), cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów oraz w zakresie jakości usług. Dyrektor gimnazjum zastrzega sobie prawo kontroli Wykonawcy w tym zakresie. 25.Miejsce dostawy przygotowanych i gotowych posiłków: Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II w Gliniance ul. Napoleońska 53a 05-408 Glinianka.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.06.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności faktur - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.